quote:Je ontvangt geen studiefinanciering meer
Studeer je nog, maar krijg je geen studiefinanciering meer? Dan moet je proberen om werk te vinden. Als dat niet direct lukt, kun je een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen. Ontvang je een uitkering, dan zal je gemeente jou zo snel mogelijk naar werk begeleiden. Daarbij bekijkt de gemeente of je studie voor jou de kortste en beste weg naar werk is. Is dat niet zo, dan moet je passend werk accepteren. Want ontvang je bijstand, dan gaat werk in de regel vóór studie.
Met deze aanname zit je m.i. al fout. In NL werken tienduizenden studenten naast hun "voltijd" studie. Omgekeerd studeren er ook tienduizenden naast hun fulltime baan. Omdat je al 24 jaar oefent met studeren neem ik aan dat de studiebelasting niet zo groot meer is. Probeer in oplossingen te denken waarbij je je hand niet hoeft op te houden !quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:58 schreef davedave333 het volgende:
........
Maar als je voltijd studeert heb je dus geen tijd om te kunnen werken..........
Ik bedoelde meer in de zin van ''niet mogelijk om fulltime te gaan werken'', wat een vereiste is voor een bijstandsuitkering.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:08 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Met deze aanname zit je m.i. al fout. In NL werken tienduizenden studenten naast hun "voltijd" studie. Omgekeerd studeren er ook tienduizenden naast hun fulltime baan. Omdat je al 24 jaar oefent met studeren neem ik aan dat de studiebelasting niet zo groot meer is. Probeer in oplossingen te denken waarbij je je hand niet hoeft op te houden !
Omdat niet iedereen zijn leven hetzelfde verloopt? Niet iedereen begint met studeren op zijn 18e.quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:00 schreef Fe2O3 het volgende:
'Niet lenen als het niet hoeft'
Waarom ben je op de 30e nog niet klaar?
Ga (erbij) werken. ffs.
Je hoeft niet full-time te werken. Je moet volledig beschikbaar zijn om minimaal 70% van 40 uur te werken.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:16 schreef davedave333 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in de zin van ''niet mogelijk om fulltime te gaan werken'', wat een vereiste is voor een bijstandsuitkering.
De studie econometrie is voor mij wel enorm belastend. Ik besteed 7 dagen per week aan mijn huiswerk en zou het niet kunnen volhouden met een bijbaan er bij.
Mocht ik geen recht hebben op een uitkering, dan zal ik simpelweg gaan lenen.
Maar wou het alleen voor de zekerheid weten, want zou zonde zijn om te lenen als het niet hoeft.
Dankjewel voor het reageren.
Zoals je dit nu schrijft neem ik aan dat jij niet al die jaren gestudeerd hebt. Dan heb je dus gewerkt (neem ik aan), heb je geen spaargeld dan?quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:23 schreef davedave333 het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen zijn leven hetzelfde verloopt? Niet iedereen begint met studeren op zijn 18e.
En als de studie druk te groot is dat ik het weekend nodig heb om te leren, dan gaat werken niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |