abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182957506
Hallo iedereen,

Ik zit met een flink dilemma, vindt het lastig om het te bespreken met mijn omgeving omdat deze vaak bevooroordeeld zijn. Vandaar dat ik me maar eens tot een forum wendt.

Ik ben momenteel 22 jaar en studeer HBO-Ondernemerschap & Retail management en zit in mijn 3e jaar, op zich een prima opleiding en vrij beed. Ik zou dit jaar mijn stage periode ingaan maar moest dit helaas uitstellen door ziekte.

Ik merk alleen dat het mij niet echt gelukkig maakt, de stof is zeer makkelijk, althans dat ervaar ik en dus vind ik er weinig uitdaging in. Daarnaast ben ik meer theoretisch en analytisch aangelegd dan praktijkgericht en zie ik ook nogal op tegen mijn stage.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik toch een switch wil maken naar de universiteit.
Alleen is dit slim om dit nu te doen? Ik moet nu nog twee jaar HBO om mijn bachelor af te maken (eigenlijk 2.5 omdat ik mijn stage nog moet lopen.) Ik zou graag Informatiekunde gaan studeren, omdat dit toch een vak is wat altijd wel mijn interesse heeft getrokken.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, een switch halverwege? Of na je Propedeuse?
pi_183098371
Ik ben persoonlijk na het behalen van mijn propedeuse op het HBO doorgestroomd naar de universiteit. Dit heb ik gedaan om dezelfde redenen als die jij nu omschrijft (te weinig uitdaging, meer theoretisch ingesteld etc.) en heb er tot nu toe geen spijt van. Het is misschien een ander verhaal op het moment dat je al meerdere jaren HBO achter de rug hebt/ betaald hebt, maar gezien hoe je toch nog ongeveer 2,5 jaar zou moeten, kan je in mijn ogen beter gewoon 3 jaar universiteit doen voor je bachelor (hoger diploma, meer uitdaging, leuker?). Kijk ook verder dan alleen je bachelor, een hoop HBO studenten moeten voor het doen van een universitaire master ook nog een pre-master doen van een jaar en universitaire studenten niet (hier bespaar je dus misschien op lange termijn nog wat tijd mee).

Beetje een vaag verhaal misschien TS maar doe wat goed voelt en probeer ook een beetje uit te rekenen hoeveel tijd/geld beide opties zouden kosten.

Succes.
pi_183099947
Mag ik advocaat van de duivel spelen?

Over wat voor een ziekte gaat het? Met je huidige CV kunnen er al alarmbellen afgaan bij recruiters vanwege die ziekte; verder ziet men juist graag aanpakkers i.p.v. mensen die het liefst achter een bureau zitten. Zo’n overstap is leuk als het lukt, maar lukt het niet door bijv ziekte, dan zit je vast.

Maar laat je niet van de wijs brengen - als jij weet dat je dit aankunt, en je doet het, dan zit je gebakken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183119501
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 14:22 schreef doehetvoorgentstudent het volgende:
Hallo iedereen,

Ik zit met een flink dilemma, vindt het lastig om het te bespreken met mijn omgeving omdat deze vaak bevooroordeeld zijn. Vandaar dat ik me maar eens tot een forum wendt.

Ik ben momenteel 22 jaar en studeer HBO-Ondernemerschap & Retail management en zit in mijn 3e jaar, op zich een prima opleiding en vrij beed. Ik zou dit jaar mijn stage periode ingaan maar moest dit helaas uitstellen door ziekte.

Ik merk alleen dat het mij niet echt gelukkig maakt, de stof is zeer makkelijk, althans dat ervaar ik en dus vind ik er weinig uitdaging in. Daarnaast ben ik meer theoretisch en analytisch aangelegd dan praktijkgericht en zie ik ook nogal op tegen mijn stage.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik toch een switch wil maken naar de universiteit.
Alleen is dit slim om dit nu te doen? Ik moet nu nog twee jaar HBO om mijn bachelor af te maken (eigenlijk 2.5 omdat ik mijn stage nog moet lopen.) Ik zou graag Informatiekunde gaan studeren, omdat dit toch een vak is wat altijd wel mijn interesse heeft getrokken.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, een switch halverwege? Of na je Propedeuse?
Studeer je toevallig in Groningen?

Ik heb geen hbo gedaan, alleen uni. Als je meer theoretisch aangelegd bent en je vindt hbo te simpel dan moet je zeker voor de universiteit gaan. Ik kan me ook voorstellen dat je liever geen stage doet, veel werken voor weinig geld.

Je zou gewoon je bachelor kunnen halen en de pre-master route volgen als je een master wilt. Als je geen master hoeft heeft de universiteit weinig toegevoegde waarde.
pi_183497682
Ik heb mijn propedeuse gehaald op het hbo en ben in september gestart op de uni. Ik deed een hele praktijkgerichte studie op het hbo, terwijl ik eigenlijk heel theoretisch ben ingesteld. Waar ik vorig jaar veelal met tegenzin naar school ging, is dit nu helemaal omgeslagen. Ik vind het echt ontzettend leuk en interessant en ik voel mij veel meer op mijn plek dan vorig jaar. Het is echt de beste keuze uit mijn hele schoolcarrière geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')