abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187482205
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die V8 ja ... The cause of and solution to all of my financial worries! _O-

😂 Same here! Ben wel blij met LPG, daardoor kun je relatief goedkoop rijden. Nadeel bij mij is de kleine tank. 51 liter netto. Durf niet de 80% vulling naar 100% te zetten omdat ik ‘m ook in de zomervakantie gebruik, vorig jaar met 40 graden.
Heb jij 100 liter bruto of netto? Je kunt ook nog een 2e tank op de plek van het reservewiel nemen. Heb er ook aan gedacht om een cilindertank er bij te nemen maar dan haal ik wel veel voordeel van een station weg. En alleen met vakantie is het irritant voor mij. Als ik het centrum uitrijd kom ik sowieso langs een LPG pomp.

En nog even wat Benz-frustratie. M’n werkbus (Sprinter 319) uitgeleend aan collega’s met tegenzin (orders van kantoor). En jahoor, weer schade er op. Ben benieuwd of de baas het nog laat fixen, staat nu op 525k en bij 600k gaat ‘ie er uit. Baal als een stekker, ga er zo netjes mee om en dan verpest iemand anders het weer.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 11:37:29 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187482525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
😂 Same here! Ben wel blij met LPG, daardoor kun je relatief goedkoop rijden. Nadeel bij mij is de kleine tank. 51 liter netto. Durf niet de 80% vulling naar 100% te zetten omdat ik ‘m ook in de zomervakantie gebruik, vorig jaar met 40 graden.
Heb jij 100 liter bruto of netto? Je kunt ook nog een 2e tank op de plek van het reservewiel nemen. Heb er ook aan gedacht om een cilindertank er bij te nemen maar dan haal ik wel veel voordeel van een station weg. En alleen met vakantie is het irritant voor mij. Als ik het centrum uitrijd kom ik sowieso langs een LPG pomp.
Ik heb gekeken naar één tank (86 liter bruto) ipv. het reservewiel, dit paste net niet. De volgende maat eronder was 72 liter en vind ik te klein. Gevraagd om een tweede tank te plaatsen achter de achterbank. Die kerel zei toen: Daar past makkelijk 100 liter (bruto). Aangezien bijplaatsen altijd nog kan, ga ik het eerst met die 100 liter proberen. 630km geprojecteerd bereik. In de E nu is het 500 - 550, dat ken net. Dus ik denk dat ik prima tevreden ben met 600.

Ik ga niet tornen aan de vullingspercentages... Dat durf ik niet. _O-
quote:
En nog even wat Benz-frustratie. M’n werkbus (Sprinter 319) uitgeleend aan collega’s met tegenzin (orders van kantoor). En jahoor, weer schade er op. Ben benieuwd of de baas het nog laat fixen, staat nu op 525k en bij 600k gaat ‘ie er uit. Baal als een stekker, ga er zo netjes mee om en dan verpest iemand anders het weer.
Fijn is dat ja. Vooral als iemand anders het doet ... ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_187483440
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 11:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb gekeken naar één tank (86 liter bruto) ipv. het reservewiel, dit paste net niet. De volgende maat eronder was 72 liter en vind ik te klein. Gevraagd om een tweede tank te plaatsen achter de achterbank. Die kerel zei toen: Daar past makkelijk 100 liter (bruto). Aangezien bijplaatsen altijd nog kan, ga ik het eerst met die 100 liter proberen. 630km geprojecteerd bereik. In de E nu is het 500 - 550, dat ken net. Dus ik denk dat ik prima tevreden ben met 600.

Ik ga niet tornen aan de vullingspercentages... Dat durf ik niet. _O-
[..]

Fijn is dat ja. Vooral als iemand anders het doet ... ;(
Ah dat is een nette actieradius inderdaad. Mijne staat bij 250km meestal in het rood. Metertje is niet echt accuraat en rijd ‘m meestal door tot de 300km. Op de snelweg kan het nog wat verder. Mijne is dus die 72 liter bruto. Kan eventueel nog een dikkere tank plaatsen en de vloer verhogen, maar dat levert misschien 10 liter op.
Ik heb wel een originele cover voor in de achterbak liggen. De 518i Touring is origineel ook met CNG geleverd en die had de tank achter de achterbank, deze was mooi bekleed zoals de rest van de achterbak. Die heb ik paar jaar terug gekocht voor als ik toch een 2e tank wil. Wie weet doe ik dat ooit nog. Zo vaak heb ik de ruimte niet nodig en anders heeft mijn pa altijd nog een aanhangertje. Alleen met vakantie heeft m’n vriendin altijd veel spullen mee 😂
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:57:31 #104
116015 SicSicSics
pi_187484658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 12:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ah dat is een nette actieradius inderdaad. Mijne staat bij 250km meestal in het rood. Metertje is niet echt accuraat en rijd ‘m meestal door tot de 300km. Op de snelweg kan het nog wat verder. Mijne is dus die 72 liter bruto. Kan eventueel nog een dikkere tank plaatsen en de vloer verhogen, maar dat levert misschien 10 liter op.
Ik heb wel een originele cover voor in de achterbak liggen. De 518i Touring is origineel ook met CNG geleverd en die had de tank achter de achterbank, deze was mooi bekleed zoals de rest van de achterbak. Die heb ik paar jaar terug gekocht voor als ik toch een 2e tank wil. Wie weet doe ik dat ooit nog. Zo vaak heb ik de ruimte niet nodig en anders heeft mijn pa altijd nog een aanhangertje. Alleen met vakantie heeft m’n vriendin altijd veel spullen mee 😂
250 km zou ik gillend gek van worden denk ik. ;) In de E ligt de tank ook achter de achterbank en is de station funcitonaliteit dus beperkt. Er passen nog steeds skis, kerstbomen en hele fietsen in overigens.

Dat zal in de nieuwe niet het geval zijn, maar ik heb deze genomen omdat het kan. Die ruimte gebruik ik toch maar 5 - 10 keer per jaar. Dan kan ik ook wel even de X5 van de buurman lenen. Ik heb er nu een leuke ruilauto tegenover staan. :D

Als je een 540 station volgooid met vakantie spullen, dan ga je of heel lang op vakantie of je vriendin kan niet kiezen _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_187484849
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

250 km zou ik gillend gek van worden denk ik. ;) In de E ligt de tank ook achter de achterbank en is de station funcitonaliteit dus beperkt. Er passen nog steeds skis, kerstbomen en hele fietsen in overigens.

Dat zal in de nieuwe niet het geval zijn, maar ik heb deze genomen omdat het kan. Die ruimte gebruik ik toch maar 5 - 10 keer per jaar. Dan kan ik ook wel even de X5 van de buurman lenen. Ik heb er nu een leuke ruilauto tegenover staan. :D

Als je een 540 station volgooid met vakantie spullen, dan ga je of heel lang op vakantie of je vriendin kan niet kiezen _O-
Ja het is niet het meest handige, maar kan zeg maar 3x heen en weer naar werk en als het moet lukt dan nog 1x heen ook wel. En aangezien ik meestal maar 1 a 2x per week naar het werk ga valt het mee. Maar als er bij mij ook 80 liter netto bij zou passen zou ik 130 liter totaal hebben, dat is wel heel lekker natuurlijk 😂
Haha valt wel mee hoor. We hebben het ook een keer in een cabrio meegekregen. Maar in de Touring vind ik het fijn als het onder de rollo past (ja ben een beetje een autist wat betreft auto’s 😆).

Maar goed, mooie CLS dus! Stiekem wel een guilty pleasure, zeker (of alleen eigenlijk) met V8. En dat eerste type vind ik nog steeds de mooiste.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:45:51 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187594594
De mijne is ziek.. Heb een (geel) motorstoringslampje, geen melding verder, geen safe mode, geen limp, full power (volgens mij).. Vaagjes..

Eens effe kijken of ik morgen even langs mijn MB vrienden kan om uit te lezen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 juni 2019 @ 13:22:23 #107
116015 SicSicSics
pi_187596391
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
De mijne is ziek.. Heb een (geel) motorstoringslampje, geen melding verder, geen safe mode, geen limp, full power (volgens mij).. Vaagjes..

Eens effe kijken of ik morgen even langs mijn MB vrienden kan om uit te lezen.
Beterschap! c_/
Fine, fuck you then!
  dinsdag 25 juni 2019 @ 14:50:52 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187597812
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Beterschap! c_/
Net gebeld.. Morgenochtend effe aan de Star.

Fingers crossed 🤞
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 26 juni 2019 @ 17:40:06 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187619044
Sensortje van de DPF balans deaud.

75 ekkies inclusief monteren, kun je niet voor zonder zitten ^O^

Ze kunnen toevallig wel aan de achterdemper komen, meestal niet, maar nu toevallig wel.. Vierhonderd-uche-kuch-vijf-en-tachtig-rochel-euro :X :')

Wtf.. Het is een trommel met 3 gaten en een paar stukken ijzer eraan.. :')

Kan iets op maat laten maken; tussen de 3 en 400¤, minimaal 2 weken op mijn beurt wachten, halve dag mee zoet, flink eind reizen, vrije dag voor pakken.. Neh.. zet geen zoden aan de dijk.
pi_187619205
Niet een cheape demper op eBay ofzo? Zo heb ik mijn setje ook gekocht.
pi_187620880
Zijn er users hier met een nieuw model Sprinter die ook veel gezeik hebben met achteruit rijden?
Hoeretige noodstop bij elke schaduw,redelijk behoorlijke fuck up.
(P sensoren uitschakelen werkt niet,de rest uitschakelen ook niet,de bus blijft schrikken van zijn eigen schaduw en gaat op noodstop)

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2019 19:30:04 ]
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:33:53 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187621009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Niet een cheape demper op eBay ofzo? Zo heb ik mijn setje ook gekocht.
Mjah, kan wel aan de knutsel gaan, maar ik heb er geen tijd voor, en je zit ook met benodigde flow e.d. van de turbo, regeneratiecycli en zulke grappen, dat moet wel allemaal goed blijven gaan..
Het is geen NA Golfje GTi waar je plompverloren alles onder kunt bakken, het moet ook nog een soort van matchen allemaal. Daarbij is het geen hobbybak, hij moet betrouwbaar zijn en rijden.

Als ik er nou een karretje bij zou hebben zodat ik het op mijn gemakkie allemaal kon uitdokteren was dat zeker wel een goede optie geweest :Y
  woensdag 26 juni 2019 @ 19:35:14 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187621032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:26 schreef Charged het volgende:
Zijn er users hier met een nieuw model Sprinter die ook veel gezeik hebben met achteruit rijden?
Hoeretige noodstop bij elke schaduw,redelijk behoorlijke fuck up.
(P sensoren uitschakelen werkt niet,de rest uitschakelen ook niet,de bus blijft schrikken van zijn eigen schaduw en gaat op noodstop)
Eh? Doet ie zelf remmen omdat hij een schaduw in de camera ziet? :D
pi_187621063
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eh? Doet ie zelf remmen omdat hij een schaduw in de camera ziet? :D
Yup,een schaduw,een sprietje langs een berm...alleen met achteruit rijden.
En dan ook vol remmen,niet bij maar echt vol.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2019 19:38:19 ]
  woensdag 26 juni 2019 @ 20:03:58 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187621461
Pff, goede reden om die optie uit te vinken.. Nutteloze shit.
pi_187626192
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:40 schreef Sounddragon het volgende:
Sensortje van de DPF balans deaud.

75 ekkies inclusief monteren, kun je niet voor zonder zitten ^O^

Ze kunnen toevallig wel aan de achterdemper komen, meestal niet, maar nu toevallig wel.. Vierhonderd-uche-kuch-vijf-en-tachtig-rochel-euro :X :')

Wtf.. Het is een trommel met 3 gaten en een paar stukken ijzer eraan.. :')

Kan iets op maat laten maken; tussen de 3 en 400¤, minimaal 2 weken op mijn beurt wachten, halve dag mee zoet, flink eind reizen, vrije dag voor pakken.. Neh.. zet geen zoden aan de dijk.
Sensor haas je ook makkelijk zelf kunnen doen is meestal 15 min werk :P
  donderdag 27 juni 2019 @ 02:36:13 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187626639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:50 schreef klawie het volgende:

[..]

Sensor haas je ook makkelijk zelf kunnen doen is meestal 15 min werk :P
Ja, alleen had ik geen idee wat er mis was, want ik zie alleen dat de DPF waarde van Bank 1 te hoog blijkt te zijn, dan kan er dus van alles mis zijn.

Hij kijkt 10 seconden verder naar wat waardes die die sensoren dan aangeven, en ziet meteen dat er eentje norm +20 aangeeft en de andere een acceptabele waarde voor dat moment, en dus weet ie dat die sensor leip is. Heeft hem liggen en de auto staat tussen de kolommen van de brug. Ga je hem dan meenemen? Tevens was ik op weg naar mijn werk, en ik had maar een uur (wist 'ie)
Die sensor kost 66 eur en ik reken dik onder de 100 af, uitgelezen, sensor vervangen, alles weer netjes, half uur binnen - buiten. En hij kan ook mijn onvindbare achterdemper (écht onvindbaar) leveren voor 30% onder dealerprijs, orezineel Merzedesh. Onvindbaar on zhe webz, dealer heeft hem niet. Nog steeds debiel veel geld voor een achterdempert, maar het moet maar..
En ook al kan ik het best zelf, ik gun het hem gewoon om hem eronder te zetten, daar maakt ie weer een mooi prijsje voor, en dan zet 'ie ws ook nog mijn andere achterbumper erop, omdat het kan. (en makkelijker is om de pijp van de demper over de achteras te krijgen O-) :P )
Soms vraagt ie voor iets waarmee hij een anderhalf uur aan het klooien is geweest 25 eur, geef ik hem 50, ren ik hard weg. Volgende keer word ik weer uit de shit geholpen met een leenbak of after hours service, het kan allemaal ^O^.

Gun elkaar wat.

Zo hou je klanten, en zo werkt reklame ^O^
  donderdag 27 juni 2019 @ 02:38:46 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187626650
Moet binnen nu en een maandje ook nog een rondje banden onder van 550 - 600, hoort er allemaal bij :P
  maandag 1 juli 2019 @ 09:20:16 #119
116015 SicSicSics
pi_187694100
Wel lekker dat het geen serieuzere shit was! Sensortje, demper, komt allemaal wel langs in het normale boekje.

De mijne staat nu bij de inbouwer voor de G3 installatie! *O*

Helaas niet op tijd klaar, komende zaterddag moet de E het dus nog even waarmaken op de autobahn. 12 juli haal ik hem op en dan 15 juli nog even onder garantie naar de dealer.
SRS lampje brand, parkeerlicht rechts-voor mekkert af en toe, de GPS denkt dat ik in België woon, Keyless Go functioneert nog maar op 1 portier ... Ik wist niet eens dat de auto het had! _O-

Wel verrekte handig. Stoel/ Spiegel/ Stuur/ Airco settings, allemaal in het sleuteltje! O+

De dealer was niet heel happig op de haal & breng service (toch dik 100km) dus ik denk dat ik de velgen en zomerbanden toch maar lokaal bestel. Er zit nog een winter setje onder namelijk.

Iemand nog een handige tip voor originele velgen?
Fine, fuck you then!
  maandag 8 juli 2019 @ 22:42:25 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187821898
Het is weer zo ver, de sleutelbatterij is weer aan vervanging toe. Ik geloof nu de 5e keer in iets meer dan 3 jaar en 120.000 km.

Mijn Leon uit 2003 had bijna 3 ton gereden op maximaal 1 batterijwissel...
  maandag 8 juli 2019 @ 22:46:34 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_187821982
Overigens wel weer genoten van het lange afstand knallen van en naar vakantiebestemming. Als een Mercedes ergens voor gemaakt is is het dat wel :)
  woensdag 10 juli 2019 @ 12:23:04 #122
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_187844467
Warning: tyre defect zegt ie.

Alles nog boven de 2.5 (e350e), moppert ie dan omdat ie de 2.5 aantikt nu en kan ik er gewoon wat lucht bijstoppen?

Als ik bel willen ze ‘m ophalen, vervangend vervoer, eigenlijk geen tijd voor / zin in allemaal...

Het is al opgelost, lucht erbij, auto blij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tyr80 op 10-07-2019 13:52:15 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 15 juli 2019 @ 13:23:00 #123
116015 SicSicSics
pi_187933868
Vrijdag de 5de waren ze al klaar met de inbouw, ik durfde er alleen nog geen 1500km mee te gaan rijden ... Toch nog maar de E meegenomen.

Vandaag is de CLS terug naar de dealer gebracht.

En hier nog wat foto's van de inbouw. Netjes gedaan, al zeg ik het zelf! 8-) Onderkant zag er fantastisch uit en de mannen van de inbouw bleven maar complimenten geven over 'de fijne auto'! :D

Tanken doen we hier:
Tanken1.jpg

Tank zit hier (100 liter):
Gasinbouw1.jpg

Met voldoende ruimte over voor 6 (?) kratjes bier! B:)B
Gasinbouw2.jpg
Fine, fuck you then!
pi_187933932
Dat is zeker mooi gedaan, en genoeg ruimte over :)
pi_187934267
Netjes! Lekker cheap V8 rijden 😄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')