abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:32:47 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_182599645
Leuk hoor, al die ervaringsverhalen van users die nog nooit direct hebben hoeven betalen bij een tandarts. Jullie snappen toch wel dat dat niet betekent dat direct moeten betalen bij een tandarts niet voorkomt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_182599677
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:32 schreef Lienekien het volgende:
Leuk hoor, al die ervaringsverhalen van users die nog nooit direct hebben hoeven betalen bij een tandarts. Jullie snappen toch wel dat dat niet betekent dat direct moeten betalen bij een tandarts niet voorkomt?
uiteraard, maar dan zoekt TS toch eentje waarbij je niet direct hoeft te betalen?
pi_182599803
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:32 schreef Lienekien het volgende:
Leuk hoor, al die ervaringsverhalen van users die nog nooit direct hebben hoeven betalen bij een tandarts. Jullie snappen toch wel dat dat niet betekent dat direct moeten betalen bij een tandarts niet voorkomt?
lees jij wel? Het is logisch dat je bij een noodtandarts gelijk na de behandeling moet betalen. TS moet gewoon een nieuwe tandarts zoeken die factureert via famed, dat staat meestal wel aangegeven op de website. Dan hoef je dus niet direct te betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 22:40:18 ]
pi_182604847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:40 schreef MCH het volgende:

[..]

lees jij wel? Het is logisch dat je bij een noodtandarts gelijk na de behandeling moet betalen. TS moet gewoon een nieuwe tandarts zoeken die factureert via famed, dat staat meestal wel aangegeven op de website. Dan hoef je dus niet direct te betalen.
Ja, of een die zelf factureert met een betaaltermijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Beste debater 2022 zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:52:56 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182622175
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 04:06 schreef Linn000 het volgende:
Ik heb sinds ik antidepressiva slik een slechter gebit als voorheen. In 2015 een verstandskies laten trekken en met dit trekken heeft mijn vorige tandarts de kies die ervoor staat kapot gebroken. Dit was maar een klein stukje maar ivm financien heb ik het zo gelaten. Ik kon nog een tand laten doen simpelweg niet betalen. We zijn nu 3jaar verder en die kies is alleen maar verder afgebrokkeld en ik heb er nu echt dagelijks uren hoofdpijn van. Begin ook steken op de borst te krijgen.

Nou is het zo dat voor ik mijn Wajong kreeg ik 1,5 jaar ziek thuiszat en ik had daar een schuld van 28000 euro aan over gehouden. Dit is inmiddels afbetaald. Zonder sanering. Dit kon doordat mijn ex vaste lasten betaalde.

Inmiddels woon ik alleen na een hoop ellende met diezelfde ex en ik kan rondkomen, ik heb alleen gewoon geem ruimte om Eem kies te laten trekken A 44¤.

Als dit in 2 keer te betalen is, of op rekening zodat ik het precies op payday kan betalen zou dit wel lukken. Echter weigeren de tandartsen hier in het dorp mij te helpen op rekening of in delen. Verzekering heb ik niet, dit omdat ik maar net rondkom en nog niet zolang uit de schulden ben (je krijgt pas een aanvullende als je schuld afbetaald is)

Het is nu 4.04u, ik ben doodmoe maar ik kan door enorme hoofd en kiespijn niet slapen.

Is er een regeling hier voor?
Heb je nu iets kunnen regelen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182627057
Probeer eens te kijken naar plaatsen waar ze voor tandarts studeren, Arnhem heeft dat bijv, zij zoeken altijd patienten tegen veel lager tarief
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:37:54 #57
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182628083
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:50 schreef Linn000 het volgende:
[...]
is allemaal van mijn Wajong betaald, met 500¤ per maand aflossing, daarnaast cz en boodschappen.
Als je eerst iedere maand 500 euro opzij kon leggen, waar zit dan nu het probleem?

Want als ik je verhaal goed interpreteer dan woon je inmiddels zelfstandig. Maar gaat die 500 euro nu volledig op aan vaste lasten? Want dat is wel fors. Ontvang je huur- en zorgtoeslag?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182629422
ik ken alleen maar tandartsen die na afloop een rekening sturen per e-mail of post met een betalingstermijn van een maand of meer. Daar zitten dan 2 pay dagen in en je probleem is opgelost.

Contact betalen bij een tandarts na afloop behandeling heb ik nog nooit van gehoord en zal ik ook nooit accepteren.

Dit is wel een bekend probleem bij mensen met weinig geld. Dat was laatst nog op tv. Gebitten die rotten helemaal weg, omdat mensen geen geld hebben voor de tandarts. Op TV zag ik iemand die zijn eigen tand trok met een touwtje en gewicht en het lukte hem ook nog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:37:07 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182630356
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ken alleen maar tandartsen die na afloop een rekening sturen per e-mail of post met een betalingstermijn van een maand of meer. Daar zitten dan 2 pay dagen in en je probleem is opgelost.

Contact betalen bij een tandarts na afloop behandeling heb ik nog nooit van gehoord en zal ik ook nooit accepteren.

Dit is wel een bekend probleem bij mensen met weinig geld. Dat was laatst nog op tv. Gebitten die rotten helemaal weg, omdat mensen geen geld hebben voor de tandarts. Op TV zag ik iemand die zijn eigen tand trok met een touwtje en gewicht en het lukte hem ook nog.
via famed of zo idd
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182630789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Contact betalen bij een tandarts na afloop behandeling heb ik nog nooit van gehoord en zal ik ook nooit accepteren.
Hoezo niet? Ik bedoel als je er niet voor verzekerd bent moet je toch wel betalen en als ze de kosten wat lager kunnen houden door je direct te laten afrekenen lijkt mij dat mooi meegenomen (zolang ze cash accepteren). Bij de kapper laat je je toch ook niet op rekening knippen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182630803
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ik bedoel als je er niet voor verzekerd bent moet je toch wel betalen en als ze de kosten wat lager kunnen houden door je direct te laten afrekenen lijkt mij dat mooi meegenomen (zolang ze cash accepteren). Bij de kapper laat je je toch ook niet op rekening knippen?
het is gebruikelijk in de zorg om een rekening achteraf te krijgen, bij de kapper niet. Als iemand zich niet houdt aan de gebruikelijke regels dan zoek ik er 1 op die dat wel doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182630843
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het is gebruikelijk in de zorg om een rekening achteraf te krijgen, bij de kapper niet. Als iemand zich niet houdt aan de gebruikelijke regels dan zoek ik er 1 op die dat wel doet.
Dat is natuurlijk ook je goed recht en dat raadt ik de TS in dit geval dan ook aan. Zelf prefereer ik cash betalen, omdat dat doorgaans de mogelijkheid geeft minder persoonsgegevens achter te laten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182632367
Leen van vrienden of familie.
pi_182654270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:50 schreef Linn000 het volgende:
Ik heb al mijn schulden afbetaald en was daar februari dit jaar vanaf kan pas aanvullend tand nemen in dec/jan.
Oh en die ex heeft geen enkel iets afbetaald hoor die heeft alleen voor ellende gezorgd.is allemaal van mijn Wajong betaald, met 500¤ per maand aflossing, daarnaast cz en boodschappen.
Hij betaalde alle vaste lasten, jij niets. Dus ja, hij heeft indirect je schulden afbetaald.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:13:58 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182654683
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 12:25 schreef missyB het volgende:
Probeer eens te kijken naar plaatsen waar ze voor tandarts studeren, Arnhem heeft dat bijv, zij zoeken altijd patienten tegen veel lager tarief
Dit ja.. Studenten.. In Groningen heb je ze ook aan de achterkant van het zkh

Verder lijkt het me ook dat een tandARTS zorgplicht heeft en je niet de deur wijst als je aangeeft dat je pijn hebt..

(Ik kan op dit tijdstip, zondagavond, gewoon aanbellen bij de tandarts hier in het dorp, en als ie thuis is dan trekt ie zn pakkie aan, gooit het licht aan en helpt me, dat heeft ie 1 keer gedaan.. en hij gaf aan dat het hoorde bij zn vak toen ik zei dat ik me kapot schaamde dat het geen dag later kon.. gaf ie niets om)
pi_182655016
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:03 schreef Mortaxx het volgende:
Sinds wanneer werkt een tandarts niet op rekening? Ik krijg gewoon een acceptgiro waarvoor je 30 dagen hebt?
Mijn nieuwe tandarts doet alleen aan pin-betalingen. Direct aftikken. Tenzij je een vervolgafspraak krijgt voor alle gaatjes enzo, dan krijg je alvast een begroting zodat je weet wat je op de vervolgafspraak moet pinnen.

Bij vorige tandartsen ging het via AI.
Somebody that I used to know
pi_182655225
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dus die tandarts maakt jouw kies stuk en jij moet zelf betalen?
En dit.
Somebody that I used to know
pi_182655565
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mijn nieuwe tandarts doet alleen aan pin-betalingen. Direct aftikken. Tenzij je een vervolgafspraak krijgt voor alle gaatjes enzo, dan krijg je alvast een begroting zodat je weet wat je op de vervolgafspraak moet pinnen.

Bij vorige tandartsen ging het via AI.
Gelijk betalen vind ik wel klantonvriendelijk, moet je dan gelijk ook weer bijlappen als je na een dag napijn krijgt of als de tand toch nog een beetje bijgeslepen moet worden?
pi_182655638
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelijk betalen vind ik wel klantonvriendelijk, moet je dan gelijk ook weer bijlappen als je na een dag napijn krijgt of als de tand toch nog een beetje bijgeslepen moet worden?
Dat laatste weet ik niet (ik vind dat dat bijslijpen gewoon 'service' hoort te zijn en dus onbetaald), maar ik had wel laatst een extra (spoed)consult en die moest ik inderdaad ook direct aftikken.

Tja, niet klantvriendelijk, maar het staat duidelijk vermeld op hun website bij aanmelden bij de praktijk, dus je weet waar je ja tegen zegt. Als je het niet wilt, moet je niet bij deze tandarts.
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 20:48:18 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182655808
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dit ja.. Studenten.. In Groningen heb je ze ook aan de achterkant van het zkh

Verder lijkt het me ook dat een tandARTS zorgplicht heeft en je niet de deur wijst als je aangeeft dat je pijn hebt..

(Ik kan op dit tijdstip, zondagavond, gewoon aanbellen bij de tandarts hier in het dorp, en als ie thuis is dan trekt ie zn pakkie aan, gooit het licht aan en helpt me, dat heeft ie 1 keer gedaan.. en hij gaf aan dat het hoorde bij zn vak toen ik zei dat ik me kapot schaamde dat het geen dag later kon.. gaf ie niets om)
huh wat waar? :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182655967
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

huh wat waar? :o
Waar doel je op? Op de tandartsstudenten of de tandarts die op zondagavond nog aan de bak gaat?

Meeste tandartsen hebben dat laatste overigens opgelost met een gezamenlijke spoeddienst. Want inderdaad: tandARTSEN hebben zorgplicht, maar daar voldoen ze ook aan als ze dat gezamenlijk organiseren en om toerbeurt diensten draaien. Als patiënt ben je zo altijd verzekerd van 24/7 tandartszorg.
Somebody that I used to know
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:53:41 #72
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182656005
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

huh wat waar? :o
Gewoon in een gemiddeld dorpje..
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:54:10 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182656025
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waar doel je op? Op de tandartsstudenten of de tandarts die op zondagavond nog aan de bak gaat?

Meeste tandartsen hebben dat laatste overigens opgelost met een gezamenlijke spoeddienst. Want inderdaad: tandARTSEN hebben zorgplicht, maar daar voldoen ze ook aan als ze dat gezamenlijk organiseren en om toerbeurt diensten draaien. Als patiënt ben je zo altijd verzekerd van 24/7 tandartszorg.
Dat.. (nou heeft deze wel gewoon praktijk aan huis.. dat maakt nogal verschil natuurlijk)

[ Bericht 2% gewijzigd door Zolderkamer op 21-10-2018 21:00:33 ]
pi_182657018
Grappig, dit topic heeft inmiddels 74 reacties, waarvan er maar twee (!) van ts zelf zijn.
En het echte probleem is natuurlijk niet de tandarts, maar het feit dat TS geen 20 ¤ spaargeld heeft en vol wrok zit richting haar ex. En ja al dat wajong gedoe helpt ook niet natuurlijk. Voer voor psychologen !
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 22:40:56 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182659316
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gewoon in een gemiddeld dorpje..
okok... ik vind die diensten nogal niks. Zoiets dat zij beslissen wat spoed is en zo. Eigen tandarts of geen tandarts :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')