abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183160783
Ach, Peace, sneu van die luier. Kan gebeuren, ik heb ook wel eens een tijd lopen klooien (al mopperend :Y)) om dan pas een apocalyptische luierinhoud te ontdekken.

Ik weet nog dat een van mijn vriendinnen ging stoppen met bv, vlak voor mijn bevalling. Ze worstelde daar erg mee, en ik zei haar toen dat ze niet moest vergeten dat bv ook een soort grote hormonale mindfuck kan zijn, met al die schuldgevoelens en gedoe, en dat ze het top had gedaan, dat haar zoon ook op kv prima verder ging groeien (hij was al ruim 5 mnd) etc. Alles wat ik hier nu ook lees. En ik meende dat echt, dacht zelfs: ‘Joh, relaxed dat je ervanaf bent!’
En toen werd Phi geboren en ging al die ratio zo -hop- door de plee :')

Volgens mij moet alle kv in Nederland aan dezelfde strenge eisen voldoen, dus maakt het niet uit wat je kiest. Wij hebben Hero, omdat Caesar altijd erg reageerde op Nutrilon (rode vlekken en uitslag in z’n gezicht en op z’n romp - hij heeft zelfs heel lang voeding op basis van geitenmelk gehad daardoor :))

Jagar, wat zielig voor O! Beterschap!

Fuchs, dat kan prima zolang de halsopening smal genoeg is. Phi lag van de week in een slaapzak maat 100, omdat al haar kleinere slaapzakjes waren ondergepoept of -gespuugd en zich in verschillende stadia van de was bevonden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jentin op 15-11-2018 11:13:54 ]
pi_183161197
Kan geen kwaad hoor Fuchsia, alleen opletten dat de slaapzak bij de hals niet te los is.

Klinkt wel als een regeldag Peace en zo’n luier kan gebeuren!

Beterschap Jager :)

Herkenbaar dus die bv twijfels en perikelen.. maar iedere druppel is er een en blije moeder vind ik belangrijker dan een bv mama!
Ik ben vooral “bang” hoe Li straks op kv gaat reageren. Ze is nu echt bijna kramploos en dat is stiekem heel fijn :)
pi_183161241
Loj, ik had dezelfde angst toen Phi ineens veel meer kv ging drinken, maar hier geen centje pijn, gelukkig :)

Hoe gaat het met de combi Li - je jongens? Het hele nieuwe is er nu wel af, oneerbiedig gezegd :@, zijn ze blij met/lief voor hun zusje?
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:53:49 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183161474
Hmm, mijn vrouw is vanochtend bij het CB geweest, en ze moet over een maand terug komen omdat onze dochter blijkbaar haar hoofdje niet goed genoeg optilt, of niet lang genoeg, of iets in die richting. Geen idee. Hoe dan ook, als ze hem nog verder optilt dan klapt ze naar achteren dubbel, dus ik zie niet helemaal wat het issue is.

Maar goed, nu maak ik me dus wel zorgen. Nu hebben we ook wat weken niet durven oefenen na de operatie en het gedoe direct na die operatie, maar nu zijn we daar weer volop mee bezig, en toen ons dat de eerste keer werd gezegd kon ze alleen maar haar hoofdje een beetje optillen, maar dan keek ze naar de zijkant. Nu kan ze dr hoofdje wel optillen, ook 'naar voren' zeg maar, maar niet heel erg lang. Ze is 4 maanden oud.

Nu oefenen we dat dus meerdere keren per dag, maar nu dat op het CB is gezegd maak ik me daar toch zorgen over. Iemand hier ervaring daarmee?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183161539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dan lijkt het allemaal wel prima.
Hier ook met 4 & 5 maanden 4x210 en een tijdje nog wat extra en opeens zwakte dat af.
Toen alleen nog maar 210 + eerste hapjes & inmiddels 6,5 maand en krijgt hij 3x180 & 1x210 + fijne graan en een stuk meer vaste voeding.

Zijn jullie al met eerste hapjes begonnen? je hebt kans dat je dan misschien geen 180 meer hoeft te geven & alleen op 4x 210 kan blijven. Volgens mij raden ze sowieso aan met kv rond maand 5 op 4 voedingen te zitten.
Met eerste hapje begonnen ergens samen met de fles van 19:00 , maar toen dronk ze de avondfles niet meer op. Hapjes gingen wel goed.

Die keren werd ze 's nachts ook weer wakker (maar dat hing misschien samen met verkoudheid en spuitjes). Daarom weer gestopt met de hapjes en alleen de flessen. Die ze nu weer op drinkt en doorslaapt.
pi_183161577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:53 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, mijn vrouw is vanochtend bij het CB geweest, en ze moet over een maand terug komen omdat onze dochter blijkbaar haar hoofdje niet goed genoeg optilt, of niet lang genoeg, of iets in die richting. Geen idee. Hoe dan ook, als ze hem nog verder optilt dan klapt ze naar achteren dubbel, dus ik zie niet helemaal wat het issue is.

Maar goed, nu maak ik me dus wel zorgen. Nu hebben we ook wat weken niet durven oefenen na de operatie en het gedoe direct na die operatie, maar nu zijn we daar weer volop mee bezig, en toen ons dat de eerste keer werd gezegd kon ze alleen maar haar hoofdje een beetje optillen, maar dan keek ze naar de zijkant. Nu kan ze dr hoofdje wel optillen, ook 'naar voren' zeg maar, maar niet heel erg lang. Ze is 4 maanden oud.

Nu oefenen we dat dus meerdere keren per dag, maar nu dat op het CB is gezegd maak ik me daar toch zorgen over. Iemand hier ervaring daarmee?
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken eerlijk gezegd.
Bij 3 maanden kregen we een soortgelijk bericht. Het was toen goed, MAAR ze moest wel vooruitgang boeken.

Hier kon ze opeens binnen 1 week vliegtuigje spelen, en dat minutenlang.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 11:59:50 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_183161593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:58 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken eerlijk gezegd.
Bij 3 maanden kregen we een soortgelijk bericht. Het was toen goed, MAAR ze moest wel vooruitgang boeken.

Hier kon ze opeens binnen 1 week vliegtuigje spelen, en dat minutenlang.
Als vliegtuigje spelen = op buik liggen, en beentjes naar boven en armpjes ook, samen met hoofdje, dat doet ze, maar niet heel lang. Maar goed, eerst deed ze dat helemaal niet, dus ja.
pi_183161702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als vliegtuigje spelen = op buik liggen, en beentjes naar boven en armpjes ook, samen met hoofdje, dat doet ze, maar niet heel lang. Maar goed, eerst deed ze dat helemaal niet, dus ja.
Maar wat willen ze nog meer dan?
Nog hoger of nog langer?
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 12:17:21 #109
16180 crew  CoolGuy
pi_183161859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:05 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Maar wat willen ze nog meer dan?
Nog hoger of nog langer?
Ja dat weet ik dus niet. Ik heb mijn vrouw zojuist maar even kort gesproken, dus meer informatie heb ik nog niet.
pi_183162231
Vervelend CG, wat kun je je dan zorgen maken he. Komt vast vanzelf goed. :*
Banaan zijn nek werd steviger met veel tijd in de draagzak, misschien is dat nog iets om te proberen?

Peace goed dat je besluit af te bouwen. Het moet ook geen enorm struikelblok zijn, om borstgeving te geven. :*

Banaan is net naar bed. Vijf minuten drinken en hij was vertrokken. Vanochtend was hij niet heel blij, maar dat is de laatste tijd wel meer zo. Ik ben vooral heel benieuwd hoelang hij nou gaat slapen.

Ik pakte hem ook voor het eerst in zijn skipak in om buiten te spelen. Volgens mij vond hij dat maar niks. Hij was best nijdig al die tijd en vrolijk(er) toen hij eruit was. :D

Afgelopen nacht liet hij een voeding zitten. Gecombineerd met minder drinken vandaag (wel aangeboden, weinig interesse), heb ik nou overvolle pijnlijke borsten. Ik zou het dus niet erg vinden als Banaan middut nog even vraagt om wat extra. :@

Hij heeft ineens ook interesse in kleding. Zit heel geïnteresseerd met een romper, slaapzak of mijn voedingshemdje op schoot, om het van alle kanten te bekijken. Alsof hij probeert te ontdekken hoe dat nou allemaal werkt. Heel grappig. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183162521
Het is toch nog geen weer voor een skipak,pkm? Hier dacht ik er iig net over om m'n jas uit te doen op weg van school naar huis...

Oh. CG, snap wel dat je je dat zorgen over maakt. Neem aan dat je niet veel meer kunt doen dan oefenen!

Bij, blijkbaar doet O als hij ziek is micro-dutjes. Erg vermoeiend vind ik. Zeker omdat hij erg moeilijk in slaap komt...
pi_183163004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is toch nog geen weer voor een skipak,pkm? Hier dacht ik er iig net over om m'n jas uit te doen op weg van school naar huis...

Oh. CG, snap wel dat je je dat zorgen over maakt. Neem aan dat je niet veel meer kunt doen dan oefenen!

Bij, blijkbaar doet O als hij ziek is micro-dutjes. Erg vermoeiend vind ik. Zeker omdat hij erg moeilijk in slaap komt...
Toen hij buiten was was het net acht graden, in de schaduw, nat gras en nat zand. Ik ging bij hem zitten op de grond en had niet de indruk dat ik hem te warm had ingepakt. Eerder dat ik ook zo'n pak wou. :D

Het pak leek me vooral handig omdat de slofjes eraan vast zitten. Het zijn vooral zijn voetjes die anders te koud worden.
pi_183163263
@CG:

Wij lopen bij een kinderfsysio i.v.m. de voorkeurshouding hier. Die gaf ons aan dat het CB ook altijd wel 'veeleisend' is. Ze willen altijd veel langer al buiktijd e.d. dan dat zij als fysio 'eisen'.
pi_183164060
CG, Juul kan best wel even op haar buik maar vindt het gewoon ongezellig of zo. Ze kan daarentegen wel lang haar hoofd rechtop houden als we haar vasthouden of als ze 'zit'. Dat is voor het CB ook voldoende, het gaat om de nekspieren. Die moeten steeds sterker worden namelijk. Dat jullie nu extra oefenen is voldoende lijkt mij, dan komt het echt wel goed.

Juul zit momenteel op 5 x 180+6 schepjes. Ik werd even getriggerd door iemand die aangaf dat je rond de 5 maanden naar 4 flesjes gaat. Ik vraag me af hoe wij dat zouden moeten doen. Juul krijgt dus 5 flesjes 07:00/07:30, 11:00, 15:00, 18:30 en rond 22:30. Ze gaan in principe allemaal op, uitzonderlijk als het niet zo is. We gaan met hapjes beginnen bij ruim 5,5 maand.
de fles van 22:30 gaan we langzaam vervroegen, het was 23:30 en is nu al weer een paar weken 22:30, die gaat binnenkort naar 22:15 etc etc. Dan zou het logisch zijn om de 5e te laten vallen als de 4e en 5e dicht op elkaar gaan vallen toch? (en de flessen ophogen)
pi_183165925
Beterschap voor O Jagar, zielig zo'n ziek kleintje :{

Hopelijk slaapt Banaan goed door nu PKM, en leuk die nieuwe interesse O+

Exode, Vlokje is nu 5 maand maar zit nog steeds op minimaal 6 flessen op een dag. Grotere flesjes kunnen wij niet geven omdat ze dan nog meer moet spugen dus dan maar wat meer flesjes. Volgens mij luistert het allemaal niet zo nauw en kan het helemaal geen kwaad als Juul nog wat langer blijft zitten op 5 flesjes.

Toen wij met Jewel af gingen bouwen qua flesjes ging als eerst uiteindelijk het flesje rond dinertijd er af omdat dat flesje plaats moest maken voor een warme hap :)

En waar is mijn baby gebleven, wat gaat ze hard opeens :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183168278
Vanavond maar eens bijlezen, mijn dochter is vrij intensief momenteel. Ik geef haar geen ongelijk, er proberen 5 tanden door te komen ben ik achter, de bovenste twee kan ik al zien (en voelen :+ ) en onderin zie ik 3 witte plekken door haar tandvlees heen :') Geven jullie bij tandjes wel eens een zetpil?

De onrust is wel een beetje verklaard, gelukkig ga ik vanavond even naar Fantastic Beasts met manlief, even er uit :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183168482
Tandjes vind ik een uitstekende reden voor een zetpil rena, zeker als het er 5 tegelijk zijn!

Zittend Vlokje O+

Welpje is even pittig, wil eigenlijk alleen maar op mama plakken en is dan vaak nog niet tevreden. Vanochtend dacht ik hem even op bed in slaap te voeden zodat ik daarna even kon douchen en schoonmaken, werden we allebei 2 uur later wakker :')
pi_183169850
Haha Luna, zo herkenbaar! Nog steeds val ik soms eerder in slaap dan Banaan. Twee tellen later slaapt hij dan ook denk ik. :D

Wauw Rena, vijf tanden is wel heel veel ineens. Dan snap ik ook dat ze onrustig is. Ik zou wel een zetpil geven, als ik eraan zou denken. Meestal denk ik er te laat aan.

Schanu wat goed dat zitten. ^O^ Rexluxkindjes zijn vaak vroeg met zitten. Misschien krijgt ze het wat makkelijker vanaf nu.

Banaan sliep vanmiddag bijna twee uur. Daarna wakker geweest van twee tot half acht en hij was eindelijk weer zijn vrolijke zelf. O+ O+ O+
pi_183171371
Vlokje O+

Jemig rena 5 tanden :o Geen ervaring, maar als je kindje er duidelijk niet lekker door is, zou ik wel een zetpil geven.

Sprongetje Luna? En jullie waren vast heel moe ;)

Wat fijn PKM *O*
pi_183173031
Weten jullie of het veilig is om zo'n schapenvachtje in het babybedje te leggen, om op te slapen? Ollie slaapt bij ons op de kamer en daar is het echt behoorlijk koud, hij heeft wel een warme slaapzak en een dekentje, maar voor zijn hoofd en het vasthouden van de warmte leek mij dat schapending wel fijn... Alleen geen idee of dat gevaarlijk is?
  donderdag 15 november 2018 @ 22:00:35 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183173085
5 :D! jeetje.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:33 schreef exode het volgende:
CG, Juul kan best wel even op haar buik maar vindt het gewoon ongezellig of zo. Ze kan daarentegen wel lang haar hoofd rechtop houden als we haar vasthouden of als ze 'zit'. Dat is voor het CB ook voldoende, het gaat om de nekspieren. Die moeten steeds sterker worden namelijk. Dat jullie nu extra oefenen is voldoende lijkt mij, dan komt het echt wel goed.

Juul zit momenteel op 5 x 180+6 schepjes. Ik werd even getriggerd door iemand die aangaf dat je rond de 5 maanden naar 4 flesjes gaat. Ik vraag me af hoe wij dat zouden moeten doen. Juul krijgt dus 5 flesjes 07:00/07:30, 11:00, 15:00, 18:30 en rond 22:30. Ze gaan in principe allemaal op, uitzonderlijk als het niet zo is. We gaan met hapjes beginnen bij ruim 5,5 maand.
de fles van 22:30 gaan we langzaam vervroegen, het was 23:30 en is nu al weer een paar weken 22:30, die gaat binnenkort naar 22:15 etc etc. Dan zou het logisch zijn om de 5e te laten vallen als de 4e en 5e dicht op elkaar gaan vallen toch? (en de flessen ophogen)
Je kan flessen ophogen, maar zou er eigenlijk niet meer aan beginnen als ze ouder is dan 4,5 maand.
Wij zaten al veel eerder aan de 4x 210 (dit liep lekker met het vele slapen).

En nu is hij 6 maanden en zijn we naar 3x 180 en 1x 210 (omdat dit lekker mengt met 2 eetlepels fijne graan :D maar hij drinkt soms ook maar 180 hiervan). Op advies van CB meer vast gaan eten, vandaar minder melk & hij doet het er erg goed op.

Maar je geeft aan dat je wat later begint met hapjes, dus dan zal het met flesjes afbouwen ook wat later gaan?
  donderdag 15 november 2018 @ 22:01:53 #122
298315 SacreCoeur
pi_183173103
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Weten jullie of het veilig is om zo'n schapenvachtje in het babybedje te leggen, om op te slapen? Ollie slaapt bij ons op de kamer en daar is het echt behoorlijk koud, hij heeft wel een warme slaapzak en een dekentje, maar voor zijn hoofd en het vasthouden van de warmte leek mij dat schapending wel fijn... Alleen geen idee of dat gevaarlijk is?
Zolang het maar echt wol is volgens mij.
Juist erg goed om lichaamswarmte te reguleren.

Eerst hoeslaken dan schapenvachtje en dan eventueel je molton/matrasbeschermer.
Laatst gezien in een vlog van iemand :D
pi_183173379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zolang het maar echt wol is volgens mij.
Juist erg goed om lichaamswarmte te reguleren.

Eerst hoeslaken dan schapenvachtje en dan eventueel je molton/matrasbeschermer.
Laatst gezien in een vlog van iemand :D
Het is idd wol! Alleen de onderkant waar het aan vast zit zeg maar, lijkt me minder luchtdoorlatend, het is die van 30 euro van Ikea, ik probeerde dat materiaal al te achterhalen.
pi_183173648
Slapen met een schapenvachtje wordt voor jongere kinderen afgeraden vanwege het risico op rebreathing en warmtestuwing. Het lijkt mij qua rebreathing als je een hoeslakentje eroverheen doet niet onveiliger dan een gewoon matras tbh, maar dat moet je zelf overwegen. En warmtestuwing aan het schapenvachtje relateren terwijl bijna iedere baby slaapt op een matras van plastic schuim vind ik eh.. ja.. Nou ja. Ik zou het met die van de IKEA niet doen. Die is relatief langharig en op een onbekende (waarschijnlijk erg chemische) manier gelooid. Kijk even naar een kortharige medicinaal of mimosa gelooide vacht (of een gevilte vacht, maar die zijn wel pittig geprijsd meestal) :) Hier liggen ze allebei regelmatig op hun vachtjes, ook in bed. Ze vinden het allebei echt heel fijn. Liggen door het hele huis en mini sleept die van haar overal mee naartoe O+

Ahh rena, vijf tandjes :X Da's ook wel heftig hoor, arme frummel.

Slaap lekker allemaal!
Make your own kind of music.
pi_183173835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:01 schreef lunapuella het volgende:

Welpje is even pittig, wil eigenlijk alleen maar op mama plakken en is dan vaak nog niet tevreden. Vanochtend dacht ik hem even op bed in slaap te voeden zodat ik daarna even kon douchen en schoonmaken, werden we allebei 2 uur later wakker :')
Idem hier. Ik was pas om 13.00 uur het bed uit. Een slapende M was het wel waard. Vanavond was het weer bal. Veel huilen, veel willen drinken, niks is goed. In de draagzak gedaan en hij was eindelijk diep in slaap. Ik leg hem heeeeel voorzichtig in zijn bedje, ga snel tanden poetsen en raad eens? Klaarwakker...
Nu ligt meneer te kauwen op mijn tepel, maar ik wil slapen :'(
Het is een fase toch? Toch?

Rena 5 tanden! Arm kind :* Sterkte voor jullie.
pi_183174810
Peace, dat klinkt als clusteren :) was hier ook zo tussen de 6 weken en 3 maanden ongeveer, elke avond vanaf 20.00 soms tot wel 1 uur ‘s nachts continu aan de tiet. T is een faaase dus :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183177717
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:

Heb je fb? Dan kan je je aanmelden voor de groep “Veilig Samen Slapen (AP)”.
Protège moi de mes désirs.
pi_183177809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:26 schreef CassElliot het volgende:
Slapen met een schapenvachtje wordt voor jongere kinderen afgeraden vanwege het risico op rebreathing en warmtestuwing. Het lijkt mij qua rebreathing als je een hoeslakentje eroverheen doet niet onveiliger dan een gewoon matras tbh, maar dat moet je zelf overwegen. En warmtestuwing aan het schapenvachtje relateren terwijl bijna iedere baby slaapt op een matras van plastic schuim vind ik eh.. ja.. Nou ja. Ik zou het met die van de IKEA niet doen. Die is relatief langharig en op een onbekende (waarschijnlijk erg chemische) manier gelooid. Kijk even naar een kortharige medicinaal of mimosa gelooide vacht (of een gevilte vacht, maar die zijn wel pittig geprijsd meestal) :) Hier liggen ze allebei regelmatig op hun vachtjes, ook in bed. Ze vinden het allebei echt heel fijn.
Dit, voor een niet heel piepjonge baby :Y
Ook fijn: schapenvachtje in de kinderwagen. Zelfs afgelopen zomer was dat heel plezierig, veel minder klef om op te zitten/liggen dan op het kussen van de wagen. Met de hittegolf baby in rompertje op schapenvacht en parasolletje erboven werkte fantastisch O+
Günther slaapt de laatste maanden bij ons tussenin, maar we slepen dat vachtje het grote bed maar eens in nu het kouder wordt, dank voor de reminder :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 16 november 2018 @ 07:06:09 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183177824
Slaapt O al in een ledikantje Spees? Want er zijn ook wollen onderdekens in ledikantformaat te koop. Dat is gewoon scheerwol op een katoenen onderkant, die je met elastieken om het matras kan doen. Daaroverheen een molton en hoeslaken en 't is heurlijk warm. Lijkt mij zelf wat luchtiger dan een vachtje met leer eronder.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183177839
Günther wil even haaaaaaaai! tegen jullie (nou ja, tegen mijn telefoon) zeggen vanaf de bank.

Wat er nou was - kies, hoektand, boze dromen, scheet dwars - geen idee, maar sinds naar bed gisterenavond elke anderhalf uur wakker, jengelen, huilen, in tepels bijten en algehele meh. :O Om 05:30 er maar uit gegaan en sindsdien een blij ei. 8)7. Hij dan hè, ik pietsje minder. :')
pi_183177913
5 tanden! :o

Schanu, 5 maanden en al zitten :o

Succes vandaag mini :*

Is het beleid trouwens rondom flessen van 210ml veranderd? 4 jaar geleden werd het nog afgeraden bij ons door het cb/Ka :)

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:38 schreef Jentin het volgende:
Loj, ik had dezelfde angst toen Phi ineens veel meer kv ging drinken, maar hier geen centje pijn, gelukkig :)

Hoe gaat het met de combi Li - je jongens? Het hele nieuwe is er nu wel af, oneerbiedig gezegd :@, zijn ze blij met/lief voor hun zusje?
Dat wou ik horen ;)
Lief dat je het vraagt (en inderdaad het nieuwe is er wel al af)..
De oudste Ow is echt helemaal verliefd op haar. Hij wil echt iedere dag knuffelen ( bij het slaapritueel in zijn bed) en helpt ook echt met even een speentje, muziekje aanzetten, kleding uitzoeken of een doekje. Js heeft dit wat minder, hij doet vooral Ow na en verder krijgt ze weinig aandacht. Hij zit even iets minder in zijn vel door alle veranderingen en spanningen (baby, verjaardag, school, mama altijd thuis en dan de aankomende decembertijd).. maar dat komt wel weer goed..
Ze zullen allebei (voorlopig ;) ) geen lelijk ding over haar zeggen of bij haar doen O+

Mag ik trouwens heel trots even mededelen dat wij geen nachtvoeding hadden :D 23.00-7.00 (en die laatste was op mijn verzoek.. iets met ontploffende borsten _O-)

Oh en wat ik me verder nog afvroeg.. hebben jullie ook van die kakpakjes? Kleding die altijd binnen een paar uur weer uit moeten ;) Hier zijn het altijd dezelfde (kak) pakjes _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Loj op 16-11-2018 07:38:52 ]
pi_183178502
Kakrompers hier - altijd dezelfde rompers die de sjaak zijn idd :D

Leuk te lezen over Ow en Js en hun zusje. Caesar is precies als Ow, maar van de week moest hij heel even op z’n beurt wachten omdat z’n zusje net uit bad kwam en nakend op het aankleedkussen lag, en toen betrapte ik ‘m voor het eerst op een gemompelmopperd ‘Stom zusje :(‘ Nou goed, als dat het is na 5 maanden...
De decembermaand klinkt wel intens voor Js zo, hopelijk fietst ie er fijn doorheen. Wordt hij nou 3 of al 4?

Yay voor de niet-nachtvoeding *O*

Mini, wat een toffe Güntherplaat weer. Echt een zwak voor jullie menneke. O+

Schanu, dat Vlokje al zit :o Wat knap. Lieve foto ook.

Phi is echt een buikslapertje aan het worden. Beetje spannend vind ik dat wel, maar ze slaapt er heerlijk op. Ze begint wel op haar rug, maar in de loop van de nacht gaat ze eerst even op haar zij slapen en daarna draait ze door naar haar buik. Nouja, papa en broer zijn ook buikslapers, dus ze heeft het van geen vreemde.

Ik vind het trouwens zo grappig om trekjes van mijn lief te herkennen bij de kindjes. Zo wrijft hij voor hij in slaap valt altijd z’n voeten over elkaar (tja, ehm :')) en beide kinderen doen dat op precies dezelfde manier. En Caesar projectielkotste afgelopen week een bord spinazie-pasta over een gespachtelputzte muur ( :Y)) en leed vervolgens aan hardcore man flu, en wilde alleen maar hangen bij mij. En ook dat is, ehm, herkenbaar :+ (Als ik ziek ben wil ik vooral dat iedereen opflikkert, me met rust laat en vooral Niet Aan Me Zit :P)
pi_183178609
Haha jentin dat voetjes over elkaar wrijven klinkt heel schattig!

Vroege ochtend voor minilot en gunther. Koffie?

Wat was het koud vanochtend. Gewoon -1! Iedereen helemaal ingepakt op de fiets haha. Mijn mini heeft 3 tanden op doorkomen staan en is nog steeds mopperig en verkouden. Duurt wel lang die tanden. Ik herken t niet zo van mn andere 2 dat het zo lang duurde. Ze is wel bij de opvang nu. Ik ga zo even hardlopen en dan werken.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:33:36 #134
298315 SacreCoeur
pi_183178957
:D Mijn kleine baby heeft opeens een 2de ondertand gekweekt in 1 nacht.
Niet zomaar een puntje, gewoon een halve ondertand.

Ik zag het echt per toeval :') anders had ik het niet eens gemerkt wss.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:34:56 #135
298315 SacreCoeur
pi_183178987
Het heerst wel he :') die tanden.
pi_183179053
Ja, een hoop ineens he die 5? Nu weet ik niet hoe lang die onderste er over gaan doen er echt door te komen maar je kunt ze echt al bijna door het tandvlees zien. Ze heeft top geslapen op een 120mg zetpil, ik dacht ik geef niet de maximale dosis en zie wel hoe het gaat, goed dus! :)

PKM, wat fijn dat Banaan gewoon weer zijn vrolijke zelf was O+ Ik begin hier ook te merken dat ze ‘s middags steeds langer op kan blijven qua humeur en energie.

Vlokje al zitten :o Wat staat dat wijs O+ Hoop idd dat wat PKM zegt uitkomt dat ze minder last van de reflux krijgt daardoor!

Spees_eend, en anders een lekker warm mutsje?

Peacefull, klinkt inderdaad als clusteren, kan soms erg heftig zijn weet ik nog :{

Gunther :W O+

Loj een doorslaper *O* Hier zijn de kakpakjes al aardig verleden tijd maar ze had geen specifiek pakje waar ze het in deed :P We hebben er denk ik ook maar een stuk of 5 gehad in totaal *EVEN AFKLOPPEN*

Songeur, irritant he die lange aanloop naar tanden, hier heeft het nu echt een tijdje geduurd voor er weer wat doorbrak. En nu ineens zo’n hele hoop, alsof haar lijfje ineens haast heeft.

De film Fantastic Beasts was erg tof gisteravond, was fijn om er uit te zijn met manlief O+ Geen spoilers maar er zitten wel 2 scenes in die mijn moederhart lieten huilen ;( , dus mocht je hem willen zien; be prepared :@
And you know I might
pi_183179095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Het heerst wel he :') die tanden.
Het is besmettelijk denk ik :P

Waar ik trouwens ook aan moet wennen met mobiele baby nu is dat ik soms niet snel genoeg ben om haar op te vangen; wat gisteren en vanochtend al resulteerde in een val op haar achterhoofd :'( Ik voel me zo vreselijk schuldig dan -O- Ik zou het liefst de hele woonkamervloer nu bezaaien met kussentjes.
And you know I might
pi_183179195
5 tanden Rena. Arm guppie. :{ Dat vallen is ontzettend sneu, maar hoort erbij!

Nicolas, ik zou vooral de fysio volgen en het advies van het cb in je achterhoofd houden.

Loj, een doorslaper! Heerlijk. O+

Ik haak weer eens aan. Ik ben alle nieuwe namen misgelopen hoor. Dus ik heb geen idee meer wie nu precies wie is.

Met J. gaat alles goed. Hij is inmiddels 11 maanden en heeft het maar druk. Sinds vorige maand ben ik klaar met de borstvoeding en sindsdien slaapt m'n kleine rooie ineens door. Met al die extra energie is hij aan het ontwikkelen als een malle. Hij loopt los. Wil alles onderzoeken. Praat als een pro (pappa, mamma, die, poes, bal, lamp, eten, doeidoei). Is gek op muziek en dansen. En het is de grootste knuffelkont die ik ken. O+
Wij verkochten gister eeeeindelijk officieel ons huis en ik ben spontaan minder gestrest. Dus ik haak hier nog een klein maandje aan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_183179347
Wauw Krisv, je baby gaat inderdaad als een malle. Met los lopen en al die woorden.
Wat fijn dat het goed gaat en je lekker jullie huis hebben verkocht. Alleen maar goed nieuws. :)
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:18:39 #140
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183179664
Straks even goed bijlezen maar wij zijn gisteren dus langs het CB geweest. I. is 900 gram aangekomen in iets meer dan twee weken tijd. Dat was volgens de verpleegkundige prima want hij had wat in te halen. Voor het spugen adviseerde ze te starten met 1 schepje johannesbroodpitmeel door de voeding.
Dat zijn we gaan doen maar lopen nu flink te hannesen met welk speentje geschikt is. Iemand tips?

We hebben een difrax S fles en hebben de speen die daar al standaard op zat gebruikt maar toen deed hij 40 minuten over z'n voeding en liet toen ook voeding staan omdat hij dus zo moe was dat hij in slaap viel -O-. Een calma speen geprobeerd, maar dat gaat te snel (10 minuten, verslikken, sneller om voedingen vragen). En mijn lief had nog zo'n 1 2 3 speen van Difrax gekocht maar dat wil ook niet echt. Omdat de lactatiekundige het pas nog over z'n tongriempje had vraag ik me af of dat het probleem is, of dat het gaatje in de speen te klein. Hoe dan ook: ik vind het bijzonder frustrerend dat het zo gaat.
pi_183179787
Vanochtend toch maar even naar de HA geweest met Juul. Ze blijft maar hoesten en proesten. Er zit wel wat slijm achter haar longen maar minimaal. Daarnaast drinkt ze goed, plast ze goed, slaapt ze goed, is vrolijk en heeft ze geen koorts. Als er iets verandert moeten we weer langskomen. Kortom even in de gaten houden.

Ik noteer de tips over het schapenvachtje even. Haar kamer gaat bij vorst dalen naar 12 graden vrees ik. Ze ligt nog steeds in een zomer puckababy want de (winter) slaapzak vindt ze erg raar. Wel in een dikke pj, sokken en deken er overheen overigens. :D

Mini, de dag was gewoon begonnen joh, 05:30, heb je nog wat aan je dag. ;)

Goede groei Helsinki!
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:50:51 #142
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_183180235
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:18 schreef Helsinki het volgende:
Straks even goed bijlezen maar wij zijn gisteren dus langs het CB geweest. I. is 900 gram aangekomen in iets meer dan twee weken tijd. Dat was volgens de verpleegkundige prima want hij had wat in te halen. Voor het spugen adviseerde ze te starten met 1 schepje johannesbroodpitmeel door de voeding.
Dat zijn we gaan doen maar lopen nu flink te hannesen met welk speentje geschikt is. Iemand tips?

We hebben een difrax S fles en hebben de speen die daar al standaard op zat gebruikt maar toen deed hij 40 minuten over z'n voeding en liet toen ook voeding staan omdat hij dus zo moe was dat hij in slaap viel -O-. Een calma speen geprobeerd, maar dat gaat te snel (10 minuten, verslikken, sneller om voedingen vragen). En mijn lief had nog zo'n 1 2 3 speen van Difrax gekocht maar dat wil ook niet echt. Omdat de lactatiekundige het pas nog over z'n tongriempje had vraag ik me af of dat het probleem is, of dat het gaatje in de speen te klein. Hoe dan ook: ik vind het bijzonder frustrerend dat het zo gaat.
Wij hadden destijds een smalle hals Dr Browns fles en startten dan de voeding met een flesspeen 2 en wisselden die halverwege om naar een speen maat 3. Onze oudste was veel te gulzig (en dronk tot aan het moment dat we jbpm gingen gebruiken met een prematurenspeen), vandaar dat we speen 2 pakten. Maar als de voeding wat afkoelt wordt deze nog wat dikker en gaat speen 2 verstoppen, dus daarom de wissel naar speen 3. Een beetje een gehannes maar het werkte wel prima eigenlijk. Met rechtstreeks speen 3 dronk ze veel te snel en kregen we wat jij zelf al beschreef met verslikken en minder verzadiging.
pi_183180717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:47 schreef Krisvc het volgende:

Ik haak weer eens aan. Ik ben alle nieuwe namen misgelopen hoor. Dus ik heb geen idee meer wie nu precies wie is.

Met J. gaat alles goed. Hij is inmiddels 11 maanden en heeft het maar druk. Sinds vorige maand ben ik klaar met de borstvoeding en sindsdien slaapt m'n kleine rooie ineens door. Met al die extra energie is hij aan het ontwikkelen als een malle. Hij loopt los. Wil alles onderzoeken. Praat als een pro (pappa, mamma, die, poes, bal, lamp, eten, doeidoei). Is gek op muziek en dansen. En het is de grootste knuffelkont die ik ken. O+
Wij verkochten gister eeeeindelijk officieel ons huis en ik ben spontaan minder gestrest. Dus ik haak hier nog een klein maandje aan.
Kris wat leuk weer eens wat van je te lezen! En wat gaat je kleine hard zeg! O+ Fijn dat jullie huis is verkocht. Moeten jullie er al snel uit?
pi_183182607
We wonen alweer 1,5e maand in ons nieuwe huis, dus wat mij betreft mogen ze morgen al in ons oude huis.

Geen antwoord op je flesvraag Helsinki, maar wat een goede groei!

Exode, arme Juul. Gelukkig heeft ze er weinig last van.
pi_183182873
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 07:06 schreef pinquit het volgende:
Slaapt O al in een ledikantje Spees? Want er zijn ook wollen onderdekens in ledikantformaat te koop. Dat is gewoon scheerwol op een katoenen onderkant, die je met elastieken om het matras kan doen. Daaroverheen een molton en hoeslaken en 't is heurlijk warm. Lijkt mij zelf wat luchtiger dan een vachtje met leer eronder.
Oh waar zijn deze te koop als ik vragen mag? N. Blijft echt niet onder een deken liggen en aangezien wij in een flat wonen 17 hoog is het echt koud in de nacht. :X
pi_183182947
Mini c_/

Rena 5 tanden jeetje! Wel fijn van de goede nacht.

Helsinki wat fijn van de goede groei. Over fles spenen geen tips. :*

Vlokje al zitten! Wat snel zeg :o
pi_183182998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:16 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Oh waar zijn deze te koop als ik vragen mag? N. Blijft echt niet onder een deken liggen en aangezien wij in een flat wonen 17 hoog is het echt koud in de nacht. :X
Kun je dan niet beter een wollen slaapzakje nemen?

Hoi Kris, elf maanden :o Gaat zo snel! Kletskous O+
Make your own kind of music.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:29:12 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183183161
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:16 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik zou dan ook voor een wollen slaapzakje gaan!
De onderdeken heb ik via internet. Gewoon zoeken op wollen onderdeken 60x120.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183183399
Gister was de kleine man de hele dag een huilerige sticker (verder wel goed gegeten, maar niet echt slapen) heeft hij vanacht zomaar van 23:00 tot 4:45 geslapen!

Als dit zijn nieuwe nachtritme is, ga ik daar mee akkoord.
Vandaag slaapt hij trouwens wel weer gewoon tussen de voedingen door.

Ah, het leven van een 3 weken oude baby.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_183183433
Dus... de dubbele blinde koemelkeiwitprovocatietest (galgje, anyone?) is mislukt. U. weigerde de fles, beker en lepel van mij en van papa. Zo frustrerend dit.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:03:41 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183183782
Bedankt voor jullie adviezen mbt het schapenvel! Had het gisteren wel al gelezen maar nog even geen tijd en energie gehad om te reageren 😁

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 07:06 schreef pinquit het volgende:
Nee hij slaapt nog niet in een ledikant, maar nog in een klein cosleepertje aan mijn bed. Maar een wollen onderdekentje is sowieso een goeie, ik ga er meteen achteraan! Thx!
pi_183183799
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dus... de dubbele blinde koemelkeiwitprovocatietest (galgje, anyone?) is mislukt. U. weigerde de fles, beker en lepel van mij en van papa. Zo frustrerend dit.
Ach, arm jochie. Zou hij het aangevoeld hebben? Nu een nieuwe afspraak?
pi_183183807
Calma speen vraagt juist een hele specifieke techniek dacht ik. Wij hadden en hebben avent.. dr brown schijnt ook erg fijn te zijn, zeker met het spugen. Als je jbpm erin doet wordt het drinken juist moeilijker kan ik me herinneren.. maar heel eerlijk (en ongevraagd) ben ik helemaal geen fan van jbpm.. ik had hier twee jongens die er enorme krampen van kregen en een enorme frustratie omdat het drinken zo moeilijk ging..

Klinkt zo lief Jentin! Kan je ook niet wachten tot ze echt samen kunnen spelen? Js is in oktober 4 geworden :)

Wow Kris! Wat praat ze al veel O+

Dat spelletje ga ik onthouden Exode ;)

Oh balen Duman :*

Misschien begint de bv afbouwen hier wel iets eerder dan gepland. Ik ontdekte hier een wit puntje op haar lip en een op haar tong... en ze drinkt onrustig... misschien wel spruw?! :’(
pi_183184057
Cass en pinq over een wollen slaapzakje heb ik nog niet nagedacht. Dank voor de tip! O+

Rot zeg Duman, nog geen duidelijkheid en oplossing. Hopelijk kunnen jullie snel een nieuwe afspraak maken. :*
pi_183184254
De KA belt straks om het te hebben over hoe we het hierna gaan aanpakken. Ik zit nu thuis met een oververmoeid, overgeprikkeld huilend kind.

Pluspunt: hij kan kruipen! *trots*
pi_183184487
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:04 schreef Loj het volgende:

Klinkt zo lief Jentin! Kan je ook niet wachten tot ze echt samen kunnen spelen? Js is in oktober 4 geworden :)
Oh, sorry 8)7 Ik las verjaardag alsof die er nog aan zat te komen, maar zusje is er natuurlijk ook al, dus die gedachtegang sloeg al nergens op.

Hopelijk blijft spruw jullie bespaard!

Duman, wat rot dat het niet lukte. En nu? Edit: oh, dat schreef je al. Wel supertof dat hij kruipt!

Kris, wat gaat ie hard! Zit hij z’n zus al achterna?
pi_183184489
Walst binnen: mijn baby tijgert! En hij is de koning te rijk dat hij zich nu kan verplaatsen. O+
pi_183184508
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:48 schreef Malteser het volgende:
Walst binnen: mijn baby tijgert! En hij is de koning te rijk dat hij zich nu kan verplaatsen. O+
Zulks een knapperd *O*
pi_183185802
Knappe U en Mars O+

Hier even minder. Baby voelt zich echt niet lekker en heeft nu uitslag rond haar mond. Op kdv heerst krentenbaard dus we kunnen zo nog even naar de huisarts. Ook vergat ik bij het ophalen de maxicosi mee te nemen (die staat normaal altijd in de auto) en kon ik dus weer terug naar huis :P
pi_183188218
Kris :W Leuk om weer van je te lezen, en wat gaat je kleine man hard zeg :o Misschien een foto’tje bij de update O-) ? Fijn ook dat het huis verkocht is!

Ben ook heel benieuwd hoe het met twist gaat eigenlijk :)

Helsinki, goed aangekomen die kleine I! Qua speentje durf ik het niet goed te zeggen :@

Exode, gelukkig viel het mee met slijm achter haar longetjes maar sneu dat ze nog zo hoest en proest, beterschap voor haar!

Oh Duman, wat waardeloos dat de provocatietest mislukt is :{ Frustrerend lijkt me daar het goede woord voor ja.

Tijgerende baby voor Malteser *O*

Oh Songeur, wat beroerd die krentenbaard, het is zo’n snertaandoening ook al is het relatief onschuldig. Beterschap!

Hier hadden we na een paar pittigere dagen voor mijn meisje weer eens een hele fijne dag waarop veel soepel liep en ze duidelijk wat lekkerder in haar velletje zat O+ Ik vind mijn (nu nog) baby zó ontzettend leuk en lief O+ *;
And you know I might
pi_183189262
Lekker genieten, Rena. Fijn dat ze beter in haar vel zit weer.

Oh no, Songeur, krentenbaard :{ Ik vind krentenbaard zó nasty. Hopelijk is t bij jullie iets anders óf gauw over.

Helsinki, goeie stats van I! Qua speen... bij de NUK spenen staat precies welke je moet hebben voor moedermelk, poedermelk, water of pap, geloof ik. Dat is dus handig, maar weet niet of die op jullie fles passen. Anders gewoon met een naald het gaatje een tikkie groter frommelen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Jentin op 16-11-2018 19:24:07 ]
pi_183189760
Kris, wat fijn van het huis! En welcome back :).

Duman, U aan de kruip *G*

Helsinki, wat fijn van het groeien!

Oh no, Songeur, wat rottig.... :*

Al die tanden bij de knappe kindjes hier! *)
pi_183200215
Mogguh! Vandaag verjaar ik *O* Om te benadrukken hoe oud ik ben, kocht ik gisteren kaarten voor, jawel: de Backstreet Boys _O- #nostalgie enzo

Phi vierde het door me lekker te laten slapen: ze sliep 19.00-3.00-7.30 Dikke prima. Jammer dat Caesar een nogal indrukwekkende hoest heeft opgedaan en vannacht hele toonladders heeft geblaft :{

Weet iemand btw hoe ‘t met Philo is?
pi_183200255
Jentin, gefeliciteerd! Ga je het nog vieren?

Rena, ik zal binnenkort wat online gooien. Fijn dat je meisje weer een betere dag had. O+

Tijgerende Mars. Rawr! Daar komt ie. :D

U. aan de kruip. Knapperd! Is ie weer een beetje gekalmeerd? En hebben jullie weer een plan van aanpak?

Hier vandaag een leuke planning. We gaan naar een dreumes/peuterconcert van het residentie orkest en vanmiddag naar de intocht hier in 't dorp. Ben benieuwd hoe J. zich gedraagt.
pi_183200519
Jentin gefeliciteerd! :*

Fijn Rena dat je meisje weer wat rustiger is. Het is op de meeste dagen echt een heel leuke leeftijd nu he. O+
Ik vind het wel gek dat jij al bijna naar het dreumestopic gaat. Voor mij duurt dat gelukkig nog heel lang. O-)
Dat vallen wordt echt snel ook weer beter. Ze leert van elke val, juist omdat het pijn doet. Maar leuk is het niet nee.

Songeur hoe gaat het nou met de uitslag? En met jou? :*

Malteser wat knap van Mars! *O*

Duman ook al een kruiper. ^O^ Balen van de provocatietest, hopelijk kan het snel opnieuw.

Loj heb je al meer kunnen ontdekken aan het mondje? Hopelijk geen spruw. :*

Exode beterschap met Juul. :*

Kris leuk dat je er weer bent! Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. :*

Wij gingen gisteren naar de dierentuin, het aquarium was een succes. :D Daarna viel hij als een blok in slaap en sliep ruim twee uur.
We bezochten de bieb (ik zocht een boek met autootjes) en kwamen terug met Vroem! Het grote autoboek. Een kleinere versie hiervan hadden we laatst in huis maar Banaan vond hem zo leuk om te pakken dat ik me zorgen begon te maken of ik hem in deze staat nog terug kon brengen. :@

Banaan bewaarde zijn melk gisteren blijkbaar voor de nacht. :D Zelf had ik ook moeite met slapen, dat gebeurd me meestal niet. Rond half zes ging Banaan spoken. Drie keer had ik hem net terug in slaap gewreven toen mijn man nét begon met snurken. Na zes uur heb ik het maar opgegeven. Hij ligt nou al een half uur aan zijn eerste dut. :)
pi_183202037
Even tussen alle zaterdagdrukte door: geen krentenbaard maar eczeem van al het slijmen door die tandjes. (Overigens zijn er boven nu 2 door) en vandaag is ze 8 maanden oud!

Ik voel me goed. Lekker gesport vanochtend en nu pepernootjes bakken met de 2 grote en straks naar de sint! Heerlijk vind ik deze periode O+ Thanks for asking PKM! :* aquarium met een mini lijkt me inderdaad indrukwekkend O+

Jentin gefeliciteerd! En backstreet boys hoe leuk. Jaloers :Y

Fijn weekend allemaal :)
pi_183204695
-O- Mini-ToT begint steeds meer tegen te stribbelen met drinken. Hij krijgt nu veel te weinig binnen.
Okee het is nog steeds wel een lekker mollig kereltje en volgens mij hebben baby's wel vaker zulke dagen, maar toch... -O-
pi_183204970
Gefeliciteerd Jentin! En hoestboks, Juul hoest zich nog steeds het apelazerus.
Fijn Sogneur, dat is een stuk beter dan krentenbaard!

Ik zit thuis met slapende Juul, we vonden het niet zo goed idee om 1,5 uur met haar bij de intocht te staan terwijl ze echt stront stront stront verkouden is. Lunchen was wel heel gezellig met zijn allen :) Juul zat op een gegeven moment op mijn schoot en ging met een tevreden gezicht poepen, van die snot poep....zij en ik zaten onder. Dat vonden mijn neefjes en nichtjes hilarisch, want poep! Juul vond het ook reuze grappig.
En ze zat zowaar bij allebei haar tantes op schoot zonder te huilen...komt het toch nog goed? Ze is tenslotte bijna 5 maanden.
pi_183209295
Andere flesvoeding gehaald, we proberen nu een ander flesje. Warm, koud....meneertje heeft gewoon echt geen zin om te drinken en het is vandaag nog weer minder dan de afgelopen dagen. Er zit duidelijk een dalende lijn in, in hoeveel hij drinkt.

350 ml in totaal vandaag nu, uren mee bezig geweest om hem dat te laten drinken, met heel veel tegenstribbelen.
Hij is niet verkouden of ziek, hij is juist enorm vrolijk en lacht heel snel als je hem wat aandacht geeft.
pi_183209698
Gefeliciteerd Jentin *O*

Songeur fijn dat het heen krentenbaard is!

Exode :X kakjepakje met dat soort "poep" is echt geen pretje!

Zouden er dan nu echt tandjes doorkomen? Ik voel onder twee grote bulten en boven drie - rode wangen en oren en een hang baby. (Ook lekkere poep :X :r )
pi_183209704
Dank voor alle felicitaties! Gevierd met (schoon)ouders, m’n broer + gezin en m’n beste vriendin (haar dochter scheelt nog geen twee weken met Caesar, fantastisch die twee samen allebei als Pietje O+ ) Dik verwend, lekker gegeten, topdag.

Grappig: ik had gister op FB een bericht gestuurd aan een supermarktketen over een ontbrekende boodschap in mijn online bestelling - die ik nodig had voor mijn verjaardagstaart. Niet alleen werd dat netjes opgelost: vandaag werd er een doos bezorgd met een theepakket met theeglazen, thee en chocolade, inclusief handgeschreven felicitatiekaart. Ik kan van zoiets echt intens gelukkig worden O+ /offtopic

Phi sliep vandaag zomaar twee keer in bed: een keer een uur en een keer twee uur :o Ze is vooralsnog een goede slaper, maar dit was wel uitzonderlijk. Ze lijkt niet helemaal fit, dat zal schelen.

Verder niet bijgelezen, want jarigdrukyay *O*
pi_183211872
Congrats Jentin!
pi_183211908
Hier over anderhalve week naar het ziekenhuis met onze kleine. Echo van de heupen, op advies van zowel het CB als de fysio. Hoop echt alleen ter controle, vind het maar een idee van niks dat er echt iets met een heup zou zijn en we daar iets mee moeten..

Maar goed, verder op en af hier. Ene dag een plakbaby (van de week ook prikje gehad natuurlijk) en andere dag de vrolijkheid zelve! Ze slaapt nu zo nu en dan ~ 16 uur op een dag. :o
pi_183212879
NJ hopelijk is alles goed. (
  zaterdag 17 november 2018 @ 21:42:52 #175
298315 SacreCoeur
pi_183213152
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:12 schreef ToT het volgende:
Andere flesvoeding gehaald, we proberen nu een ander flesje. Warm, koud....meneertje heeft gewoon echt geen zin om te drinken en het is vandaag nog weer minder dan de afgelopen dagen. Er zit duidelijk een dalende lijn in, in hoeveel hij drinkt.

350 ml in totaal vandaag nu, uren mee bezig geweest om hem dat te laten drinken, met heel veel tegenstribbelen.
Hij is niet verkouden of ziek, hij is juist enorm vrolijk en lacht heel snel als je hem wat aandacht geeft.
Waarom geven als hij aan het tegen stribbelen is en gewoon wel vrolijk/alert?
Je drinkt/eet zelf ook niet als je geen honger/dorst hebt toch? :@

Ik zou wel aanbieden, maar als hij niet wil dan niet.
Geen uren werk van maken, lijkt mij alleen maar frustrerend voor jullie beide.
pi_183213625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:42 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Waarom geven als hij aan het tegen stribbelen is en gewoon wel vrolijk/alert?
Je drinkt/eet zelf ook niet als je geen honger/dorst hebt toch? :@

Ik zou wel aanbieden, maar als hij niet wil dan niet.
Geen uren werk van maken, lijkt mij alleen maar frustrerend voor jullie beide.
Mja maar 350 ml op een dag is wel erg weinig. -O-
We hadden wel van meer kanten gehoord dat je soms juist wat "baziger" moet zijn op zulke momenten, iets wat ons eigenlijk behoorlijk tegen staat.
Maar doen we het niet, dan drinkt hij tegenwoordig echt amper wat over de hele dag.
Kan ook met een ontwikkelingssprongetje te maken hebben misschien en dat het over een paar dagen weer beter is, maar mijn vrouw is bang dat-ie af gaat vallen. Gelukkig zit hij nog wel goed op gewicht.
pi_183217371
ToT, Phi drinkt ook niet veel, denk ik. Rond een uur of 4/5 bv, rond 9 uur een flesje 150/5, en om 12/13 uur en tegen 16 uur. Dan tegen 17.00 wat slokjes bv en om 19.00 weer 150/5. Ze drinkt die flessen regelmatig niet leeg.
Ik vind het ook weinig, zeker als ik hier lees over 180/6 en 210/7 enzo. Maar ze is vrolijk, plast, poept en groeit goed. Ze vraagt niet om meer en proberen zo’n fles per se leeg te maken leidt hier ook tot tegenstribbelen, huilen, worstelen. Tja, vol is vol. Met een concept als ‘de baas zijn’ tov een baby kan ik niks.

Vandaag bezoek. “Zo ideaal, onze baby slaapt overal!” Ja, als je hem in een tentje gooit en gewoon laat brullen tot ie slaapt wel, ja :{ Ik kan ‘r niet aan wennen :X

NJ, hopelijk alles goed met de heupen van de kleine!
pi_183218002
Lastig dat mini tot zo weinig drinkt. Al geprobeerd vaker kleine beetjes aan te bieden?

Jentin dat is ook sneu inderdaad! Ik vind het al lastig als ik de een aan het voeden ben en de ander begint ook te huilen dat hij wil drinken. Zit dus regelmatig met twee warme baby's tegen me aan geplakt aan de borst.

Nj duimen voor een goed onderzoek van de heupjes, en anders zijn ze er gelukkig vroeg bij!

Hier ging het vannacht voor het eerst niet zo soepel. De gebroken nachten beginnen er bij vriend in te hakken wat in een hoop gekibbel resulteerde. De jongens kwamen rond half 4 voor een voeding, super netjes want ze hadden om 11 uur en half 12 voor het laatst gedronken. Alleen vriend ging zelf pas laat ( lees 2 uur) naar bed waardoor hij chagerijnig was dat ze al wilde eten.
Nouja lang verhaal kort, voor het eerst alles alleen gedaan in de nacht. Vriend slaapt nu nog, die ga ik zo wakker maken met koffie want om 11 uur komt er visite.

Verder gaat het goed hier, morgen 3 weken oud!
pi_183218419
Slecht bijgelezen en slecht geheugen :+

Jentin nog gefeliciteerd! *O*

ToT wat lastig, Casper had ook wel eens van die dagen. Wat hier hielp was een droomvoeding (dan ging er vaak nog wel 60-90cc extra in) en wat vaker kleinere flessen aanbieden. En plasluiers in de gaten houden, meer kun je niet doen.

En ik las nog over een tijgerende Mars *O* en een kruipende U. *O* een weer vrolijke bijna :o dreumes :o van Rena *O* en een zieke Juul -O-

Ah das niet fijn Aapie! En een beetje eigen schuld van je man :P

Hier gaat alles prima. Casper kletst, poept veel, wil niet blijven liggen op het aankleedkussen, sloopt lampen, zit nu met z’n vinger in m’n oor en is vrolijk :)
pi_183218562
Inzake eten weigeren: Günther heeft sinds kort bij vast voedsel wanneer hij genoeg heeft gehad de neiging om, terwijl -ie je strak aankijkt, zijn knuistje met eten naar zijn mond te brengen en kauwbewegingen te maken zodat het het is alsof hij eet, terwijl hij met de andere hand stiekem het eten vanuit zijn vuist plukt en wegmoffelt onder zijn slab :')

Aapie, meh! Nul medelijden met partners die zelf veel te laat naar bed gaan hoor - die hebben mijns inziens precies nul komma nul klaagrecht. }:| Kus voor je en voor je ukkepukkies *;
pi_183218585
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 04:14 schreef Jentin het volgende:

Vandaag bezoek. “Zo ideaal, onze baby slaapt overal!” Ja, als je hem in een tentje gooit en gewoon laat brullen tot ie slaapt wel, ja :{
Ah, naar zeg! -O-
pi_183218710
Thx voor de feedback mensen. :)

quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:01 schreef aapieannie het volgende:
Lastig dat mini tot zo weinig drinkt. Al geprobeerd vaker kleine beetjes aan te bieden?

Ja dat werkt wel het beste, maar dan nog moet je echt zeer, zeer veel geduld hebben.
's Nachts drinkt hij trouwens wel beter dan overdag.
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:42 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Slecht bijgelezen en slecht geheugen :+

Jentin nog gefeliciteerd! *O*

ToT wat lastig, Casper had ook wel eens van die dagen. Wat hier hielp was een droomvoeding (dan ging er vaak nog wel 60-90cc extra in) en wat vaker kleinere flessen aanbieden. En plasluiers in de gaten houden, meer kun je niet doen.

Droomvoeding? :? :@ Wasda?
Ow ff gegoogled. Ja dat lijkt idd wel beter te gaan! :Y Maar dan nog is het niet zoals het geweest is.
  zondag 18 november 2018 @ 10:16:34 #183
298315 SacreCoeur
pi_183218824
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:53 schreef minilot het volgende:
Inzake eten weigeren: Günther heeft sinds kort bij vast voedsel wanneer hij genoeg heeft gehad de neiging om, terwijl -ie je strak aankijkt, zijn knuistje met eten naar zijn mond te brengen en kauwbewegingen te maken zodat het het is alsof hij eet, terwijl hij met de andere hand stiekem het eten vanuit zijn vuist plukt en wegmoffelt onder zijn slab :')

:D _O- Wel slim.
pi_183219138
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 04:14 schreef Jentin het volgende:
Vandaag bezoek. “Zo ideaal, onze baby slaapt overal!” Ja, als je hem in een tentje gooit en gewoon laat brullen tot ie slaapt wel, ja :{ Ik kan ‘r niet aan wennen :X
Mijn baby slaapt ook overal, zolang mijn schoot daar maar is.

Vrijdag-zaterdag nacht een heel brakke nacht waarbij L wel op mij willen slapen maar niet in bed en ik kon niet vinden waarom.
Gisteravond weer hetzelfde. Man merkte op dat L niet heel warm aanvoelde. Temperatuur gecheckt, 36.0 :@ Oeps, ik vond hem prima aanvoelen maar ik ben een ijsklompje en blijkbaar werkt de kusjestruc (met mond/gezicht de temperatuur voelen) ook niet goed meer nu het kouder is. Ik mis echt de zwangerschapshormonen, vorig winter had ik het zo heerlijk warm.
Balen, maargoed we hebben hem warmer ingestopt en hij heeft heerlijk liggen slapen :D Volgende keer dus iets eerder de temperatuur controleren.
pi_183219243
Banaanpannenkoekies (1 geprakte banaan, 1 ei, 1 eetlepel bloem): O+

Güntherportie:

Via associatie: Pannenkoekmix, hoe gaat het nu met het onrustige in slaap drinken van Banaan? :*
pi_183219260
quote:

:D WTF!
pi_183219453
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2018 10:48 schreef ToT het volgende:

[..]

:D WTF!
Ja. :') Als dit een voorbode is voor het niveau van geniepigheid op latere leeftijd, moet ik het kind misschien nog maar retourneren binnen het garantiejaar! :o
pi_183219582
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 11:00 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja. :') Als dit een voorbode is voor het niveau van geniepigheid op latere leeftijd, moet ik het kind misschien nog maar retourneren binnen het garantiejaar! :o
_O- idd ja! :D Wel vindingrijk! :Y Dat kan nog wel eens een heel pienter ventje worden! :D
pi_183219666
quote:

Aapie, meh! Nul medelijden met partners die zelf veel te laat naar bed gaan hoor - die hebben mijns inziens precies nul komma nul klaagrecht. }:| Kus voor je en voor je ukkepukkies *;
Zoiets doet Z. ook sinds een paar maanden. Maar dan smijt ze het subtiel op de grond en trekt ze haar slabbetje af wanneer ze klaar is. :')
pi_183219686
Günther _O-
pi_183219785
Gunther :') Al vind ik het wel te prefereren boven alles naar je hoofd gesmeten krijgen als ie genoeg heeft. :P

J. eet tegenwoordig alleen nog maar als hij het zelf mag doen en alleen als hij het met een vork doet. Handig, kerel, je hebt de fijne motoriek van een dronken olifant. :')
pi_183220165
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 09:01 schreef aapieannie het volgende:

Jentin dat is ook sneu inderdaad! Ik vind het al lastig als ik de een aan het voeden ben en de ander begint ook te huilen dat hij wil drinken. Zit dus regelmatig met twee warme baby's tegen me aan geplakt aan de borst.

Nj duimen voor een goed onderzoek van de heupjes, en anders zijn ze er gelukkig vroeg bij!

Hier ging het vannacht voor het eerst niet zo soepel. De gebroken nachten beginnen er bij vriend in te hakken wat in een hoop gekibbel resulteerde. De jongens kwamen rond half 4 voor een voeding, super netjes want ze hadden om 11 uur en half 12 voor het laatst gedronken. Alleen vriend ging zelf pas laat ( lees 2 uur) naar bed waardoor hij chagerijnig was dat ze al wilde eten.
Nouja lang verhaal kort, voor het eerst alles alleen gedaan in de nacht. Vriend slaapt nu nog, die ga ik zo wakker maken met koffie want om 11 uur komt er visite.

Verder gaat het goed hier, morgen 3 weken oud!
Je moet dit wel overdag nog even ter sprake brengen overdag, half 4 is echt super netjes! Wij zaten de eerste 9 maanden met elk uur een wakkere baby (om en om getimed, dus zij sliepen wel twee uur aaneengesloten vaak). Misschien moet je even melden dat dat ook kan, om het te relativeren. Wij lagen er meestal rond 9 a 10 uur in de eerste maanden om nog maar iets van slaap te kunnen pakken. 2 uur s nachts naar bed gaan is ook met 1 newborn niet slim, zelfs met goede slapers.

Maar goed, ik zou als ik s nachts het alleen had moeten doen om die reden hem ook nooit uit laten slapen. Het is of de nacht doen, of s ochtends een uurtje extra pakken. En dat gold voor ons beide overigens, ook met een tweeling met borstvoeding kun je na die voeding nog even terug naar bed terwijl de ander eruit gaat met ze. Zorg iig dat je die ruimte ook soms pakt voordat de standaard wordt dat het anders gaat, je gaat dat nog hard genoeg nodig hebben zeker met borstvoeding!
pi_183221731
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:47 schreef minilot het volgende:
Banaanpannenkoekies (1 geprakte banaan, 1 ei, 1 eetlepel bloem): O+

Güntherportie:
[ afbeelding ]

Via associatie: Pannenkoekmix, hoe gaat het nu met het onrustige in slaap drinken van Banaan? :*
Slim van Günther. _O-
Ziet er lekker uit! Wij aten champignontosti's met paprika. Banaan at uiteraard vooral het beleg. :D

Bedankt voor het vragen. ^O^ Banaan slaapt gisteren en vandaag toch weer twee keer, als hij te vroeg wakker wordt (vandaag half zeven) dan redt hij het natuurlijk niet op een dutje.
Nou drinkt hij dus ook gelijk weer iets meer bij me. Vandaag was het in slaap krijgen lastig, maar wel te doen. Bij zijn tweede dut sliep ik eerder dan hij. :@

Over de borstvoeding: Vannacht kwam mijn man laat thuis, Banaan rolde naar mij toe, man blij want weer plek voor hem om te liggen. Toen zag hij hoe Banaan lag (zo'n beetje als een T-stuk aan mij vast, met hoofdje op mijn arm. Het is dat hij de drinkgeluiden hoorde, anders had hij niet geloofd dat hij zo kon drinken. :D Ik moet mijn weken oude kloof eens laten zien die dat mogelijk maakt. Telkens als ik wakker werd en wilde bewegen dan hapte Banaan ook net weer aan. :X

Haha Kris, handig. _O-

Elleska die zwangerschapshormonen mis ik ook nog weleens. Of 's nachts de verwarming op achttien graden omdat dat beter was voor de baby. :9

Fleur, die lamp had Casper al langer op het oog toch?

Aapie ik ben blij dat FF heeft gereageerd, ben het met haar eens. Met toevoeging, mijn man en ik gingen regelmatig om zeven uur naar bed om de nachten vol te houden. En dat met eentje. Ik hoop dat jullie snel een betere draai kunnen vinden. :*

Jentin dat is ook sneu. -O- Hopelijk toch een middag zonder babyhuiltjes. :*
pi_183221901
Dank voor de uitgebreide update, PKM! ^O^

Hier ondertussen.. Kerstbelletjes aan de deurklinken gehangen als sta-incentive en tevens instant feestelijke sfeer. :7 Tingel, tingel!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-11-2018 14:03:30 ]
  zondag 18 november 2018 @ 14:04:38 #195
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_183222299
Hier is het feest met onze dochter! Afgelopen woensdag de inentingen gehad en dag daarna verkouden, hoesten, koorts, hele dag tegen je aan hangen, 4-5x per nacht wakker... ;(
pi_183222449
:W
Ik lees alles mee maar meeschrijven lukt wat minder.
Heb erg moeten lachen om de verhalen van etende baby’s met trucjes of motoriek van een dronken olifant O+ Verheug me er al op met Sofie.
Hoop baby’s ook weer met updates, mooi om de ontwikkeling mee te lezen. C nu echt bijna een dreumes! :o
Pannenkoek en banaan ontwikkelen samen hele nieuwe drinkhoudingen :P die kloof is minder fijn.
Aapie wat fijn dat het zo goed gaat met je 2 jongens! En wat de rest al schrijft; vandaag even bespreken met je man. Superlieve foto van de week trouwens van je 2 knapperds!
Elleska, lastig hè nu het weer kouder wordt. Ik had gister overdag een vergelijkbaar iets; Sofie bleef maar onrustig. Bleek ze, ondanks haar maillot, echt steenkoude voetjes te hebben. Wollen sokjes aan en toen was het goed. :@

Gister is Sofie de hele dag mee op pad geweest, ik zit in de organisatie van een pietenband. Ze vond het allemaal wel prima. Sliep in de draagzak rustig door de muziek heen. Ze heeft trouwens echt voorkeur voor bepaalde gezichten. Gister veel mensen die ze nog nooit gezien had. Bij de een begint ze te lachen en te kletsen de ander krijgt zo’n }:| blik en dan draait ze haar hoofd weg :P
pi_183222451
Mini, ooooh die Gunther, wat een slimmerd!

Juul klinkt nog steeds als een 70 jarige vrouw die meerdere pakjes sjag rookt elke dag. Maar vrolijk en drinkt goed. En slijm lijkt wat los te komen.
pi_183222629
Arme Juul! Gelukkig wel vrolijk. Kan ze dan wel een beetje slapen?
pi_183225835
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 11:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je moet dit wel overdag nog even ter sprake brengen overdag, half 4 is echt super netjes! Wij zaten de eerste 9 maanden met elk uur een wakkere baby (om en om getimed, dus zij sliepen wel twee uur aaneengesloten vaak). Misschien moet je even melden dat dat ook kan, om het te relativeren. Wij lagen er meestal rond 9 a 10 uur in de eerste maanden om nog maar iets van slaap te kunnen pakken. 2 uur s nachts naar bed gaan is ook met 1 newborn niet slim, zelfs met goede slapers.

Maar goed, ik zou als ik s nachts het alleen had moeten doen om die reden hem ook nooit uit laten slapen. Het is of de nacht doen, of s ochtends een uurtje extra pakken. En dat gold voor ons beide overigens, ook met een tweeling met borstvoeding kun je na die voeding nog even terug naar bed terwijl de ander eruit gaat met ze. Zorg iig dat je die ruimte ook soms pakt voordat de standaard wordt dat het anders gaat, je gaat dat nog hard genoeg nodig hebben zeker met borstvoeding!
We hebben er vanmiddag even over gepraat en het is oke. Ik mag echt niet klagen verder met hem! Hij rent en vliegt voor ons! Hij zei zelf al dat het niet handig was van hem, hij was de tijd een beetje uit het oog verloren omdat hij even alleen was. En dat herken ik want ik ben van de week zo lang weg geweest dat hij me belde of ik al bijna thuis was want de jongens hadden nu toch wel heel erg honger.
Vanavond gaan we lekker optijd naar boven met zn alle!
pi_183226080
Beterschap voor jullie kleintjes Exode en Goddelijker. :*

Takkie wat goed dat je zulke dingen gewoon alweer doet. :D

Klinkt goed Annie. Slaap lekker zo. :z

Banaan trekt de lade open en dan de pot rozijnen. Handig. Zijn eigen schatkist! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')