There we go.twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:50:04Boris Johnson has just arrived at ERG meeting - feels very much like this is on and letters from Brexiteers about to go in en masse reageer retweet
twitter:gordonrayner twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:04:37Standby for Jacob Rees-Mogg making a statement outside Parliament within minutes to announce he has submitted a letter calling for a no confidence vote in the PM. BIG moment. reageer retweet
Johnson komt even vertellen hoe er 350 miljoen per week naar de NHS zal gaan.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:13 schreef Nintex het volgende:
There we go.twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:50:04Boris Johnson has just arrived at ERG meeting - feels very much like this is on and letters from Brexiteers about to go in en masse reageer retweet
twitter:michaelsavage twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:05:07A split is emerging in the ERG - some putting in letters, others wanting to vote down the deal in Parliament... reageer retweet
May overleeft dit wel. Maar ze is weg als de deal wordt weggestemd of als nog meer ministers als Gove afstappenquote:Op donderdag 15 november 2018 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:michaelsavage twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:05:07A split is emerging in the ERG - some putting in letters, others wanting to vote down the deal in Parliament... reageer retweet
Vrij bizarre situatie inderdaad. Lijkt wel vooropgezet plan want May kan nu natuurlijk niet handelen tegen deze actie omdat ze daar nog vragen staat te beantwoorden terwijl niemand in het antwoord geïnteresseerd is.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:23 schreef capricia het volgende:
May beantwoordt nu al heel lang vragen, terwijl er steeds minder mensen aanwezig zijn.
Die zijn op de gang haar aftreden aan het voorbereiden.
Een heel bijzondere gang van zaken.
Wat nou als men het niet eens kan worden over deal weg of may weg, en als resultaat blijven beide staan.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:27 schreef L3gend het volgende:
[..]
May overleeft dit wel. Maar ze is weg als de deal wordt weggestemd of als nog meer ministers als Gove afstappen
Zou wel perfect Britse politiek anno 2018 samenvatten.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat nou als men het niet eens kan worden over deal weg of may weg, en als resultaat blijven beide staan.
Ha, ha, in deze ene dag waar waar ik naar het Britse parlement kijk zie ik meer democratie dan in 20 jaar Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:31 schreef Nielsch het volgende:
Kijk al die laffe Tories eens bang zijn voor het democratische proces...
Precies. Waarom zou je vuile handen maken als de uitkomst toch al vast staat?quote:Op donderdag 15 november 2018 14:35 schreef trein2000 het volgende:
Als ik nu BoJo/Rees-Mogg cs moest adviseren zou ik May laten zitten en die deal wegstemmen.
Raab is genaaid door May, verder eensquote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
De Brexiteers zijn echt schaamteloos. Boris Johnson liegt de boel bij elkaar. Nigel Farage vraagt EU paspoorten aan voor zijn kinderen. Jacob Rees-Mogg verplaatst zijn bedrijven naar de EU. Raab onderhandelt over een deal en loopt vervolgens weg van zijn verantwoordelijkheden.
Saillant detail is dat Raab een Tsjechische vader heeft, dus mogelijkerwijs kan ook hij zonder problemen na Brexit naar de EU vertrekken.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
De Brexiteers zijn echt schaamteloos. Boris Johnson liegt de boel bij elkaar. Nigel Farage vraagt EU paspoorten aan voor zijn kinderen. Jacob Rees-Mogg verplaatst zijn bedrijven naar de EU. Raab onderhandelt over een deal en loopt vervolgens weg van zijn verantwoordelijkheden.
En de meeste hebben hun investeringen naar Ierland verplaatstquote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
De letters stromen binnen.twitter:HenrySmithUK twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:34:03My letter of no confidence in the Prime Minister. https://t.co/Bind9T7ogO reageer retweet
Remain Conservatieven smeken dat Corbyn zijn stance veranderentwitter:Anna_Soubry twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:44:10Please sign and RT! Petition · Jeremy Corbyn: Labour must now lead on a People's Vote · https://t.co/QqmZJcm26g https://t.co/Mr84cZ9qIC reageer retweet
En mensen stemmen vervolgens massaal tegen. En dan?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:07 schreef SeLang het volgende:
May gaf daarnet aan dat ze geen Nederlandse toestanden wil in de UK en dus geen tweede referendum wil.
Maar de situatie is totaal verschillend. De referendum uitslag is niet genegeerd. In tegendeel zelfs, er is al 2,5 jaar over bijna niets anders gepraat en haar deal is het resultaat van jarenlang onderhandelen. Je kunt (terecht) kritiek hebben op hoe dat gegaan is maar hiermee is de referendumuitslag wel degelijk gerespecteerd.
Ik zie niet wat er mis mee is om dit eindresultaat opnieuw voor te leggen aan het electoraat, nu concreet is gemaakt is waarover wordt gestemd.
Er is momenteel waarschijnlijk niet genoeg steun voor maar ik denk dat die steun snel zal toenemen omdat het een uitweg kan bieden uit de chaos.
Dat zie ik niet gebeuren. Op dit moment is cliff-edge-brexit echt de enige realistische optie. En daar moeten wij ons zo goed mogelijk op gaan voorbereiden. Elk ander scenario is wishful thinking.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:07 schreef SeLang het volgende:
May gaf daarnet aan dat ze geen Nederlandse toestanden wil in de UK en dus geen tweede referendum wil.
Maar de situatie is totaal verschillend. De referendum uitslag is niet genegeerd. In tegendeel zelfs, er is al 2,5 jaar over bijna niets anders gepraat en haar deal is het resultaat van jarenlang onderhandelen. Je kunt (terecht) kritiek hebben op hoe dat gegaan is maar hiermee is de referendumuitslag wel degelijk gerespecteerd.
Ik zie niet wat er mis mee is om dit eindresultaat opnieuw voor te leggen aan het electoraat, nu concreet is gemaakt is waarover wordt gestemd.
Er is momenteel waarschijnlijk niet genoeg steun voor maar ik denk dat die steun snel zal toenemen omdat het een uitweg kan bieden uit de chaos.
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En mensen stemmen vervolgens massaal tegen. En dan?
Kan dit juridisch nog wel? Ik dacht dat het point of no return al was bereiktquote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.
Kan dat juridisch wel?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.
Dat ligt er heel erg aan welke vraag je op het referendum stelt.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Kan dit juridisch nog wel? Ik dacht dat het point of no return al was bereikt
48 torys...quote:Op donderdag 15 november 2018 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Is die motie van wantrouwen al zeker? 48 die het steunen zijn er nodig lees ik. Dat is toch een makkie? Zeker met de hulp van labour.
..en er niemand is die het aanhangig maakt.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.
Nee het gaat over een motie van wantrouwen binnen de Conservatieve partij. Als 48 mps het ondertekenen, mogen alle conservatieve mps stemmen over May.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Is die motie van wantrouwen al zeker? 48 die het steunen zijn er nodig lees ik. Dat is toch een makkie? Zeker met de hulp van labour.
Nee, het zou zo kunnen zijn dat art. 50 onomkeerbaar is. Wat uiteraard wel kan is meteen een nieuw lidmaatschap aangaan. Maar dan vervallen wel alle voordeeltjesquote:Op donderdag 15 november 2018 15:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |