abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186083430
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

En nu met de juiste verzorging is 'ie binnen een paar jaar weer de oude, maar dan beter!

Wel gek eigenlijk, dat zo een struik 2 jaar tijd nodig heeft om te herstellen. Zo heb ik ook een keer de takken van zo'n katjeswilg afgeknipt. Duurde 2 jaar maar daarna was 'ie wel serieus veel mooier (breder in plaats van zo recht naar beneden enzo). Het jaar na het snoeien was ik te lui om 'm uit te graven, anders had 'ie in de groene container gelegen :P .
:D
Ja het herstel is zo knap van die natuur O+

Ik heb een enorme hibiscus helemaal gekortwiekt (soort boompje op stam) daar zie ik nu niks gebeuren maar ik hou hoop.
Uitgraven kan altijd nog ~O>
  zondag 7 april 2019 @ 16:21:48 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_186084493
M'n hosta's gaan als een speer! Deze heb ik vorig jaar bij een marktplaats meneer gratis uitgegraven trouwens, ruim 3m2.

Maagdenpalm gaat ook als een gek, blijkbaar erg gelukkig in onze tuin:

Carex en Helleborus kunnen het prima met elkaar vinden, en de helleborus doet het op 1 plant na, erg goed. De gewone carex in deze bak is niet echt gegroeid:

De olijfboom die door de vorige bewoner in een pot is achtergelaten, staat er wel een beetje zielig bij. Maar OK, uiteindelijk is een olijfboom geen bolboompje en daar zal ik mee moeten leren leven :+

De grote bak onder de boom is minder enthousiast, maar de bonte carex staat wel lekker te bloeien. Ik heb de prachtriet afgeknipt in februari en ik wacht rustig tot die weer gaat uitlopen. Ik denk dat dit laat zal worden, zijn zonliefhebbers en ze krijgen hier echt weinig licht:

Als het goed is, binnen een paar weken witte tulpen:

Deze twee waren over van het haag planten. Ik ga ze nog vervangen voor iets dat lichtgroen is. Dit is te donker op zo'n zwart vlak om een eyecatcher te zijn. Ik sta open voor ideeën (en als iemand deze Apeldoornse boys wil adopteren zonder pot, stuur maar PM, zijn 160 hoog of zo):

Vieze kutduiven :(

Volgende maand gaan we het terras onder het balkon doen (gewoon 30x30 tegels en dan met betonverf grijsgroen schilderen). Dan ook hangstoelen ophangen onder het balkon. En dan maar eens checken wat de buurvrouw wil qua schutting. De voorste bak moet nog gedaan worden (wordt vijverbak). En dan zit het project tuin er alweer op voor dit jaar.

Resistance is futile.
  zondag 7 april 2019 @ 20:13:54 #300
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186089867
Lekker groen allemaal zo! En ik hou wel van olijfbomen. Af en toe even de snoei erin zodat hij open blijft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186090698
Ziet er goed uit Seven!
Dicht alweer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')