abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192094608
Bij de vomar zijn de soeppakketten in de aanbieding, ik heb de courgette soep meegenomen.
Daar zit in: 3 courgettes, 1 citroen, 1 groente bouillonblokje, 2 redelijk grote sjalotten, 1 teentje knoflook en takje tijm en dat voor 3 euro :)
Morgen ga ik het maken dus ik ben benieuwd.

Niet voor herhaling vatbaar, het was niet vies maar qua smaak miste ik wat, misschien 1/2 liter water meer + extra bouillonblokje is het lekkerder.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sorella op 18-03-2020 18:23:19 ]
pi_192255392
Zojuist de goulashsoep van de appie gemaakt. Vond het te laag in kcal en vooral eiwit, dus chorizo eerst gebakken en in dat vet biefreepjes gebakken :9 daarna de soep verder gemaakt zoals het recept :)

Biefreepjes waren zeker een toevoeging die ik aanraad :s)
pi_192271214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:06 schreef emmyemmy2 het volgende:
Zojuist de goulashsoep van de appie gemaakt. Vond het te laag in kcal en vooral eiwit, dus chorizo eerst gebakken en in dat vet biefreepjes gebakken :9 daarna de soep verder gemaakt zoals het recept :)

Biefreepjes waren zeker een toevoeging die ik aanraad :s)
Oooh, goed idee!

Hier had ik met de verspakket-aanbieding van deze week bedacht dat ik voor het verspakket Tandoori zou gaan, maar daarvoor heb ik 2 AH's bezocht en niet gevonden.
Na het AH bezoekje van vandaag heb ik bedacht dat ik die zoektocht ook echt op ga geven, ik kook wel iets anders :@
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:19:25 #129
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_192287865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Burrito pakket van AH vond ik toendertijd tegenvallen weet ik nog. Lasagna vond ik dan weer erg lekker. En de soepen vind ik allemaal lekker :)
Vandaag de lasagne van de Plus proberen. Ben benieuwd :D
pi_192336762
Ik ga vanavond de lasagne van de appie proberen.
pi_192336794
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:32 schreef Sorella het volgende:
Ik ga vanavond de lasagne van de appie proberen.
Die is lekker. Mijn ervaring is wel dat je de saus wat verder moet laten inkoken anders is het te vloeibaar.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192336874
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:36 schreef Sorella het volgende:
Bij de vomar zijn de soeppakketten in de aanbieding, ik heb de courgette soep meegenomen.
Daar zit in: 3 courgettes, 1 citroen, 1 groente bouillonblokje, 2 redelijk grote sjalotten, 1 teentje knoflook en takje tijm en dat voor 3 euro :)

Niet voor herhaling vatbaar, het was niet vies maar qua smaak miste ik wat, misschien 1/2 liter water meer + extra bouillonblokje is het lekkerder.
Het staat je vrij om het zelf te pimpen hè.

Vaak vind ik de smaak algemeen van de verspakketten. Vaak toch nog nodig om zelf nog wat te kruiden .
pi_192338466
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Die is lekker. Mijn ervaring is wel dat je de saus wat verder moet laten inkoken anders is het te vloeibaar.
Dat viel mij ook op, erg vloeibaar.
Ik ga het straks in de oven schuiven.
pi_192338492
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het staat je vrij om het zelf te pimpen hè.

Vaak vind ik de smaak algemeen van de verspakketten. Vaak toch nog nodig om zelf nog wat te kruiden .
Op-pimpen kan maar ik ben juist benieuwd of de smaak van het pakket ook lekker is als je er niets extra,s bij doet.

De lasagne is best wel smakelijk maar wat valentijn101 zegt, de saus is erg vloeibaar.
In laten koken met de groente erbij wordt de groente papperig van, in laten koken en dan pas bij de groente doen zou een optie kunnen zijn.

Zou ik het weer kopen ?, nee ik vind mijn lasagna lekkerder

[ Bericht 18% gewijzigd door Sorella op 30-03-2020 13:50:21 ]
pi_193161296
Verspakket groene curry van AH staat nu te pruttelen. Post zo mijn bevindingen :)

Net mijn eerste bord verorberd. Er had ietsje meer smaak aan mogen zitten, maar het is absoluut niet vies. Pittigheid is ook precies goed, maar ik heb bij de peper snijden wel de zaadjes verwijderd. Dus het kan altijd pittiger :)

Succesje weer dit ^O^

[ Bericht 29% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-05-2020 17:42:01 ]
pi_193163228
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:36 schreef Sorella het volgende:

Dat pas je toch aan bij het koken door te proeven?
pi_193170451
Ik had pas de bobotie van de Jan Linders.

Heel vroeger bobotie via wereldgerechten leren kennen. Overgestapt op FairTrade (uit zo’n zak), maar die stopte ermee. Toen we daarna weer een keer Knorr kochten, vonden we die véél te zout. Dus tot zover bobotie.

En nu dus Jan Linders. Heel lekker, maar véél meer werk dan zo’n kant-en klaar, logisch ook. In vergelijking met andere verspakketten vond ik het bewerkelijk.

We zijn grote eters (echt groot), maar konden er twee dagen van eten. Het is wel een paar weken terug, ik durf niet meer te zeggen of we de maaltijd hebben aangevuld met een soepje of zo. Meestal als iets voor 3-4 personen is, kanen we het samen weg :D

En oh ja, dan hebben we ook nog maar de helft van de boontjes gebruikt. Er zaten buitenproportioneel veel boontjes bij, ik dacht, dan is de verhouding zoek als ik die allemaal gebruik. Dus die heb ik later in de week in een noedelsoep gemikt.
pi_193170597
Boboti is echt niet meer werk als je het zelf maakt? Het enige dat je in zo’n pakket van Knorr krijgt is de rijst en wat kruiden.
Whatever...
pi_193170759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:32 schreef Spanky78 het volgende:
Boboti is echt niet meer werk als je het zelf maakt? Het enige dat je in zo’n pakket van Knorr krijgt is de rijst en wat kruiden.
Dat is ook echt een gerecht wat ik zelf zou maken ja.
Heb ooit eens roti uit zo’n wereldgerechtpakket gemaakt, dat had gewoon ook echt niks met roti te maken.

goulashsoep-verspakket staat wel nog op mijn to-do-lijstje omdat iedereen hier er zo enthousiast over was O+
pi_193170848
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:32 schreef Spanky78 het volgende:
We waren best wat tijd kwijt aan het snijden van de ingrediënten (de massa boontjes had echt heel veel reng). Je moest brood weken in melk en dat even laten staan, dat weer uitknijpen, mengen met abrikozen. En dan was er nog iets met een eiermengsel.

We waren er in ieder geval langer mee bezig dan met soortgelijke pakketten (en véél langer dan met knorr). Maakt ook niet uit hoor, maar het viel ons op.

Ik heb het label met het recept bewaard, ik vond het echt heel lekker.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:43:12 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193170887
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

We waren best wat tijd kwijt aan het snijden van de ingrediënten (de massa boontjes had echt heel veel reng). Je moest brood weken in melk en dat even laten staan, dat weer uitknijpen, mengen met abrikozen. En dan was er nog iets met een eiermengsel.

We waren er in ieder geval langer mee bezig dan met soortgelijke pakketten (en véél langer dan met knorr). Maakt ook niet uit hoor, maar het viel ons op.

Ik heb het label met het recept bewaard, ik vond het echt heel lekker.
Wat is ‘reng’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_193171052
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is ‘reng’?
Wellicht Brabants?! :D

Boontjes rengen: die draadjes aan de zijkanten verwijderen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:53:00 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193171137
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:49 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wellicht Brabants?! :D

Boontjes rengen: die draadjes aan de zijkanten verwijderen.
Zal wel regionaal zijn.

Ik snijd ook alleen maar de puntjes eraf. :+
pi_193171225
Boontjes voor een Knorr pakket toch ook? En abrikoos zit daar ook al niet in.

Maargoed. Soms is het wel echt meer werk. Denk in dit geval dat het gerecht ook heel wat meer smaakmakers bevat.
Whatever...
  donderdag 21 mei 2020 @ 23:07:29 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193248995
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 07:13 schreef Myraela het volgende:
Oh, de Griekse moussaka van de AH vond ik ook geen aanrader. Waterige hap, lijkt niet op moussaka.
Had ik dit eerder gelezen, had ik me de moeite kunnen besparen. Echt niet voor herhaling vatbaar.
pi_193251756
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Had ik dit eerder gelezen, had ik me de moeite kunnen besparen. Echt niet voor herhaling vatbaar.
Goed om te lezen, ik zat daar de laatste keer over te twijfelen.
pi_193440093
Heb zojuist een nieuw verspakket gemaakt, Gele tomaten- gele paprika soep. Ik zat te twijfelen tussen de Courgettesoep en deze, deze sprak me net wat meer aan. Soep gemaakt en voor wat extra bite chorizo blokjes toegevoegd. Afgemaakt met wat room.

Hij is lekker, maar haalt het niet bij de tomatensoep. Dat is echt mijn favoriete soep.
pi_193659636
Net samen een curry madras pakket weggewerkt. Normaal hebben we dan nog minstens een lunchhoeveelheid over (wel een kopje rijst op erbij en een kipdijfiletstukje pp).

De prijs is gelijk gebleven, maar het gewicht is wel lager geworden. Zeker dat iniminibloemkooltje zal wel schelen erbij.

Misschien heb ik dan nog liever dat ze het pakket duurder maken, ik vind het juist ook handig om de extra hoeveelheden in de vriezer te doen zodat je iets makkelijks hebt als je alleen eet of dienst hebt ofzo.
pi_198499538
Schopje!

Net een verspakket van AH gegeten; de Mexicaanse chili con carne. Was erg lekker. Goed gevuld, lekkere pittige smaak.
pi_198519680
verspakketten zijn duur.
Als je kijkt wat er in zit en je koopt de groenten los ben je goedkoper uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')