abonnement Unibet Coolblue
pi_183096064
Hai allemaal.
Ik heb inmiddels een maand een relatie met een ontzettende leuke, lieve en mooie man. We kennen elkaar vanaf juni. We klikken ontzettend goed samen, ik voel me tot hem aangetrokken en ik voel me relaxed bij hem.
Nou was ik afgelopen weekend met vriendinnen en toen hadden we het over relaties. Ze kregen het over verliefd zijn, houden van en dergelijke. Toen begon ik na te denken en dit sloeg uiteindelijk over in piekeren, want houd ik al echt van mijn vriend? Kan ik echt al niet meer zonder hem? Zou ik kapot gaan van liefdesverdriet als ik hem nooit meer zou zien? Is het niet alleen een hele fijne vriendschap die we hebben? Die vragen kan ik niet echt beantwoorden en dat geeft me nu lichtelijk een schuldgevoel. Los daarvan kijk ik wel echt uit naar het met hem zijn en hem aanraken, dus lekker verwarrend allemaal. Ik heb het gevoel dat ik hem meer wil zien dan dat we elkaar op dit moment zien. Allemaal goede tekens lijkt mij, maar waarom brengt dit mij zo van mijn voetstuk? Zit het dan inderdaad niet goed?

Ik wilde het even van me aftypen en ik hoop dat er mensen zijn die me tips/adviezen kunnen geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door madee op 12-11-2018 10:13:51 ]
pi_183096159
Waarom kun je niet gewoon genieten van wat je hebt? Je hoort op een roze wolk te zitten, te genieten van elkaar en gewoon plezier te hebben...
pi_183096174
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:02 schreef madee het volgende:
ik voel me tot hem aangetrokken
Dus geen platonische vriendschap.
You're good, ts.
pi_183096178
Niet zo nadenken. Als jij je er nu goed bij voelt is dat alles wat telt
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183096201
Niet teveel nadenken!!!

En niet meer teveel naar onzekere (dikke) vrouwen luisteren.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 10:15:21 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183096222
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2018 10:09 schreef zarGon het volgende:
Waarom kun je niet gewoon genieten van wat je hebt? Je hoort op een roze wolk te zitten, te genieten van elkaar en gewoon plezier te hebben...
Ja dit, maar als ze dat dus blijkbaar niet zit, zegt dat dan ook niet iets..?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183096264
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
pi_183096372
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Ja, dat gebeurt nou eenmaal. Niet zo piekeren, ts.
pi_183096380
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie.
Nou dan, wat is het probleem?

Je hoeft niet op alles een antwoord te hebben na zo'n korte tijd. Dat is ook onmogelijk. Je maakt de relatie kapot door jezelf zo te laten twijfelen... Voor je het weet ga je pieker over zaken die er niet aan toedoen, iets waar je echt niet bij gebaat bent.

quote:
Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Tja, je wordt ouder en volwassener, het is logisch dat je niet zo snel meer 'tevreden' bent. En dat hoort er ook bij, dat je verlangt naar andere dingen dan toen je 15 was...

Dat is met alles zo in het leven... De eerste paar keer autorijden nadat je net je rijbewijs hebt gehaald is toch echt anders dan wanneer je al een jaar rijdt. Of de eerste keer dat je je loon ontvangt voelt toch echt anders aan dan wanneer je al 5 jaar werkt. Of je eerste kusje is echt anders dan je 200ste kusje...

Dat is allemaal normaal, je voorkeuren en verlangen veranderen met je mee. Je groeit mee naar het volgende nieuwe...
pi_183096400
1 maand lijkt me ook wat snel om helemaal panisch te raken als je relatie over gaat, het heeft wat meer tijd nodig denk ik om je echt te hechten.

En ik denk dat je het ook die tijd moet geven. Het valt me ook op bij dating programma's (first dates op NPO bijvoorbeeld) dat mensen zulke enorme onhaalbare gigantische eisen stellen aan een relatie.

Maar perfect is het haast nooit.
pi_183096473
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:02 schreef madee het volgende:
Allemaal goede tekens lijkt mij, maar waarom brengt dit mij zo van mijn voetstuk?
misschien omdat je het met een aantal 'vriendinnen' over je relatie had, en je dus niet enkel met het private aspect was, maar ook met 'wat anderen erover kunnen denken'?

Imho moet je je niet zo laten opjutten door 'vriendinnen', die dingen gaan opdringen over 'écht verliefd zijn'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183096705
Vrouwen met hun relatiestruggles. :')
pi_183097191
Waarom wil je zo graag problemen maken, ook al bestaan ze helemaal niet?
pi_183097247
Je kent hem 5 maanden en je hebt één maand een relatie, vergeet niet dat dat nog best kort is he? En wie zegt dat het niet goed zit?

Volgens mij is het na zo'n korte tijd niet echt aan de orde om de vraag "zou ik kapot gaan van liefdesverdriet als ik hem nooit meer zou zijn?", als graadmeter te gebruiken voor je relatie. Ga voor jezelf na wat je zoekt in een relatie en of je je prettig voelt bij je huidige, kersverse partner. Aan je bericht te lezen, zit dat allemaal wel goed en hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.

Iedereen beleeft verliefdheid op een andere manier, dus dat jij je misschien niet herkent in het beeld dat je vriendinnen schetsen, betekent niet automatisch dat er iets mis is met jou, je verliefdheid of je relatie.

Ik zou overigens doodmoe van mezelf worden als ik na een maand al niet meer zonder iemand zou kunnen, maar dat terzijde :P
pi_183097303
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:13 schreef hoechst het volgende:
Niet teveel nadenken!!!

En niet meer teveel naar onzekere (dikke) vrouwen luisteren.
Dit.
Constant high zijn van de vlinders maakt een relatie ook niet per definitie gezond.
  maandag 12 november 2018 @ 11:46:00 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183097624
Twijfels zijn niet zo gek, hoor. Kan bijv. ook zijn dat de ander sneller dan jij zekerder is van zijn/haar zaak. Zo dacht een vriendin van me dat ze het daarom maar uit moest maken, want anders hield ze hem ‘aan het lijntje’. Gelukkig heeft ze naar mijn raad geluisterd. De bruiloft was een leuk feest. :+
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 11:50:45 #17
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_183097720
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Dat wordt ook gewoon minder als je ouder bent. Er valt tenslotte weinig meer te ontdekken...
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:52 schreef Luppie0110 het volgende:
Vrouwen met hun relatiestruggles. :')
En dat. Waarom laten vrouwen zich zo beinvloeden door hun peers?
  maandag 12 november 2018 @ 11:51:57 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183097747
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:50 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat wordt ook gewoon minder als je ouder bent. Er valt tenslotte weinig meer te ontdekken...

[..]

En dat. Waarom laten vrouwen zich zo beinvloeden door hun peers?
Gut. Het zijn net mensen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 11:56:39 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183097836
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:02 schreef madee het volgende:
Nou was ik afgelopen weekend met vriendinnen en toen hadden we het over relaties. Ze kregen het over verliefd zijn, houden van en dergelijke. Toen begon ik na te denken en dit sloeg uiteindelijk over in piekeren, want houd ik al echt van mijn vriend? Kan ik echt al niet meer zonder hem? Zou ik kapot gaan van liefdesverdriet als ik hem nooit meer zou zien?
Dat lijkt me nogal logisch toch :? Je hebt jaren zonder hem kunnen leven, nu heb je een maand een relatie met hem en zou je al die jaren dat je prima zonder hem hebt geleefd ineens spontaan vergeten zijn?
Don't let my username fool you...
  maandag 12 november 2018 @ 12:22:25 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_183098307
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 11:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zijn net mensen?
Dat is zowaar een goede vraag.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 12 november 2018 @ 12:36:46 #21
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_183098621
Juist met dit getwijfel kan je meer stuk maken dan je lief is.
Aan het typen...
  maandag 12 november 2018 @ 13:06:32 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183099304
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 12:22 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat is zowaar een goede vraag.
Ben jij nou zo’n creep of vind je jezelf misplaatst lollig?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 13:34:00 #23
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183100017
Ik snap niet waar je je druk om maakt tbh. Je bent net een maand samen. Logisch dat het houden van gevoel dan nog moet groeien. Komt vanzelf. Je bent graag bij hem. Je mist hem als hij niet bij je is. Je krijgt nog kriebels. Je voelt je aangetrokken tot hem. Newsflash: je bent verliefd :+ Verwachten dat het nu al houden van moet zijn en verwachten dat je helemaal kapot gaat als hij er niet meer is vind ik persoonlijk wat apart. Verliefdheid kan vrij snel gaan (en verliefd ben je echt wel..), maar houden van is gewoon een proces. Maak jezelf niet gek, daar maak je alleen maar je relatie kapot mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 12 november 2018 @ 13:58:39 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183100468
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Ja, toen je zelf nog in de puberteit zat, werden dit soort gevoelens ook nog eens aangewakkerd door gierende hormonen natuurlijk. Toen je 15 was, deed je dat soort dingen allemaal voor het eerst. Dus het lijkt mij volstrekt logisch dat je op je dertigste verliefdheden op een andere manier ervaart. Ik vind het ook vrij onvolwassen dat je dit zelf niet ziet. Het klinkt haast alsof je op zoek bent naar een excuus om hard weg te rennen. Ik denk dat je gewoon een groeistuip hebt hier, want ineens wordt het wel een beetje serieuzer allemaal en dat betekent ook dat de kans op pijn en verdriet omhoog gaat.

Als jij kriebels hebt als je hem ziet, en niet kunt wachten om hem weer te zien, dan ben je gewoon knettergek op hem. Klaar.
Resistance is futile.
  maandag 12 november 2018 @ 14:00:25 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183100513
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:50 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dat wordt ook gewoon minder als je ouder bent. Er valt tenslotte weinig meer te ontdekken...

[..]

En dat. Waarom laten vrouwen zich zo beinvloeden door hun peers?
Alsof mannen dat niet doen?
Resistance is futile.
  maandag 12 november 2018 @ 15:16:03 #26
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183101998
Ah zo gaat dat dus.... dames met elkaar kletsen en maken elkaar helemaal mentaal in de war en
kapot :') _O- fijn altijd.

Net samen met iemand en dan daar niet gewoon van genieten maar in paniek raken omdat je nadenkt over dat soort sprookjes geneuzel... echt ik lig dubbel hier :') _O-


quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Oh ik dacht serieus dat je 15 was :') maar goed... verliefd zijn als 15 jarige is sowieso heel anders dan als je 20+ bent en meer ervaring hebt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 12 november 2018 @ 15:20:13 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183102090
Trek het maar weer fijn in het absurde. Doe maar lekker alsof TS zich 24/7 de haren uit het hoofd trekt onderwijl roepend: ‘aaaaaargh, ben ik wel verliefd genoeg?!’

Ze vraagt het zich af, ze voelt twijfel. Ja, nou èn?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_183102110
quote:
18s.gif Op maandag 12 november 2018 15:20 schreef Lienekien het volgende:
Trek het maar weer fijn in het absurde. Doe maar lekker alsof TS zich 24/7 de haren uit het hoofd trekt onderwijl roepend: ‘aaaaaargh, ben ik wel verliefd genoeg?!’

Ze vraagt het zich af, ze voelt twijfel. Ja, nou èn?!
Neeee nee nee nee vrouwen zijn kut. Wist je dat nog niet?
  maandag 12 november 2018 @ 15:22:45 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183102148
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 15:21 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Neeee nee nee nee vrouwen zijn kut. Wist je dat nog niet?
Hoe kan ik dat nou weten? Ik heb amper verstandelijke vermogens, want ik ben geboren met een baarmoeder. -O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_183102166
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat nou weten? Ik heb amper verstandelijke vermogens, want ik ben geboren met een baarmoeder. -O-
Gelukkig dan maar voor jou dat ik hier ben om je dat uit te leggen.
pi_183102185
Vrouwen!
Ik loop het ook net op, tijdje groeiende belangstelling voor elkaar, vorige week een stapje vooruit en de hele week verliefd zitten appen en en bellen. Out of the bleu terloops horen dat ik eigenlijk haar type niet ben.

Wat een rare wezens die vrouwen.
  maandag 12 november 2018 @ 15:55:04 #32
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_183102908
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:24 schreef nanuk het volgende:
Vrouwen!
Ik loop het ook net op, tijdje groeiende belangstelling voor elkaar, vorige week een stapje vooruit en de hele week verliefd zitten appen en en bellen. Out of the bleu terloops horen dat ik eigenlijk haar type niet ben.

Wat een rare wezens die vrouwen.
Gewoon onbehoorlijk...
pi_183103227
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:55 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Gewoon onbehoorlijk...
uit fatsoen had ze tenminste één keer ts over haar heen kunnen laten gaan.
pi_183104042
Hypergamy is hier weer aan het werk.

'Is he the best I can get?'

Een destructieve vraag die continu in het achterhoofd van de vrouw blijft zitten. Vooral als ze aandacht krijgt van top genetisch materiaal.
  maandag 12 november 2018 @ 16:51:17 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183104172
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:44 schreef matigeuser het volgende:
Hypergamy is hier weer aan het werk.

'Is he the best I can get?'

Een destructieve vraag die continu in het achterhoofd van de vrouw blijft zitten. Vooral als ze aandacht krijgt van top genetisch materiaal.
Hebben mannen dit niet dan?

Die hypergamy is in mijn optiek gewoon een teken dat je niet de juiste te pakken hebt.De vraag is niet of je beter kan krijgen, maar of er iemand is die beter bij je past. Als je je afvraagt of er iemand is die beter bij je past, dan klopt het niet. En je maakt mij niet wijs dat mannen doe twijfel ook niet kennen.
Resistance is futile.
  maandag 12 november 2018 @ 17:06:06 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183104415
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hebben mannen dit niet dan?

Die hypergamy is in mijn optiek gewoon een teken dat je niet de juiste te pakken hebt.De vraag is niet of je beter kan krijgen, maar of er iemand is die beter bij je past. Als je je afvraagt of er iemand is die beter bij je past, dan klopt het niet. En je maakt mij niet wijs dat mannen doe twijfel ook niet kennen.
Gevaarlijke stelling vind ik dit: twijfel betekent dat het niet goed zit. Ik geloof echt niet dat dit voor iedereen een goede leidraad is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 17:08:56 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183104461
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gevaarlijke stelling vind ik dit: twijfel betekent dat het niet goed zit. Ik geloof echt niet dat dit voor iedereen een goede leidraad is.
Laat ik het zo zeggen: als je in een langdurige en veilige relatie zit, en je twijfelt vervolgens langdurig (een jaar of zo) of jouw partner wel de juiste voor je is, dan is dat doorgaans niet zo. Uitzonderingen daargelaten.
Resistance is futile.
pi_183104483
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hebben mannen dit niet dan?

Die hypergamy is in mijn optiek gewoon een teken dat je niet de juiste te pakken hebt.De vraag is niet of je beter kan krijgen, maar of er iemand is die beter bij je past. Als je je afvraagt of er iemand is die beter bij je past, dan klopt het niet. En je maakt mij niet wijs dat mannen doe twijfel ook niet kennen.
Ik denk dat mannen veel eerder 'tevreden' zijn met wat ze hebben. Mannen hebben wel weer een ander probleem, wij willen namelijk ons zaad zoveel mogelijk verspreiden met 'nieuwe' partners. Dat is ons probleem. Vrouwen willen de beste man die ze kunnen krijgen om hun eitjes door te laten bevruchten. Dat is dus continu een man testen, maar ook open staan voor een betere kandidaat. Dat toen mannen veel minder tot niet.
  maandag 12 november 2018 @ 17:11:32 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183104496
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2018 17:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als je in een langdurige en veilige relatie zit, en je twijfelt vervolgens langdurig (een jaar of zo) of jouw partner wel de juiste voor je is, dan is dat doorgaans niet zo. Uitzonderingen daargelaten.
Weet ik niet. Wat zijn de omstandigheden? Waar gaat die twijfel over?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 november 2018 @ 17:18:29 #40
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_183104616
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik denk dat mannen veel eerder 'tevreden' zijn met wat ze hebben. Mannen hebben wel weer een ander probleem, wij willen namelijk ons zaad zoveel mogelijk verspreiden met 'nieuwe' partners. Dat is ons probleem. Vrouwen willen de beste man die ze kunnen krijgen om hun eitjes door te laten bevruchten. Dat is dus continu een man testen, maar ook open staan voor een betere kandidaat. Dat toen mannen veel minder tot niet.
Mannen hebben vaak ook geen zin in dat moeilijke gedoe. Waarom je energie verspillen aan twijfelen of je bij iemand wil zijn als je het ook gewoon fijn kan hebben.
  maandag 12 november 2018 @ 18:37:30 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183106020
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik denk dat mannen veel eerder 'tevreden' zijn met wat ze hebben. Mannen hebben wel weer een ander probleem, wij willen namelijk ons zaad zoveel mogelijk verspreiden met 'nieuwe' partners. Dat is ons probleem. Vrouwen willen de beste man die ze kunnen krijgen om hun eitjes door te laten bevruchten. Dat is dus continu een man testen, maar ook open staan voor een betere kandidaat. Dat toen mannen veel minder tot niet.
Ah, en de vrouwtjes zorgen voor een nette grot terwijl de mannetjes gaan jagen?

Onder welke steen leef jij?
Resistance is futile.
  maandag 12 november 2018 @ 18:38:39 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183106045
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2018 17:18 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mannen hebben vaak ook geen zin in dat moeilijke gedoe. Waarom je energie verspillen aan twijfelen of je bij iemand wil zijn als je het ook gewoon fijn kan hebben.
Het zijn de jochies die denken dat ze hun kansen moeten spreiden. Mannen weten wel beter dat ze zelf meer gebaat zijn bij een fijne stabiele relatie, in plaats van rondspelen op de apenrots.
Resistance is futile.
  maandag 12 november 2018 @ 18:39:03 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183106053
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet ik niet. Wat zijn de omstandigheden? Waar gaat die twijfel over?
Niet het soort twijfel waar TS nu mee kampt.
Resistance is futile.
pi_183106404
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:44 schreef matigeuser het volgende:
Hypergamy is hier weer aan het werk.

'Is he the best I can get?'

Een destructieve vraag die continu in het achterhoofd van de vrouw blijft zitten. Vooral als ze aandacht krijgt van top genetisch materiaal.
Het zou me niet verbazen als mannen dit sterker hebben....

Zo heb ik nu een vriendin die goed bij me past. Ze is wel sportief, maar niet de mooiste. Dan zie je toch veel mooiere meiden rondlopen, je gaat vergelijken met vrouwen die je eerder hebt gehad, en twijfelen omdat deze vriendin wel mooier kan.

Een beetje rupsje nooit genoeg, jammer, maar zo werkt de biologie nou eenmaal.
pi_183111302
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2018 18:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ah, en de vrouwtjes zorgen voor een nette grot terwijl de mannetjes gaan jagen?

Onder welke steen leef jij?
Ik leef gewoon in de echte wereld. In de wereld waarin 80% van alle echtscheidingen geïnitieerd worden door de vrouw. De wereld waarin vrouwen veel meer eisen stellen aan een of hun man dan andersom.

Je mag het wel weer 'ouderwets' vinden maar dat is nog nooit een goed argument geweest.
pi_183114123
Ik zou niet weten of er iemand is die beter bij mij zou passen. Ik heb niet het idee dat ik er zo in sta. Ik ben hartstikke gek van mijn vriend en ik wil gewoon dat het helemaal goed zit. Voor zover ik weet zit het dat ook wel, alleen ik schoot even een beetje in de stress toen ik hoorde hoe mijn vriendinnen hierin stonden. Bij mij lijkt het wat kalmer, rustiger. Ik geniet er al van als we met zijn tweeen op de bank zitten met zijn arm om me heen.
  dinsdag 13 november 2018 @ 07:31:56 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183115891
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:49 schreef madee het volgende:
Ik zou niet weten of er iemand is die beter bij mij zou passen. Ik heb niet het idee dat ik er zo in sta. Ik ben hartstikke gek van mijn vriend en ik wil gewoon dat het helemaal goed zit. Voor zover ik weet zit het dat ook wel, alleen ik schoot even een beetje in de stress toen ik hoorde hoe mijn vriendinnen hierin stonden. Bij mij lijkt het wat kalmer, rustiger. Ik geniet er al van als we met zijn tweeen op de bank zitten met zijn arm om me heen.
Dan zou ik me lekker niet druk maken om wat je vriendinnen er over zeggen. Ga er gewoon voor :) .
Resistance is futile.
  dinsdag 13 november 2018 @ 07:39:40 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183115934
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 21:58 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik leef gewoon in de echte wereld. In de wereld waarin 80% van alle echtscheidingen geïnitieerd worden door de vrouw. De wereld waarin vrouwen veel meer eisen stellen aan een of hun man dan andersom.

Je mag het wel weer 'ouderwets' vinden maar dat is nog nooit een goed argument geweest.
Niks ouderwets, de link die je legt klopt gewoon niet.

Even heel kort door de bocht: vrouwen stellen andere eisen aan hun man dan andersom (niet meer). Gemiddelde vrouwen werken doorgaans aan een relatie totdat blijkt dat verbetering uitblijft. Veel mannen zijn echter dusdanig geconditioneerd op de door jou omschreven apenwijze, dat ze vaak niet eens door hebben dat er iets mis is. Want praten over je gevoelens en luisteren naar een ander is uit den boze. Toegeven dat je fouten maakt als man is geen optie.

Het ergste is dat mannen er zelf niks aan kunnen doen, ze zijn het product van hun opvoeding.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 november 2018 @ 07:40:04 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183115939
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:24 schreef nanuk het volgende:
Vrouwen!
Ik loop het ook net op, tijdje groeiende belangstelling voor elkaar, vorige week een stapje vooruit en de hele week verliefd zitten appen en en bellen. Out of the bleu terloops horen dat ik eigenlijk haar type niet ben.

Wat een rare wezens die vrouwen.
Dat is juist zo'n debiel iets. "Een type" leuk vinden, vaak iets dat door fantasie is samengeraapt. Als die dan iemand tegenkomen kijken ze naar ratio ("voldoet deze aan mijn gefantaseerde type?") in plaats van gevoel.
Ik ken heel veel mensen die al jaren dolgelukkig zijn met iemand die "hun type" niet was.
pi_183116023
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 16:06 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

uit fatsoen had ze tenminste één keer ts over haar heen kunnen laten gaan.
Dat had ik wel erg wrang gevonden als ze dat gedaan had. Dat had me nog veel meer van slag gebracht. Nee, gelukkig is ze wel eerlijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is juist zo'n debiel iets. "Een type" leuk vinden, vaak iets dat door fantasie is samengeraapt. Als die dan iemand tegenkomen kijken ze naar ratio ("voldoet deze aan mijn gefantaseerde type?") in plaats van gevoel.
Ik ken heel veel mensen die al jaren dolgelukkig zijn met iemand die "hun type" niet was.
We zagen elkaar zondag, ik vreselijk enthousiast en zij wat minder vanwege gedoe met een kind van haar. Van het een kwam het ander. Maar we zijn nog wel in gesprek. Ik ben gek op die meid maar weiger om in de friendzone terug gezet te worden. Eenzijdige verliefdheid is niet fijn en dat wil ik dus niet weer oplopen.
pi_183116055
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:49 schreef madee het volgende:
Ik zou niet weten of er iemand is die beter bij mij zou passen. Ik heb niet het idee dat ik er zo in sta. Ik ben hartstikke gek van mijn vriend en ik wil gewoon dat het helemaal goed zit. Voor zover ik weet zit het dat ook wel, alleen ik schoot even een beetje in de stress toen ik hoorde hoe mijn vriendinnen hierin stonden. Bij mij lijkt het wat kalmer, rustiger. Ik geniet er al van als we met zijn tweeen op de bank zitten met zijn arm om me heen.
Geniet er dan lekker van. Niet te ver vooruit kijken, gewoon bij de dag leven.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:37:23 #52
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183116383
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:20 schreef madee het volgende:
Ik weet niet of ik megaverliefd ben, maar het voelt wel heel fijn en vertrouwd samen. Als hij naast mij op de bank gaat zitten dan voel ik echt zo'n kriebel. Ik kan niet wachten tot ik hem weer zie. Het is wel een andere verliefdheid dan toen ik 15 jaar was, ja, maar toen was alles nieuw, stond ik te stuiteren zodra ik een lief sms'je kreeg en dat soort dingen. Dat is nu allemaal wel wat minder uitbundig.
Jouw situatie is juist ideaal! Trek je echt niks aan van je vriendinnen of van anderen van “hoe een relatie zou moeten zijn”. Ik heb dat wel gedaan en allemaal verkeerde advies aangenomen waarmee ik dingen volledig heb laten verpesten en ben helaas nog steeds weleens naïef daarin :’)

Het is juist fijn en goed dat jij je eigen ding kunt doen, wel nog kriebels hebt en niet de hele dag met hem bezig bent in je hoofd (die situatie vind ik ideaal) Want te verliefd zijn is ook niet bepaald fijn. Ik zou zeggen geniet ervan en pieker vooral niet te veel erover :)
pi_183122513
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niks ouderwets, de link die je legt klopt gewoon niet.

Even heel kort door de bocht: vrouwen stellen andere eisen aan hun man dan andersom (niet meer). Gemiddelde vrouwen werken doorgaans aan een relatie totdat blijkt dat verbetering uitblijft. Veel mannen zijn echter dusdanig geconditioneerd op de door jou omschreven apenwijze, dat ze vaak niet eens door hebben dat er iets mis is. Want praten over je gevoelens en luisteren naar een ander is uit den boze. Toegeven dat je fouten maakt als man is geen optie.

Het ergste is dat mannen er zelf niks aan kunnen doen, ze zijn het product van hun opvoeding.
Je eerste deel heb je gelijk in, maar dat mannen te mannelijk worden opgevoed is bullshit. Eerder juist te vrouwelijk. De meeste mannen hebben geen idee wat vrouwen zoeken in een man, doordat ze zijn opgevoed dat je een halve stalker moet zijn en haar achterna moet jagen om haar te krijgen, plus dingen zoals rozen meebrengen, dates betalen en al die nonsens die vrouwen op een voetstuk plaatsen. Vaak zijn het de moeders die dit aan hun zonen vertellen (vrouwen geven enorm slecht date advies aan mannen).

De meeste gasten denken logisch na en doen dit exact zo, met als gevolg dat de meeste vrouwen de man afwijzen en niet andersom, omdat de man het zwaar awkward maakt voor haar en haar pusht naar een relatie of bijvoorbeeld seks.
pi_183126450
Phineas, bedoel je m.b.t. verliefdheid? Dat je je daarin hebt laten beïnvloeden? Ik zou er niet mee willen kappen omdat ik weet dat ik iets heel leuks en fijns zou laten lopen.
  dinsdag 13 november 2018 @ 17:43:14 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183126821
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:52 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je eerste deel heb je gelijk in, maar dat mannen te mannelijk worden opgevoed is bullshit. Eerder juist te vrouwelijk. De meeste mannen hebben geen idee wat vrouwen zoeken in een man, doordat ze zijn opgevoed dat je een halve stalker moet zijn en haar achterna moet jagen om haar te krijgen, plus dingen zoals rozen meebrengen, dates betalen en al die nonsens die vrouwen op een voetstuk plaatsen. Vaak zijn het de moeders die dit aan hun zonen vertellen (vrouwen geven enorm slecht date advies aan mannen).

De meeste gasten denken logisch na en doen dit exact zo, met als gevolg dat de meeste vrouwen de man afwijzen en niet andersom, omdat de man het zwaar awkward maakt voor haar en haar pusht naar een relatie of bijvoorbeeld seks.
Wat trouwens in mijn optiek wel vaak zo is, is dat mannen ver boven hun league jagen, de zoektocht naar een geschikte partner is eerder een trofeeënjacht en hoe onbereikbaarder, hoe interessanter de vrouw. Dat is pure conditionering.

Het zou mooi zijn als zowel mannen als vrouwen opgroeien met het idee dat het geen bal uitmaakt wie nou wie najaagt, dat vriendschap met wat vonken de beste basis voor een relatie is, en dat je van een relatie alleen een succes kunt maken door te communiceren (in plaats van krampachtig hard to get spelen of najagen wat je niet kunt krijgen).
Resistance is futile.
pi_183127297
Seven, ik moet toegeven dat ik dat najagen altijd wel spannend vind en dat als die spanning er niet is dat ik dan altijd nadenk of het wel genoeg is. Ook al vind ik dat een goede, fijne band met elkaar de basis is voor een succesvolle relatie. Voor mij is daardoor altijd de verliefdheid aangewakkerd. Als dan het nieuwe eraf was, dan begon ik te twijfelen en ik heb dat best snel.
pi_183134892
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat trouwens in mijn optiek wel vaak zo is, is dat mannen ver boven hun league jagen, de zoektocht naar een geschikte partner is eerder een trofeeënjacht en hoe onbereikbaarder, hoe interessanter de vrouw. Dat is pure conditionering.

Het zou mooi zijn als zowel mannen als vrouwen opgroeien met het idee dat het geen bal uitmaakt wie nou wie najaagt, dat vriendschap met wat vonken de beste basis voor een relatie is, en dat je van een relatie alleen een succes kunt maken door te communiceren (in plaats van krampachtig hard to get spelen of najagen wat je niet kunt krijgen).
Voor een man bestaat een league een stuk minder dan voor een vrouw. Een vrouw valt in een league op basis van haar uiterlijk, en that's it. Bij een man is dit veel breder en makkelijker te verbeteren.

Daarnaast zijn mannen nou eenmaal zo dat we dingen willen bereiken. Competitie en prestatie horen er vanuit een natuurlijke wijze bij, dat heeft niet zoveel met conditionering te maken. Het gebeurt ook in het dierenrijk namelijk.
  dinsdag 13 november 2018 @ 23:56:31 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183135002
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:09 schreef madee het volgende:
Seven, ik moet toegeven dat ik dat najagen altijd wel spannend vind en dat als die spanning er niet is dat ik dan altijd nadenk of het wel genoeg is. Ook al vind ik dat een goede, fijne band met elkaar de basis is voor een succesvolle relatie. Voor mij is daardoor altijd de verliefdheid aangewakkerd. Als dan het nieuwe eraf was, dan begon ik te twijfelen en ik heb dat best snel.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Resistance is futile.
  woensdag 14 november 2018 @ 00:05:50 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183135138
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 23:50 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Voor een man bestaat een league een stuk minder dan voor een vrouw. Een vrouw valt in een league op basis van haar uiterlijk, en that's it. Bij een man is dit veel breder en makkelijker te verbeteren.

Daarnaast zijn mannen nou eenmaal zo dat we dingen willen bereiken. Competitie en prestatie horen er vanuit een natuurlijke wijze bij, dat heeft niet zoveel met conditionering te maken. Het gebeurt ook in het dierenrijk namelijk.

Competitie en prestatie heeft in de mensheid alles te maken met conditionering, het is onderdeel van ons complex sociaal gedrag en dat is bijna allemaal cultuurgedreven. Behoeften ontstaan vanuit onze natuur en de invulling van het bevredigen van deze behoeften, worden doorgaans cultureel bepaald.

Ook het dierenrijk kent aangeleerd gedrag. Maar OK, ik wil best toegeven dat krachtmetingen in het dierenrijk doorgaans eerder hormoongedreven zullen zijn, dan aangeleerd gedrag.
Resistance is futile.
pi_183138696
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 00:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Competitie en prestatie heeft in de mensheid alles te maken met conditionering, het is onderdeel van ons complex sociaal gedrag en dat is bijna allemaal cultuurgedreven. Behoeften ontstaan vanuit onze natuur en de invulling van het bevredigen van deze behoeften, worden doorgaans cultureel bepaald.

Ook het dierenrijk kent aangeleerd gedrag. Maar OK, ik wil best toegeven dat krachtmetingen in het dierenrijk doorgaans eerder hormoongedreven zullen zijn, dan aangeleerd gedrag.
Competitie en prestatie ontstaan op een natuurlijke wijze. De middelen waarmee wij onze behoeftes bevredigen (geld, en in een ver verleden eten) zijn niet altijd makkelijk te krijgen, dus er ontstaat als vanzelf competitie. Vanuit een traditioneel perspectief zijn het vaak de mannen die verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen van deze middelen.

Dat dat nog wat verder aangewakkerd wordt door cultuur ja oke, maar dat is niet de essentie van dit gedrag. Een krachtmeting is inderdaad soms hormoongedreven, en dat is bij de mens niet anders. De meeste mannen zitten vol testosteron.
pi_183146838
Seven, ik ben 25 jaar
pi_183149016
Je weet toch wel of je iemand leuk genoeg vindt om bij te blijven of niet? Of is het de angst dat er nog iets beters is?
Als je niet weet of je megaverliefd bent dan ben je het niet. Daar is niks mis mee, als dat ook niet is wat jij of je vriend zoeken.
Ik heb zelf OCD en een kenmerk van OCD is erg twijfelen over alles. Als je ook over andere dingen twijfelt, heb je misschien een soort vanOCD. Ik ben zelf in therapie geweest en heb medicijnen genomen, maar nu ben ik daar van af en gebruik ik alleen nog natuurlijke middelen. Glycine helpt mij wel. Als je geen supplementen wil nemen, raad ik aan om gezond te eten met veel groenten, fruit en soja.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_183149098
Ik wil graag bij hem blijven omdat ik hem leuk vind. Je bedoelt dat als je niet mega verliefd bent dat hij het dan niet is?
Ik herken dit wel op meerdere gebieden ja.

[ Bericht 5% gewijzigd door madee op 14-11-2018 20:36:20 ]
pi_183160587
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 19:35 schreef madee het volgende:
Ik wil graag bij hem blijven omdat ik hem leuk vind. Je bedoelt dat als je niet mega verliefd bent dat hij het dan niet is?
Ik herken dit wel op meerdere gebieden ja.
Waarom kijk je het niet gewoon even aan? Je vindt hem toch leuk?

Je doet net alsof je nu iemand moet kiezen voor de rest van je leven.
pi_183171315
Ja, ik vind hem superleuk.
Zo voelt het wel een beetje ja, al voelt het nog niet dat ik mijn hele leven met hem wil delen. Dat vind ik nogal wat.
pi_183171493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:49 schreef madee het volgende:
Ja, ik vind hem superleuk.
Zo voelt het wel een beetje ja, al voelt het nog niet dat ik mijn hele leven met hem wil delen. Dat vind ik nogal wat.
Van wie of wat of waar heb jij het idee gekregen dat je na een maand al weet (of moet weten) dat je de rest van je leven met die ene persoon wil delen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2018 20:55:31 ]
pi_183171527
Echt, je haalt al het lol eruit op deze manier.
pi_183172771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:49 schreef madee het volgende:
Ja, ik vind hem superleuk.
Zo voelt het wel een beetje ja, al voelt het nog niet dat ik mijn hele leven met hem wil delen. Dat vind ik nogal wat.
Waarom zou je dat nu al moeten weten dan? Jullie zijn praktisch sinds gisteren samen en hebben nog amper een geschiedenis.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 november 2018 @ 21:49:28 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183172876
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:02 schreef madee het volgende:
maar waarom brengt dit mij zo van mijn voetstuk?
Heh. Mooi. Klopt bijna.
pi_183172894
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Van wie of wat of waar heb jij het idee gekregen dat je na een maand al weet (of moet weten) dat je de rest van je leven met die ene persoon wil delen?
Disney is het eerste wat er in mij opkomt.

quote:
9s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:56 schreef zarGon het volgende:
Echt, je haalt al het lol eruit op deze manier.
En dit ja
pi_183178485
Grotendeels van de berichten op de fora bestaat uit: ik wist het vanaf het eerste moment dat dit hem was of ik moet gelijk al in vuur en vlam staan anders hoeft het van mij niet. Ik weet niet waarom maar daardoor ben ik geneigd aan mezelf te twijfelen.
pi_183178920
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:50 schreef madee het volgende:
Grotendeels van de berichten op de fora bestaat uit: ik wist het vanaf het eerste moment dat dit hem was of ik moet gelijk al in vuur en vlam staan anders hoeft het van mij niet. Ik weet niet waarom maar daardoor ben ik geneigd aan mezelf te twijfelen.
Dat zijn sowieso bange onzekere wijven die dat schrijven... die weten ook dat dit niet zo is.
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:09:17 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183179503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:50 schreef madee het volgende:
Grotendeels van de berichten op de fora bestaat uit: ik wist het vanaf het eerste moment dat dit hem was of ik moet gelijk al in vuur en vlam staan anders hoeft het van mij niet. Ik weet niet waarom maar daardoor ben ik geneigd aan mezelf te twijfelen.
Het beste wat je voor je eigen geluk kunt doen, is beseffen dat je dergelijke berichten niet (NIET) voor waarheid aan moet nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183179756
Maar hoe moet het dan voelen? Als jij het gevoel nog niet (helemaal) hebt dat hij het is binnen deze tijd, wat maakt dan dat je ermee doorgaat?
Ik heb het echt superleuk met hem, ik vind hem lief, knap, mooi en ik kijk er steeds naar uit bij hem te zijn, maar moet het allemaal niet wat intenser voelen??
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:39:04 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183180030
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:23 schreef madee het volgende:
Maar hoe moet het dan voelen? Als jij het gevoel nog niet (helemaal) hebt dat hij het is binnen deze tijd, wat maakt dan dat je ermee doorgaat?
Ik heb het echt superleuk met hem, ik vind hem lief, knap, mooi en ik kijk er steeds naar uit bij hem te zijn, maar moet het allemaal niet wat intenser voelen??
Dat ‘moet’ niet. Jij bepaalt het zelf. Jij bent je eigen graadmeter.

Als ik jou was en dat zou voelen wat jij beschrijft, zou ik het zeker de moeite waard vinden om in de relatie te blijven. In en rond de puberleeftijd kon ik nachten wakkerliggen van verliefdheid, maar dat werd anders toen ik ouder werd. Als ik toen nog was uitgegaan van die intensiteit van de puberliefdes, was ik nu waarschijnlijk chronisch single.

Imo hoef je nu echt nog niet te weten of dit de man is met wie je oud zou willen worden. Als het nu goed voelt, is het goed. Met de tijd zal je gevoel veranderen. Wordt je gevoel groter, sterker, intenser, dan zou je dat ‘houden van’ kunnen noemen. (Gefeliciteerd!) Wordt je gevoel minder, ga je gevoelens krijgen voor iemand anders... Wees dan eerlijk en blijf niet in een relatie waar de ander wél sterkere gevoelens heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183180152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:50 schreef madee het volgende:
Grotendeels van de berichten op de fora bestaat uit: ik wist het vanaf het eerste moment dat dit hem was of ik moet gelijk al in vuur en vlam staan anders hoeft het van mij niet. Ik weet niet waarom maar daardoor ben ik geneigd aan mezelf te twijfelen.
"Ik moet gelijk in vuur en vlam staan anders hoeft het van mij niet."

En werkt die tactiek ook voor ze of zetten ze dat er niet bij dat ze al sinds hun 18de (15 jaar geleden) droog staan?
Iemand die zo denkt heeft misschien al (zonder het door te hebben) meerdere keren iets weggegooid wat heel mooi had kunnen zijn als de gevoelens tenminste de kans hadden gekregen om te groeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 16-11-2018 12:35:59 ]
pi_183180286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:23 schreef madee het volgende:
Maar hoe moet het dan voelen? Als jij het gevoel nog niet (helemaal) hebt dat hij het is binnen deze tijd, wat maakt dan dat je ermee doorgaat?
Ik heb het echt superleuk met hem, ik vind hem lief, knap, mooi en ik kijk er steeds naar uit bij hem te zijn, maar moet het allemaal niet wat intenser voelen??
Kun je specifiek aangeven wat je mist (of wat je denkt te missen)? Ik heb namelijk sterk het idee dat je jaagt op iets wat je niet eens kunt omschrijven. Alsof je op zoek bent naar Hollywoodfilmromantiek.

Of, mis je de spanning, de drama? Is het allemaal te netjes, te braaf, te saai, te stabiel voor je?

En... waarom vertrouw je je eigen gevoelens niet? Of nou ja, waarom vertrouw je je eigen gevoelens minder dan wat een ander allemaal lult? Waarom laat je je zo leiden door anderen, door wat zij zeggen en denken?
pi_183180353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:23 schreef madee het volgende:
Maar hoe moet het dan voelen? Als jij het gevoel nog niet (helemaal) hebt dat hij het is binnen deze tijd, wat maakt dan dat je ermee doorgaat?
Ik heb het echt superleuk met hem, ik vind hem lief, knap, mooi en ik kijk er steeds naar uit bij hem te zijn, maar moet het allemaal niet wat intenser voelen??
Ik heb een keer een grafiekje gezien met de uitleg over verliefde gevoelens van mannen en vrouwen. Mannen pieken aan het begin en dan neemt het langzaam af. Vrouwen bouwen langzaam op en gaan op een gegeven moment dus de man voorbij.

Dan zijn er dus twee spannende momenten in de relatie, waarin je soms wat rationeler moet willen zijn en dus met je verstand moet kiezen. Dat is aan het begin, als de man piekt en de vrouw twijfelt. Maar ook verderop, als de vrouw steeds zekerder is, maar de man zich afvraagt wat hij eigenlijk voelt voor haar.

Misschien helpt je dit om je gevoelens te kunnen plaatsen. Het is begrijpelijk dat je nog niet zoveel voelt (en het is ook 'volgens het boekje' dat hij hoteldebotel op je is) . Zolang je het gewoon leuk vindt met hem, kun je rustig doorgaan. Het komt vanzelf :) en anders toch niet.
Somebody that I used to know
pi_183182354
Zargon, klopt ja dat ik dat eigenlijk niet specifiek kan benoemen. Het gevoel dat je je helemaal in love voelt of zo. Ik heb ook geen idee hoe dat volgens mij 'moet' voelen. Maar dat geeft me wel wat onrust. Als ik er niet aan denk dan geniet ik gewoon lekker van mijn vriend.
pi_183182624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:52 schreef madee het volgende:
Zargon, klopt ja dat ik dat eigenlijk niet specifiek kan benoemen. Het gevoel dat je je helemaal in love voelt of zo. Ik heb ook geen idee hoe dat volgens mij 'moet' voelen. Maar dat geeft me wel wat onrust. Als ik er niet aan denk dan geniet ik gewoon lekker van mijn vriend.
Stel, een vriendin van je komt naar je toe en vertelt aan jou dat ze *iets* fijns beleeft, maar dat ze tegelijkertijd op zoek is naar *iets* dat ze niet kan benoemen. Ze geeft aan dat het fijne dat ze beleeft heel erg plezierig en echt superleuk is en dat ze er telkens weer naar uitkijkt.

Wat zou jij tegen die vriendin van je zeggen?
pi_183182762
Is het leuk? Dan gaat ie goed.

Ik zou er een boek over schrijven, maar dat wordt wel een heel erg dunnetje dan.
pi_183183097
Trap onder haar kont; ik zou zeggen dat ze er lekker van moet genieten.

[ Bericht 56% gewijzigd door madee op 16-11-2018 14:33:35 ]
pi_183184877
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:25 schreef madee het volgende:
Trap onder haar kont; ik zou zeggen dat ze er lekker van moet genieten.
^O^

Komende maand mag je je die vraag niet stellen, oké? En laat dit topic ook een maand links liggen.
Somebody that I used to know
pi_183185843
Jullie hebben gelijk..
pi_183192750
Laatste post. Zargon heeft me aan het denken gezet. Hoe weet je dat het meer voelt dan alleen vriendschap?
pi_183198335
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:24 schreef nanuk het volgende:
Vrouwen!
Ik loop het ook net op, tijdje groeiende belangstelling voor elkaar, vorige week een stapje vooruit en de hele week verliefd zitten appen en en bellen. Out of the bleu terloops horen dat ik eigenlijk haar type niet ben.

Wat een rare wezens die vrouwen.
Echt hè :')

En een paar dagen later dan weer over the top romantische toekomstbespiegelen aan je vertellen. Ja, dat ik die andere dingen gezegd heb, is mijn temperament.

:N
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_183198594
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat trouwens in mijn optiek wel vaak zo is, is dat mannen ver boven hun league jagen, de zoektocht naar een geschikte partner is eerder een trofeeënjacht en hoe onbereikbaarder, hoe interessanter de vrouw. Dat is pure conditionering.
Toch knap om bij uitstek vrouwelijk gedrag te stellen dat juist mannen dat gedrag vertonen.

Maar goed, ik snap wel waar het vandaan komt. Vrouwelijk vinden letterlijk 90% van de mannen minder aantrekkelijk dan gemiddeld of hooguit 'average'. Dan vind je al gauw dat mannen ver boven hun league jagen.
Echter het gevoel of het oordeel dat de overgrote meerderheid van de mannen eigenlijk niet zo aantrekkelijk is, leidt er toe dat juist vrouwen eigenlijk alleen ècht geinteresseerd in zijn in de knapste mannen. Want ook een gemiddelde vrouw vind 90% van de mannen minder aantrekkelijk dan zij zichzelf acht.



[ Bericht 9% gewijzigd door Puntenjager op 17-11-2018 01:27:04 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 17 november 2018 @ 01:42:50 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183198809
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2018 01:20 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Toch knap om bij uitstek vrouwelijk gedrag te stellen dat juist mannen dat gedrag vertonen.

Maar goed, ik snap wel waar het vandaan komt. Vrouwelijk vinden letterlijk 90% van de mannen minder aantrekkelijk dan gemiddeld of hooguit 'average'. Dan vind je al gauw dat mannen ver boven hun league jagen.
Echter het gevoel of het oordeel dat de overgrote meerderheid van de mannen eigenlijk niet zo aantrekkelijk is, leidt er toe dat juist vrouwen eigenlijk alleen ècht geinteresseerd in zijn in de knapste mannen. Want ook een gemiddelde vrouw vind 90% van de mannen minder aantrekkelijk dan zij zichzelf acht.

[ afbeelding ]
De enige juiste conclusie is dan ook dat vrouwen gewoon aantrekkelijker zijn dan mannen :7
Resistance is futile.
  zaterdag 17 november 2018 @ 01:49:15 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183198887
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:08 schreef madee het volgende:
Laatste post. Zargon heeft me aan het denken gezet. Hoe weet je dat het meer voelt dan alleen vriendschap?
Als je nat van hem wordt. Opgelost dus, kap met dit dramaatje voor je het kapot analyseert.
Resistance is futile.
pi_183199076
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 01:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

De enige juiste conclusie is dan ook dat vrouwen gewoon aantrekkelijker zijn dan mannen :7
In de ogen van vrouwen is dat daadwerkelijk een feit.

Echter het gaat om relatieve aantrekkelijkheid. De aantrekkelijkheid van een man ten opzichte van de gehele populatie mannen. Want zelfs als mannen objectief een stuk lelijker zijn dan vrouwen, dan nog kun je als relatief lelijke vrouw (alsnog veel knapper dan alle mannen natuurlijk) geen aanspraak maken op man uit de top 10% van de mannen. Die mannen zijn statistisch gezien alleen weggelegd voor de aantrekkelijkste 10% van de vrouwen.
Echter een gemiddeld aantrekkelijke vrouw denkt wèl kans te kunnen maken bij een top-10%-man. Puur omdat ze zichzelf knapper acht dan 80 a 90% van de mannen.

PS. Aantrekkelijkheid hoeft hier beslist niet beperkt te blijven tot uiterlijk. Aantrekkelijkheid is het geheel aan eigenschappen dat je (man of vrouw) aantrekkelijk maakt voor de andere sekse.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 17-11-2018 02:12:44 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_183200006
En wat is aantrekkelijk? Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Wat de 1 aantrekkelijk vindt, hoeft dat voor de ander niet te zijn.
  zaterdag 17 november 2018 @ 08:06:17 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183200246
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 02:06 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

In de ogen van vrouwen is dat daadwerkelijk een feit.

Echter het gaat om relatieve aantrekkelijkheid. De aantrekkelijkheid van een man ten opzichte van de gehele populatie mannen. Want zelfs als mannen objectief een stuk lelijker zijn dan vrouwen, dan nog kun je als relatief lelijke vrouw (alsnog veel knapper dan alle mannen natuurlijk) geen aanspraak maken op man uit de top 10% van de mannen. Die mannen zijn statistisch gezien alleen weggelegd voor de aantrekkelijkste 10% van de vrouwen.
Echter een gemiddeld aantrekkelijke vrouw denkt wèl kans te kunnen maken bij een top-10%-man. Puur omdat ze zichzelf knapper acht dan 80 a 90% van de mannen.

PS. Aantrekkelijkheid hoeft hier beslist niet beperkt te blijven tot uiterlijk. Aantrekkelijkheid is het geheel aan eigenschappen dat je (man of vrouw) aantrekkelijk maakt voor de andere sekse.
Ik denk eigenlijk dat vrouwen veel makkelijker zijn. De perceptie van aantrekkelijkheid, en hoe ze daar vervolgens naar handelen, zijn twee hele verschillende dingen. Vrouwen zijn in de regel qua uiterlijk niet zo heel kieskeurig. 9 van de 10 vrouwen zal je vertellen dat ze gewoon een leuke vent willen. En 9 van de 10 vrouwen hebben ook gewoon een leuke vent. Maar geen bijzonder knappe vent, of zo.

Vrouwen kunnen echt voor hele lelijke kerels vallen, als hij haar maar aan het lachen maakt. Dat zie je andersom veel minder, mannen hechten in mijn optiek wel heel wat meer waarde aan het uiterlijk van hun partner. En dat kan ook, want er zijn veel meer knappe vrouwen dan mannen :7
Resistance is futile.
  zaterdag 17 november 2018 @ 08:08:24 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183200251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:14 schreef madee het volgende:
En wat is aantrekkelijk? Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Wat de 1 aantrekkelijk vindt, hoeft dat voor de ander niet te zijn.
Vind jij je vriendje sexy en aantrekkelijk?
Resistance is futile.
pi_183200427
Zeker wel! 😍
pi_183200617
Die in vuur en vlam gevallen doven meestal ook snel uit. Dat zijn gevalletjes van pure lust en rauwe fysieke aantrekkelijkheid. Als die hormonen gaan liggen blijkt vaak dat er niets anders is dan dat en gaat de relatie dood.
Je zit dus goed ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_183200786
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 23:49 schreef madee het volgende:
Ik zou niet weten of er iemand is die beter bij mij zou passen. Ik heb niet het idee dat ik er zo in sta. Ik ben hartstikke gek van mijn vriend en ik wil gewoon dat het helemaal goed zit. Voor zover ik weet zit het dat ook wel, alleen ik schoot even een beetje in de stress toen ik hoorde hoe mijn vriendinnen hierin stonden. Bij mij lijkt het wat kalmer, rustiger. Ik geniet er al van als we met zijn tweeen op de bank zitten met zijn arm om me heen.
Over dit soort dingen moet je niet te veel luisteren naar vriendinnen. Tenzij je vriend crimineel is of je slaat of iets anders dat echt ongezond is qua gedrag, dan is mijn advies om niet te veel rationeel te doen over je relatie.

Hij is niet perfect, geen enkele man is perfect. Jij ook niet. Accepteer dat.
Whatever...
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:57:37 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183200956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:50 schreef madee het volgende:
Zeker wel! 😍
Dus niet zo miepen ;)
Resistance is futile.
pi_183201013
Yep, dus doei, tot over een maand :W
Somebody that I used to know
pi_183201518
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:14 schreef madee het volgende:
En wat is aantrekkelijk? Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Wat de 1 aantrekkelijk vindt, hoeft dat voor de ander niet te zijn.
:D.

Wat is aantrekkelijk? Ben jij echt 25 jaar oud?

Okay, sorry, dat is niet netjes van me. Maar heb je zo'n vraag nou echt gesteld?

Laat je je altijd wijs maken door anderen? Je kunt toch op z'n minst zelf bepalen wat jij aantrekkelijk vindt zonder het aan anderen te vragen?

Dit is echt de thema van dit topic en van jouw leven: hoe werkt het bij anderen, zodat ik me daarop kan aanpassen, want wat anderen doen en voelen, zo moet het gaan, dat is de juiste manier!

Waarom vertrouw je jezelf niet en luister je niet naar jezelf? Waarom moet er per se een bevestiging zijn van een ander dat jouw manier en keuzes okay zijn?

Dat is namelijk jouw probleem: je durft niet te staan achter je eigen keuzes zonder bevestiging van anderen. En dat is écht gevaarlijk: een ander kan jou in twijfel brengen (onbewust, door hun eigen visie te delen met je; dit is al gebeurd) of zelfs met kleine moeite bewust je relatie kapot maken (goed laten twijfelen). En dat allemaal terwijl de relatie echt helemaal prima en fijn is.

Als je zo doorgaat maak jij je eigen relatie gewoon kapot, want met dit gedrag ga jij voordat je het zelf merkt afstand nemen van je vriend en jezelf loskoppelen van hem, allemaal omdat je jezelf niet vertrouwt en niet achter je eigen keuzes staat.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:02:48 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183201648
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D.

Wat is aantrekkelijk? Ben jij echt 25 jaar oud?

Okay, sorry, dat is niet netjes van me. Maar heb je zo'n vraag nou echt gesteld?

Laat je je altijd wijs maken door anderen? Je kunt toch op z'n minst zelf bepalen wat jij aantrekkelijk vindt zonder het aan anderen te vragen?

Dit is echt de thema van dit topic en van jouw leven: hoe werkt het bij anderen, zodat ik me daarop kan aanpassen, want wat anderen doen en voelen, zo moet het gaan, dat is de juiste manier!

Waarom vertrouw je jezelf niet en luister je niet naar jezelf? Waarom moet er per se een bevestiging zijn van een ander dat jouw manier en keuzes okay zijn?

Dat is namelijk jouw probleem: je durft niet te staan achter je eigen keuzes zonder bevestiging van anderen. En dat is écht gevaarlijk: een ander kan jou in twijfel brengen (onbewust, door hun eigen visie te delen met je; dit is al gebeurd) of zelfs met kleine moeite bewust je relatie kapot maken (goed laten twijfelen). En dat allemaal terwijl de relatie echt helemaal prima en fijn is.

Als je zo doorgaat maak jij je eigen relatie gewoon kapot, want met dit gedrag ga jij voordat je het zelf merkt afstand nemen van je vriend en jezelf loskoppelen van hem, allemaal omdat je jezelf niet vertrouwt en niet achter je eigen keuzes staat.
Volgens mij vat je de post van TS waarop je hier reageert verkeerd op. Ze zegt immers een post later dat ze haar vriend echt wel aantrekkelijk vindt.

Sowieso denk ik dat TS al aardig aan het bijdraaien is en inmiddels wel beter snapt hoe het zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183201801
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij vat je de post van TS waarop je hier reageert verkeerd op. Ze zegt immers een post later dat ze haar vriend echt wel aantrekkelijk vindt.

Sowieso denk ik dat TS al aardig aan het bijdraaien is en inmiddels wel beter snapt hoe het zit.
Ze heeft eerder al duidelijk gemaak dat ze hem fijn vindt. En vervolgens ging ze dezelfde soorten vragen stellen; vragen waar je toch echt zelf een antwoord op moet (kunnen) vormen.

Kijk:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Stel, een vriendin van je komt naar je toe en vertelt aan jou dat ze *iets* fijns beleeft, maar dat ze tegelijkertijd op zoek is naar *iets* dat ze niet kan benoemen. Ze geeft aan dat het fijne dat ze beleeft heel erg plezierig en echt superleuk is en dat ze er telkens weer naar uitkijkt.

Wat zou jij tegen die vriendin van je zeggen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:25 schreef madee het volgende:
Trap onder haar kont; ik zou zeggen dat ze er lekker van moet genieten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:05 schreef madee het volgende:
Jullie hebben gelijk..
Trap onder haar kont, lekker van genieten.

Totdat ze vervolgens komt met vragen (want ze kan gewoon niet accepteren dat ze gewoon lekker moet genieten):

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:08 schreef madee het volgende:
Laatste post. Zargon heeft me aan het denken gezet. Hoe weet je dat het meer voelt dan alleen vriendschap?
Iemand van 25 jaar oud weet het verschil tussen vriendschap en meer dan vriendschap wel, zou je zeggen. Op zich is zo'n vraag stellen natuurlijk geen issue, alleen het volgt wel hetzelfde patroon als al die andere vragen van haar: wat vinden jullie ervan, want ik wil controleren of mijn eigen gedachte en denkwijze wel okay is. (Tenminste, zo komt het over bij mij.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:14 schreef madee het volgende:
En wat is aantrekkelijk? Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Wat de 1 aantrekkelijk vindt, hoeft dat voor de ander niet te zijn.
En dan komt ze met nog een vraag, die ene over 'aantrekkelijk'.





Ze wil na een maand al bepalen of ze wel of niet met een ander haar hele leven lang wil leven. Ze is op zoek naar iets dat ze zelf niet eens kan benoemen, maar ook die zoektocht kan ze niet zo opgeven.

Ze heeft haar twijfels, maar kan niet benoemen wat het probleem nou is. En als je vraagt of het allemaal fijn is en ze van hem geniet en noem al die plezierige dingen maar op: ja, ja, ja, ja, ja. Alles is okay, de relatie is fijn, er is helemaal niets aan de hand, maar alsnog kan ze niet gewoon genieten. En mijns inziens is dat dus omdat ze toestaat om zichzelf te laten twijfelen (door haarzelf en anderen) door alles dood te analyseren en vragen te stellen die niet te beantwoorden zijn. Beetje meer vertrouwen in haar keuzes zou haar enorm helpen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:24:29 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183201863
Ze zegt toch ook ‘niet iedereen is over een kam te scheren’, dus volgens mij stelt ze niet letterlijk de vraag ‘wat is aantrekkelijk’.

Ik vind dat je best heel zinnige dingen zegt, maar imo zit je soms net even te veel door te duwen. Alsof je de TS koste wat het kost wil zien te overtuigen van jouw juiste visie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183201949
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:24 schreef Lienekien het volgende:
Ze zegt toch ook ‘niet iedereen is over een kam te scheren’, dus volgens mij stelt ze niet letterlijk de vraag ‘wat is aantrekkelijk’.

Ik vind dat je best heel zinnige dingen zegt, maar imo zit je soms net even te veel door te duwen. Alsof je de TS koste wat het kost wil zien te overtuigen van jouw juiste visie.
(Ik heb het gevoel dat we rondjes maken; ze stelt vragen, wordt overtuigd dat de relatie OK is, vervolgens stelt ze weer vragen, om weer te horen dat alles OK is, en dan stelt ze weer vragen, om weer te horen dat ze gewoon moet genieten. Persoonlijk kan ik daar niet zo tegen, om dezelfde rondjes weer te maken.)


En, hm, misschien heb je gelijk. Neem ik even gas terug en lees ik mee.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:36:07 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183202058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

(Ik heb het gevoel dat we rondjes maken; ze stelt vragen, wordt overtuigd dat de relatie OK is, vervolgens stelt ze weer vragen, om weer te horen dat alles OK is, en dan stelt ze weer vragen, om weer te horen dat ze gewoon moet genieten. Persoonlijk kan ik daar niet zo tegen, om dezelfde rondjes weer te maken.)


En, hm, misschien heb je gelijk. Neem ik even gas terug en lees ik mee.
Ik zie ook dat de twijfel nog steeds aanwezig is, maar ga er misschien iets meer dan jij vanuit dat het wel ‘landt’ bij TS.

Ik denk dat we allemaal een keer hebben moeten leren om bij twijfel vooral op je eigen oordeel te vertrouwen. In dat proces stel je dan misschien een keer de vragen die TS stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183202136
Die vraag over aantrekkelijkheid was niet zozeer dat ik dat letterlijk vroeg, maar die was meer gericht op de discussie die werd gevoerd in dit topic: wat voor de één aantrekkelijk is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Uiteraard weet ik wat ik wel of niet aantrekkelijk vind.
pi_183202307
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij vat je de post van TS waarop je hier reageert verkeerd op. Ze zegt immers een post later dat ze haar vriend echt wel aantrekkelijk vindt.

Sowieso denk ik dat TS al aardig aan het bijdraaien is en inmiddels wel beter snapt hoe het zit.
De aanzienlijke hoeveelheid twijfels die bij TS gingen leven na een gesprek met vriendinnen geeft toch wel degelijk aan dat zij de goedkeuring van anderen nodig lijkt te hebben.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:25:56 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183205789
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

De aanzienlijke hoeveelheid twijfels die bij TS gingen leven na een gesprek met vriendinnen geeft toch wel degelijk aan dat zij de goedkeuring van anderen nodig lijkt te hebben.
Ik zie dat niet als heel problematisch. Nogmaals, de meeste mensen ontwikkelen daarin gaandeweg wel een zekere onafhankelijkheid van mening/goedkeuring/oordeel van anderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183208756
Wordt aan gewerkt, swensje. Op meerdere gebieden ondervind ik hier hinder van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')