abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zondag 4 november 2018 @ 01:08:14 #26
269689 crew  Viv
pi_182929573
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:07 schreef Lemijn het volgende:
En ja, hij zei inderdaad dih voor dicht. Maar daar is hij mee gestopt :') .
Jouw geheugen O+ .
Oh dat heeft ZZ ook gedaan met een paar woordjes. Haar eerste woordje was Kyrah (onze kat Kyran), maar na een paar maanden noemde ze hem consequent Ko-Ko (zo heet onze andere kat, wel zo efficiënt :') ). Inmiddels is het Lylam geworden. En blahbje (lampje) heeft ze lang gezegd, maar dat is vervangen door uit/aan.
Ik ben er ook erg blij mee ja. O+
  zondag 4 november 2018 @ 06:20:33 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182931093
Dat vind ik trouwens ook wel interessant, dat woorden veranderen. Dat ze van een verkeerde uitspraak naar (min of meer) de juiste gaan snap ik, maar hier zijn er ook een paar woorden die ze best goed zei en is gaan veranderen.
Ook met de naam van onze kat. Die heet (fonetisch) Mekkie en 1 van Ella's eerste woordjes was 'ekkie'. Later heeft ze dat veranderd naar Kiki. Kleuter vond dat zo'n leuke naam dat zij de kat ook Kiki ging noemen, maar nu noemt Ella de kat wel ineens Mekkie :)
En ze zei voorheen 'poesj', dat werd later 'mauw' en zei ze nooit meer 'poes'. Inmiddels gebruikt ze beide woorden. Of allebei: 'poes mauw'.

En een mes heet 'gerp'. Blijkbaar zeg ik iets te vaak dat een mes scherp is :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 4 november 2018 @ 06:48:18 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182931143
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:07 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is trouwens ook zo'n eerste kind dat geen snoep krijgt. Gaat vanzelf over, denk ik.
Awwwwh! Wat zielig!
🤭

Hier krijgt ze het ook niet elke dag, ook niet elke week, maar dat is vooral omdat kleuter ook niet elke dag snoep krijgt.
Ik heb niet genoeg wilskracht om een boze/verdrietige dreumes te weerstaan als ik kleuter wel geef en haar niet :@
Dus ze krijgen allebei gewoon niet of kleuter krijgt als Ella slaapt.
Voorheen kon ik nog een gezonde variant geven, maar dat werkt niet meer, helaas.

quote:
Oh, hai mini, je moet gewoon vast overstappen joh, Gunther is in alle opzichten allang een dreumes!
Eens :Y
pi_182931212
Ik snoep zelf nooit, dus dat heb ik ook nooit in huis. Chips, koekjes en dat soort dingen wel, dus iets ongezonds gaat er ook wel eens in. En inderdaad, iets gezonds aanbieden bij dreumes is nu niet meer echt een optie.

Ik vond die verdwijnende woorden bij peuter toen ook zo raar. Inmiddels zou het best rustgevend zijn als hij ooit wat woorden zou vergeten oO<

Doorslaap-zonder-doorlek-nacht *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 november 2018 @ 07:54:54 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182931529
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 07:21 schreef LeSage het volgende:
Doorslaap-zonder-doorlek-nacht *O*
Jeeeej!

Hier ook een doorslaap en 'pas' om 05.45u opstaan! *O*
  zondag 4 november 2018 @ 08:38:53 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182932152
Doorslaap zonder dreumes! *O* .

Grappig, die veranderende woorden. Maar dih is dus gewoon weg. Alsof hij het vergeten is. Hij sluit nog steeds op verzoek deuren maar doet ook niet meer zo fanatiek de boekjes dicht, misschien is dat het? Hij zegt dus vooral DIE, al wijzend op de deksel van de pindakaaspot op de dop van de tandpastatube. Om de boel weer netjes te proberen dicht te doen, dat wel.
Maar volgens mij zei hij uit ziekplakbehoefte gisteren toch wel echt mama *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182932155
Taalontwikkeling . O+ Ik vind da toch zo'n machtig mooi iets he. L. wordt eind januari 2 en de afgelopen weken kwamen er zo veel woorden vanuit haar passieve woordenschat ineens echt naar buiten. Elke dag komen er weer nieuwe woordjes bij, super leuk.

Ze is er zo aan to om twee te worden trouwens. Wat een drama zit er in dat meisje. _O- Gillen, door blijven drammen, pak op de grond verder krijsen als dat nek lukt. :') Ze is natuurlijk ook heel leuk, mar liebe Gott, ik ben zo klaar met dat gillen. :{

Snoepjes, koekjes enz, dat is hier toch echt het lot van de tweede. Zolang de balans verder goed is maak ik me er niet zo veel zorgen om.
As we speak zit ze hier na as me en puzzelt ze zo 16 stukjes van een normale legpuzzel in elkaar. :o
  zondag 4 november 2018 @ 08:46:39 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182932202
16 stukjes, wow!

Dat gillen is wel matig hè? Dingen die je ontdekt door een kind #6367: gillen kan echt pijn doen aan je oren.
Zou leuk zijn als het afneemt naarmate de woordenschat toeneemt, maar zo simpel zal het wel weer niet zijn.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 4 november 2018 @ 08:48:20 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_182932231
Een legpuzzel van 16 stukjes :o dat lukt mijn kleuter nog niet eens :')
disclaimer
pi_182932326
Mijn peuter puzzelt er zo 100. _O- En L. ziet dat elke keer en wil ook alleen gewone puzzels maken. En zo geschiedde. O+
pi_182932486
Puzzelgenius, wat leuk dat ze dat allebei hebben Selvaria. Ik vind het ook superknap, mijn kleuter is niet zo van het puzzelen en haakt snel af als ze het niet meteen ziet. Ik denk dat IJsje het wel meer in zich heeft. Die heeft duidelijk meer geduld.

Tja, dat krijsen. Dat houden ze nog lang vol. Ik kan er ook zo slecht tegen. Op een gegeven moment komt er kortsluiting in mijn hoofd en ben ik geneigd mee te gaan gillen. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182932676
Ik heb sinds kort op maat gemaakte oordoppen (slagwerken schijnt heel matig te zijn voor je trommelvliezen), en soms voel ik de behoefte om ze thuis ook gewoon in te doen. Wát een herrie maken kinderen toch.

Ik kreeg gisteren deze foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier lijkt het heel echt enzo, maar ik de praktijk bleek hij gewoon alle stukjes op de grond te hebben gegooid :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_182933157
Wat knap Selvaria! Hier puzzelt grote broer ook heel graag maar dat mag alleen buiten het zicht van zijn zusjes want die slopen het en gaan de stukjes in hun mond doen. Ik denk dat zijn goede voorbeeld dus beperkt blijft. Maar ik moet idd wel de kleine houten puzzels eens naar beneden gaan halen, de vormenstoof beginnen ze ook steeds beter in te worden. Gisteren mocht Em van peuter wel samen met de Bambino loco spelen. 1,5e minuut ofzo.
pi_182936297
Wat leuk al die ontwikkelingen bij iedereen te lezen O+ O+ O+ O+
Simon zegt sinds een paar dagen ook bij veel woordjes iets dat lijkt op "de", dus "de mama, de papa, de buiten, de kijken, de bus"" enz. Echt grappig.

O, en dat gillen is hier ook zo'n hit -O- Soms inderdaad om gek van te worden. Ik zeg wel eens voor de grap tegen hem "de buren van 4 huizen verder horen je nog niet", en dan gaat het nog een graadje harder _O- _O- _O- Of ie dat nou echt begrijpt of dat het toeval is, maar dan moet ik er wel altijd om lachen.
Jammer dat die gilfase redelijk lang duurt }:|

Gister waren we een soort kiekeboe verstop spelletje aan het doen. Simon vindt het leuk om, om een hoekje te gluren :D Keek ik onder de bank door om te zien waar ie ongeveer was, zag ik opeens geen beentjes meer, was meneer op de salontafel gekropen :P :D :o :+

Gisteravond hadden we een feestje bij ons thuis, we lagen er rond 2 uur in. Simon heeft ons gelukkig door laten slapen *O* *O*
pi_182937151
Wat knap van L., Selv! Ik heb geen idee meer wanneer peuter - ontzettende puzzelliefhebber - welke hoeveelheid stukjes puzzelde. Hij kreeg een puzzel van 200 stukjes toen hij net 3 was, dat ging direct prima. Ik zie Bob dat allemaal nog niet doen, zij heeft echt géén geduld voor zover ik dat nu in kan schatten. Boekje lezen is ook 2 pagina's leuk, terwijl peuter met gemak een half uur rustig bij me op schoot zat.

Wat Bob wel doet, is overal op klimmen. Ik leer haar nu maar hoe ze veilig weer van de salontafel kan klimmen. Stuk effectiever dan proberen haar ervan te weerhouden om erop te klimmen. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_182939730
Zo leuk om te lezen over al die ontwikkelingen, waarvan de meeste ons nog te wachten staan O+

Hier ook wel een overactief kind dat geen 5 seconde stil kan zitten. Ook in de eetstoel klimt ze meteen eruit als ze niet meer aan het eten is (of iets van ons bord wil).
Op de opvang zie ik wel eens kindjes (van dezelfde leeftijd) in een kinder(eet)stoel zitten met een puzzel of zomaar erbij zittend. Dat is dus echt geen optie met onze dame.
Ze vindt wel alles interessant, op het cb was de knopjes puzzel ook leuk om stukjes uit te halen.

Wat fijn dat Simon jullie door liet slapen na een feestje. Wij hadden ook een feestje dat smiddags begon en om 22:30 vertrokken de laatste gasten. N had geen slaapje meer gedaan na 12:30 en heb ik om 21:00 kapot moe in bed gelegd. Werd ze om 23:00 enthousiast wakker :') .
pi_182942395
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 16:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Vandaag waren we weer eens op pad met mijn beste vriendin en haar twee maanden oudere dreumes, we deden een rondje dierentuin. Haar dochtertje en de kaptein zijn echt twee uitersten van elkaar. T meisje kan urenlang rond kijken en daarmee tevreden zijn. De kapitein begint na n half uurtje buggy te gillen omdat ie actie en lichaamsbeweging wil. Op een gegeven moment hebben we de schouderriempjes van zijn buggy losgemaakt zodat hij wat meer lebensraum had, zat ie continu een soort situps te doen in zn buggy _O- dat ventje is zo ongelofelijk fysiek. Bijzonder om dat verschil zo te zien :Y
Haha herkenbaar. Je omschrijft mijn kinderen :') (En dan mijn oudste zoals ze als baby was.)

Hier zijn we ook al vrij regelmatig met J (sorry heb nog geen andere naam kunnen verzinnen :6 ) bij de Mc geweest. Het scheelt dat beide kinders geen frietjes lusten, dus op een paar kipnuggets na wordt er niet veel gegeten.

Ook herkenning trouwens op het verhaal van Lemijn waarbij het eerste hapje avondeten naar binnen gelepeld moet worden voordat meneer overtuigd is van het feit dat hij niet wordt vergiftigd :+

Kletsende dreumessen O+ Mijn favoriete woordje van J hier op het moment is ‘tatie’ op alles dat hij geeft of krijgt. Een soort alsjeblieft en dankjewel in één dus.
  zondag 4 november 2018 @ 19:04:46 #43
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182942667
Niet zoveel meegepost hier maar toch even een :W mijn dreumes is gister een peuter geworden. Ze was het al even qua gedrag maar nu dus ook qua leeftijd.

Ze was zo jarig gisteren, ze heeft de hele dag genoten van de cadeautjes, taart en de aandacht

En om toch nog even mee te praten. Mac: dat ze er zelfs af en toe om vraagt zegt genoeg toch :')
Verder een heerlijke kletskous en ook nog regelmatig heel hard kan gillen als het antwoord op 1 van haar vele vragen nee is. En puzzelen kan ze volgens mij niet, omdat oudste peuter puzzelen niet heel leuk vind, doen we dat eigenlijk nooit :@
  zondag 4 november 2018 @ 19:46:42 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182943519
Gefeliciteerd met je peuter snoenk!
pi_182951608
Even zonder verdere bijlees, een berichtje ter (tijdelijk) afscheid in dit topic. Mijn dreumes is vannacht om 03.03 officieel een peuter geworden O+

Ze was er zelf ook een beetje beduusd van :') maar we hebben een geslaagd feestweekend gehad en maken er vandaag een wat rustiger feestelijk dagje van.

Tot in het peutertopic! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182951711
Schanu, ik had nog nooit een foto gezien van jouw dreumespeuter, maar wat een mooie dame heb je daar! O+ Gefeliciteerd!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 5 november 2018 @ 09:10:46 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_182952039
Gefeliciteerd jarigen! Grote dames al!
disclaimer
  maandag 5 november 2018 @ 11:36:50 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182954233
Gefeliciteerd met jullie peuters Snoenk en Schanu!

Wat leuk om een foto te zien van Jewel O+ Wat is ze al groot en wat heeft ze mooi haar!
pi_182954443
Oh ik zie nu pas dat gisteren nog een bladzijde had gemist :+

Gefeliciteerd Snoenk en Schanu! *O*

quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 06:20 schreef Sylver_ het volgende:
En een mes heet 'gerp'. Blijkbaar zeg ik iets te vaak dat een mes scherp is :+
Prachtig :D

Zo heeft onze learning tower ooit de naam ‘buk’ gekregen. Mijn peuter snapte destijds niet hoe ze daar in moest klimmen, dus ik zei steeds dat ze moest bukken. Kortom, dat was volgens mijn oudste ‘de buk’. Zo noemen we dat ding overigens nog steeds :+
  maandag 5 november 2018 @ 14:12:22 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_182957248
Haha, de buk :D

Ik vind 'tatie' ook wel een schattig woord. Efficiënt ook :D

Ik vind het sowieso wel schattig als die kleintjes de beleefdheidsvormen doen. 'asblief' en 'dahwel' hier en 'sondheid' als iemand niest of hoest :P
En als ze niet verstond wat je zei komt ze voor je staan en zegt dan 'wzei-je?' O+

Knap trouwens dat puzzelen. 16 stukjes!
Wij puzzelen eigenlijk nooit omdat kleuter er nooit echt interesse in heeft gehad, maar ik heb ook niet het idee dat Ella het interessant vindt. Maar het helpt wrsch niet mee dat ze er nooit mee in aanraking komt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')