abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182796550
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nog van een ongeluk waarbij de klap zo erg was dat de fiets hoog in een lantaarnpaal belandde. Dader kreeg een werkstrafje.
Een taakstraf van 240 uur is vrij gebruikelijk voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval. Als er alcohol in het spel was kan dat leiden tot een hogere straf (een onvoorwaardelijke gevangenisstraf), maar zelfs dat is niet altijd het geval.
pi_182796691
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 12:41 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Bron?

Maar oké, even er vanuit gaande dat dat zo is. En nu? Gewoon maar mensen met alcohol op laten rijden? Of alleen alcoholisten mogen met alcohol rijden? Wat stel je voor?
Nee, maar in bijvoorbeeld de jaren 70/80 waren er nog geen controles. Dronken rijden was nog maatschappelijk geaccepteerd. Niet voor niets 3000 verkeersdoden per jaar in de jaren 70 bijvoorbeeld Veel mensen die toen al reden en nu weleens met een paar drankjes teveel rijden (ik praat het niet goed) zijn niet te vergelijken met 19-jarigen die compleet bezopen achter het stuur stappen.
pi_182796759
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 17:49 schreef jakosi het volgende:

[..]

Nee, maar in bijvoorbeeld de jaren 70/80 waren er nog geen controles. Dronken rijden was nog maatschappelijk geaccepteerd. Niet voor niets 3000 verkeersdoden per jaar in de jaren 70 bijvoorbeeld Veel mensen die toen al reden en nu weleens met een paar drankjes teveel rijden (ik praat het niet goed) zijn niet te vergelijken met 19-jarigen die compleet bezopen achter het stuur stappen.
Jaren 70: citroenjenevertjes bij oma na de kerkdienst.
Maar om de jaren 80 werd er al heftig veel gecontroleerd hoor. In Nederland. Ik reed meerdere keren per jaar in een fuik. Was eigenlijk normaal. Ook veel vaker overdag gewoon autocontrole.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182797017
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 16:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb in vijftien jaar welgeteld 1x geblazen.

Gemiddeld rijd ik al dik tien jaar tussen de 35-45k per jaar.

Drink overigens nooit als ik moet rijden. Een enkele keer heb ik 1 biertje gedronken of getoast met een glas wijn of champagne maar dan alleen als ik wist dat er nog even was voor vertrek. Ik voel de alcohol namelijk zelf vrij goed, ook na 1 biertje als ik die nuchter of vrij snel drink.
In het prachtboek Freakonomics is te lezen dat de gemiddelde Amerikaan zo'n 10x (!) de aarde rond kan rijden voordat ie 1 keer moet blazen. 1 op 400.000 kilometer. En dan zal je net zien dat ie precies die ene keer nuchter was. :) Jouw situatie komt daar ook op neer zodat het hier niet veel anders zal zijn. Pakkans 1 op een paar miljoen ofzo. Dat is voor verbetering vatbaar lijkt me. Het gebeurt zoveel omdat je toch nooit gepakt wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182797475
Wat ik heel erg vind is dat het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld is geworden dat je gewoon doorrijdt nadat je een fietser (of twee) op je motorkap heb gehad.

De arrogantie ten top. Alsof je een broodje bij AH hebt gehaald.

Ben je van alle gezeik af. Ach joh wat maakt het uit, alleen maar lastig, gewoon verder rijden. Niks aan de hand.

Vieze vuile arrogante rotklootzak.
pi_182797537
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:24 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik heel erg vind is dat het blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld is geworden dat je gewoon doorrijdt nadat je een fietser (of twee) op je motorkap heb gehad.

Ben je van alle gezeik af. Ach joh wat maakt het uit, alleen maar lastig, gewoon verder rijden. Niks aan de hand.

Hoe ver is hij doorgereden?

Ik denk niet dat zoiets per se te maken heeft met arrogantie.. Misschien in bepaalde gevallen wel.
pi_182797596
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:24 schreef Sigaartje het volgende:

Alles begint ermee dat het gewoon de norm is dat je met de auto naar de kroeg gaat, je je daar voltankt en weer de auto terug pakt. Dat is heel normaal blijkbaar tegenwoordig. Vroeger werden je sleutels nog wel eens afgepakt door de kroegbaas. De pakkans geeft die attitude gelijk, geen vuiltje aan de lucht als je zo rolt. Dat moet dus anders. Zoals gewoonlijk interesseert het de politiek geen reet.
pi_182797617
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe ver is hij doorgereden?

Ik denk niet dat zoiets per se te maken heeft met arrogantie.. Misschien in bepaalde gevallen wel.
450 meter tot zijn wrak de geest gaf.
Niet eens het gevoel hebben om even om te kijken naar de mensen die hij heeft aangereden. Wat een lul. Niet eens even denken, hoe zou het met ze gaan.
Vreselijk iemand dit.
  Forum Admin zondag 28 oktober 2018 @ 18:37:30 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182797730
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alles begint ermee dat het gewoon de norm is dat je met de auto naar de kroeg gaat, je je daar voltankt en weer de auto terug pakt. Dat is heel normaal blijkbaar tegenwoordig. Vroeger werden je sleutels nog wel eens afgepakt door de kroegbaas. De pakkans geeft die attitude gelijk, geen vuiltje aan de lucht als je zo rolt. Dat moet dus anders. Zoals gewoonlijk interesseert het de politiek geen reet.
Er was vroeger meer sociale controle, klopt, maar er werd echt veel gemakkelijker gedacht over drinken en rijden hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182797774
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In het prachtboek Freakonomics is te lezen dat de gemiddelde Amerikaan zo'n 10x (!) de aarde rond kan rijden voordat ie 1 keer moet blazen. 1 op 400.000 kilometer. En dan zal je net zien dat ie precies die ene keer nuchter was. :) Jouw situatie komt daar ook op neer zodat het hier niet veel anders zal zijn. Pakkans 1 op een paar miljoen ofzo. Dat is voor verbetering vatbaar lijkt me. Het gebeurt zoveel omdat je toch nooit gepakt wordt.
Ik zou graag willen dat ze meer controleren. Vooral ook op asociaal rijgedrag, whatsappende chauffeurs en buitenlandse vrachtwagens met manekementen.

Sowieso moeten ze elk petje of figuur met te veel blinkend goudom de hals en in de mond vaak staande houden. Rijdt vaak in een afgetrapte maar net iets te snelle en vaak matig onderhouden auto.
Whatever...
pi_182797811
Lichte straffen komen doorgaans voort uit de strafrechtelijke categoriseringen waar de rechter het mee moet doen. Veel verder dan dood door schuld kom je doorgaans niet.

Zie Porsche arrest.
pi_182797826
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er was vroeger meer sociale controle, klopt, maar er werd echt veel gemakkelijker gedacht over drinken en rijden hoor.
Dat klopt, maar het is nu drukker op de weg, de auto’s kunnen sneller en mensen hebben meer geld.

We hebben hier een dorpskroeg en tot 10 jaar geleden parkeerde daar ‘s nachts een politiebusje in het weekend voor de deur, opzichtig. Niemand die het in zijn hoofd haalde om te gaan rijden. Dat moeten ze vaker doen in uitgaansgelegenheden. Nu gebeurt dat niet meer, maar het is een uitstekende preventie. Iemand die uit de kroeg kwam en naar een auto liep mocht gelijk blazen. Uitstekend!
pi_182797959
Het is wel ironisch dat de VVD altijd stond voor "meer blauw op straat" terwijl ze actief gezorgd hebben voor veel minder blauw op straat. Het beste zal toch zijn om niet meer op die zwaar bedrieglijke partij te stemmen.

Het politiebusje wat Sigaartje hierboven noemt kost geld en levert geen rendement op in de ogen der VVD rendementsdenkers. Dus halen we die weg.
pi_182798004
Ik zie bijna nooit meer politie, ja, en dan krijg je nare gevallen zoals dit.
pi_182798016
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
Het is wel ironisch dat de VVD altijd stond voor "meer blauw op straat" terwijl ze actief gezorgd hebben voor veel minder blauw op straat. Het beste zal toch zijn om niet meer op die zwaar bedrieglijke partij te stemmen.
Ja, maar dat doen demense dus kennelijk niet en er zijn natuurlijk nog meer redenen om er niet op te stemmen. Niet per se de verkeerssituatie in Goes of een onder invloed verkerende jonge automobilist die twee mensen doodrijdt.
I´m back.
pi_182798020
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:53 schreef Sigaartje het volgende:
Nee, nooit meer idd. Ik ook niet.
I´m back.
  Forum Admin zondag 28 oktober 2018 @ 18:54:45 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182798027
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is nu drukker op de weg, de auto’s kunnen sneller en mensen hebben meer geld.

We hebben hier een dorpskroeg en tot 10 jaar geleden parkeerde daar ‘s nachts een politiebusje in het weekend voor de deur, opzichtig. Niemand die het in zijn hoofd haalde om te gaan rijden. Dat moeten ze vaker doen in uitgaansgelegenheden. Nu gebeurt dat niet meer, maar het is een uitstekende preventie. Iemand die uit de kroeg kwam en naar een auto liep mocht gelijk blazen. Uitstekend!
Klopt, maar de politie controleert tegenwoordig heel weinig op alcohol heb ik het idee.

Laat het handhavers doen, ofzo?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182798070
Op grote stations in de Randstad staat het bomvol met politie. De reden is de terreurdreiging van de islam. Daar gaat alle mankracht naar toe. Het verkeer lijdt daaronder.
pi_182798091
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen demense dus kennelijk niet en er zijn natuurlijk nog meer redenen om er niet op te stemmen. Niet per se de verkeerssituatie in Goes of een onder invloed verkerende jonge automobilist die twee mensen doodrijdt.
Het is wel jammer dat 50'ers als jij en ik zo cynisch zijn over hoe de maatschappij reilt en zeilt. Dat zou toch niet zo moeten zijn lijkt me. Hoe zal dat toch komen? :)
pi_182798104
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat 50'ers als jij en ik zo cynisch zijn over hoe de maatschappij reilt en zeilt. Dat zou toch niet zo moeten zijn lijkt me. Hoe zal dat toch komen? :)
Ja, hoe zou dat komen idd.
I´m back.
pi_182798110
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:53 schreef Sigaartje het volgende:
Ze weten jou niet meer te vinden. Lijkt me net tof
  zondag 28 oktober 2018 @ 19:00:07 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182798122
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat vast dan dat de automobilist gedronken had? En de fietsers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182798128
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja en nee
pi_182798137
quote:

[..]

Zie hierboven.
I´m back.
pi_182798170
quote:

[..]

De automobilist of w.s. alcomobilist rijdt met een potentieel moordwapen rond zo bleek. Erg zwak weer dit om de dingen in twijfel te trekken. Misschien was het wel een actieve en geslaagde zelfmoordpoging van deze fietsers. Ik denk dat je dan pas tevreden bent over de berichtgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')