abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:49:58 #226
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_183125728
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:46 schreef Jemimapuddleduck het volgende:
13km enkele reis gefietst (ook nog eens met wind tegen) naar nabijgelegen dorp waar een aantal hoge opdrachten stonden.
Bij de Etos was ¤30 te verdienen en daar werd ik weggestuurd.
Zelfde verhaal bij de plus, daar was ¤20,- te verdienen.

Waarom werd je weggestuurd?
pi_183126269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 16:49 schreef b-engel het volgende:

[..]

Waarom werd je weggestuurd?
Bij de Etos omdat ze geen communicatie (lees: toestemming) vanuit het hoofdkantoor had gehad. Filiaalmanager was een leuk jong ding. Ze bleef zich maar verontschuldigen en uitleg geven. Heb op een gegeven moment maar tegen haar gezegd dat een nee, gewoon een nee is. Dat ik het wel fijn vind om te weten waarom zodat ik dat ook weer kan doorgeven, maar dat ik echt niet in discussie met haar ga.
Ze gaf aan dat er wel vaker mensen kwamen (ze wist niet of dit dan ook vanuit roamler was) en dat die dus wel in discussie gingen, dat het in andere filialen wel gewoon mag enz.
Ze gaf aan dat dit de officiële richtlijnen vanuit het hoofdkantoor waren (Geen foto's nemen in de winkel, tenzij toestemming vanuit hoofdkantoor).

Bij de plus hoefde ik me niet te melden, voor mijn gevoel stond ik vrij opvallend foto's te maken, ik zag ook geen medewerkers. Er kwam een medewerker naar me toe met de vraag wat ik aan het doen was. Vriendelijk uitleg gegeven, hij kreeg een blik op zijn gezicht die ik wel vaker zie als mensen de info verwerken en dan vervolgens toestemming geven. Hij zei ook echt iets van ah, oké. Om vervolgens te zeggen "Maar daar werkt de plus dus niet aan mee, dus ik wil je nu verzoeken de winkel te verlaten".
Ik doe daar wel vaker opdrachten, ook waarbij ik me wel moet melden (babymelkcheck), dus ik had dit niet verwacht.
  dinsdag 13 november 2018 @ 17:56:54 #228
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_183127055
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:16 schreef Jemimapuddleduck het volgende:

[..]

Ik doe daar wel vaker opdrachten, ook waarbij ik me wel moet melden (babymelkcheck), dus ik had dit niet verwacht.
Dan heb ik misschien wel een handige tip voor je: als je nou een check hebt waar je je voor moet melden, noteer dan de naam van de manager in je telefoon. Zodra je dan de volgende keer aangesproken wordt, kun je aan diegene refereren ('Mark weet wat ik doe')
pi_183128445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 17:56 schreef b-engel het volgende:

[..]

Dan heb ik misschien wel een handige tip voor je: als je nou een check hebt waar je je voor moet melden, noteer dan de naam van de manager in je telefoon. Zodra je dan de volgende keer aangesproken wordt, kun je aan diegene refereren ('Mark weet wat ik doe')
Dat doe ik ook vaak en dat helpt echt! Voor Roamler opdrachten bij Etos meld ik mij nooit, voor Smartspotter soms. Bij de meeste winkels weten ze wat Smartspotter is, Roamler vaak niet.
pi_183128944
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:09 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook vaak en dat helpt echt! Voor Roamler opdrachten bij Etos meld ik mij nooit, voor Smartspotter soms. Bij de meeste winkels weten ze wat Smartspotter is, Roamler vaak niet.
Dat komt toch ook omdat smartspotter als opdrachtgever een hoofdkantoor van bijv de Etos heeft terwijl roamler opdrachten van een merk als bijv coca cola of bol.com komt? Dus niet de winkel zelf. Winkels geven dan eerder toestemming aan een smartspotter dan aan een roamler lijkt me.
pi_183129080
Van de 13 shifts, 5 afgekeurd. Het had erger gekund. Ik weet het iig voor de volgende x ;)
pi_183129599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:33 schreef loezzzje het volgende:
Van de 13 shifts, 5 afgekeurd. Het had erger gekund. Ik weet het iig voor de volgende x ;)
Oh best wel veel. Jammer! Waar lag het aan? Zodat wij die fout ook niet kunnen maken.
pi_183129779
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:54 schreef Genza het volgende:

[..]

Oh best wel veel. Jammer! Waar lag het aan? Zodat wij die fout ook niet kunnen maken.
De ice tea gestapeld. Ik had dat dus niet als extra planken gerekend. Maar dat weet ik nu voor de volgende x. Jij wist het ook al toch?
pi_183130390
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:00 schreef loezzzje het volgende:

[..]

De ice tea gestapeld. Ik had dat dus niet als extra planken gerekend. Maar dat weet ik nu voor de volgende x. Jij wist het ook al toch?
Ik had daar ook een afgekeurde door. Er moeten er nog een aantal nagekeken worden, ik hoop dat er geen stapels tussen zaten.
pi_183130725
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:21 schreef Genza het volgende:

[..]

Ik had daar ook een afgekeurde door. Er moeten er nog een aantal nagekeken worden, ik hoop dat er geen stapels tussen zaten.
Ja echt vervelend. Hoop voor je dat die goedgekeurd worden!
pi_183131960
Wel fijn dat je bijna de hele week op het gemakje af en toe een paar shifts kan doen omdat ze maar niet vol raken.
pi_183132017
De tip van de naam onthouden ken ik, alleen heb ik bij de plus geen idee wie welk3 functie heeft. Zo vaak kom ik daar niet.

Van de 38 shifts, 1 afgekeurd.
pi_183133299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:29 schreef babbelaar92 het volgende:
Wel fijn dat je bijna de hele week op het gemakje af en toe een paar shifts kan doen omdat ze maar niet vol raken.
juist ja. ik heb ze alweer overgedaan (al denk ik niet dat het de afgekeurde zijn maar dat de shift gewoon nog open staat, want deze shifts kwamen me niet bekend voor.)
pi_183133923
Bijzonder dat jullie vaak niet welkom zijn. Vriendelijk lachen en bagatelliseren die hap. Ook liegen dat je namens plus komt!!
  dinsdag 13 november 2018 @ 23:04:26 #240
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_183133957
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:28 schreef Genza het volgende:

[..]

Dat komt toch ook omdat smartspotter als opdrachtgever een hoofdkantoor van bijv de Etos heeft terwijl roamler opdrachten van een merk als bijv coca cola of bol.com komt? Dus niet de winkel zelf. Winkels geven dan eerder toestemming aan een smartspotter dan aan een roamler lijkt me.
Etos heeft een contract met SS. Met de merken is de afspraak dat R mag komen als het via de mail eerst aangemeld wordt. En daar zit het probleem: dat gebeurt dus niet.
  dinsdag 13 november 2018 @ 23:08:46 #241
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_183134045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 23:02 schreef Smartroam het volgende:
Bijzonder dat jullie vaak niet welkom zijn. Vriendelijk lachen en bagatelliseren die hap. Ook liegen dat je namens plus komt!!
Ik lieg niet en bagatelliseer ook niet. Ik zeg dat ik namens R en SS kom en dat die gevraagd worden door de merken en de hoofdkantoren. Alles in 1 adem. Nooit geweigerd.
pi_183134202
Liegen begin ik echt niet aan! Vriendelijk glimlachen dat sowieso.

Ik heb vanmorgen tussen de bedrijven door ook nog een paar shifts gedaan. Ideaal.
pi_183137664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 23:02 schreef Smartroam het volgende:
Bijzonder dat jullie vaak niet welkom zijn. Vriendelijk lachen en bagatelliseren die hap. Ook liegen dat je namens plus komt!!
Ik kan me hier echt zo verschrikkelijk kwaad om maken. Dit is echt zo alleen aan jezelf denken en op korte termijn denken.
Heb je ooit wel eens nagedacht over de gevolgen die dit kan hebben?

Als ze er bij plus(of welke winkel dan ook) achterkomen dat mensen vanuit roamler/ss zich voordoen als mensen van/ in dienst van het hoofdkantoor dan is het straks gewoon klaar.
Als 1 persoon dit doet zal het misschien nog wel loslopen, maar wie weet hoeveel mensen hier meelezen en jou advies overnemen.
Er is maar 1 ijverige werkernemer nodig die zijn hoofdkantoor belt en je hebt de poppen aan het dansen.
pi_183137712
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:18 schreef Jemimapuddleduck het volgende:

[..]

Ik kan me hier echt zo verschrikkelijk kwaad om maken. Dit is echt zo alleen aan jezelf denken en op korte termijn denken.
Heb je ooit wel eens nagedacht over de gevolgen die dit kan hebben?

Als ze er bij plus(of welke winkel dan ook) achterkomen dat mensen vanuit roamler/ss zich voordoen als mensen van/ in dienst van het hoofdkantoor dan is het straks gewoon klaar.
Als 1 persoon dit doet zal het misschien nog wel loslopen, maar wie weet hoeveel mensen hier meelezen en jou advies overnemen.
Er is maar 1 ijverige werkernemer nodig die zijn hoofdkantoor belt en je hebt de poppen aan het dansen.
Helemaal mee eens. Dat je het zelf doet tot daar aan toe, maar ga dat hier niet zo lopen verkondigen... man man man. Ik hoop dat ss of r er achter komt wie je bent en je ff op je flikker geeft.
pi_183137759
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:18 schreef Jemimapuddleduck het volgende:

[..]

Ik kan me hier echt zo verschrikkelijk kwaad om maken. Dit is echt zo alleen aan jezelf denken en op korte termijn denken.
Heb je ooit wel eens nagedacht over de gevolgen die dit kan hebben?

Als ze er bij plus(of welke winkel dan ook) achterkomen dat mensen vanuit roamler/ss zich voordoen als mensen van/ in dienst van het hoofdkantoor dan is het straks gewoon klaar.
Als 1 persoon dit doet zal het misschien nog wel loslopen, maar wie weet hoeveel mensen hier meelezen en jou advies overnemen.
Er is maar 1 ijverige werkernemer nodig die zijn hoofdkantoor belt en je hebt de poppen aan het dansen.
Je moet het wel met charisma doen. En 'namens het hoofdkantoor' is iets anders dan 'van het hoofdkantoor", ken je woordspelingen!

De volgende tips:

- zorg ervoor dat je altijd zeer netjes de winkels in gaat. Ik zelf loop er altijd keurig bij voor checks.

- begroet de medewerkers, vooral de leidinggevende, altijd, ook als ze nog geen idee hebben dat je spots uitvoert. Voorbeeld: er is hier een nieuwe trekpleister geopend, gister open gegaan. Ik loop naar binnen, oriënteer mij op aankomende spots, loop naar de manager en feliciteer de manager met zo'n knappe en nette winkel, leuk! Ik benoemde ook gelijk dat we voor smartspotter soms langskomen, was geen probleem.

- een spot met een toestemmingsbrief? Pak die gelijk, al is het bedrag laag, is bent voortaan welkom!

- ga af op je gevoel, ik annuleer soms ook opdrachten omdat ik geen fijn gevoel heb bij de winkel op dat moment.

- nogmaals, 'namens het hoofdkantoor'. Zelf noem ik meestal bij deen, vomar, Deka, dirk, etc 'namens superunie (overkoepelende inkoop organisatie) of Unilever'

- laatste tip: zodra je een regiomanager ziet, spreek hem of haar aan! Succes gegarandeerd.

Deze tips zijn alleen handig voor de makkelijke babbelaar. Als je het spannend vindt of moeilijk uit je woorden komt zou ik vooral mistery blijven.


Ik hoop met deze tips iets wat nuance in mijn berichtje te hebben aangebracht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2018 09:31:19 ]
pi_183138075
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:28 schreef Smartroam het volgende:

[..]
Ik hoop met deze tips iets wat nuance in mijn berichtje te hebben aangebracht.
Het laat in elk geval zien dat jij er over heb nagedacht. Toch denk ik dat men leest/hoort wat ze willen lezen/horen.
Je komt ook nog steeds niet namens het hoofdkantoor en als er een belletje naar roamler of het hoofdkantoor word gepleegd dan denk ik het ze geen flinker uitmaakt dat je heb gezegd dat je 'namens het hoofdkantoor' komt en niet 'van het hoofdkantoor'.

Verder geef je goede tips hoor. Ik pas sommige zelf ook toe. Wel blijf ik altijd eerlijk en 'verlies' dan liever mijn geld, dan dat ik een loopje met de waarheid neem.
Als ik gister bij de Etos had gezegd dat ik namens de kwam had ik wel mijn gang kunnen gaan.


Ik heb net een paar online vergelijkingschecks gepakt, leek me wel leuk een keer wat anders dan shifts te doen.
Inmiddels zijn ze allemaal ook weg. Ik ben benieuwd hoe vaak alle opdrachten gedaan moeten worden. Ze zullen vast geen 100 dezelfde opdrachten van dezelfde webwinkel nodig hebben.
pi_183138237
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:52 schreef Jemimapuddleduck het volgende:

[..]

Het laat in elk geval zien dat jij er over heb nagedacht. Toch denk ik dat men leest/hoort wat ze willen lezen/horen.
Je komt ook nog steeds niet namens het hoofdkantoor en als er een belletje naar roamler of het hoofdkantoor word gepleegd dan denk ik het ze geen flinker uitmaakt dat je heb gezegd dat je 'namens het hoofdkantoor' komt en niet 'van het hoofdkantoor'.

Verder geef je goede tips hoor. Ik pas sommige zelf ook toe. Wel blijf ik altijd eerlijk en 'verlies' dan liever mijn geld, dan dat ik een loopje met de waarheid neem.
Als ik gister bij de Etos had gezegd dat ik namens de kwam had ik wel mijn gang kunnen gaan.

Ik heb net een paar online vergelijkingschecks gepakt, leek me wel leuk een keer wat anders dan shifts te doen.
Inmiddels zijn ze allemaal ook weg. Ik ben benieuwd hoe vaak alle opdrachten gedaan moeten worden. Ze zullen vast geen 100 dezelfde opdrachten van dezelfde webwinkel nodig hebben.
Het lastige is bij geen toestemming dat je voortaan niets meer in die winkel kan doen. Ben je gewoon je geld kwijt voortaan. is toch zonde?
pi_183139057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:03 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Het lastige is bij geen toestemming dat je voortaan niets meer in die winkel kan doen. Ben je gewoon je geld kwijt voortaan. is toch zonde?
Ik moet zeggen dat de winkels waar ik weggestuurd ben allemaal niet in mijn eigen woonplaatst was op de lidl na.
Er komt vast wel weer een nieuwe mogelijkheid waarbij wel toestemming is gegeven.
Daarbij heb ik de naïeve hoop dat als roamler ziet wat de consequenties zijn van het niet bespreken met het hoofdkantoor ze er wat aan gaan doen.
Ook vind ik ze best schappelijk met het vergoedingen als je geen toestemming krijgt, het is wel zuur als je zoals gister meerdere opdrachten in 1 winkel had.
Aan de andere kant hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze binnen 2 min ¤10,- hebben verdiend.
pi_183139623
Namens het hoofdkantoor of voor het hoofdkantoor is toch hetzelfde. Het blijft een loopje nemen met de waarheid.

En ik kan me nog zo net kleden,ik blijf eruit zien als een huisvrouw en niet als 1 of andere hippe vertegenwoordiger.

Ik heb me een x bij de plus gemeld en die manager liep me gewoon voorbij omdat hij er meteen vanuit ging dat hij door iemand anders was opgeroepen haha.
pi_183140173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:31 schreef Genza het volgende:
Namens het hoofdkantoor of voor het hoofdkantoor is toch hetzelfde. Het blijft een loopje nemen met de waarheid.

En ik kan me nog zo net kleden,ik blijf eruit zien als een huisvrouw en niet als 1 of andere hippe vertegenwoordiger.

Ik heb me een x bij de plus gemeld en die manager liep me gewoon voorbij omdat hij er meteen vanuit ging dat hij door iemand anders was opgeroepen haha.
Die zijn hetzelfde ja. maar ik bedoel "van het hoofdkantoor"of namens het hoofdkantoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')