abonnement Unibet Coolblue
pi_183046796
Ik heb de neiging om heel erg snel verliefd op iemand te worden. Op dit moment heb ik hier ook ontzettend last van. Ik ben stapel op iemand die ik kan van school. Ik zie haar nu eens in de week bij de bushalte en ik grijp dan altijd mijn kans om een gesprekje met haar aan te gaan. Alleen, het punt is, mijn gevoel zegt me dat zij helemaal niet zo geinteresseerd is in mij. Gedeeltelijk kan ik niet uitgaan van dit gevoel want ik merk het bijna nooit wanneer iemand geinteresseerd is in mij. Ik ben verder geen lelijke jongen ofzo, alleen ietwat verlegen en onzeker. Ik ben het laatste jaar ook een stuk socialer geworden maar die onzekerheid op relationeel vlak is nog redelijk groot.

Na ja, in ieder geval, ik zit nu dus met die rotgevoelens in mijn hoofd. Ik denk constant aan haar, aan mogelijke scenarios, over wat zou kunnen gebeuren, maar zij heeft nog helemaal interesse in mij getoond! Ik probeer ook vriendschappelijk contact te maken, maar dat leidt ook niet tot iets meer.

Het punt is, aan de ene kant ben ik bang creepy over te komen door opeens uit het niets te vragen of ze een keer een drankje met mij zou willen doen, maar aan de andere kant heb ik een track record van keren dat ik te passief ben geweest in het contact op romantisch gebied.

Ik probeer die gevoelens voor haar te verminderen door andere vrouwen/meiden te ontmoeten, maar eens in de zo veel tijd kruipen die gevoelens weer naar boven en krijg ik last van een soort angstaanval. Het is ook niet het contact met haar waar ik mee zit maar vooral de anticipatie erop. Momenteel ervaar ik weer zo'n angstige bui waarbij die verliefdheid ontzettend veel impact op mijn gemoedstoestand heeft.

Ik ben 20 jaar oud en heb nog nooit een relatie met iemand gehad, en dit soort problemen belemmeren me echt in het krijgen van eentje. Ik wil gewoon ervaren hoe het is om dit soort gevoelens met iemand te delen maar met dit soort obsessieve crushes kom ik geen steek verder.

Ik denk dat dit de 3e keer binnen 3 jaar tijd is dat ik zo'n heavy crush meemaak, en ik begin wel langzaam van mijn fouten te leren. Ik weet dat ik wat sneller duidelijk moet maken dat ik geinteresseerd ben in diegene want dat doe ik nauwelijks en niet snel genoeg, en verder begint mijn angst in dat soort situaties steeds kleiner te worden.

Is het raar om in deze situatie deze persoon uit te vragen als het contact tussen mij en diegene vrij neutraal is? Voor mijn gevoel moet ik dit soort dingen veel vaker doen aangezien mijn angsttollerantie nog steeds ontzettend laag ligt :/
pi_183047270
Vraag haar uit. Niet te veel nadenken en vooral doen.
pi_183047334
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:06 schreef zarGon het volgende:
Vraag haar uit. Niet te veel nadenken en vooral doen.
Dat is moeilijk :((( Maar wel het enige juiste antwoord haha
pi_183047486
Je bent niet verliefd, je wilt neuken. Wat weet je nu van haar? En iemand uitvragen die geen interesse in je toont, is voor labiele mensen. Move on. Leer sociaal worden en je loopt vanzelf iemand tegen het lijf.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_183047645
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:16 schreef Fascination het volgende:
Je bent niet verliefd, je wilt neuken. Wat weet je nu van haar? En iemand uitvragen die geen interesse in je toont, is voor labiele mensen. Move on. Leer sociaal worden en je loopt vanzelf iemand tegen het lijf.
Als ik alleen maar wil neuken had toch allang iemand anders aan de haak geslagen? Ik heb helaas de zwakte dat ik me fixeer op 1 persoon fixeer voor langere tijd. Ik ben al bezig met dat socialer worden maar dat is een geleidelijk proces. Je kan niet verwachten dat ik van de ene op de andere dag een assertieve guy word op dat vlak.
pi_183047697
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:23 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Als ik alleen maar wil neuken had toch allang iemand anders aan de haak geslagen? Ik heb helaas de zwalte dat ik me fixeer op 1 persoon fixeer voor langere tijd. Ik ben al bezig met dat socialer worden maar dat is een geleidelijk proces. Je kan niet verwachten dat ik van de ene op de andere dag een assertieve guy word op dat vlak.
Denk niet dat je zo makkelijk iemand fixt voor seks nee. :P

Veel praten en omgaan met allerlei soorten vrouwen zodat je sneller een klik krijgt met een vrouw.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_183047929
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:27 schreef Fascination het volgende:

[..]

Denk niet dat je zo makkelijk iemand fixt voor seks nee.

Veel praten en omgaan met allerlei soorten vrouwen zodat je sneller een klik krijgt met een vrouw.
Met alcohol wel.

Ben ik mee bezig, maar het blijft moeilijk... ik moet inderdaad meer ervaring opdoen.

[ Bericht 4% gewijzigd door needlesslylargerod op 09-11-2018 19:52:40 ]
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 20:07:51 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183048666
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:39 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Met alcohol wel.

Ben ik mee bezig, maar het blijft moeilijk... ik moet inderdaad meer ervaring opdoen.
Weet je wat het is? Je hebt nu dit gevoel, en dan kun je 2 dingen doen. Er naar handelen, of er niet naar handelen. Iedereen is een of meerdere keren op z'n muil gegaan, en altijd alles benaderen vanuit een theoretisch kader gaat je uiteindelijk met 'doen' geen stap verder helpen.

Prima dat zij geen interesse heeft getoond, dus ze heeft wellicht ook geen interesse in je, maar dat helpt jou niet van je gevoel af. Dus, vraag haar uit. De kans dat ze nee zegt is gebaseerd op wat je nu schrijft veel groter dan dat ze ja zegt, maar als je een antwoord hebt dan denk ik dat die gevoelens ook wat minder worden want immers, de fantasie is dan stuk, want je weet dat zij jou niet zo ziet.

Sure, misschien ben je dan even het pispaaltje want ja, 'die ene malloot heeft me uit gevraagd terwijl wij elkaar helemaal niet kennen', maar goed, dan weet je direct dat ze nog ietwat onvolwassen is. Je doet niemand pijn met haar gewoon die vraag stellen. Je moet blauwtjes lopen, daar leer je het meeste van, en daarvan wordt je ook relaxter, want dat antwoord 'nee', waar jij bang voor bent, is gewoon niet meer dan dat, een antwoord. Er zijn maar 2 antwoorden mogelijk, ja en nee, dus een van die 2 wordt het toch.

Nou, dan wen je aan dat 'nee', en dan wordt je ook wat relaxter, en dan kom je vanzelf wel een keer iemand tegen die ja zegt. Iedereen moet dit vroeg of laat leren, ook jij.

Of ze zegt ja natuurlijk, dat kán, maar lijkt me wat onwaarschijnlijker. Zolang je haar maar niet gaat stalken of dat ze zich omdraait en je daar INEENS zo staat. Dat is wat creepy. Maar gewoon relaxed die vraag stellen, is op zichzelf helemaal niets mis mee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183049289
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Je hebt nu dit gevoel, en dan kun je 2 dingen doen. Er naar handelen, of er niet naar handelen. Iedereen is een of meerdere keren op z'n muil gegaan, en altijd alles benaderen vanuit een theoretisch kader gaat je uiteindelijk met 'doen' geen stap verder helpen.

Prima dat zij geen interesse heeft getoond, dus ze heeft wellicht ook geen interesse in je, maar dat helpt jou niet van je gevoel af. Dus, vraag haar uit. De kans dat ze nee zegt is gebaseerd op wat je nu schrijft veel groter dan dat ze ja zegt, maar als je een antwoord hebt dan denk ik dat die gevoelens ook wat minder worden want immers, de fantasie is dan stuk, want je weet dat zij jou niet zo ziet.

Sure, misschien ben je dan even het pispaaltje want ja, 'die ene malloot heeft me uit gevraagd terwijl wij elkaar helemaal niet kennen', maar goed, dan weet je direct dat ze nog ietwat onvolwassen is. Je doet niemand pijn met haar gewoon die vraag stellen. Je moet blauwtjes lopen, daar leer je het meeste van, en daarvan wordt je ook relaxter, want dat antwoord 'nee', waar jij bang voor bent, is gewoon niet meer dan dat, een antwoord. Er zijn maar 2 antwoorden mogelijk, ja en nee, dus een van die 2 wordt het toch.

Nou, dan wen je aan dat 'nee', en dan wordt je ook wat relaxter, en dan kom je vanzelf wel een keer iemand tegen die ja zegt. Iedereen moet dit vroeg of laat leren, ook jij.

Of ze zegt ja natuurlijk, dat kán, maar lijkt me wat onwaarschijnlijker. Zolang je haar maar niet gaat stalken of dat ze zich omdraait en je daar INEENS zo staat. Dat is wat creepy. Maar gewoon relaxed die vraag stellen, is op zichzelf helemaal niets mis mee.
Heh, die laatste alinea, ja dat moet nog wel lukken hoor. Het contact tussen mij en haar is gewoon vrij neutraal. Zoals ik al zei is dit overigens niet de eerste keer dat ik zo erg verliefd op iemand ben geboren. Die keren daarvoor heb ik een aantal keren op een wat directere manier laten blijken dat ik diegene leuk vond, zonder succes. Dat was pijnlijk, ik voelde me een paar dagen (soms wel weken) rot, maar uiteindelijk kwam ik er wel steeds over heen. Dit geval zal niet heel anders zijn. Iemand mee uit vragen word wel steeds makkelijker, maar man o man, ik moet dit echt vaker doen want nog steeds heb ik hier zo veel moeite mee! En stalking gedrag, het ergste wat ik heb gedaan is facebook stalking wat echt het slechtste is wat ik kan doen aangezien dit vaak mijn verliefdheidsgevoelens versterkt. Ik ben op het moment nu ook gewoon vrienden met iemand op facebook waar ik ook een grote crush op had. Zij was de eerste waar ik echt iets bij probeerde, en geloof me, dat was een pijnlijke ervaring. Maar blijkbaar dacht zij er niet te veel van, want waarom zou ze anders nog facebook vrienden met me willen worden. Op haar ben ik nu niet meer verliefd aangezien ik haar niet meer zie. Dat gevoel zal bij mijn huidige crush ook langzaam wegebben als ik haar niet meer zie, dat weet ik zeker, maar nu is het nog ontzettend aanwezig.

Eigenlijk zou ik vanavond met wat vrienden gaan stappen en naar een borrel gaan, maar ik ben nu nog steeds niet gegaan omdat ik me zo kut voel. Fucking hell...
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 20:38:27 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183049436
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:32 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Heh, die laatste alinea, ja dat moet nog wel lukken hoor. Het contact tussen mij en haar is gewoon vrij neutraal. Zoals ik al zei is dit overigens niet de eerste keer dat ik zo erg verliefd op iemand ben geboren. Die keren daarvoor heb ik een aantal keren op een wat directere manier laten blijken dat ik diegene leuk vond, zonder succes. Dat was pijnlijk, ik voelde me een paar dagen (soms wel weken) rot, maar uiteindelijk kwam ik er wel steeds over heen. Dit geval zal niet heel anders zijn. Iemand mee uit vragen word wel steeds makkelijker, maar man o man, ik moet dit echt vaker doen want nog steeds heb ik hier zo veel moeite mee! En stalking gedrag, het ergste wat ik heb gedaan is facebook stalking wat echt het slechtste is wat ik kan doen aangezien dit vaak mijn verliefdheidsgevoelens versterkt. Ik ben op het moment nu ook gewoon vrienden met iemand op facebook waar ik ook een grote crush op had. Zij was de eerste waar ik echt iets bij probeerde, en geloof me, dat was een pijnlijke ervaring. Maar blijkbaar dacht zij er niet te veel van, want waarom zou ze anders nog facebook vrienden met me willen worden. Op haar ben ik nu niet meer verliefd aangezien ik haar niet meer zie. Dat gevoel zal bij mijn huidige crush ook langzaam wegebben als ik haar niet meer zie, dat weet ik zeker, maar nu is het nog ontzettend aanwezig.

Eigenlijk zou ik vanavond met wat vrienden gaan stappen en naar een borrel gaan, maar ik ben nu nog steeds niet gegaan omdat ik me zo kut voel. Fucking hell...
Wacht wat? Je zit nu thuis ipv stappen en een borrel omdat je nu onbeantwoorde gevoelens hebt voor een meid die bij wijze van niet eens weet dat je bestaat..???

Kom op ey, even je ballen uit je nachtkastje halen en gewoon gaan stappen. Thuis zitten gaat je niet helpen. Het leven is geen film he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183049698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wacht wat? Je zit nu thuis ipv stappen en een borrel omdat je nu onbeantwoorde gevoelens hebt voor een meid die bij wijze van niet eens weet dat je bestaat..???

Kom op ey, even je ballen uit je nachtkastje halen en gewoon gaan stappen. Thuis zitten gaat je niet helpen. Het leven is geen film he.
Ik heb een zwak momentje oké... vandaar ook dat ik dit topic gestart ben. Soms voel ik me er gewoon zo alleen in.
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 20:49:42 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183049726
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:48 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een zwak momentje oké... vandaar ook dat ik dit topic gestart ben. Soms voel ik me er gewoon zo alleen in.
Ja ik bedoelde het opbeurend eigenlijk, al snap ik, teruglezend, dat dat niet zo over kan komen. Wat ik meer bedoel te zeggen is van "kom op joh, de wereld vergaat niet, je moet niet je hele leven on hold zetten vanwege een gevoel voor een meid die jou niet ziet staan".
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183049788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde het opbeurend eigenlijk, al snap ik, teruglezend, dat dat niet zo over kan komen. Wat ik meer bedoel te zeggen is van "kom op joh, de wereld vergaat niet, je moet niet je hele leven on hold zetten vanwege een gevoel voor een meid die jou niet ziet staan".
Ik begrijp je goede bedoelingen, maar man, waarom is dit gevoel toch zo sterk? Ik heb naast dit nog wel een leven gelukkig, maar het is rot dat dit zo'n grote impact op me kan hebben.
pi_183049844
Ik wil gewoon huilen zo rot voel ik me. Waarom leer ik toch niet van mijn fouten?
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 20:55:40 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183049859
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:52 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik begrijp je goede bedoelingen, maar man, waarom is dit gevoel toch zo sterk? Ik heb naast dit nog wel een leven gelukkig, maar het is rot dat dit zo'n grote impact op me kan hebben.
Ik vermoed omdat je
1. nog redelijk jong bent (hoe oud ben je?), en
2. je een beetje emotioneel bent, en
3. je graag een beetje wil zwelgen in zelfmedelijden omdat dat ergens wel lekker voelt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183049869
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:54 schreef needlesslylargerod het volgende:
Ik wil gewoon huilen zo rot voel ik me. Waarom leer ik toch niet van mijn fouten?
Hier nog een
-
pi_183049968
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat je
1. nog redelijk jong bent (hoe oud ben je?), en
2. je een beetje emotioneel bent, en
3. je graag een beetje wil zwelgen in zelfmedelijden omdat dat ergens wel lekker voelt.
Ik ben 20 jaar oud en heb nauwelijks ervaring in de liefde. Alle 3 de punten kloppen als een bus. Ik voel me ontzettend alleen op dit moment en weet niet wat ik met deze gevoelens aan moet. Het is ook redelijk zelf indulging door te zwelgen in zelfmedelijden inderdaad. Ik wou dat ik een stop kon zetten op de gevoelens die ik nu ervaar... het maakt me depressief.
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 21:07:31 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183050123
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:00 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik ben 20 jaar oud en heb nauwelijks ervaring in de liefde. Alle 3 de punten kloppen als een bus. Ik voel me ontzettend alleen op dit moment en weet niet wat ik met deze gevoelens aan moet. Het is ook redelijk zelf indulging door te zwelgen in zelfmedelijden inderdaad. Ik wou dat ik een stop kon zetten op de gevoelens die ik nu ervaar... het maakt me depressief.
Hoe zou ik dat nou weten he ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183050221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat nou weten he ;)
Zelf ervaringen mee?
pi_183050246
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:11 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Zelf ervaringen mee?
He was not always cool guy :N
-
pi_183050262
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:12 schreef Anneloos het volgende:

[..]

He was not always cool guy :N
Ik wil zelf ook een cool guy zijn. Waarom ben ik dat nu niet?
pi_183050284
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:13 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook een cool guy zijn. Waarom ben ik dat nu niet?
I would want to be cool girl right now, maar ik lig een beetje eenzaam te zijn in bed :r
-
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 21:14:19 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183050295
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:11 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Zelf ervaringen mee?
Ja natuurlijk. Ik wás jou vroeger. Ik ben nu dan 37, en ik had mijn 1e relatie pas op mijn 19e, dus ik was er behoorlijk laat bij. Inmiddels getrouwd en een dochtertje van een paar maanden.

Jij denkt nu, ja dag, zal best, maar ik wil niet nog 17 jaar moeten wachten, en dat snap ik, maar je moet beseffen dat het avond is, dan lijken dingen altijd wat zwaarder dan ze in de ochtend lijken. Jij gaat geen 17 jaar hoeven te wachten, maar je moet wel proberen om niet mee te gaan in dat gevoel dat je hebt.

Ik deed dat ook, en nadat die 1e relatie uit ging voelde ik me zoals jij jou nu voelt. Jaaa, en er komt nooit meer iemand voorbij blablabla. Als je daar in mee gaat, - wat je het liefste wil doen omdat dat lekker voelt, dat zelfmedelijden-, dan maak je het jezelf veel moeilijker dan nodig.

Daarom zei ik, blijf nou niet thuis zitten, want hoewel dat het lekkerste voelt maak je het voor jezelf alleen maar erger.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 21:14:44 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183050303
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:12 schreef Anneloos het volgende:

[..]

He was not always cool guy :N
Mijn nick slaat daar niet op ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183050425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ik wás jou vroeger. Ik ben nu dan 37, en ik had mijn 1e relatie pas op mijn 19e, dus ik was er behoorlijk laat bij. Inmiddels getrouwd en een dochtertje van een paar maanden.

Jij denkt nu, ja dag, zal best, maar ik wil niet nog 17 jaar moeten wachten, en dat snap ik, maar je moet beseffen dat het avond is, dan lijken dingen altijd wat zwaarder dan ze in de ochtend lijken. Jij gaat geen 17 jaar hoeven te wachten, maar je moet wel proberen om niet mee te gaan in dat gevoel dat je hebt.

Ik deed dat ook, en nadat die 1e relatie uit ging voelde ik me zoals jij jou nu voelt. Jaaa, en er komt nooit meer iemand voorbij blablabla. Als je daar in mee gaat, - wat je het liefste wil doen omdat dat lekker voelt, dat zelfmedelijden-, dan maak je het jezelf veel moeilijker dan nodig.

Daarom zei ik, blijf nou niet thuis zitten, want hoewel dat het lekkerste voelt maak je het voor jezelf alleen maar erger.
Bedankt voor je reactie(s). En gefeliciteerd met je dochter! Het enige wat ik een keer zou willen ervaren is een stabiele relatie met eventueel een kind in het vooruitzicht (alhoewel ik daar nu nog lang niet aan denk, maar over 10-15 jaar misschien)

Ik denk op het moment niet helder na dus rationeel denken kost me te veel moeite op het moment. Waarom kan ik ooit zo'n sterk gevoel hebben bij iemand die mij (bij wijze van) nog geen eens bij naam kent? Waarom doe ik dit, ik begrijp mezelf totaal niet en ik schaam me hier ook ontzettend voor.
  vrijdag 9 november 2018 @ 21:25:16 #26
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_183050504
Je moet de kroeg in, beetje zuipen, gedachten even verzetten.
Oude user in een nieuw jasje.
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 21:27:37 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183050570
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:20 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie(s). En gefeliciteerd met je dochter! Ik denk op het moment niet helder na dus rationeel denken kost me te veel moeite op het moment. Waarom kan ik ooit zo'n sterk gevoel hebben bij iemand die mij (bij wijze van) nog geen eens bij naam kent? Waarom doe ik dit, ik begrijp mezelf totaal niet en ik schaam me hier ook ontzettend voor.
Dank je. Nee, rationeel denken kost je helemaal niet teveel moeite op dit moment. Je kunt prima rationeel denken. Je WIL momenteel niet rationeel denken, want je wil liever zwelgen in zelfmedelijden.

Niet. Dat gevoel kun je niet hebben. Je bent verliefd op de fantasie van haar. Je kent haar verder niet echt, je bent niet verliefd op haar maar op je fantasie. Waarom je dat doet? Omdat het lekker veilig is. Je projecteert je gevoel op iemand, want op een fantasie is lekker veilig, een fantasie stelt niet teleur, in je fantasie reageert ze hoe jij het het liefste hebt, er is geen kans op afwijzing, je gebruikt het als excuus om vanavond niet te gaan stappen, want dan zou je het wellicht bij een meid écht moeten proberen, en dat vind je moeilijk.

Je zwelgt gewoon graag een beetje. Ik herken dat, want ik deed dat ook. Als je dat niet doorbreekt, dan ga je nog heel lang in deze situatie blijven. Dit topic helpt daar ook aan mee, met in die situatie blijven, want ook dat is lekker veilig. Een beetje aandacht halen, je goed voelen bij de woorden van een ander, alles om maar te verhinderen dat je daadwerkelijk concreet iets moet gaan doen, want dat is eng.

Dus, ik ga bij deze ophouden met reageren in dit topic, punt 1 omdat jij daar uiteindelijk niet mee geholpen bent en punt 2 omdat ik mijn dochter moet gaan verschonen :)

Succes ermee. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183050917
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dank je. Nee, rationeel denken kost je helemaal niet teveel moeite op dit moment. Je kunt prima rationeel denken. Je WIL momenteel niet rationeel denken, want je wil liever zwelgen in zelfmedelijden.

Niet. Dat gevoel kun je niet hebben. Je bent verliefd op de fantasie van haar. Je kent haar verder niet echt, je bent niet verliefd op haar maar op je fantasie. Waarom je dat doet? Omdat het lekker veilig is. Je projecteert je gevoel op iemand, want op een fantasie is lekker veilig, een fantasie stelt niet teleur, in je fantasie reageert ze hoe jij het het liefste hebt, er is geen kans op afwijzing, je gebruikt het als excuus om vanavond niet te gaan stappen, want dan zou je het wellicht bij een meid écht moeten proberen, en dat vind je moeilijk.

Je zwelgt gewoon graag een beetje. Ik herken dat, want ik deed dat ook. Als je dat niet doorbreekt, dan ga je nog heel lang in deze situatie blijven. Dit topic helpt daar ook aan mee, met in die situatie blijven, want ook dat is lekker veilig. Een beetje aandacht halen, je goed voelen bij de woorden van een ander, alles om maar te verhinderen dat je daadwerkelijk concreet iets moet gaan doen, want dat is eng.

Dus, ik ga bij deze ophouden met reageren in dit topic, punt 1 omdat jij daar uiteindelijk niet mee geholpen bent en punt 2 omdat ik mijn dochter moet gaan verschonen :)

Succes ermee. :)
Thanks, ben uiteindelijk toch naar de borrel! Even mijn gedachten verzetten...
pi_183054023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 21:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn nick slaat daar niet op ;)
Sorry, het was een woordgrapje ;(
-
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 00:19:41 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183054317
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 00:02 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Sorry, het was een woordgrapje ;(
No worries ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183061282
Ik ben naar de borrel gegaan, ik denk nog steeds aan haar. Fuck. Ik moet dit gevoel echt weer een week uitzitten, godsamme.
pi_183069062
Haha, klaag niet man. Hier wordt je gewoon hard van. Ervaar het, geniet van het lijden en zuip je vanavond vol. En morgen even met een kater kloten voelen en maandag weer een nieuwe dag en week.

Hoppaaa, ieder mens kent dat gevoel. Je bent niet uniek. Richt je liever op problemen die nut hebben. Hoe je bijvoorbeeld chicks kan scoren.
pi_183073385
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:38 schreef Jardis het volgende:
Haha, klaag niet man. Hier wordt je gewoon hard van. Ervaar het, geniet van het lijden en zuip je vanavond vol. En morgen even met een kater kloten voelen en maandag weer een nieuwe dag en week.

Hoppaaa, ieder mens kent dat gevoel. Je bent niet uniek. Richt je liever op problemen die nut hebben. Hoe je bijvoorbeeld chicks kan scoren.
Dit, het hoort bij het leven. Het is pas erg als je dit soort emoties niet ervaart
pi_183095884
Ik vrees voor het topic dat ts gaat maken nadat hij haar heeft mee uitgevraagd, maar is afgewezen.

Als het nu al een drama is, dan wordt het alleen maar erger.

Daarnaast, nu al zulke gevoelens hebben voor iemand die enkele minuten per week ziet en tot nu toe totaal geen interesse in jou heeft getoond lijkt me bij voorbaat al redelijk kansloos.
pi_183101647
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 09:51 schreef hebikweer het volgende:
Ik vrees voor het topic dat ts gaat maken nadat hij haar heeft mee uitgevraagd, maar is afgewezen.

Als het nu al een drama is, dan wordt het alleen maar erger.

Daarnaast, nu al zulke gevoelens hebben voor iemand die enkele minuten per week ziet en tot nu toe totaal geen interesse in jou heeft getoond lijkt me bij voorbaat al redelijk kansloos.
Nee, het drama zal waarschijnlijk minder worden, aangezien het zich grotendeels in mijn hoofd afspeelt. Dan kan ik eindelijk een punt erachter zetten, want die onzekerheid is juist wat het zo erg maakt. Ik heb het ook met vrienden erover gehad en die zeggen dat ik al veel eerder een poging had moeten doen en dat ik veel te veel aannames maak en het daardoor veel te lang afwacht. En gelijk hebben ze! Ik weet nog niet zo veel over haar, daarom maak ik zo veel aannames

Ik ga de volgende keer vragen of ze wellicht geïnteresseerd is in een drankje na school, gewoon heel casual. Ik heb dan in ieder geval een poging tot flirten gedaan en ze weet nu dat ik haar zie zitten, en dat is uiteindelijk wat ik ook wil bereiken... transparantie.

Ik schaam me enigszins om het feit dat ik haar zo zie zitten, maar zulke gevoelens zijn uiteindelijk menselijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door needlesslylargerod op 12-11-2018 15:05:50 ]
pi_183122236
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:57 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Nee, het drama zal waarschijnlijk minder worden, aangezien het zich grotendeels in mijn hoofd afspeelt. Dan kan ik eindelijk een punt erachter zetten, want die onzekerheid is juist wat het zo erg maakt. Ik heb het ook met vrienden erover gehad en die zeggen dat ik al veel eerder een poging had moeten doen en dat ik veel te veel aannames maak en het daardoor veel te lang afwacht. En gelijk hebben ze! Ik weet nog niet zo veel over haar, daarom maak ik zo veel aannames

Ik ga de volgende keer vragen of ze wellicht geïnteresseerd is in een drankje na school, gewoon heel casual. Ik heb dan in ieder geval een poging tot flirten gedaan en ze weet nu dat ik haar zie zitten, en dat is uiteindelijk wat ik ook wil bereiken... transparantie.

Ik schaam me enigszins om het feit dat ik haar zo zie zitten, maar zulke gevoelens zijn uiteindelijk menselijk.
Je kan ook gewoon even met haar flirten, kijken of ze terug flirt. Haar mee uitvragen is NIET flirten, dat is gewoon haar mee uitvragen.

Als ze daar goed op reageert kun je haar veel makkelijker uitvragen, want je weet dat er interesse is. Voor wat betreft je gevoel; dat is inderdaad een illusie zoals CoolGuy al zegt. Bedenk je eens in dat er nog een leuke chick in je leven komt. Als dat zou gebeuren zou deze ene meid niet speciaal meer voor je zijn.

Je creeert een schaarste door deze meid zo op te hemelen, terwijl er in werkelijkheid tig leuke meiden zijn. Het is dus niet zo'n big deal als je op je bek gaat. Al zal je dat op die leeftijd nog niet inzien waarschijnlijk (ik ook niet toen ik zo oud was).

Door haar zo op te hemelen kan ik je nu ook al vertellen dat het hem waarschijnlijk niet gaat worden uiteindelijk. Je wil haar koste wat koste hebben waardoor je fouten (lees: wanhopig gedrag) zal gaan maken. Been there, done that too.
pi_183123779
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Je hebt nu dit gevoel, en dan kun je 2 dingen doen. Er naar handelen, of er niet naar handelen. Iedereen is een of meerdere keren op z'n muil gegaan, en altijd alles benaderen vanuit een theoretisch kader gaat je uiteindelijk met 'doen' geen stap verder helpen.

Prima dat zij geen interesse heeft getoond, dus ze heeft wellicht ook geen interesse in je, maar dat helpt jou niet van je gevoel af. Dus, vraag haar uit. De kans dat ze nee zegt is gebaseerd op wat je nu schrijft veel groter dan dat ze ja zegt, maar als je een antwoord hebt dan denk ik dat die gevoelens ook wat minder worden want immers, de fantasie is dan stuk, want je weet dat zij jou niet zo ziet.

Sure, misschien ben je dan even het pispaaltje want ja, 'die ene malloot heeft me uit gevraagd terwijl wij elkaar helemaal niet kennen', maar goed, dan weet je direct dat ze nog ietwat onvolwassen is. Je doet niemand pijn met haar gewoon die vraag stellen. Je moet blauwtjes lopen, daar leer je het meeste van, en daarvan wordt je ook relaxter, want dat antwoord 'nee', waar jij bang voor bent, is gewoon niet meer dan dat, een antwoord. Er zijn maar 2 antwoorden mogelijk, ja en nee, dus een van die 2 wordt het toch.

Nou, dan wen je aan dat 'nee', en dan wordt je ook wat relaxter, en dan kom je vanzelf wel een keer iemand tegen die ja zegt. Iedereen moet dit vroeg of laat leren, ook jij.

Of ze zegt ja natuurlijk, dat kán, maar lijkt me wat onwaarschijnlijker. Zolang je haar maar niet gaat stalken of dat ze zich omdraait en je daar INEENS zo staat. Dat is wat creepy. Maar gewoon relaxed die vraag stellen, is op zichzelf helemaal niets mis mee.
Nu eerlijk gezegd is dat niet helemaal waar. Er is ook nog: Ja maar (wel als vrienden, etc.).
Van dat laatste heb ik altijd veel last gehad en later blijkt dat dat toch anders ligt en ze wel graag wil maar er andere factoren dwarszitten (toen was het religie, is uiteindelijk wel goedgekomen).

Aparte is dat ik nu weer in zo'n zelfde situatie zit. Vrouw blijft ja zeggen, blijft om me heen hangen maar vindt het wel nodig om telkens te zeggen: wel als vrienden en lijkt ook weinig interesse te tonen. Zo'n situatie is voor mij veel lastiger dan wanneer ze gewoon nee zou zeggen want ze weet dat ik haar leuk vindt en echt vrienden zou ik ons ook niet durven te noemen maar ze zoekt bij tijd en wijle wel de aandacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183123988
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:39 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon even met haar flirten, kijken of ze terug flirt. Haar mee uitvragen is NIET flirten, dat is gewoon haar mee uitvragen.

Als ze daar goed op reageert kun je haar veel makkelijker uitvragen, want je weet dat er interesse is. Voor wat betreft je gevoel; dat is inderdaad een illusie zoals CoolGuy al zegt. Bedenk je eens in dat er nog een leuke chick in je leven komt. Als dat zou gebeuren zou deze ene meid niet speciaal meer voor je zijn.

Je creeert een schaarste door deze meid zo op te hemelen, terwijl er in werkelijkheid tig leuke meiden zijn. Het is dus niet zo'n big deal als je op je bek gaat. Al zal je dat op die leeftijd nog niet inzien waarschijnlijk (ik ook niet toen ik zo oud was).

Door haar zo op te hemelen kan ik je nu ook al vertellen dat het hem waarschijnlijk niet gaat worden uiteindelijk. Je wil haar koste wat koste hebben waardoor je fouten (lees: wanhopig gedrag) zal gaan maken. Been there, done that too.
Rationeel gezien weet ik ook wel dat er genoeg vis in de zee is, maar gevoelsmatig is die realisatie een stuk moeilijker. En ik ga haar ook niet uit het niets mee uitvragen natuurlijk. Zodra het gesprek tussen mij en haar redelijk loopt is zal ik dat doen.
pi_183124044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:41 schreef needlesslylargerod het volgende:
Ik zie haar nu eens in de week bij de bushalte en ik grijp dan altijd mijn kans om een gesprekje met haar aan te gaan.
Hoe verlopen die gesprekken dan?

heb je werkelijk kontakt, in de zin dat zij ook je naam weet en je bv begroet, is er blikcontact?
en als er blikcontact is, toont ze dan een lach of ig een open gezicht ?

Bij flirten gaat er eigenlijk vooral om de ander tot lachen te brengen, als je iemand zover krijgt je toe te lachen, heb je al een heel grote stap gezet.

Je post gaat heel erg in op jouw gevoelens, alsof je verliefder op jezelf bent dan op haar ... leer dat af, bij verliefd zijn gaat het erom dat je werkelijk een open en ositieve intersse in iemand anders hebt en is het dus ook heel belangrijk de signalen van die ander te begrijpen.

Als je eerder aangeeft 'een track record van keren dat ik te passief ben geweest in het contact op romantisch gebied' te hebben, vermoed ik een beetje dat het probleem is dat je te weinig met de ander en teveel met jezelf bezig bent.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 15:26:56 #40
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu eerlijk gezegd is dat niet helemaal waar. Er is ook nog: Ja maar (wel als vrienden, etc.).
Van dat laatste heb ik altijd veel last gehad en later blijkt dat dat toch anders ligt en ze wel graag wil maar er andere factoren dwarszitten (toen was het religie, is uiteindelijk wel goedgekomen).

Aparte is dat ik nu weer in zo'n zelfde situatie zit. Vrouw blijft ja zeggen, blijft om me heen hangen maar vindt het wel nodig om telkens te zeggen: wel als vrienden en lijkt ook weinig interesse te tonen. Zo'n situatie is voor mij veel lastiger dan wanneer ze gewoon nee zou zeggen want ze weet dat ik haar leuk vindt en echt vrienden zou ik ons ook niet durven te noemen maar ze zoekt bij tijd en wijle wel de aandacht.
Ik ben dat niet helemaal met je eens. Als je uitgaat van dat de inzet een romantische relatie is met betreffende meid, dan wordt 'm dat óf wel, óf niet. Een 'ja maar....wel als vrienden / wel als / whatever', alles anders dan 'ja als romantische relatie', is dus een nee.

Naja, graag willen met woorden, maar dat vervolgens niet tot uiting laten komen in daden neem ik niet heel serieus. Immers, talk is cheap, dus ik kijk altijd waar wat iemand doet. Je kunt 1000x iets zeggen, maar dat heeft 0 waarde als je vervolgens niet dat iets doet, maar iets anders doet.

Nou, zie de situatie waar je nu zegt in te zitten (vreemd, ik dacht dat jij een vrouw had, maar schijnbaar heb ik dat dus flink mis :) ). Ze hangt om je heen, maar blijft zeggen als vrienden, en toont ook weinig interesse. Oftewel, ze wil niet. Immers, ze handelt er naar, of niet. Als ze geen interesse toont, ja, dan gaat er niets gebeuren, en schijnbaar wil ze dat ook niet. Ik snap dat je dat lastig vindt, maar écht lastiger is het niet toch? Ik bedoel, wil jij per sé 'nee' horen uit haar mond, met woorden? Immers, of ze is 'bij' je, of ze is het niet, en zij is het niet, en dat strookt met dat ze weinig interesse toont.

Dat is in principe ook een 'nee'. Al het andere dan 'ja' is automatisch nee (zie 1e alinea). Dan hoeft ze dat m.i. niet met woorden te zeggen, want ze laat het al zien. Is het niet zo dat jij jezelf hoop geeft door te zeggen dat er een kans is zolang zij niet met woorden heeft gezegd 'nee'?

Ik hoop voor je dat het wat wordt natuurlijk, maar als het er alle schijn van heeft dat dat 'm niet gaat worden, op basis van wat heb jij dan hoop?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124196
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hoe verlopen die gesprekken dan?

heb je werkelijk kontakt, in de zin dat zij ook je naam weet en je bv begroet, is er blikcontact?
en als er blikcontact is, toont ze dan een lach of ig een open gezicht ?

Bij flirten gaat er eigenlijk vooral om de ander tot lachen te brengen, als je iemand zover krijgt je toe te lachen, heb je al een heel grote stap gezet.

Je post gaat heel erg in op jouw gevoelens, alsof je verliefder op jezelf bent dan op haar ... leer dat af, bij verliefd zijn gaat het erom dat je werkelijk een open en ositieve intersse in iemand anders hebt en is het dus ook heel belangrijk de signalen van die ander te begrijpen.

Als je eerder aangeeft 'een track record van keren dat ik te passief ben geweest in het contact op romantisch gebied' te hebben, vermoed ik een beetje dat het probleem is dat je te weinig met de ander en teveel met jezelf bezig bent.
Dat ik op dat soort momenteb erg met mezelf bezig ben klopt helaas ja. Ik heb dan erg last van social anxiety waardoor ik me te veel bezig houdt met hoe ik bij de ander overkom in plaats van het gesprek natuurlijk te laten verlopen.

Het is misschien praktischer om het te hebben over hoe ze op mij reageert. We kennen elkaar op naambasis en begroeten elkaar ook geregeld. Ik heb haar een aantal keren aan het lachen gemaakt dus dat is ook wel een pluspunt. Wat bedoel je precies met een open gezicht. Open is ze sowieso niet echt. Ze is een nogal gesloten en niet super spontaan typeje, wat het natuurlijk een stuk moeilijker maakt. Meestal gaan de gesprekken over school en is ze erg schaars met de informatie die ze over zichzelf vertelt.
pi_183124282
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:31 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met een open gezicht. Open is ze sowieso niet echt. Ze is een nogal gesloten en niet super spontaan typeje, wat het natuurlijk een stuk moeilijker maakt. Meestal gaan de gesprekken over school en is ze erg schaars met de informatie die ze over zichzelf vertelt.
met 'open' bedoel ik een lichaamstaal die gericht is op de ander...

dus je gezicht naar iemand draaien, iemand recht aankijken, vaak ook in de hele lichaamshouding 'naar' iemand toekomen.
Soms merk je het ook naar de houding van iemands handen.

Vaak is dat ook iets dat door 'spiegelen' gestuurd kan worden, of anderszijds ook daardoor veroorzaakt kan worden.
Als bv een ander erg gesloten is, kan het zijn doordat jij zelf te vaak direkt blik-contact ontwijkt of een je lichaam eerder afkeert, dat wekt ook vaak een sortgelijke reactie op van de andere partij.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183124314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben dat niet helemaal met je eens. Als je uitgaat van dat de inzet een romantische relatie is met betreffende meid, dan wordt 'm dat óf wel, óf niet. Een 'ja maar....wel als vrienden / wel als / whatever', alles anders dan 'ja als romantische relatie', is dus een nee.

Naja, graag willen met woorden, maar dat vervolgens niet tot uiting laten komen in daden neem ik niet heel serieus. Immers, talk is cheap, dus ik kijk altijd waar wat iemand doet. Je kunt 1000x iets zeggen, maar dat heeft 0 waarde als je vervolgens niet dat iets doet, maar iets anders doet.

Nou, zie de situatie waar je nu zegt in te zitten (vreemd, ik dacht dat jij een vrouw had, maar schijnbaar heb ik dat dus flink mis :) ). Ze hangt om je heen, maar blijft zeggen als vrienden, en toont ook weinig interesse. Oftewel, ze wil niet. Immers, ze handelt er naar, of niet. Als ze geen interesse toont, ja, dan gaat er niets gebeuren, en schijnbaar wil ze dat ook niet. Ik snap dat je dat lastig vindt, maar écht lastiger is het niet toch? Ik bedoel, wil jij per sé 'nee' horen uit haar mond, met woorden? Immers, of ze is 'bij' je, of ze is het niet, en zij is het niet, en dat strookt met dat ze weinig interesse toont.

Dat is in principe ook een 'nee'. Al het andere dan 'ja' is automatisch nee (zie 1e alinea). Dan hoeft ze dat m.i. niet met woorden te zeggen, want ze laat het al zien. Is het niet zo dat jij jezelf hoop geeft door te zeggen dat er een kans is zolang zij niet met woorden heeft gezegd 'nee'?

Ik hoop voor je dat het wat wordt natuurlijk, maar als het er alle schijn van heeft dat dat 'm niet gaat worden, op basis van wat heb jij dan hoop?
Waarom is het zo zwart wit volgens jou? Ik snap dat je het niet moet pushen, maar met name in het begin kunnen de gevoelens van die persoon veranderen. Als je op een gegeven moment goede vrienden bent met diegene en zij jou nog steeds niet als relatiemateriaal ziet moet je wel gewoon verder gaan tho.
pi_183124364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met 'open' bedoel ik een lichaamstaal die gericht is op de ander...

dus je gezicht naar iemand draaien, iemand recht aankijken, vaak ook in de hele lichaamshouding 'naar' iemand toekomen.
Soms merk je het ook naar de houding van iemands handen.

Vaak is dat ook iets dat door 'spiegelen' gestuurd kan worden, of anderszijds ook daardoor veroorzaakt kan worden.
Als bv een ander erg gesloten is, kan het zijn doordat jij zelf te vaak direkt blik-contact ontwijkt of een je lichaam eerder afkeert, dat wekt ook vaak een sortgelijke reactie op van de andere partij.
Ja in dat opzicht is ze best wel gesloten. Daarbij helpt het natuurlijk niet dat ik dat ook ben. Het is wel iets wat ik probeer te voorkomen maar soms staan mijn zenuwen in de weg.
pi_183124404
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:37 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Waarom is het zo zwart wit volgens jou? Ik snap dat je het niet moet pushen, maar met name in het begin kunnen de gevoelens van die persoon veranderen. Als je op een gegeven moment goede vrienden bent met diegene en zij jou nog steeds niet als relatiemateriaal ziet moet je wel gewoon verder gaan tho.
Hallo friendzonekandidaat :W Het is niet echt een goede vriendschap als je het doet om toch in aanmerking te komen voor meer hè. Dan ben je niet oprecht bezig en ga je halfslachtig handelen. Tenzij je masochist bent is dit een tactiek waar je waarschijnlijk teleurgesteld mee gaat worden. En zij waarschijnlijk ook.

Wees gewoon eerlijk in wat je waarom wil, in ieder geval tegen jezelf.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:34 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124456
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:37 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Waarom is het zo zwart wit volgens jou? Ik snap dat je het niet moet pushen, maar met name in het begin kunnen de gevoelens van die persoon veranderen. Als je op een gegeven moment goede vrienden bent met diegene en zij jou nog steeds niet als relatiemateriaal ziet moet je wel gewoon verder gaan tho.
Omdat het OF iets wordt tussen jullie, OF niet. Er is geen andere mogelijkheid. Het is of het een, of het ander, zwart of wit.

Goede vrienden bent met diegene? Hoe kom je bij goede vrienden als je intentie heel wat anders is? Jij bent dan helemaal niet 'goede vrienden', jij hebt een hele andere agenda, dus van een gelijkwaardige, oprechte vriendschap is vanuit jou helemaal geen sprake, maar je doet je zo voor, omdat je dan in ieder geval 'dicht' bij haar in de buurt bent.

Wat een bullshit. Ben dan eerlijk over je intenties, want 'goede vrienden' is in ieder geval zeker niet waar je op uit bent.

Edit: oh, wat Scary_Mary dus ook al zegt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124470
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:42 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hallo friendzonekandidaat :W Het is niet echt een goede vriendschap als je het doet om toch in aanmerking te komen voor meer hè. Dan ben je niet oprecht bezig en ga je halfslachtig handelen. Tenzij je masochist bent is dit een tactiek waar je waarschijnlijk teleurgesteld mee gaat worden. En zij waarschijnlijk ook.

Wees gewoon eerlijk in wat je waarom wil, in ieder geval tegen jezelf.
Ik zeg toch dat je op een gegeven moment verder moet gaan? En nee, een vriendschap starten alleen vanwege een seksuele aantrekkigskracht die ik voor haar voel is geen goede basis natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door needlesslylargerod op 14-11-2018 21:24:27 ]
pi_183124508
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat het OF iets wordt tussen jullie, OF niet. Er is geen andere mogelijkheid. Het is of het een, of het ander, zwart of wit.

Goede vrienden bent met diegene? Hoe kom je bij goede vrienden als je intentie heel wat anders is? Jij bent dan helemaal niet 'goede vrienden', jij hebt een hele andere agenda, dus van een gelijkwaardige, oprechte vriendschap is vanuit jou helemaal geen sprake, maar je doet je zo voor, omdat je dan in ieder geval 'dicht' bij haar in de buurt bent.

Wat een bullshit. Ben dan eerlijk over je intenties, want 'goede vrienden' is in ieder geval zeker niet waar je op uit bent.

Edit: oh, wat Scary_Mary dus ook al zegt.
Uiteindelijk is het dan ook het beste om diegene mee uit te vragen. Zo, meteen mijn hele agenda transparant.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 15:49:24 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124533
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:47 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het dan ook het beste om diegene mee uit te vragen. Zo, meteen mijn hele agenda transparant.
Niet uiteindelijk, direct. Dat hele 'goede vrienden' is absolute bullshit, als jij direct vanaf het begin duidelijk bent dan is het alles of niets, want goede vrienden gaat het dan niet meer worden, omdat dat awkward is als zij al weet dat jij iets van haar wil.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124545
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:20 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Rationeel gezien weet ik ook wel dat er genoeg vis in de zee is, maar gevoelsmatig is die realisatie een stuk moeilijker. En ik ga haar ook niet uit het niets mee uitvragen natuurlijk. Zodra het gesprek tussen mij en haar redelijk loopt is zal ik dat doen.
Gevoelsmatig is het lastig ja, omdat je op dit momen geen alternatief hebt. Je brein focust zich alleen op die ene meid. Vast een leuke hoor, maar lang niet de enige.

Op korte termijn kom je van het gevoel af door een andere leuke te versieren, op langere termijn door jezelf meer te leren waarderen. Dan kan het je namelijk niet schelen wat een chick van je denkt en ga je je automatisch veel natuurlijker gedragen, wat ook veel aantrekkelijker is voor de dames.

Want waar dit gevoel vandaag komt is een gevoel van minderwaardigheid. Zij heeft iets dat jou gelukkig moet maken. Maar zo is het niet, je moet leren om zelf gelukkig te worden zonder dat daar een vrouw aan te pas komt.
pi_183124572
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat je op een gegeven moment verder moet gaan? En nee, een vriendschap alleen starten vanwege een seksuele aantrekkigskracht die je voor haar voelt is geen goede basis natuurlijk.
Hoe ga je verder als je op basis van vriendschap alsnog haar wil gaan bewijzen dat jij het overwegen waard bent?

Op basis van seksuele gevoelens is de vriendschapsroute nog minder effectief denk ik, zeker als je een gesloten nice guy bent. Dan zou je met een relationele insteek meer kans maken, want dan wordt er naar meer factoren gekeken die je ook in een vriendschap (kan) laat zien. Maar goed, dan moet je wel wat steviger in je schoenen staan en de juiste motivatie hebben.
pi_183124591
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat je op een gegeven moment verder moet gaan? En nee, een vriendschap alleen starten vanwege een seksuele aantrekkigskracht die je voor haar voelt is geen goede basis natuurlijk.
Op een gegeven moment verder gaan is er niet bij, direct duidelijk maken (niet zeggen maar laten merken middels je acties) dat je er bent voor een romantische connectie en geen vriendschap.

Zij heeft echt wel door dat je er niet bent om vrienden te worden dus dit komt enorm manipulatief over.
pi_183124682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben dat niet helemaal met je eens. Als je uitgaat van dat de inzet een romantische relatie is met betreffende meid, dan wordt 'm dat óf wel, óf niet. Een 'ja maar....wel als vrienden / wel als / whatever', alles anders dan 'ja als romantische relatie', is dus een nee.

Naja, graag willen met woorden, maar dat vervolgens niet tot uiting laten komen in daden neem ik niet heel serieus. Immers, talk is cheap, dus ik kijk altijd waar wat iemand doet. Je kunt 1000x iets zeggen, maar dat heeft 0 waarde als je vervolgens niet dat iets doet, maar iets anders doet.

Nou, zie de situatie waar je nu zegt in te zitten (vreemd, ik dacht dat jij een vrouw had, maar schijnbaar heb ik dat dus flink mis :) ). Ze hangt om je heen, maar blijft zeggen als vrienden, en toont ook weinig interesse. Oftewel, ze wil niet. Immers, ze handelt er naar, of niet. Als ze geen interesse toont, ja, dan gaat er niets gebeuren, en schijnbaar wil ze dat ook niet. Ik snap dat je dat lastig vindt, maar écht lastiger is het niet toch? Ik bedoel, wil jij per sé 'nee' horen uit haar mond, met woorden? Immers, of ze is 'bij' je, of ze is het niet, en zij is het niet, en dat strookt met dat ze weinig interesse toont.

Dat is in principe ook een 'nee'. Al het andere dan 'ja' is automatisch nee (zie 1e alinea). Dan hoeft ze dat m.i. niet met woorden te zeggen, want ze laat het al zien. Is het niet zo dat jij jezelf hoop geeft door te zeggen dat er een kans is zolang zij niet met woorden heeft gezegd 'nee'?

Ik hoop voor je dat het wat wordt natuurlijk, maar als het er alle schijn van heeft dat dat 'm niet gaat worden, op basis van wat heb jij dan hoop?
Ja dit dus. Vrouwen zijn vrijwel altijd indirect in dit soort gevallen. Altijd kijken naar haar acties en niet naar haar woorden, dan weet je altijd waar je aan toe bent.
pi_183124703
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:47 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het dan ook het beste om diegene mee uit te vragen. Zo, meteen mijn hele agenda transparant.
Wat maakt dat je uiteindelijk meer kans zou maken denk je? Wat gaat dat stukje "vriendschap" contact opleveren dat je nu niet weet, hebt of kan laten zien denk je?
pi_183124732
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:58 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ja dit dus. Vrouwen zijn vrijwel altijd indirect in dit soort gevallen. Altijd kijken naar haar acties en niet naar haar woorden, dan weet je altijd waar je aan toe bent.
Nou deze tactiek is anders ook retehandig bij mannen hoor, dus laten we het asjeblieft gewoon op mensen houden..
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 16:02:04 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124741
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat maakt dat je uiteindelijk meer kans zou maken denk je? Wat gaat dat stukje "vriendschap" contact opleveren dat je nu niet weet, hebt of kan laten zien denk je?
Niets. Het is puur het uitstellen van DE vraag, want zolang er nog geen duidelijke afwijzing is (want dat is 1 van de 2 mogelijke uitkomsten) kan TS nog blijven dromen en zich blijven wentelen in haar aanwezigheid en de mogelijkheid van 'succes'.

Immers, haar aanwezigheid, maar nog geen relatie is beter dan dat de droom kapot is en ze daarna ook echt geen 'goede vrienden' worden. Het is gewoon een beetje uitstel van executie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu eerlijk gezegd is dat niet helemaal waar. Er is ook nog: Ja maar (wel als vrienden, etc.).
Van dat laatste heb ik altijd veel last gehad en later blijkt dat dat toch anders ligt en ze wel graag wil maar er andere factoren dwarszitten (toen was het religie, is uiteindelijk wel goedgekomen).

Aparte is dat ik nu weer in zo'n zelfde situatie zit. Vrouw blijft ja zeggen, blijft om me heen hangen maar vindt het wel nodig om telkens te zeggen: wel als vrienden en lijkt ook weinig interesse te tonen. Zo'n situatie is voor mij veel lastiger dan wanneer ze gewoon nee zou zeggen want ze weet dat ik haar leuk vindt en echt vrienden zou ik ons ook niet durven te noemen maar ze zoekt bij tijd en wijle wel de aandacht.
Niet mee eens, het is geen onderhandeling. Zou jij iemand willen die alleen met jou zou willen zijn onder bepaalde voorwaarden? Die jou niet volledig kan accepteren? Dat is geen liefde.

Daarnaast is 'ja maar' voor vrouwen een subtiele afwijzing, dus wat hier al gezegd is.
pi_183124786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nou deze tactiek is anders ook retehandig bij mannen hoor, dus laten we het asjeblieft gewoon op mensen houden..
Tsja ik ben een man, ik redeneer vanuit mezelf ;)
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 16:04:02 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Niet mee eens, het is geen onderhandeling. Zou jij iemand willen die alleen met jou zou willen zijn onder bepaalde voorwaarden? Die jou niet volledig kan accepteren? Dat is geen liefde.

Daarnaast is 'ja maar' voor vrouwen een subtiele afwijzing, dus wat hier al gezegd is.
Dit inderdaad. Het woordje 'maar' is erg belangrijk daarin. Ja maar = nee. 'Maar' = vergeet alles wat ik net gezegd heb, ik ga je nu zeggen wat ik écht denk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:50 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Gevoelsmatig is het lastig ja, omdat je op dit momen geen alternatief hebt. Je brein focust zich alleen op die ene meid. Vast een leuke hoor, maar lang niet de enige.

Op korte termijn kom je van het gevoel af door een andere leuke te versieren, op langere termijn door jezelf meer te leren waarderen. Dan kan het je namelijk niet schelen wat een chick van je denkt en ga je je automatisch veel natuurlijker gedragen, wat ook veel aantrekkelijker is voor de dames.

Want waar dit gevoel vandaag komt is een gevoel van minderwaardigheid. Zij heeft iets dat jou gelukkig moet maken. Maar zo is het niet, je moet leren om zelf gelukkig te worden zonder dat daar een vrouw aan te pas komt.
Ik ben gewoon zwaar onzeker over het feit dat ik nog nooit eerder een relatie heb gehad en dat ik er moeite mee heb mijn gevoelens naar anderen te uiten. Daarom voel ik me zo minderwaardig. Mensen lijken dit allemaal te weten wat ze moeten doen om op een natuurlijke wijze een relatie te krijgen met iemand. "Maak je geen zorgen, het komt allemaal vanzelf!" Is een vaakgehoorde uitspraak voor mij, maar ik vind dit complete onzin! Het gaat niet vanzelf voor mij! Ik moet er echt voor werken, anders blijf ik alleen.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 16:06:24 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124853
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:05 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik ben gewoon zwaar onzeker over het feit dat ik nog nooit eerder een relatie heb gehad en dat ik er moeite mee heb mijn gevoelens naar anderen te uiten. Daarom voel ik me zo minderwaardig. Mensen lijken dit allemaal te weten wat ze moeten doen om op een natuurlijke wijze een relatie te krijgen met iemand. "Maak je geen zorgen, het komt allemaal vanzelf!" Is een vaakgehoorde uitspraak voor mij, maar ik vind dit complete onzin! Het gaat niet vanzelf voor mij! Ik moet er echt voor werken, anders blijf ik alleen.
Des te harder je er aan 'werkt' op de manier die je nu doet, des te groter wordt de kans dat je inderdaad alleen blijft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124872
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:05 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik ben gewoon zwaar onzeker over het feit dat ik nog nooit eerder een relatie heb gehad en dat ik er moeite mee heb mijn gevoelens naar anderen te uiten. Daarom voel ik me zo minderwaardig. Mensen lijken dit allemaal te weten wat ze moeten doen om op een natuurlijke wijze een relatie te krijgen met iemand. "Maak je geen zorgen, het komt allemaal vanzelf!" Is een vaakgehoorde uitspraak voor mij, maar ik vind dit complete onzin! Het gaat niet vanzelf voor mij! Ik moet er echt voor werken, anders blijf ik alleen.
Het is onzin inderdaad. Maar die andere mensen hebben een eigenwaarde die minstens even hoog is als die van zijn/haar partner. Dan gaat het veel natuurlijker en hoef je er niet over na te denken wat je moet doen. Het lukt, of het lukt niet, maar dat kan je uiteindelijk niet veel schelen omdat je in je eentje ook gelukkig bent.

Jij plaatst haar op een voetstuk, wat wil zeggen dat je eigenwaarde onder die van haar ligt. Dan ben je bij voorbaat al kansloos in het krijgen van een relatie. Snap je?
pi_183124903
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Des te harder je er aan 'werkt' op de manier die je nu doet, des te groter wordt de kans dat je inderdaad alleen blijft.
Moet ik dan met meiden gaan daten voor wie ik totaal niet val?
pi_183124909
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:03 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Tsja ik ben een man, ik redeneer vanuit mezelf ;)
Oh als het maar vanuit jezelf komt, dan mag generaliseren wel? Goed om te weten *)
pi_183124922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:07 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het is onzin inderdaad. Maar die andere mensen hebben een eigenwaarde die minstens even hoog is als die van zijn/haar partner. Dan gaat het veel natuurlijker en hoef je er niet over na te denken wat je moet doen. Het lukt, of het lukt niet, maar dat kan je uiteindelijk niet veel schelen omdat je in je eentje ook gelukkig bent.

Jij plaatst haar op een voetstuk, wat wil zeggen dat je eigenwaarde onder die van haar ligt. Dan ben je bij voorbaat al kansloos in het krijgen van een relatie. Snap je?
Ik wil het gewoon te graag.
pi_183124927
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:09 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Moet ik dan met meiden gaan daten voor wie ik totaal niet val?
Lees mijn post, werk eerst aan je eigenwaarde. Dat leidt tot zelfvertrouwen, en dat leidt tot vrouwen.
pi_183124936
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:10 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Ik wil het gewoon te graag.
Precies, en dit schrikt vrouwen af.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 16:12:00 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183124952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:07 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het is onzin inderdaad. Maar die andere mensen hebben een eigenwaarde die minstens even hoog is als die van zijn/haar partner. Dan gaat het veel natuurlijker en hoef je er niet over na te denken wat je moet doen. Het lukt, of het lukt niet, maar dat kan je uiteindelijk niet veel schelen omdat je in je eentje ook gelukkig bent.

Jij plaatst haar op een voetstuk, wat wil zeggen dat je eigenwaarde onder die van haar ligt. Dan ben je bij voorbaat al kansloos in het krijgen van een relatie. Snap je?
Dit is zó waar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183124984
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:10 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Lees mijn post, werk eerst aan je eigenwaarde. Dat leidt tot zelfvertrouwen, en dat leidt tot vrouwen.
Eigenwaarde is een vaag begrip. Hoe werk ik daar ooit aan? Zoals ik al zei, als individu heb ik mijn zaakjes wel op orde, daar ben ik niet onzeker over. Op relationeel gebied is het een heel ander verhaal.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 november 2018 @ 16:18:27 #70
163650 Greys
pi_183125079
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:09 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Moet ik dan met meiden gaan daten voor wie ik totaal niet val?
Je moet het eerst als single maar eens naar je zin gaan krijgen zonder te panieken over nog nooit een relatie hebben gehad. Want dat straal je dan uit.

Je bent pas twintig. Je bent heel normaal. Adem uit. Haal je schouders op. Ga het leuk hebben op borrels etc zoals van de week. En zodra je zelf goed in je vel zit, zal je zien dat je daardoor aantrekkelijker wordt voor anderen. En dan denk je over een tijdje 'waar heb ik me druk om gemaakt'.

En ja dat is een cliché, maar wel eentje die waar is. Mensen voelen 'wanhoop'. Iemand die goed in z'n vel zit wordt steeds zelfverzekerder, ook zonder relatie. Klets op borrels en met stappen met meisjes en vrouwen, zonder dat je iets van ze wilt. Gewoon dat dat makkelijker voor je wordt. En probeer in je oren te knopen 'graag of niet'. Dus als een meisje geen interesse in je heeft, nou en, graag of niet. Dat overkomt iedereen zo vaak. Bijna niemand vindt meteen zijn/haar levenspartner.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183125084
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:13 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Eigenwaarde is een vaag begrip. Hoe werk ik daar ooit aan? Zoals ik al zei, als individu heb ik mijn zaakjes wel op orde, daar ben ik niet onzeker over. Op relationeel gebied is het een heel ander verhaal.
Door succesvol te worden in je carriere, ervaring op te doen met vrouwen (zodat je weet wat je moet doen), plezier te hebben in het leven zonder dat daar een vrouw aan te pas hoeft te komen, en ga zo maar door.

Zorg ervoor dat je er in gedachten eigenlijk al vanuit gaat dat ze je wil, want je hebt zon leuk leven, wie wijst jou nou af? Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan een succesvolle mannelijke sporter of acteur. Als je die persoon zou zijn, zou je je dan ooit drukmaken of 1 meisje je leuk vindt? Nooit, je gaat er vanuit omdat je toch wel lol hebt. Die mindset is het meest aantrekkelijk en kun je niet faken.
pi_183125162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben dat niet helemaal met je eens. Als je uitgaat van dat de inzet een romantische relatie is met betreffende meid, dan wordt 'm dat óf wel, óf niet. Een 'ja maar....wel als vrienden / wel als / whatever', alles anders dan 'ja als romantische relatie', is dus een nee.

Dat ben ik niet met je eens. Dat was bij mijn vorige vriendin ook uiteindelijk was ze hartstikke verliefd op mij maar waren er andere redenen die spelen waardoor ze dat niet wilde uitten toen.
quote:
Naja, graag willen met woorden, maar dat vervolgens niet tot uiting laten komen in daden neem ik niet heel serieus. Immers, talk is cheap, dus ik kijk altijd waar wat iemand doet. Je kunt 1000x iets zeggen, maar dat heeft 0 waarde als je vervolgens niet dat iets doet, maar iets anders doet.

Dat is dus het aparte ze zegt feitelijk nee maar haar daden zeggen iets anders. Ze wil wel telkens afspreken, hangt rond me heen, met name wanneer ik er niet om vraag etc, ze lacht heel vaak om mij, etc.
Het aparte is dat mijn vrouwelijke klasgenoten dat ook opvalt (en meer zelfs dan mij) en ze mij dus vroegen wanneer ik haar zou benaderen. Ik had toen toevallig weken eerder gevraagd of ze wilde afspreken waarop ze reageerde met: Leuk maar wel als vrienden toch?
Ik zou het regelen maar zij wist het beter (was in haar stad) en vervolgens heeft zij alles geregeld en hebben we 6 uur samen doorgebracht. Een erg leuke middag en avond. Niet iets wat ik met vrouwelijke vrienden zou doen. Zoiets hebben we afgelopen zomer nog eens gedaan en ze wist toen (van te voren) dat ik geïnteresseerd was in haar want dat heb ik haar laten weten.
quote:
Nou, zie de situatie waar je nu zegt in te zitten (vreemd, ik dacht dat jij een vrouw had, maar schijnbaar heb ik dat dus flink mis :) ).

Ik heb 6 jaar een relatie gehad. ;)
quote:
Ze hangt om je heen, maar blijft zeggen als vrienden, en toont ook weinig interesse. Oftewel, ze wil niet. Immers, ze handelt er naar, of niet. Als ze geen interesse toont, ja, dan gaat er niets gebeuren, en schijnbaar wil ze dat ook niet. Ik snap dat je dat lastig vindt, maar écht lastiger is het niet toch? Ik bedoel, wil jij per sé 'nee' horen uit haar mond, met woorden? Immers, of ze is 'bij' je, of ze is het niet, en zij is het niet, en dat strookt met dat ze weinig interesse toont.

Dat is in principe ook een 'nee'. Al het andere dan 'ja' is automatisch nee (zie 1e alinea). Dan hoeft ze dat m.i. niet met woorden te zeggen, want ze laat het al zien. Is het niet zo dat jij jezelf hoop geeft door te zeggen dat er een kans is zolang zij niet met woorden heeft gezegd 'nee'?

Ik hoop voor je dat het wat wordt natuurlijk, maar als het er alle schijn van heeft dat dat 'm niet gaat worden, op basis van wat heb jij dan hoop?
Dikgedrukte is paradoxaal ze lijkt dus soms wel interesse te tonen.

Maar mijn hersenen zeggen dat het niets wordt, mijn hart wil het echter graag. Mijn klasgenotes denken echter dat ze soort van verlegen is en misschien nooit eerder een vriend heeft gehad. Ze is wel erg gesloten en moeilijk peilbaar. Een beetje onwennig over het hele gebeuren. Echt een politicus die vragen ontwijkt als het wat persoonlijker wordt.

Maar ik heb haar nu nog 1 x gevraagd en dan ga ik het maar eens wat directer vragen (en waarom ze dan wel blijft afspreken) en dan laat ik het erbij. Ik zie haar dan waarschijnlijk nooit meer omdat we afstuderen in december en dit zo een soort van zelfkastijding is.

Het is overigens niet dat ik nooit eerder ben afgewezen maar dat was:
1. Veel duidelijker
2. Deed me relatief weinig

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-11-2018 16:42:25 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183125245
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Het aparte is dat mijn vrouwelijke klasgenoten dat ook opvalt (en meer zelfs dan mij) en ze mij dus vroegen wanneer ik haar zou benaderen. Ik had toen toevallig weken eerder gevraagd of ze wilde afspreken waarop ze reageerde met: Leuk maar wel als vrienden toch?
Ik zou het regelen maar zij wist het beter (was in haar stad) en vervolgens heeft zij alles geregeld en hebben we 6 uur samen doorgebracht. Een erg leuke middag en avond. Niet iets wat ik met vrouwelijke vrienden zou doen. Zoiets hebben we afgelopen zomer nog eens gedaan.
Heb je toen een move gemaakt om haar te zoenen, of arm eromheen o.i.d.?
pi_183125287
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Je moet het eerst als single maar eens naar je zin gaan krijgen zonder te panieken over nog nooit een relatie hebben gehad. Want dat straal je dan uit.

Je bent pas twintig. Je bent heel normaal. Adem uit. Haal je schouders op. Ga het leuk hebben op borrels etc zoals van de week. En zodra je zelf goed in je vel zit, zal je zien dat je daardoor aantrekkelijker wordt voor anderen. En dan denk je over een tijdje 'waar heb ik me druk om gemaakt'.

En ja dat is een cliché, maar wel eentje die waar is. Mensen voelen 'wanhoop'. Iemand die goed in z'n vel zit wordt steeds zelfverzekerder, ook zonder relatie. Klets op borrels en met stappen met meisjes en vrouwen, zonder dat je iets van ze wilt. Gewoon dat dat makkelijker voor je wordt. En probeer in je oren te knopen 'graag of niet'. Dus als een meisje geen interesse in je heeft, nou en, graag of niet. Dat overkomt iedereen zo vaak. Bijna niemand vindt meteen zijn/haar levenspartner.
Het liefst wil ik helemaal niet hoeven veranderen. Het liefst zou ik gewoon mijn leven willen leiden zoals ik dat nu leid, alleen kom ik hierdoor nauwelijk in aanraking met vrouwen. Naar borrels e.d. gaan vind ik super kut. Het is een ontzettend groot obstakel voor mij altijd en veel drank op hebben verlicht de zenuwen enigszins. Ik vind het gewoon kut dat ik moet veranderen. Ik ben niet super sociaal van nature. Ik ben redelijk introvert. Ik doe graag dingen voor mezelf. Ik heb verder wel vrienden die ik meerdere keren in de week zie maar aan het eind van de dag ben ik blij dat ik thuis ben. Ik heb heus wel vrouwelijke vriendinnen, alleen zie ik die niet als relatiemateriaal. Dat is totaal anders voor mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:18 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Door succesvol te worden in je carriere, ervaring op te doen met vrouwen (zodat je weet wat je moet doen), plezier te hebben in het leven zonder dat daar een vrouw aan te pas hoeft te komen, en ga zo maar door.

Zorg ervoor dat je er in gedachten eigenlijk al vanuit gaat dat ze je wil, want je hebt zon leuk leven, wie wijst jou nou af? Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan een succesvolle mannelijke sporter of acteur. Als je die persoon zou zijn, zou je je dan ooit drukmaken of 1 meisje je leuk vindt? Nooit, je gaat er vanuit omdat je toch wel lol hebt. Die mindset is het meest aantrekkelijk en kun je niet faken.
Dus jij zegt dat iedereen die nu een relatie heeft zo sterk in zijn schoenen staat?
pi_183125381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:28 schreef needlesslylargerod het volgende:

Dus jij zegt dat iedereen die nu een relatie heeft zo sterk in zijn schoenen staat?
'Zo sterk'?

Dit komt een beetje over alsof het een hele prestatie is, maar in werkelijkheid is het gewoon wat gezond zelfrespect. Een leuke vrouw, hoe leuk ook, is niet meer waard dan jij en maakt je ook niet gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')