Het was een uiteindelijk uitgedraaid op een leuke avond.
Zoals eerder aangegeven, ik had een "team uitje" met mijn jongeren team genoten (19. 21, 25 en ik met mijn 29). Ik kreeg een paar weken geleden de vraag of ik zin had om mee te gaan naar Lil Pump in de 013. Nu kom ik vrij vaak in de 013, en ik had toch weinig andere dingen op de planning staan. Ook was ik stiekem nog best wel benieuwd naar dit "fenomeen".
Eenmaal aangekomen was er een flinke rij met stereotype pubers met jeugdpuisten en hoodie's. Oef... ik schrok wel van de leeftijd. Ik wist wel dat er jongeren op af kwamen, maar had toch ook wat meer oudere liefhebbers verwacht. De esketit vlogen ook om de oren in de wachtrij. Nou toen eenmaal de deuren waren geopend, ging de rij niet al te snel. Ik dacht eerst even dat iedereen gefouilleerd werd, wat vrij ongebruikelijk is bij de 013 . Toen ik bijna vooraan stond in de wachtrij had ik het nog niet echt door, maar roept zo'n medewerker van 013 naar me...: "U mag doorlopen meneer, bij u zie ik het wel". Gvd, zie ik er zo oud uit? Echt iedereen werd tegengehouden, maar ik mocht zowat als enige doorlopen. Beschamend dit.
Toen ik binnen was viel me op dat er bij de 013 plots een Nacho + Tosti + Suikerspin + Popcorn en snoepkraam was naast de bar. Ik kom maandelijks wel bij de 013, en dit had ik nog nooit gezien. Het leek net of ik een bioscoop binnenliep, en ook niemand die even wat drinken gingen halen. Nouja goed, het voorprogramma ging dus beginnen. Eerst stond er een dj een beetje de boel warm te draaien, en toen was het al vrij snel te zien dat het jeugdig publiek wel boordevol met energie zat, en blijkbaar ieder nummer van xxxtentacion, Future en 6ix9ine van voor naar achter kon meerappen (ik moest shazammen).
Maar de eer was aan rapper "Splurge" om af te trappen. Mijn god wat was dit slecht zeg. Alles wat totaal uit de maat, en 70% was gewoon van tape.
Het was ook een bizar gezicht, ergens links in een hoekje van het podium stond de DJ van Splurge verstopt, in een heel kleine DJ booth (terwijl op het midden al een grote booth klaar stond voor de DJ van Lil Pump, gebruik die dan gewoon). Buiten de "rapper" stond er ook continu een gast op het podium die Splurge aan het filmen was met een fucking iPhone... echt heel de set door, liep hij achter die gast aan. Toen kwam er nog een gast het podium op, helemaal niet aangekondigd of wat dan ook. Die stond alleen uh... een beetje van die swag hip hop moves mee te gooien met die Splurge. Had verder totaal geen bijdrage... wie de fuck was hij?
Het diepte punt was het slot wel. Splurge riep: "Do you want to see Lil P', "DO YOU WANT TO SEE LIL P", "DO YOU WANT TO SEE LIL P!!!!!!!!!" here is my brother!!!!!!!!!!!
oooow... he's not. Volgens mij was het idee dat nu Lil Pump een nummer samen met die gast kwam doen, maar hij was gewoon nergens te bekennen. Die zat nog vast van zijn jonko's te genieten in de Grass Company. Maar die Splurge wist dus totaal nu niet wat hij moest doen. Hij wist zich ook geen enkele lichaamshouding te geven. Zijn mattie was hem nog steeds aan het filmen, en die "swag mattie" stond er ook maar bij van: "wat nu....". gelukkig was er de DJ nog, en zet een of andere plaat op. Splurge, zijn camera man en swag mattie gooide er nog even maar wat hip hop swag gebaren er uit, maar ze kende het nummer blijkbaar ook niet. Het draaide er op uit dat de dj maar een nummer stond te spelen, en dat team Splurge 1 voor 1 het podium af druppelde.. fucking akward was dat.
Waar de fuck was ik beland, maar stiekem was het ook wel weer vermakelijk. Pauze, dus even een wat drinken en halen en plasje plegen. Bij terugkomst stond er plots weer een andere dj op het podium. En de "swag mattie" stond nu plots te rappen. Dit stond ook aangekondigd op de website, maar deze gast bleek ene: Desto Dub te zijn. Die had iets meer kwaliteiten dan Splurge, maar het was voornamelijk opvulling. Heb er verder weinig over te vertellen.
Die stopte ook, en rond 21:50 kwam de "DJ" van Lil Pump op het podium. Eindelijk mocht er iemand dus achter het grote "dj deck" staan. Die heeft ook nog 20 minuten staan te draaien, met wat random nummers die ik natuurlijk weer niet ken. Wat me ook opviel is dat er extreem veel werd gerookt/geblowed in de zaal.
Maar goed, uiteindelijk kwam meneer Pump toch podium op. En serieus, de tieners in de zaal ging kneiterhard los op iedere plaat van deze man. Moshpits, circle pits, alles werd van A tot Z meegezongen echt een top sfeer. Geen idee hoe goed Lil Pump nu eigenlijk was, volgens mij kwam ook 70% weer van tape. Maar het maakte echt uit, en heel de toko ging los. Maar ook plaat na plaat.
Wat me wel opviel is dat de "dj" weinig "dj" aan was. Die had een sample van een geweerschot meegenomen, en hij sloot letterlijk ieder nummer van Lil Pump af met die geweerschot sample... en zette de weer de volgende plaat op. Maar niemand gaf een fuck, en na een goede 40 minuutjes was het weer gedaan met meneer Pump. De dj bleef doordraaien, maar toen vond ik het mooi geweest en ben naar huis gegaan.
Al bij al toch echt vermakelijk. But i'm getting to old for this shit.