😂 Same here! Ben wel blij met LPG, daardoor kun je relatief goedkoop rijden. Nadeel bij mij is de kleine tank. 51 liter netto. Durf niet de 80% vulling naar 100% te zetten omdat ik ‘m ook in de zomervakantie gebruik, vorig jaar met 40 graden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die V8 ja ... The cause of and solution to all of my financial worries!
Ik heb gekeken naar één tank (86 liter bruto) ipv. het reservewiel, dit paste net niet. De volgende maat eronder was 72 liter en vind ik te klein. Gevraagd om een tweede tank te plaatsen achter de achterbank. Die kerel zei toen: Daar past makkelijk 100 liter (bruto). Aangezien bijplaatsen altijd nog kan, ga ik het eerst met die 100 liter proberen. 630km geprojecteerd bereik. In de E nu is het 500 - 550, dat ken net. Dus ik denk dat ik prima tevreden ben met 600.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
😂 Same here! Ben wel blij met LPG, daardoor kun je relatief goedkoop rijden. Nadeel bij mij is de kleine tank. 51 liter netto. Durf niet de 80% vulling naar 100% te zetten omdat ik ‘m ook in de zomervakantie gebruik, vorig jaar met 40 graden.
Heb jij 100 liter bruto of netto? Je kunt ook nog een 2e tank op de plek van het reservewiel nemen. Heb er ook aan gedacht om een cilindertank er bij te nemen maar dan haal ik wel veel voordeel van een station weg. En alleen met vakantie is het irritant voor mij. Als ik het centrum uitrijd kom ik sowieso langs een LPG pomp.
Fijn is dat ja. Vooral als iemand anders het doet ...quote:En nog even wat Benz-frustratie. M’n werkbus (Sprinter 319) uitgeleend aan collega’s met tegenzin (orders van kantoor). En jahoor, weer schade er op. Ben benieuwd of de baas het nog laat fixen, staat nu op 525k en bij 600k gaat ‘ie er uit. Baal als een stekker, ga er zo netjes mee om en dan verpest iemand anders het weer.
Ah dat is een nette actieradius inderdaad. Mijne staat bij 250km meestal in het rood. Metertje is niet echt accuraat en rijd ‘m meestal door tot de 300km. Op de snelweg kan het nog wat verder. Mijne is dus die 72 liter bruto. Kan eventueel nog een dikkere tank plaatsen en de vloer verhogen, maar dat levert misschien 10 liter op.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb gekeken naar één tank (86 liter bruto) ipv. het reservewiel, dit paste net niet. De volgende maat eronder was 72 liter en vind ik te klein. Gevraagd om een tweede tank te plaatsen achter de achterbank. Die kerel zei toen: Daar past makkelijk 100 liter (bruto). Aangezien bijplaatsen altijd nog kan, ga ik het eerst met die 100 liter proberen. 630km geprojecteerd bereik. In de E nu is het 500 - 550, dat ken net. Dus ik denk dat ik prima tevreden ben met 600.
Ik ga niet tornen aan de vullingspercentages... Dat durf ik niet.
[..]
Fijn is dat ja. Vooral als iemand anders het doet ...
250 km zou ik gillend gek van worden denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ah dat is een nette actieradius inderdaad. Mijne staat bij 250km meestal in het rood. Metertje is niet echt accuraat en rijd ‘m meestal door tot de 300km. Op de snelweg kan het nog wat verder. Mijne is dus die 72 liter bruto. Kan eventueel nog een dikkere tank plaatsen en de vloer verhogen, maar dat levert misschien 10 liter op.
Ik heb wel een originele cover voor in de achterbak liggen. De 518i Touring is origineel ook met CNG geleverd en die had de tank achter de achterbank, deze was mooi bekleed zoals de rest van de achterbak. Die heb ik paar jaar terug gekocht voor als ik toch een 2e tank wil. Wie weet doe ik dat ooit nog. Zo vaak heb ik de ruimte niet nodig en anders heeft mijn pa altijd nog een aanhangertje. Alleen met vakantie heeft m’n vriendin altijd veel spullen mee 😂
Ja het is niet het meest handige, maar kan zeg maar 3x heen en weer naar werk en als het moet lukt dan nog 1x heen ook wel. En aangezien ik meestal maar 1 a 2x per week naar het werk ga valt het mee. Maar als er bij mij ook 80 liter netto bij zou passen zou ik 130 liter totaal hebben, dat is wel heel lekker natuurlijk 😂quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
250 km zou ik gillend gek van worden denk ik.In de E ligt de tank ook achter de achterbank en is de station funcitonaliteit dus beperkt. Er passen nog steeds skis, kerstbomen en hele fietsen in overigens.
Dat zal in de nieuwe niet het geval zijn, maar ik heb deze genomen omdat het kan. Die ruimte gebruik ik toch maar 5 - 10 keer per jaar. Dan kan ik ook wel even de X5 van de buurman lenen. Ik heb er nu een leuke ruilauto tegenover staan.
Als je een 540 station volgooid met vakantie spullen, dan ga je of heel lang op vakantie of je vriendin kan niet kiezen
Beterschap!quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
De mijne is ziek.. Heb een (geel) motorstoringslampje, geen melding verder, geen safe mode, geen limp, full power (volgens mij).. Vaagjes..
Eens effe kijken of ik morgen even langs mijn MB vrienden kan om uit te lezen.
Net gebeld.. Morgenochtend effe aan de Star.quote:
Mjah, kan wel aan de knutsel gaan, maar ik heb er geen tijd voor, en je zit ook met benodigde flow e.d. van de turbo, regeneratiecycli en zulke grappen, dat moet wel allemaal goed blijven gaan..quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Niet een cheape demper op eBay ofzo? Zo heb ik mijn setje ook gekocht.
Eh? Doet ie zelf remmen omdat hij een schaduw in de camera ziet?quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:26 schreef Charged het volgende:
Zijn er users hier met een nieuw model Sprinter die ook veel gezeik hebben met achteruit rijden?
Hoeretige noodstop bij elke schaduw,redelijk behoorlijke fuck up.
(P sensoren uitschakelen werkt niet,de rest uitschakelen ook niet,de bus blijft schrikken van zijn eigen schaduw en gaat op noodstop)
Yup,een schaduw,een sprietje langs een berm...alleen met achteruit rijden.quote:Op woensdag 26 juni 2019 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh? Doet ie zelf remmen omdat hij een schaduw in de camera ziet?
Sensor haas je ook makkelijk zelf kunnen doen is meestal 15 min werkquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:40 schreef Sounddragon het volgende:
Sensortje van de DPF balans deaud.
75 ekkies inclusief monteren, kun je niet voor zonder zitten
Ze kunnen toevallig wel aan de achterdemper komen, meestal niet, maar nu toevallig wel.. Vierhonderd-uche-kuch-vijf-en-tachtig-rochel-euro![]()
![]()
Wtf.. Het is een trommel met 3 gaten en een paar stukken ijzer eraan..
Kan iets op maat laten maken; tussen de 3 en 400¤, minimaal 2 weken op mijn beurt wachten, halve dag mee zoet, flink eind reizen, vrije dag voor pakken.. Neh.. zet geen zoden aan de dijk.
Ja, alleen had ik geen idee wat er mis was, want ik zie alleen dat de DPF waarde van Bank 1 te hoog blijkt te zijn, dan kan er dus van alles mis zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:50 schreef klawie het volgende:
[..]
Sensor haas je ook makkelijk zelf kunnen doen is meestal 15 min werk


| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |