abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2018 @ 10:49:57 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_183138976
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Sinterklaasjournaal verliest bijna 300.000 kijkers _O-
Dat zijn de 300k die ze de eerste aflevering extra hadden ten opzichte van vorig jaar. Vermoedelijk gewoon volwassenen die de nieuwe pieten wilden zien.

https://www.televizier.nl(...)-1-2-miljoen-kijkers
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183138985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

rare conclusie.
ben je anti alles als je dingen aan de kaak stelt die gewoon behoorlijk fout zijn? lijkt me niet.
Standbeelden die gewoon deel uitmaken van onze nationale geschiedenis zijn fout? Hoe dan? En een feest met als thema cowboys in indianen, bedoeld voor kinderen is reden om de directie van een theater te bedreigen? Deze lui hebben er gewoon een hobby van gemaakt om tegen alles dat Nederlands is aan te schoppen, beroepsdemonstranten noem ik dat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 14 november 2018 @ 10:55:17 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_183139053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

in de jaren 80 was het op sterven na dood..
maar okee, het zal vast wel niet helemaal verdwijnen.
Kan me inderdaad nog herinneren dat gevoeglijk aangenomen werd dat kerst het snel zou gaan winnen. Had ook een paar vriendjes waar de ouders niet aan Sinterklaas wilde doen (ben me pas sinds kort gaan bedenken dat die ouders toen al geen fan waren van zwarte piet, of het was het gelovige karakter). Denk dat het Sinterklaasjournaal het feest grotendeels gered heeft. Dat of de AH die in augustus al begint met pepernoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 14-11-2018 11:01:35 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183139069
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:45 schreef rosalinde93 het volgende:
Wacht maar tot het Europees Hof zich gaat buigen over de zaak.
Als je graag een Nexit wil....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183139075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:43 schreef TLC het volgende:

[..]

Zwarte pieten zijn van alle generaties
Valt tegen - je betovergrootvader had waarschijnlijk nog nooit van zwarte Piet gehoord :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Kassamiep op 14-11-2018 11:03:27 ]
pi_183139079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:50 schreef Hathor het volgende:
Deze lui hebben er gewoon een hobby van gemaakt om tegen alles dat Nederlands is aan te schoppen, beroepsdemonstranten noem ik dat.
Echt alles? Ook tegen bijstand?
  woensdag 14 november 2018 @ 10:58:01 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_183139098
De vraag is nu alleen nog, is Huispiet een directe verwijzing naar House Nigger of niet?
pi_183139173
quote:

[..]

Standbeelden die gewoon deel uitmaken van onze nationale geschiedenis zijn fout? Hoe dan?
Hangt er van af hoe het uitgebeeld wordt. Een standbeeld van Hitler als trots en machtig leider van Nederland is wellicht historisch correct te noemen, maar riekt een tikje naar verheerlijking als er niet minstens een "dit was niet zo'n lieve man" bordje bij staat.
Zelfde geldt voor mensen als Coen ;)
pi_183139187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:58 schreef speknek het volgende:
De vraag is nu alleen nog, is Huispiet een directe verwijzing naar House Nigger of niet?
Natuurlijk, want zo rolt de NTR 8-)
pi_183139254
quote:

[..]

Standbeelden die gewoon deel uitmaken van onze nationale geschiedenis zijn fout? Hoe dan? En een feest met als thema cowboys in indianen, bedoeld voor kinderen is reden om de directie van een theater te bedreigen? Deze lui hebben er gewoon een hobby van gemaakt om tegen alles dat Nederlands is aan te schoppen, beroepsdemonstranten noem ik dat.
de vereerde personen zijn fout, we zouden nu nooit meer een standbeeld voor deze lieden oprichten.
de 'indianen' kwestie is er een van massamoord en etnische zuivering, onomkeerbare schofteringheid. leuk thema voor een kinderfeestje, zeg... hoogste tijd dta mensen daar anders over na gaan denken.
pi_183139280
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Kan me inderdaad nog herinneren dat gevoeglijk aangenomen werd dat kerst het snel zou gaan winnen. Had ook een paar vriendjes waar de ouders niet aan Sinterklaas wilde doen (ben me pas sinds kort gaan bedenken dat die ouders toen al geen fan waren van zwarte piet, of het was het gelovige karakter). Denk dat het Sinterklaasjournaal het feest grotendeels gered heeft. Dat of de AH die in augustus al begint met pepernoten.
ik denk dat je daar een heel goed punt maakt. waarschijnlijk gered, voor de fijne commercie ervan. geld verdienen.
pi_183139312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:58 schreef speknek het volgende:
Lijkt me wel he. Het hele Sinterklaasfeest is toch racistisch bedoeld?
pi_183139319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hangt er van af hoe het uitgebeeld wordt. Een standbeeld van Hitler als trots en machtig leider van Nederland is wellicht historisch correct te noemen, maar riekt een tikje naar verheerlijking als er niet minstens een "dit was niet zo'n lieve man" bordje bij staat.
Zelfde geldt voor mensen als Coen ;)
Zulk soort beelden hebben we dan ook niet, en ze staan er ook niet ter verheerlijking van de persoon, maar gewoon als gedenkteken. Je kan een hekel hebben aan wat die persoon representeert of niet, feit blijft dat hij onderdeel uitmaakt van de nationale geschiedenis en er min of meer mede verantwoordelijk voor is hoe het land er nu uitziet en hoe het zich heeft ontwikkeld.
pi_183139349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de vereerde personen zijn fout, we zouden nu nooit meer een standbeeld voor deze lieden oprichten.
de 'indianen' kwestie is er een van massamoord en etnische zuivering, onomkeerbare schofteringheid. leuk thema voor een kinderfeestje, zeg... hoogste tijd dta mensen daar anders over na gaan denken.
Of je betrekt eens niet alles op moord en doodslag, zou een hoop stress schelen. Heb jij je vroegah toen je nog een kleine Pokkerdepok nooit eens verkleed als cowboytje of indiaantje samen met je vriendjes?
  woensdag 14 november 2018 @ 11:18:13 #255
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_183139422
quote:

[..]

En een feest met als thema cowboys in indianen, bedoeld voor kinderen
Ik moet zeggen, dat ik dit ook wel een beetje fout vind
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_183139438
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, dat ik dit ook wel een beetje fout vind

:P
  woensdag 14 november 2018 @ 11:23:54 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183139497
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 07:22 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

110% mee eens. Leven en laten leven. Ik begrijp dat mensen problemen hebben met Zwarte Piet. Zelf verbied ik zwarte piet bij mij thuis, maar ik demonstreer er niet tegen.

Als iedereen elkaar in hun waarde laat, dan is er niets aan de hand.
Ik vind trouwens wel dat de pro-pieten meer geweld hebben gebruikt en gedreigd dan de anti-pieten, maar goed.
Van heel veel geweldadige "pro-pieten" betwijfel ik of ze niet ordinaire relschoppers zijn die de discussie aangrijpen om letterlijk of figuurlijk om zich heen te slaan. Bijvoorbeeld al die voetbalfans/hooligans. Ik zou liever zien dat ze zich er niet mee bemoeiden. Idem voor de neo-nazi's, inclusief en in het bijzonder die uit het heidense kamp.
Het nadeel van de pro-pieten is dat er geen organisatie achter zit. Het is dus ook niet mogelijk om dat soort etterbakken uit een "pro-piet"-organisatie te trappen. Anti-piet is beter georganiseerd en je hoort vanuit die hoek in de media vooral de woordvoerders van de organisaties, niet die "anti-piet van de straat".
Bij de anti-pieters kun je de stand bijhouden wie wel en niet worden getoleeerd in dat kamp. Zo is Gario in ongenade gevallen: https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1221517937861031
  woensdag 14 november 2018 @ 11:26:37 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183139544
quote:
9s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:58 schreef Copycat het volgende:
Gisteren in de supermarkt, in de rij bij de kassa. Meisje van een jaar of 5 zegt tegen moeder: "Kijk mama, ik zie daar een witte piet" (volgens mij in de etalage van het tegenoverliggende Kruidvatfiliaal).
Moeder bitst terug: "Witte pieten bestaan niet, pieten zijn zwart."

Ik: :') .
Kijk maar bij de HEMA, daar zijn de pieten negers met roetvegen :')
  woensdag 14 november 2018 @ 11:30:22 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183139597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Echt? _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 november 2018 @ 11:35:03 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183139690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:26 schreef Lunatiek het volgende:

Ja! En bij Jumbo zijn de tomaten in de aanbieding.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 14 november 2018 @ 11:36:07 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_183139706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lijkt me wel he. Het hele Sinterklaasfeest is toch racistisch bedoeld?
Huh nee het Sinterklaasfeest is bedoeld om kinderen het Katholieke geloof in te chanteren, alleen zwarte piet is racisme, wel op blijven letten heh.
pi_183139731
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Huh nee het Sinterklaasfeest is bedoeld om kinderen het Katholieke geloof in te chanteren, alleen zwarte piet is racisme, wel op blijven letten heh.
Verachtelijk! Wie heeft dat ooit bedacht?
pi_183139854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of je betrekt eens niet alles op moord en doodslag, zou een hoop stress schelen. Heb jij je vroegah toen je nog een kleine Pokkerdepok nooit eens verkleed als cowboytje of indiaantje samen met je vriendjes?
Ik speelde al jongetje graag met vriendjes oorlogje op straat.

Compleet in camouflage uniform en ja, ja : met originele Duitse helm en Duitse gasmaskertrommel.

Nooit iemand wat van gezegd.

En we speelden Sandokan na, ook de Wrekers.

En dan de discussies over wie er nou wel of niet dood was en moest blijven liggen.

Ik heb zo dus heel wat doden op m'n geweten.

Nu zitten de kinderen met regenboog t-shirts in de bakfiets bij mams.

Tijden veranderen.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:47:11 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_183139951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Verachtelijk! Wie heeft dat ooit bedacht?
De katholieken resp. de canadezen
  woensdag 14 november 2018 @ 11:48:40 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_183140005
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Compleet in camouflage uniform en ja, ja : met originele Duitse helm en Duitse gasmaskertrommel.

En dan de discussies over wie er nou wel of niet dood was en moest blijven liggen.

Tijden veranderen.
Nou kun je wel een boompje opzetten over helicopter parenting en mierenneuken, maar als een kind met originele Duitse helm en gasmaskerkoffer speelde, dan was eventueel geklaag daarover volkomen terecht.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:53:35 #266
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183140126
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar dan zonder de connotatie van eeuwenlange slavernij en onderdrukking. Kleine nuance. :').

Nee echt, dat frame waarin ʼwitʼ als racisme wordt weggezet, is te simpel. En dan wel zonder scrupules de term ʼzwartʼ blijven gebruiken. :').
De term "zwarten" wordt gebruikt omdat naar verluid de mensen met een donkere huid en een afkomst uit Afrika dat prefereren boven het woord neger. Het is een vorm van beleefdheid naar die mensen toe. Als ze massaal een ander woord verkiezen wil ik dat ook gebruiken uit beleefdheid.
De term witten wordt alleen gebruikt door mensen die het ook hebben over white guilt en white privilege, neutraal is de term dus geenszins. De meeste mensen over wie het gaat ("het kaukasische type" met een lichte huidskleur, doorgaans etnische Europeanen) prefereren het om blank genoemd te worden. Door dat niet te doen, schoffeer je die mensen. Iemand "wit" noemen is dus geen gebaar van beleefdheid.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:54:28 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183140143
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou kun je wel een boompje opzetten over helicopter parenting en mierenneuken, maar als een kind met originele Duitse helm en gasmaskerkoffer speelde, dan was eventueel geklaag daarover volkomen terecht.
Wat is daar mis mee? Hij speelt toch gewoon oorlogje.
Hij is niet bezig met een nazi parade ofzo :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 november 2018 @ 11:55:00 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183140159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De term "zwarten" wordt gebruikt omdat naar verluid de mensen met een donkere huid en een afkomst uit Afrika dat prefereren boven het woord neger. Het is een vorm van beleefdheid naar die mensen toe. Als ze massaal een ander woord verkiezen wil ik dat ook gebruiken uit beleefdheid.
De term witten wordt alleen gebruikt door mensen die het ook hebben over white guilt en white privilege, neutraal is de term dus geenszins. De meeste mensen over wie het gaat ("het kaukasische type" met een lichte huidskleur, doorgaans etnische Europeanen) prefereren het om blank genoemd te worden. Door dat niet te doen, schoffeer je die mensen. Iemand "wit" noemen is dus geen gebaar van beleefdheid.
Ze zijn niet zwart. Ze zijn bruin
  woensdag 14 november 2018 @ 11:55:16 #269
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183140166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

rare conclusie.
ben je anti alles als je dingen aan de kaak stelt die gewoon behoorlijk fout zijn? lijkt me niet.
Het is de club die iets tegen een jute zak heeft omdat die vroeger (ook) werd gebruikt door slaven op de plantages.
pi_183140239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tijden veranderen.
Zo'n originele Duitse stahlhelm heb ik ook nog gehad, ooit eens bij zo'n militaire dumpzaak gekocht. iemand had alleen over een laag verf over de emblemen heen gekalkt, dat was wel zonde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')