abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182597538
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik dit in het goede gedeelte plaats.

Ik heb nu ongeveer 2 maanden last van hielspoor. Ben hiervoor bij de dokter geweest en die gaf aan dat het 1 tot 4 maanden kan duren. Bij het rustig lopen heb ik geen last maar zodra ik iets aanzet qua hardlopen dan voel ik het gelijk. Ik heb 2 oefeningen gekregen van de dokter en fysiotherapie was niet nodig.

Ik vroeg me af of iemand advies heeft wat ik eraan kan doen. Ik heb 1x nog contact gehad met de dokter 2 weken geleden en die gaf aan rust houden. Ik doe dit wel maar wil toch langzaam aan weer gaan sporten. De oefeningen die ik van de dokter heb gekregen: thuis op de trap en dan de voet zover mogelijk omhoog uitstrekken en daarna laten zakken zo laag mogelijk en een handdoek op de vloer leggen en dan met de tenen die naar me toe halen.

Is er misschien iemand die er (helaas) ervaring mee heeft en misschien nog wat tips kan geven.

alvast bedankt!
pi_182597568
Je hebt van die hakzooltjes die je in je schoen kunt doen.
En andere oefeningen zijn: met een tennisbal onder je voet rondje draaien met je voet, terwijl je op een stoel zit, ook kun je met een springtouw onderlangs je voet (spannen met je handen) en dan je been strekken, beetje zelfde druk als wanneer je op de trap strekt.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_182599037
Ja zooltjes moet ik inderdaad nog kopen, die tip had ik van meerdere mensen gekregen. De andere 2 oefeningen wist ik nog niet, bedankt!
pi_182599176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:00 schreef MRDOEI het volgende:
Ja zooltjes moet ik inderdaad nog kopen, die tip had ik van meerdere mensen gekregen. De andere 2 oefeningen wist ik nog niet, bedankt!
Die hieltjes in je schoen echt doen, lijkt knullig, maar helpt enorm. Na de eerste paar dagen al :Y.
dag
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:33:22 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182599657
Afhankelijk van hoe je intensief je je voeten wil gebruiken (ik lees iets over hardlopen in de OP) zou ik toch overwegen een afspraak met een fysio of podotherapeut te maken.
Huilen dan.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:50:30 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_182607573
Niet hardlopen. Rust houden is het beste wat helpt. Als het echt extreem blijft aanhouden bestaat er volgens mij ook een soort electroshocktherapie, vertelde mijn fysio, maar zelf nooit nodig gehad.

Kun je niet tijdelijk gaan fietsen, of iets anders waarbij je niet steeds op je voet ploft?
disclaimer
pi_182627433
Bedankt voor alle tips! Ga er zeker wat mee doen.

Ja ik kan inderdaad gewoon gaan fietsen en dat doe ik nu ook maar ik vind het hardlopen het leukst. Maar moet er maar even vrede mee hebben dat dat een tijdje niet kan.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:38:53 #8
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182631215
Volgens de arts duurt het 1 tot 4 maanden? Wat optimistisch. Ik ben er net na 8 maanden vanaf en iedereen die ik erover sprak had het over 1 en zelfs 2 jaar. :o.

Ik ben er overigens niet mee naar de huisarts geweest. Oefeningen ervoor vergeet ik toch weer te doen. :@ We heb ik al die tijd op gel zooltjes gelopen.
Het rotste moment hier was uit bed komen. Je voeten weer gaan bewegen nadat ze in rust waren gaf de meeste pijn. Matige beweging is dus juist goed. Maar ja slapen moet ook gebeuren. :P
Een volgende keer dat ik hielspoor oploop overweeg ik een hielspoor sok te kopen. Het ziet er niet uit maar schijnt wel te helpen doordat de peesplaat in uitgerekte houding blijft.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187086898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:38 schreef Elpis het volgende:
We heb ik al die tijd op gel zooltjes gelopen.
Van welk merk was dat? Scholl?
pi_187086962
Geen 'gel' zooltjes gebruiken maar leren/harde zooltjes/hakjes.
Rust houden, echt NIET hardlopen en het heeft veel tijd nodig wil je er vanaf komen.
Ook zonder oefeningen en zooltjes gaat het over.. qua tijd maakt het niet zoveel uit blijkt uit onderzoek.
Gewoon je dagelijkse dingen doen en het rustig laten genezen is echt het beste :)

/ervaringsdeskundige
  zaterdag 25 mei 2019 @ 21:08:49 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187087141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:53 schreef stokj het volgende:

[..]

Van welk merk was dat? Scholl?
Nee cheapo's van aliexpress, maar zagen er wel herzelfde uit als die van Scholl.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:56 schreef Bluezz het volgende:
Geen 'gel' zooltjes gebruiken maar leren/harde zooltjes/hakjes.
Dapper van je maar dan was ik helemaal niet meer vooruit gekomen en verkrampt van het schrap zetten tegen de pijn.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187087208
Bij mij heeft een osteopaat een zeer positieve invloed gehad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')