abonnement Unibet Coolblue
pi_182975017
Onlangs een laminaatvloer gekocht bij een vloerenboer. In visgraat, dus dit wilden we graag laten leggen.

Bij het uitzoeken van een vloer waren mijn vrouw en ik kritisch over het 'herhalen' van planken. Ook bij deze vloerboer besproken en de repliek was 'tsjah het blijft laminaat, dus over een oppervlak komen dezelfde planken een aantal keer terug' waarop ik vroeg of de stoffeerder er dan wel rekening mee houdt dat ie niet de zelfde naast elkaar neer legt. 'Dat komt wel goed' was het antwoord.

Na de eerste leg-dag (op zondag, op verzoek van stoffeerder omdat ie maandag niet zou kunnen) was het grootste oppervlak van de woonkamer gedaan, en viel mij meteen op dat er op meerdere plaatsen exact dezelfde plank naast elkaar lag. En midden in de woonkamer zelfs 3. Geen gezicht.

Wij naar de vloerboer, die DIRECT met zn hakken in het zand schoot; "EN WIE HEEFT DAT TOEGEZEGD?!? EN HET IS LAMINAAT! DAN KRIJG JE DAT!" Verder een bizar vijandig gesprek op zo'n toon dat mijn vrouw er bijna overstuur van raakte. Uiteindelijk ging er 1 van de twee mee naar de woning om te kijken en de stoffeerder kwam ook. Die gaf uiteindelijk aan dat ie de vloer wel los wilde halen en opnieuw leggen. Hij zou die dag om 16:00 komen om hier aan te beginnen.

Gister belt ie om 19:00 uur dat ie in de file stond, maar er met 10 minuten is. Volgens de ANWB stond er hier in de verste verte geen file, enfin. Om 20:00 komt ie aankakken, haalt 1 rij planken weg en zegt dat de tweede rij er niet uit kan. Veel bellen met een collega, ja we kunnen de dubbele planken er uit zagen en nieuwe er in lijmen (het is klik-spul). Dit gaat ons wel erg ver, het is een gloednieuwe vloer! En dit lijkt ons niet heel gunstig voor het eindresultaat, de v-groeven en de duurzaamheid.

Vandaag zou ie om 10:00 met zn collega komen om te kijken wat er gedaan kan worden, ze zijn er nog niet.

Ik ben er helemaal klaar mee, de eigenaren van de vloerenboer zijn alles behalve meewerkend, de stoffeerder is geen touw aan vast te knopen en alles behalve zorgvuldig. Wat kan ik hier mee? Wij zijn van mening dat dit niet een eigenschap van laminaat is maar gewoon kijken wat je neerlegt. Iedere 'amateur-legger' let hier ook op. Het is een peperdure vloer, mede door de legkosten. Dus wij willen dit eigenlijk niet accepteren. Maar vrezen met de rug tegen de muur te staan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:43:50 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182975065
Zijn ze aangesloten bij een branchevereniging, geschillencommissie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_182975123
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:43 schreef Lienekien het volgende:
Zijn ze aangesloten bij een branchevereniging, geschillencommissie?
CBW erkend.
pi_182975145
Foto van het probleem?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182975171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:47 schreef baskick het volgende:
Foto van het probleem?
niet voorhanden, maar regelmatig dezelfde planken naast elkaar
pi_182975251
Ze zijn er nu, ze kunnen de vloer er niet uithalen, winkel geeft 0 medewerking vind dat we ons aanstellen, stoffeerder staat nu te wachten op actie van ons. Zo naar dit
pi_182975514
Maak eens een foto van het resultaat?
blablablabla
pi_182975645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:03 schreef Elan het volgende:
Maak eens een foto van het resultaat?


Dit is midden in de woonkamer. Maar het is door de hele woonkamer heen het zelfde verhaal.

De stoffeerder is door mijn vrouw nog gevraagd hier op te letten nog voor hij begonnen was.
pi_182975833
vanop de foto's gezien vind ik ook dat je overdrijft. Kan in het echt erger lijken maar dit vind ik aanvaardbaar.

Waarom heb je het zelf niet gedaan?
En wat noem jij duur aan de vloer?
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:31:54 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_182975937
Toch knap dat als het een dure vloer is ze 3 dezelfde planken zo dicht bij elkaar hebben kunnen krijgen.
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:59:09 #11
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_182976367
Dit krijg je bij zulke klikvloeren. Laminaat ziet er over algemeen vrij vaak zelfde uit qua patronen
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:02:51 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182976436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:46 schreef muzas het volgende:

[..]

CBW erkend.
Dan om te beginnen daar eens kijken wat de procedure is.

Ik gok zomaar dat je geacht wordt eerst je ontevredenheid duidelijk bij de vloerboer neer te moeten leggen (schriftelijk) en dat je mket proberen er met hem uit te komen. Als dat niet lukt is een geschillencommissie vaak de volgende stap.

Oh, had vervolg nog niet gezien.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:05:33 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182976479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:09 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is midden in de woonkamer. Maar het is door de hele woonkamer heen het zelfde verhaal.

De stoffeerder is door mijn vrouw nog gevraagd hier op te letten nog voor hij begonnen was.
Dat ziet er inderdaad niet uit, dat je er nog binnen kan zijn vind ik ongelooflijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_182976482
Ik zou het totaal niet storend vinden op basis van die foto, maar goed, ieder z'n mening natuurlijk
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 13:07:09 #15
236264 crew  capricia
pi_182976508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:09 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is midden in de woonkamer. Maar het is door de hele woonkamer heen het zelfde verhaal.

De stoffeerder is door mijn vrouw nog gevraagd hier op te letten nog voor hij begonnen was.
Had je ze liever ritmisch op volgorde dan?

Sorry, maar hier is niets mis mee.
Definitely not CIA
pi_182976568
Als er nou allemaal naden in zaten of vlekken, maar dit is echt prima gelegd
٩๏̯͡๏)۶
pi_182976582
ik vind het nu al niet storend.
zodra je er een paar meubels op zet valt het al helemaal niet meer op
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_182976677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:41 schreef muzas het volgende:
Het is een peperdure vloer, mede door de legkosten.
Hoe duur is 'peperduur', kun je daar iets meer aan specificeren? Voor de beeldvorming.
pi_182976700
Helemaal rechts ter hoogte van die rode pijl zit weer zo'n patroon. Denk dat TS op een groot oppervlakte al die patronen ziet als eilandjes om een grote zee.

Maar inderdaad : met meubels erop valt dat wel weg. En ik snap wel wat TS bedoelt, maar ik vind het ook niet heel storend.
Somebody that I used to know
pi_182976716
De vloer zo laten en kijken of je korting kan krijgen.
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:19:57 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182976732
Als je dit niet wilt moet je geen kliklaminaat bestellen. Ik geef die verkoper en stoffeerder groot gelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182976774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 12:09 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is midden in de woonkamer. Maar het is door de hele woonkamer heen het zelfde verhaal.

De stoffeerder is door mijn vrouw nog gevraagd hier op te letten nog voor hij begonnen was.
Niks mis mee.

Kwantum stoffeerder toevallig?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 november 2018 @ 13:24:46 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_182976833
Het is laminaat. Hoe kan dat peperduur zijn? Een beetje hardhouten vloer die je op visgraat legt kost al snel meer dan 150¤ per m2. Ik hoop toch niet dat je een dergelijk bedrag hebt afgetikt?

Ik vind zelf de foto die je hebt gepost niet storend, maar ieder z'n eigen ding natuurlijk. Ik zou de klacht in ieder geval schriftelijk bij de vloerenboer neerleggen en vervolgens nog aan de bel trekken bij het CBW, mocht je niet tevreden zijn met de afhandeling.

[ Bericht 10% gewijzigd door JeMoeder op 06-11-2018 13:29:51 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_182976876
Ik begrijp het probleem niet, sorry. Dat is inherent aan wat je gekozen hebt. Met meubels erop zie je er niets van.

Als je het zo'n probleem vindt, waarom kies je dan voor een knakenoplossing?
pi_182976904
Ik moet drie keer kijken op de foto voordat ik een klein beetje doorheb wat je bedoelt. Als er straks in je kamer meubilair komt te staan en je niet gaat staren naar de planken dan heb je het echt niet meer door.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Wat je verder kunt doen, geen idee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')