abonnement Unibet Coolblue
pi_183041328
Hopelijk kan iemand mij hier helpen? Ik heb een nieuwe (klok)thermostaat nodig, maar ik vind het erg verwarrend om erachter te komen wat voor soort ik moet hebben.

Ik heb begrepen dat je moet kiezen voor een aan/uit-thermostaat of een modulerende thermostaat, afhankelijk van het soort cv-ketel. Ik kom er echter niet uit of onze ketel een modulerende thermostaat kan hebben (heb ook al gelezen dat een soort interne modulatie ook mogelijk is, waarbij de ketel zelf moduleert, niet op aangeven van thermostaat? maargoed, ik weet dus niet wat voor ketel het nou precies is)

CV ketel: Vaillant HR Solide VHR 18-22c uit 2003

Huidige thermostaat: Slimme thermostaat van Fifthplay
Er zitten 2 draadjes (rood en blauw) achter de thermostaat

Hopelijk geeft dit voldoende info om mij te helpen. Ik hoop dus te weten te komen welke klokthermostaat ik kan kopen (eventueel met voorbeelden?).
pi_183042573
Sowieso een modulerende thermostaat nemen. De ketel zal binnen een paar jaar ook wel een keer vervangen moeten worden. Behalve een modulerende thermostaat ophangen moet je ook proberen met zo'n laag mogelijke water temperatuur te stoken, dat scheelt een hoop gas en is nog comfortabeler ook omdat de temperatuur dan constanter blijft. Een modulerede thermostaat werkt dus mee aan een lagere constante watertemperatuur. Tot slot het advies om de hele installatie in te regelen. Ook dat brengt zn geld weer op namelijk en ook weer comfort verhogend.
pi_183043933
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:33 schreef Prome9559 het volgende:

Ik heb begrepen dat je moet kiezen voor een aan/uit-thermostaat of een modulerende thermostaat, afhankelijk van het soort cv-ketel. Ik kom er echter niet uit of onze ketel een modulerende thermostaat kan hebben (heb ook al gelezen dat een soort interne modulatie ook mogelijk is, waarbij de ketel zelf moduleert, niet op aangeven van thermostaat? maargoed, ik weet dus niet wat voor ketel het nou precies is)

CV ketel: Vaillant HR Solide VHR 18-22c uit 2003

Huidige thermostaat: Slimme thermostaat van Fifthplay
Er zitten 2 draadjes (rood en blauw) achter de thermostaat

Hopelijk geeft dit voldoende info om mij te helpen. Ik hoop dus te weten te komen welke klokthermostaat ik kan kopen (eventueel met voorbeelden?).
I.i.g. niet voor een aan/uit thermostaat kiezen, maar een modulerende. Je ketel is modulerend en als je op de site van Honeywell kijkt, zie je wel welke types van hen, op jouw ketel passen. Zoiets bijv.: https://www.cvkoopjes.nl/(...)lok-thermostaat.html

Mocht je iets goedkoper uit willen zijn: op MP vind je modulerende Honeywell's voor een 7 - 8 tientjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 09-11-2018 15:53:30 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')