De R34 "Nür" is op een aantal punten identiek aan de in 2001 geïntroduceerde M-Spec uitvoering. Dit is de meest luxeuze uitvoering van de Skyline, met onder andere een geheel handgemaakt leren interieur met goudkleurige stiksels, airco en verwarmde stoelen, en naar keuze een aluminuim of carbonfiber motorkap.
De Skyline "Nür" heeft hetzelfde onderstel als de overige BNR34 GT-R V-Spec II modellen, dus met actieve vierwielaandrijving, meesturende achterwielen, en actief sperdifferentieel met viscosekoppeling.
Voor de Nür werdt de wielophaning nog verder verbeterd.
Waarin de "Nur" zich van de M-Spec (en van de andere types) onderscheidt is de motor. Deze is namelijk gebaseerd op het Nismo N1 raceblok. Met dit blok won Nissan 50 keer op rij in het Japanse Groep N toerwagenkampioenschap. Een keramische turbo en hoogwaardige race-onderdelen zorgen ervoor dat dit blok standaard 450 pk levert.
Met een klein beetje tuning is hier gemakkelijk veel meer van te maken (zeg 2x zoveel ).
Omdat de auto onder de Japanse wetgeving valt wordt de auto echter begrensd op 280 pk afgeleverd.
Het N1 blok in de Nür is te herkennen aan de goudkleurige cilinderkop.
De Nissan Skyline R34 GTR "Nür" wordt geleverd in een speciale groene metallic lak.
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 08:17 schreef soulbrother het volgende:* soulbrother <--- nog steeds een hard one
ik vind de Nissan Skyline GT-R R32 mooier
die straalt echt een zakenbak gecombineerd met een racemonster uit.
quote:je kan ze best hier krijgen hoor.
Op dinsdag 31 december 2002 12:37 schreef MightyRaven het volgende:
* MightyRaven baalt nog steeds dat wij ze in NL niet kunnen krijgen
het kost alleen veel tijd en geld.
quote:das jammer
Op dinsdag 31 december 2002 15:32 schreef MightyRaven het volgende:
echter ze worden alleen gemaakt met stuur aan de rechterkant....
Die zie ik liever dan al die kut golfjes etc.
quote:De nieuwe Skyline komt ook met een stuur aan de linkerkant
Op dinsdag 31 december 2002 17:48 schreef _VoiD_ het volgende:
Mjah, das het enige nadeel.
Als ze nu ook eens gewoon een Skyline voor de Europese markt gaan maken.........Die zie ik liever dan al die kut golfjes etc.
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 18:06 schreef jacco het volgende:[..]
De nieuwe Skyline komt ook met een stuur aan de linkerkant
quote:Deze vind ik nog mooier als die r34
Op maandag 6 januari 2003 18:33 schreef jacco het volgende:
Dit zijn de foto's van de nieuwe Skyline GT-R R35 Concept.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
*Wie heeft doekje voor mij?? (nee, niet voor zaad, maar voor kwijl)*
...+/- 1300 pk, Q-mile in 8.96 sec...
quote:Dat geluid, als hij hem in de 4 op zijn staart trapt!
Op vrijdag 10 januari 2003 00:46 schreef MaartenGrendel het volgende:
Die hele site is idd erg cool.
De auto in dat filmpje is één van de snelste R33's ter wereld, eigendom van de webmaster van die site....+/- 1300 pk, Q-mile in 8.96 sec...
quote:11.000 RPM + 2 titanium VeilSide/SPL GT-3540 turbo's =
Op vrijdag 10 januari 2003 09:44 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Dat geluid, als hij hem in de 4 op zijn staart trapt!
.
Hierzo trouwens nog een filmpje van die snelle (8.96sec) Q-Mile run: http://www.exvitermini.com/movies/896runs.mpg
quote:In Japan hebben de autofabrikanten een afspraak dat geen enkele straatauto meer mag produceren dan 280pk.
Op zaterdag 11 januari 2003 10:10 schreef D-Devil het volgende:
Lekker wagen is het gewoon, maar hij word dus geleverd op 280pk, en zou standaard 450 moeten kunnen leveren, en dat zou met tunen dubbel moeten kunnen ?? Dus dan wordt het 900pk, en van 280 naar 900 is dan wel heel erg veel..
Veilside Skyline R32 R1 Pro Drag (0-300 kmh in 13.7 sec!)
Als je een ragauto wilt neem je maar een Opel Kadett.
quote:Dat is niet mijn interpretatie van een rag auto. Ik bedoelde meer driften, hard gaan. Op hoge snelheid in een bocht stuur omgooien, om zo een overstuur te creeren.
Op dinsdag 14 januari 2003 21:26 schreef MaartenGrendel het volgende:
Nissan Skyline een ragauto? Volgens mij heb je het dan niet helemaal begrepen. Het de ultieme rijdersauto...waar op z'n tijd ook flink mee gegumd mag worden.Als je een ragauto wilt neem je maar een Opel Kadett.
Niet raggen als in de Kadett term.
quote:ondanks zijn uiterlijk is dit meer een 911 en 550 killer
Op dinsdag 14 januari 2003 23:03 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Dat is niet mijn interpretatie van een rag auto. Ik bedoelde meer driften, hard gaan. Op hoge snelheid in een bocht stuur omgooien, om zo een overstuur te creeren.
Niet raggen als in de Kadett term.
quote:Dan is het goed.
Op dinsdag 14 januari 2003 23:03 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Dat is niet mijn interpretatie van een rag auto. Ik bedoelde meer driften, hard gaan. Op hoge snelheid in een bocht stuur omgooien, om zo een overstuur te creeren.
Niet raggen als in de Kadett term.
quote:Deze auto is een alles-killer.
Op woensdag 15 januari 2003 00:24 schreef mvt het volgende:[..]
ondanks zijn uiterlijk is dit meer een 911 en 550 killer
quote:beetje te futere-achtig
Op maandag 6 januari 2003 18:33 schreef jacco het volgende:
Dit zijn de foto's van de nieuwe Skyline GT-R R35 Concept.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Ik denk dat ie daar zelfs wel boven staat, alleen moet die Skyline wel wat meer geprepareerd worden denk ik. De Porsches zijn immers bekend om hun sublieme weggedrag. Een 555 is gewoon een vierwil aangedreven auto met snelle motor, niks meer, niks minder. Zeg dan Lancer EVO (dan kun je wel eens gelijk hebben)
Op woensdag 15 januari 2003 00:24 schreef mvt het volgende:[..]
ondanks zijn uiterlijk is dit meer een 911 en 550 killer
quote:Hij is dan ook een tikkeltje duurder dan die kutgolfjes.. GT-R34 V-Spec was in de UK 54.000 pond... Met NL BPM, zeg een 90.000 EUR.. Heb je dus ook 2 350Zjes voor.. of één 350Z met heeeeeeel veeeeeel tuningsmogelijkheden.. Choices, choices, choices...
Op dinsdag 31 december 2002 17:48 schreef _VoiD_ het volgende:
Mjah, das het enige nadeel.
Als ze nu ook eens gewoon een Skyline voor de Europese markt gaan maken.........Die zie ik liever dan al die kut golfjes etc.
quote:Dat is nu altijd met high-performance auto's... Ik vind het altijd zonde van zo'n auto's, maar ja, iemand die er wel mee zou rijden heeft er geen geld voor en de mensen die er geld voor hebben zijn meestal van die ouwe lullen... Deze auto's zijn gemaakt om mee te rijden (en hard ook), maar dit gebeurt er bijna nooit mee.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:29 schreef Caine het volgende:
NuR Editie was binnen een halve dag uitverkocht. Wordt verwacht dat ze allemaal in prive-collecties komen. Heel triest weggestopt in een verwarmde garage ipv rijden waarvoor hij immers gemaakt is!
quote:Woah! Dat klinkt! Bijna net so mooi als die 8th Sin Supra op de testbank...
Op woensdag 26 maart 2003 17:27 schreef dalai het volgende:
SOUND!!! klik onder aan het speakersymbooltje http://www.will-andreas.de/index_de.php?nav=Details&marke=Nissan&modell=Skyline%20GTR%20R348&id=13&bildnr=1
quote:Enig idee waar die filmpjes nog te zien zijn? De links doen het niet meer..
Op woensdag 26 maart 2003 21:14 schreef deff het volgende:
Het blijft 1 van mijn favo autofilmpjes aller tijden, degene waar ze nog even met z'n 2-en achterop plaats hebben genomen en je de gast hoort doorschakelen , 1 2 3 4 5 (6?), en netals je denkt dat je het wel heb gehad zet hij z'n poot plat en hoor je die turbo's echt aan het werk gaan.... bammmm damnnnnn thank you mammmm.
Wat een bak..
quote:Als ik jou was zou ik ff op http://www.exvitermini.com/ kijken. Dan word alles een stuk duidelijker.
Op woensdag 26 maart 2003 21:56 schreef mbvt het volgende:[..]
Enig idee waar die filmpjes nog te zien zijn? De links doen het niet meer..
grtz
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 21:59 schreef jacco het volgende:[..]
Als ik jou was zou ik ff op http://www.exvitermini.com/ kijken. Dan word alles een stuk duidelijker.
grtz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |