quote:
Op dinsdag 30 oktober 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:[..]
Het is toch evident als mensen het uit naam van de Islam doen? Terrorisme voorkom je overigens niet door een opvoeding. Terrorisme ontstaat door hatelijke indoctrinatie.
Net zoals dat het evident is dat mensen uit naam van het westen, vrijheid en democratie doen. Wat laat jou in godsnaam zo selectief te werk gaan, je ogen sluiten voor wat er elders gebeurd en zelfs kunnen claimen dat het in geen elke ander geloof gebeurt. Maak je een grapje ofzo?
Ik zeg dat de meeste boots on the ground in moslimlanden die tegen de IS strijden moslims zijn, ik zeg dat de overgrote meerderheid van de moslims zich niet kunnen vinden in het verhaal van IS en jij hebt het over een gemeenschappelijk voedingsbodem. Dan kan ik niet anders dan te concluderen dat jij en en extreem-rechts ook een gemeenschappelijke voedingsbodem hebben. Ben benieuwd of je consequent bent.
Terrorisme is een tactiek, dat voorkom je inderdaad niet door opvoeding. Hatelijke indoctrinatie zorgt overigens ook niet voor terrorisme, maar het leid wel tot extremisme en radicalisering wat kan leiden tot terroristische tactieken. En met een traditioneel islamitisch opvoeding voorkom je wel degelijk radicalisering volgens de Britse geheime dienst, 'gemeenschappelijke voedingsbodem? are you fucking kidding me.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2018 17:18:11 ]