Geluk dwing je af, dat hoef je niet te zoeken.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Zoek jij geen geluk in leven?
Jij.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:53 schreef Niffo het volgende:
[..]
Geluk dwing je af, dat hoef je niet te zoeken.
Echt, deze onzinvraag ook steeds he!quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Zoek jij geen geluk in leven?
Vreemd beeld heb jij van andere landen. Zeker nog niet vaak buiten Nederland geweest?quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt, deze onzinvraag ook steeds he!Je snapt echt wel wat er bedoeld wordt.
Deze mensen kunnen vast ook wel gelukkig worden in hun eigen land, maar hier waar er meer centjes zomaar gratis weggegeven worden is het leven een heel stuk makkelijker natuurlijk!
Da's beter dan in eigen land je prakje op een brandend ezelstrontvuurtje te koken.
quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:06 schreef ToT het volgende:
Da's beter dan in eigen land je prakje op een brandend ezelstrontvuurtje te koken.
Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat er mensen in Nederland wonen die in afgelegen gebieden woonden en die in lemen hutjes woonden en dus idd kookten op gedroogde stront.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vreemd beeld heb jij van andere landen. Zeker nog niet vaak buiten Nederland geweest?
Je hebt het nu over Syriers, maar slechts een gedeelte van de asielaanvragen komt van hen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]Waar heb je het over. Veel van deze mensen leefde gewoon onder normale omstandigheden. Maar ja, als je huis, werk en halve omgeving platgebombardeerd zijn, is het lastig om je even voort te zetten zoals je gewend was.
Ze mogen wel wat dankbaarder zijn en integreren in de samenleving ipv de EU onveilig te maken, iedere asielzoeker en/of immigrant moet bij een criminele overtreding direct samen met aanhang op een zwarte exit lijst komen, na uitzitten 'straf' direct uitzetten.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]Waar heb je het over. Veel van deze mensen leefde gewoon onder normale omstandigheden. Maar ja, als je huis, werk en halve omgeving platgebombardeerd zijn, is het lastig om je even voort te zetten zoals je gewend was.
Wonen of woonden?quote:Op zondag 28 oktober 2018 15:11 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat er mensen in Nederland wonen die in afgelegen gebieden woonden en die in lemen hutjes woonden en dus idd kookten op gedroogde stront.
[..]
Wordt nog steeds gedaan in bepaalde gebieden. Dus wonen. Of, woonden als ze nu in Nederland leven.quote:Op zondag 28 oktober 2018 15:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wonen of woonden?
Wonen, nee.
Woonden, 100 jaar geleden misschien.
Jij denkt werkelijk dat iemand die in een lemen hut woont geld heeft om die smokkelaars te betalenquote:Op zondag 28 oktober 2018 15:53 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Wordt nog steeds gedaan in bepaalde gebieden. Dus wonen. Of, woonden als ze nu in Nederland leven.
Omgeving herbouwen, net als na de Tweede wereldoorlog overal gebeurde.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:50 schreef Hamzoef het volgende:
Jij denkt dat de mensensmokkelaars betalen de enige manier is? Of dat die persoon dat in zn eentje doet? Dat gezins- en familieherenigingen niet kunnen leiden tot overkomst naar Nederland?quote:Op zondag 28 oktober 2018 16:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat iemand die in een lemen hut woont geld heeft om die smokkelaars te betalen
Je hebt echt geen idee hè.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:30 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jij denkt dat de mensensmokkelaars betalen de enige manier is? Of dat die persoon dat in zn eentje doet? Dat gezins- en familieherenigingen niet kunnen leiden tot overkomst naar Nederland?
Dat lui die in een lemen hutje woonden, geen armen en benen hebben die ze kunnen gebruiken om geld bij elkaar te harken om steeds maar weer een stapje dichter naar Europa te komen?
En dus dat enkel rijke Afrikanen deze kant opkomen? Nou, nee. Genoeg van die lui hebben met veel moeite en hulp van anderen de centen bij elkaar gesprokkeld en/of de hoer gespeeld om die overtocht maar te kunnen betalen.
Lol heb je voor die woede intens verdriet van nabestaanden en een levenslange gevangenisstraf voor over voor altijd gescheiden van je familie, vrienden en dochter? Zal ze vast waarderen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dat is gruwelijk en nachtmerrie voor de familie en vrouw.
Als ik dr vader was, schoot ik alle verkrachters gelijk dood..
Hier kan ik echt kwaad om.
Laat m nou lekker met zn White knight fantasiequote:Op zondag 28 oktober 2018 18:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Lol heb je voor die woede intens verdriet van nabestaanden en een levenslange gevangenisstraf voor over voor altijd gescheiden van je familie, vrienden en dochter? Zal ze vast waarderen!
Dat gebeurden met miljarden Amerikaanse smeergeld om hun invloedssfeer hier uit te breiden. Misschien heb je wel eens van het Marshall plan gehoord?quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:13 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Omgeving herbouwen, net als na de Tweede wereldoorlog overal gebeurde.
Polen werd herbouwd, en had niet de Marshall gelden. Ooit wel eens van Polen gehoord, van Tsjechoslowakije, van Oost Duitsland en van Yoegoslavië?quote:Op zondag 28 oktober 2018 19:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat gebeurden met miljarden Amerikaanse smeergeld om hun invloedssfeer hier uit te breiden. Misschien heb je wel eens van het Marshall plan gehoord?
In Syrië zijn die middelen niet voorhanden, voorts is de situatie nog altijd niet stabiel.
De meeste, wat dus een aantal overhoudt dat NIET uit die grote steden komt en woonde in sloppenwijken, lemen hutjes en andere bouwsels zonder stromend water, gas en elektriciteit.quote:Op zondag 28 oktober 2018 17:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hè.
De meeste komen uit de steden daar vindt je geen lemen hutjes.
De situatie in een Libanees opvangkamp zal niet te vergelijken zijn met een AZC hier of met een eigen woning, gratis geld, gratis zorgverzekering en..en.. dus ik snap wel waarom zij WEL terug willen keren. Degene die in Europa zitten en alles gratis krijgen, hebben nauwelijks motivatie om terug te keren want die zitten in een soort van paradijs. Zeker ten opzichte van wat het land nu is. En ik kan ze geen ongelijk geven eigenlijk, hoewel het natuurlijk niet klopt.quote:Op zondag 28 oktober 2018 19:44 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Polen werd herbouwd, en had niet de Marshall gelden. Ooit wel eens van Polen gehoord, van Tsjechoslowakije, van Oost Duitsland en van Yoegoslavië?
Veel vluchtelingen die in een Libanees opvangkamp zaten zijn teruggekeerd naar Syrië. De situatie is inmiddels wel stabiel op veel plekken.
Ik snap op zich nog best dat die mensen hier het geluk zoeken. Ik vind echter dat wij dat niet hoeven te faciliteren ten koste van onszelf. We hebben al problemen genoeg met de eerste lichting migranten uit moslimlanden, daar nog meer van importeren brengt gewoon ellende. Ook in delen van Afrika en onder een flink aantal Afrikanen heerst een heel andere moraal op allerlei gebieden dan in West-Europa. Dus hou dat lekker gescheiden, zou ik zeggen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 11:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt, deze onzinvraag ook steeds he!Je snapt echt wel wat er bedoeld wordt.
Deze mensen kunnen vast ook wel gelukkig worden in hun eigen land, maar hier waar er meer centjes zomaar gratis weggegeven worden is het leven een heel stuk makkelijker natuurlijk!
Veel mensen zien nu eenmaal niet in dat het toelaten van grote aantallen mensen met een radicaal andere cultuur problemen zal opleveren, het ene probleem wat groter dan het andere. Die mensen gaan zich echt niet binnen 50 jaar gedragen als een geboren en getogen Nederlander. Als het nou alleen ging over wat er gegeten wordt of welke muziek ze luisteren zou het natuurlijk niet uitmaken, maar er zijn ook enorme verschillen op sociaal vlak en wat betreft de normen en waarden. Als je daar vervolgens niet positief tegenover staat dan ben je een racist of een xenofoob.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik snap op zich nog best dat die mensen hier het geluk zoeken. Ik vind echter dat wij dat niet hoeven te faciliteren ten koste van onszelf. We hebben al problemen genoeg met de eerste lichting migranten uit moslimlanden, daar nog meer van importeren brengt gewoon ellende. Ook in delen van Afrika en onder een flink aantal Afrikanen heerst een heel andere moraal op allerlei gebieden dan in West-Europa. Dus hou dat lekker gescheiden, zou ik zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |