abonnement Unibet Coolblue
pi_183156076
Hallo Jumbo,

Die pannenactie met die Tefalpannen, hoe werkt zoiets?

Je kan, zoals het gros wel weet neem ik aan, nu met een x aantal zegels zo een Tefalpan kopen voor, weet ik veel, een appel en een ei ongeveer.

Maakt Tefal nog winst op die pannen tegen die prijs? Ik bedoel normaal kosten die een stuk meer appels en eieren enzo. Of maken ze verlies? Of maar een beetje winst?

Worden we normaal enorm afgezet door die firma?

Of dokt Jumbo het verschil/verlies van Tefal?
Of denkt Tefal nu maar even zonder winst, maar straks heeft half Nederland die klotepannen van ons en kopen ze er weer meer tegen normale prijs.

Hoe werkt zo een deal tussen 2 bedrijven financieel gezien zegmaar?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183156227
Normale prijs - reclame kosten Tefal - reclame kosten Jumbo + extra inkomsten door zegels voor Jumbo = bij te betalen prijs.
pi_183156299
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Normale prijs - reclame kosten Tefal - reclame kosten Jumbo + extra inkomsten door zegels voor Jumbo = bij te betalen prijs.
Welke reclamekosten doel je op, want hoe ik er tegenaan kijk maakt Tefal geen reclame en kost dat Tefal dus niets en maakt Jumbo wel reclame en kost dat Jumbo dus wel wat. Waarom zouden beide bedragen van de normale prijs afgetrokken worden terwijl eentje in de min is en eentje in de plus zegmaar??
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183156307
Welk bedrijf wordt er beter van. Ja ok allebei, maar wie het meest en waarom.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183156315
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Welke reclamekosten doel je op, want hoe ik er tegenaan kijk maakt Tefal geen reclame en kost dat Tefal dus niets en maakt Jumbo wel reclame en kost dat Jumbo dus wel wat. Waarom zouden beide bedragen van de normale prijs afgetrokken worden terwijl eentje in de min is en eentje in de plus zegmaar??
Wat ze normaal aan een tv filmpje of ad uitgeven, gaat nu naar de korting voor de pan. Andere soort reclame. En reclame kost geld.
pi_183156322
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Welke reclamekosten doel je op, want hoe ik er tegenaan kijk maakt Tefal geen reclame en kost dat Tefal dus niets en maakt Jumbo wel reclame en kost dat Jumbo dus wel wat. Waarom zouden beide bedragen van de normale prijs afgetrokken worden terwijl eentje in de min is en eentje in de plus zegmaar??
Tefal maakt reclame met de display in de winkel bijvoorbeeld.
pi_183156329
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:33 schreef vosss het volgende:
Welk bedrijf wordt er beter van. Ja ok allebei, maar wie het meest en waarom.
Verhouding ga je nooit achterkomen. Maar ws Jumbo, want groter.
pi_183156342
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Verhouding ga je nooit achterkomen. Maar ws Jumbo, want groter.
Jumbo is groter dan Tefal ja? Is dat niet wereldwijd een bedrijf dan, want dat dacht ik altijd. Dat je die kutpannen over heel de wereld kon kopen. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183156477
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Jumbo is groter dan Tefal ja? Is dat niet wereldwijd een bedrijf dan, want dat dacht ik altijd. Dat je die kutpannen over heel de wereld kon kopen. :@
In Nederland draait jumbo vele malen meer omzet en mag Tefal dus bij hun mee liften en niet andersom.
  Redactie Frontpage woensdag 14 november 2018 @ 23:54:29 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183156613
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Jumbo is groter dan Tefal ja? Is dat niet wereldwijd een bedrijf dan, want dat dacht ik altijd. Dat je die kutpannen over heel de wereld kon kopen. :@
Had dit eigenlijk ook niet verwacht, maar blijkbaar is het wel zo ja.

Groupe SEB (moederbedrijf Tefal) in 2017 een kleine 6,5 miljard omzet wereldwijd http://www.groupeseb.com/en-en/financial-results-seb-10-years

Jumo Groep Holding in 2017 ruim 7 miljard omzet http://www.jumborapportage.com/in-cijfers/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_183156662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Had dit eigenlijk ook niet verwacht, maar blijkbaar is het wel zo ja.

Groupe SEB (moederbedrijf Tefal) in 2017 een kleine 6,5 miljard omzet wereldwijd http://www.groupeseb.com/en-en/financial-results-seb-10-years

Jumo Groep Holding in 2017 ruim 7 miljard omzet http://www.jumborapportage.com/in-cijfers/
HALLO JUMBO!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183156670
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:57 schreef vosss het volgende:

[..]

HALLO JUMBO!!!
HALLO JUMO
pi_183157281
Wat denk dat het Tefal kost on zo’n kötpan te maken? Ze zullen het vast niet laten speciaal voor Jumbo een iets goedkopere serie te produceren.
.
pi_183157360
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 01:00 schreef Fer het volgende:
Wat denk dat het Tefal kost on zo’n kötpan te maken? Ze zullen het vast niet laten speciaal voor Jumbo een iets goedkopere serie te produceren.
Bij dit soort deals schiet het merk er altijd bij in (Tefal dus) MAAR

Daar staat tegenover:

Zichtbaarheid (reclames) en op deze manier is dat vele malen goedkoper dan zelf adverteren zowel online als offline.

Tefal zal de pannen leveren tegen kostprijs of met een heel klein beetje winst en Jumbo pakt het snelle geld. Tefal (en ook andere merken) doen dit om meer verkopen te genereren met bijvoorbeeld feestdagen etc. Het is dus een deal voor de lange termijn.
pi_183166512
Op de zegelboekjes staat adviesprijs doorgestreept en dan de prijs waar je hem voor kunt krijgen met vol boekje bij Jumbo. Neem even de wokpan, er staat adviesprijs; 57,99 en dan 18,99 met vol boekje. Zo wordt je dus genept. Die adviesprijs is natuurlijk bullshit want voor 3 tientjes koop je hem bij Blokker. Ja, bij Jumbo is hij goedkoper maar toch niet want je hebt eerst 300 euro aan boodschappen uitgegeven.
pi_183166638
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:01 schreef loezzzje het volgende:
Op de zegelboekjes staat adviesprijs doorgestreept en dan de prijs waar je hem voor kunt krijgen met vol boekje bij Jumbo. Neem even de wokpan, er staat adviesprijs; 57,99 en dan 18,99 met vol boekje. Zo wordt je dus genept. Die adviesprijs is natuurlijk bullshit want voor 3 tientjes koop je hem bij Blokker. Ja, bij Jumbo is hij goedkoper maar toch niet want je hebt eerst 300 euro aan boodschappen uitgegeven.
Meestal nog veel meer, want bij 9 euro krijg je geen zegel, en bij 19 ook maar 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2018 17:09:24 ]
pi_183167331
quote:
5s.gif Op woensdag 14 november 2018 23:22 schreef vosss het volgende:
Hallo Jumbo,

Die pannenactie met die Tefalpannen, hoe werkt zoiets?

Je kan, zoals het gros wel weet neem ik aan, nu met een x aantal zegels zo een Tefalpan kopen voor, weet ik veel, een appel en een ei ongeveer.

Maakt Tefal nog winst op die pannen tegen die prijs? Ik bedoel normaal kosten die een stuk meer appels en eieren enzo. Of maken ze verlies? Of maar een beetje winst?

Worden we normaal enorm afgezet door die firma?

Of dokt Jumbo het verschil/verlies van Tefal?
Of denkt Tefal nu maar even zonder winst, maar straks heeft half Nederland die klotepannen van ons en kopen ze er weer meer tegen normale prijs.

Hoe werkt zo een deal tussen 2 bedrijven financieel gezien zegmaar?
Ik heb eens een tv-uitzending gezien ding ging over de kostprijs van pannen. Max paar euro per stuk.

Maar Jumbo zal een flinke aantal afnemen, icm een reclame actie voor Tefal waarbij het me niets verbaasd als Tefal daar ook wel moet lappen dus het zal hen wel een paar pleuro kosten per pan netto.

Sowieso, de prijs die je na zegeltjes inleveren betaalt zal al winstgevend zijn. Daarom slaan die spaaracties naar mijn idee veelal nergens op. Het is gewoon een marketingtrucje om mensen te laten denken dat ze een leuke deal hebben en naar jouw supermarkt te lokken en binden.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:49:07 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183167359
Hoe duur zinn die pannen dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 15 november 2018 @ 17:55:14 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183167511
Ik had een Jumbo volle kaart voor Max Verstappen auto, maar greep mis want op=op.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:27:04 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183167906
Als je er toch al boodschappen doet en toevallig een pan nodig hebt is het wel leuk natuurlijk.
And so is the past
  donderdag 15 november 2018 @ 19:02:21 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183168498
quote:
zijn andere pannen. dan die van de jumbo dus. Pannen van de tefalactie zijn van het hogere segment, dus niet vergelijkbaar met die pannen van de aldi maar wel een serie die je in ieder geval niet online kan kopen dus waarvan je de zgn. adviesprijs best met een korrel zout kan nemen.
  donderdag 15 november 2018 @ 19:10:47 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183168672
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

zijn andere pannen. dan die van de jumbo dus. Pannen van de tefalactie zijn van het hogere segment, dus niet vergelijkbaar met die pannen van de aldi maar wel een serie die je in ieder geval niet online kan kopen dus waarvan je de zgn. adviesprijs best met een korrel zout kan nemen.
Oh dat kan.. ik heb me er niet in verdiept.. Zag ze voorbij komen.. en dit topic ook
Die laatste (geen tefal) heeft iig het enige juiste handvat.. (geklonken) de rest gaat altijd loszitten en dan moet je het schroefje weer aandraaien enzo..
pi_183201790
GC / [Vraag wat je wil] aan een adviseur voor onze grootgrutters

Hier kun je vast een goed antwoord krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')