abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 december 2018 @ 13:07:28 #26
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_183783583
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:03 schreef golfer het volgende:
Verloren sterren in Nederland:
[ code verwijderd ]

Dat Avant-Garde een ster verliest snap ik ergens wel, mijn bezoek viel ook enigszins tegen, terwijl het een mooie tent is. Maar wat me meer verbaast is dat de Karpendonkse Hoeve in Eindhoven de ster wel behoudt, dat is toch wat gedateerd voor mijn gevoel.

Cordial dat een ster verliest is ook verrassend.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_183784550
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:07 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat Avant-Garde een ster verliest snap ik ergens wel, mijn bezoek viel ook enigszins tegen, terwijl het een mooie tent is. Maar wat me meer verbaast is dat de Karpendonkse Hoeve in Eindhoven de ster wel behoudt, dat is toch wat gedateerd voor mijn gevoel.

Cordial dat een ster verliest is ook verrassend.
Ik ben 3 keer bij de Karpendonkse geweest, en het viel al die keren tegen (de 2e en 3e keer was het restaurant niet mijn keuze, maar was ik uitgenodigd :) )
Avant-Garde ben ik ook een aantal keer geweest en die is me juist altijd goed bevallen. Het blijft natuurlijk ook maar een mening, bij bijvoorbeeld de Treeswijkhoeve heb ik de tweede ster ook niet terug gezien in het eten.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_183784655
Gelukkig hebben we pas al gereserveerd bij Sabero voor ergens in februari. De telefoon zal nu wel helemaal roodgloeiend staan :)

Maar de Boreasjes wilden toch geen sterrentent en bijbehorende publiek meer, en wat laagdrempeligs en kleins? En dan plakt die bandenboer toch weer 2 sterren op je voordeur.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 17 december 2018 @ 14:36:37 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183785608
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:50 schreef Gripper het volgende:

Maar de Boreasjes wilden toch geen sterrentent en bijbehorende publiek meer, en wat laagdrempeligs en kleins? En dan plakt die bandenboer toch weer 2 sterren op je voordeur.
Als je dat niet meer wilt kan je dat melden bij de gids en dan halen ze je eruit.
Zo is dat ook gegaan met Koriander.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183785992
Aubergine de ster kwijt is geen verrassing.
Voorheen Bretelli, nu Marrees krijgt hem wel weer terug, als ze in hun nieuwe tent op hetzelfde niveau blijven koken.
Karpendonkse Hoeve heb ik geen goede ervaring mee, ook hier verbazing dat de ster daar blijft. Avant Garde vond ik de keer dat ik er was een opgeprikt gedoe, blijkbaar nu ook op andere fronten niet meer sterwaardig.

Volgende week naar Tribecca, zin in!

Ben erg benieuwd naar Sabero, helaas nooit bij Boreas geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183786127
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Aubergine de ster kwijt is geen verrassing.
Voorheen Bretelli, nu Marrees krijgt hem wel weer terug, als ze in hun nieuwe tent op hetzelfde niveau blijven koken.
Karpendonkse Hoeve heb ik geen goede ervaring mee, ook hier verbazing dat de ster daar blijft. Avant Garde vond ik de keer dat ik er was een opgeprikt gedoe, blijkbaar nu ook op andere fronten niet meer sterwaardig.

Volgende week naar Tribecca, zin in!

Ben erg benieuwd naar Sabero, helaas nooit bij Boreas geweest.
Mja ik zelf leg er ook altijd de prijs naast, wellicht is dat een verkeerde manier maar karpendonkse hoeve zijn toch vaak wel leuke aanbiedingen online voor te vinden en dan vind ik het zelf toch wel een dikke prima. Vooral met de nieuwe chef nu al een tijdje.
Monahr daarentegen nu met nieuwe ster, sja, dat vind ik dan weer minder terecht. Maar ik kijk dan ook puur uit eigen ervaring prijs/kwaliteit/ervaring/personeel. Ik leg het gewoon als klant allemaal samen, en profiteer als het er is uiteraard van een koopje mocht het mogelijk zijn.
  maandag 17 december 2018 @ 18:34:56 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183789881
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:50 schreef Gripper het volgende:

Maar de Boreasjes wilden toch geen sterrentent en bijbehorende publiek meer, en wat laagdrempeligs en kleins? En dan plakt die bandenboer toch weer 2 sterren op je voordeur.
Klopt dus niet.
quote:
Nico en Sonja Boreas, beiden 50 jaar oud, zijn blij verrast met de twee sterren die ze in een keer kregen voor hun kleine restaurant Sabero in Roermond.
https://www.limburger.nl/(...)erren-als-verrassing
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:05:46 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183804879
Totaal overzicht van alle Michelinsterren restaurants in Nederland:
https://www.missethoreca.(...)XBeVWK902V8.facebook
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 21 december 2018 @ 14:25:03 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183875081
Misset Horeca heeft van alle lijsten een samengestelde totaallijst gemaakt:

De Misset Horeca Superlijst 2019 is hier te vinden:
https://www.missethoreca.(...)lijst-2019-101313773
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:00:10 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184552231
Een grote schok voor culinair Frankrijk.
Maandag 21 januari werd bekend gemaakt dat restaurant Auberge de L’Ill in de Elzas zijn derde ster kwijt is. Het restaurant had die drie sterren al 51 jaar in bezit. De rode gids in Frankrijk telde overigens nog meer grote verschuivingen.

‘Na eenenvijftig jaar van drie sterren, heb ik gehoord dat we de derde ster kwijt zijn. Het is moeilijk voor ons team… voor iedereen; de gasten, ons gezin. We hebben ons team echt weer moed in
moeten praten, sommigen waren ingestort’, aldus Marc Haeberlin tegenover de Franse media.

Ook Marc Veyrat verloor zijn derde ster voor Maison des Bois. Het restaurant werd in 2018 onderscheiden met die derde ster. Op Facebook reageert de topchef: ‘De mooiste sterren zijn die schitteren in de ogen van onze gasten en mijn team. Ik was kok, ik ben kok, kok, ik blijf. We zullen elke dag werken, innoveren, creëren, zodat je de sterren in je ogen kunt houden. Het is onze beste beloning en onze reden om te zijn.’

Verrassend is ook dat de Franse chef Sebastien Bras van Le Suquet die in 2017 zijn drie Michelinsterren inleverde vanwege de druk die ermee gepaard gaat, twee Michelinsterren terugkreeg in de gids van 2019.

De druk voor het behoud van de sterren voelt Bras nu echter niet. ‘Ik heb vorig jaar kenbaar gemaakt wat de sterren met mij doen en heb desondanks het vertrouwen van mijn gasten gekregen. Nu ik de druk heb losgelaten, geniet ik meer dan ooit. Dat verandert de komst van deze twee sterren niet’, aldus de kok tegenover de media in Frankrijk.

Restaurant Mirazur van chef Mauro Colagreco kreeg een derde Michelinster in de gids van 2019. Le Clos des Sens van chef Laurent Petit kreeg ook de hoogste onderscheiding in de bandengids.

Aan de culinaire gids werden in de nieuwe editie vijf nieuwe tweesterrenrestaurants toegevoegd aan de lijst. In Cancale werd Le Coquillage, bekroond met een ster. Maar ook AM van Alexandre Mazzia in Marseille, Christophe Hay in La Maison d’à Côté en in Parijs het restaurant van David Toutain. Als laatste restaurant La Scène, het restaurant in the Prince de Galles hotel, waar de keuken wordt bestierd door chef Stéphanie Le Quellec.

68 nieuwe restaurant werden bekroond met één Michelinster. ‘Veel van deze restaurants worden gerund door jonge gepassioneerde chefs die mooie, nieuwe dingen laten zien’, zo laat Michelin weten.

Frankrijk telt nu:
520 eensterrestaurants, inclusief de 68 nieuwe restaurants.
85 tweesterrenrestaurants, inclusief de vijf nieuwe restaurants
27 driesterrenrestaurants, waaronder de twee nieuw toegevoegde
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')