Die LED balken in de laadruimte,man man,super! Iets voor jou?quote:
Stukken beterquote:Op donderdag 7 februari 2019 17:12 schreef Charged het volgende:
[..]
Zo beter?
Op de achterkant komt nog wel wat bij. (werkverkeer en iso stickers)
Dat zijn fijne balken zo te zien! Ik heb, naast de standaard verlchting, ook LED balkjes. Maar niet zulke jetsers als jij 😄quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:45 schreef Charged het volgende:
[..]
Die LED balken in de laadruimte,man man,super! Iets voor jou?
De W210 staat natuurlijk wel een beetje bekend als roestbak. Het is dan ook maar de vraag of het verstandig is nu in de auto te investeren. Maar als de enige andere optie een W219 is zou ik de roest bijwerken en proberen uit te zingen tot een W212 binnen bereik is.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:02 schreef SicSicSics het volgende:
Ik rij sinds een half jaar Youngtimer;
E320 - W210
Uiteraard in het inspiratieloos zilver, import uit Duitsland, 21 jaar oud, 335k op de teller en met een gastank!
Heerlijke auto overigens. Kom uit een rijke geschiedenis; Alto, Charade, Focus, Fiesta (3 x), Clio, 308 en een Octavia, maar deze is het lekkerst.
Roest begint een probleem te worden, dus ik twijfel. Hier wat aan doen en nog 5 jaar doorrijden (want dan is de W212 15 jaa roud) of niks aan doen en volgend jaar inruilen voor een CLS500 W219 ...
Edit: Clio vergeten ... (Godzijdank )
Goed geregeld! Heb jij een abo'tje dat je zo bij die ADAC terecht kan of hoe werkt dat?quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Had ik zomaar eventjes pech met de Sprinter! De eerste keer pas. En eigenlijk reed ‘ie nog goed. Maar toen er een Roemeen met z’n autoambulance er achter heuvelop op de middelste rijstrook bleef (ondanks lege strook rechts) met 80km/h moest ik even een kickdown doen om links er tussen te kunnen. Toen ging ‘ie flink sissen 😬 Hij had nog wel vermogen maar de turbo was flink hoorbaar. Bij de tank gekeken voor losse slang maar zag zo gauw niks. In 40 min. was de ADAC ter plaatse en zag een losgeschoten slang onder wat kappen. Althans, meer een rubber koppelstukje. Extra vastgezet met een slangenklem en advies gekregen om in NL wel een nieuwe te plaatsen. Door olie en ouderdom kan ‘ie wat uitgelubberd zijn. Al met al kostte het maar een uurtje. Aardige kerel ook, was verbaasd dat er een V6 in de Sprinted ligt. Had ‘ie nog niet eerder gezien 😄
Dus mooi weer door naar Kroatië! Hopelijk houdt de slangenklem het.
Gewoon ANWB (voor bedrijven), die bellen dan de ADAC. Volgens mij hebben we ook nog Mercedes service, maar ik vraag altijd aan de planning even welke ik moet bellen. Doe ik het tenminste niet fout 😄quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goed geregeld! Heb jij een abo'tje dat je zo bij die ADAC terecht kan of hoe werkt dat?
ik heb ook comfortseats, lekker elektrisch oppompbare steuntjes en dingetjes overal, erg fijn iddquote:Op donderdag 7 februari 2019 20:16 schreef Charged het volgende:
Nee,comfort stoel,tussen standaard en luchtgeveerd in,fabrieksoptie. Zit zooooo lekker..(kwijlsmiley)
Bijrijder stoel is hetzelfde,niet besteld maar toch geleverd.
netjes! Wat voor motorisering?quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:49 schreef funnywell het volgende:
Geen Led balken, maar wel een ster voorop. Wat jaartjes terug uit Zweden gehaald.
[ afbeelding ]
De W219 is een beetje een jongensdroom. Toen het ding uitkwam riep ik direct dat ik er ooit één zou gaan rijden (Net als mijn andere guilty please, de Panamera. Die gaat er ook ooit nog een keer komen)...quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:46 schreef leolinedance het volgende:
De W210 staat natuurlijk wel een beetje bekend als roestbak. Het is dan ook maar de vraag of het verstandig is nu in de auto te investeren. Maar als de enige andere optie een W219 is zou ik de roest bijwerken en proberen uit te zingen tot een W212 binnen bereik is.
Ja, netjes, maar weinig spanned. Ik vind hem eigenlijk te weinig verschillen met de W210, dus dan blijf ik liever in deze doorrijden. Als het lukt de roest een beetje te beteugelen.quote:Is de W211 geen optie voor je? Ook een mooie wagen toch?
W115 2.0 liter benzin met 4 versnellingen hand bak uit 1971. Laatste model nog met de klap raampjes in de voordeuren en chrome zijspiegels. Daarna werd het model gelijk getrokken met de modernere grotere Mercedessen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
netjes! Wat voor motorisering?
Hoeveel kost zoiets als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef funnywell het volgende:
[..]
W115 2.0 liter benzin met 4 versnellingen hand bak uit 1971. Laatste model nog met de klap raampjes in de voordeuren en chrome zijspiegels. Daarna werd het model gelijk getrokken met de modernere grotere Mercedessen.
Dit ding was zn tijd ver vooruit, onafhankelijke wielophanging achter en al serieuze kreukelzones. Tuurlijk niet naar de huidigde standaarden of zelfs die van de W124/W116. Maar voor 1968 was het ultiem.
Voor en achterin gordels, wegvouwbaar stuurhuis bij een ongeluk. Ding geeft zelfs aan als achter een lamp kapot is, al moet ik dan wel soms de contacten reinigen om de weerstand links en rechts gelijk te houden haha.
En rij op klinkerwegen liever dit ding dan welk moderne auto dan ook, je voelt de klinkers amper.
Heb er in 2013 2750 euro voor betaald. Heb hem in Noord Zweden opgehaald, stond bij een man die hem midden jaren 80 van zn vader overnam die hem weer nieuw had gekocht in 1971. Maar je moet geluk hebben met zulke wagens, meeste zijn er echt slecht aan toe. Deze heeft in Zweden nooit zout gezien, dat zien ze niet in Noord Zweden. En stond altijd in een typisch zweeds schuurtje. Is wel midden jaren 90 eens voorzien van wat delen nieuw plaatwerk, maar dat is degelijk gedaan en alleen wat aan de bodem, wielkasten en dorpels zijn nog kneiter hard. Heb hem hier volledig opnieuw laten dinitrollen, spuitnippels waren al geplaatst. En de oprit voorzien van een afdakje. Rij hem het hele jaar door, met echt slecht weer of extreem veel zout op de weg laat ik hem staan.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoeveel kost zoiets als ik vragen mag?
Nice, een auto om trots op te zijn hoorquote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:04 schreef funnywell het volgende:
[..]
Heb er in 2013 2750 euro voor betaald. Heb hem in Noord Zweden opgehaald, stond bij een man die hem midden jaren 80 van zn vader overnam die hem weer nieuw had gekocht in 1971. Maar je moet geluk hebben met zulke wagens, meeste zijn er echt slecht aan toe. Deze heeft in Zweden nooit zout gezien, dat zien ze niet in Noord Zweden. En stond altijd in een typisch zweeds schuurtje. Is wel midden jaren 90 eens voorzien van wat delen nieuw plaatwerk, maar dat is degelijk gedaan en alleen wat aan de bodem, wielkasten en dorpels zijn nog kneiter hard. Heb hem hier volledig opnieuw laten dinitrollen, spuitnippels waren al geplaatst. En de oprit voorzien van een afdakje. Rij hem het hele jaar door, met echt slecht weer of extreem veel zout op de weg laat ik hem staan.
Verder staat die prima zn mannetje, in Duitsland 185 aangetikt en dat doet die prima.
Maar ze zijn in Nederland best duur gebruikt, al helemaal eentje in goede staat.
Remmen doet die ook uitstekend, rondom remschijven.
Toffe bak hoor, voor dat geld zou ik er ook wel een ritje Zweden voor over hebbenquote:Op vrijdag 8 februari 2019 15:56 schreef funnywell het volgende:
[..]
W115 2.0 liter benzin met 4 versnellingen hand bak uit 1971. Laatste model nog met de klap raampjes in de voordeuren en chrome zijspiegels. Daarna werd het model gelijk getrokken met de modernere grotere Mercedessen.
Dit ding was zn tijd ver vooruit, onafhankelijke wielophanging achter en al serieuze kreukelzones. Tuurlijk niet naar de huidigde standaarden of zelfs die van de W124/W116. Maar voor 1968 was het ultiem.
Voor en achterin gordels, wegvouwbaar stuurhuis bij een ongeluk. Ding geeft zelfs aan als achter een lamp kapot is, al moet ik dan wel soms de contacten reinigen om de weerstand links en rechts gelijk te houden haha.
En rij op klinkerwegen liever dit ding dan welk moderne auto dan ook, je voelt de klinkers amper.
Mocht het niet worden ken ik nog wel iemand met een shitload aan plaatwerk voor een w210quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:42 schreef SicSicSics het volgende:
Komende zaterdag proefrijden in een CLS500 - W219 ben wel nieuwsgierig.
De roest op de E320 - W210 is niet meer te handhaven.
Als de wielen er niet afvallen tijdens de proefrit, koop ik hem. Bij wijze van spreken...quote:
Cheers, maar plaatwerk is niet het enige dat versleten is ...quote:Op donderdag 23 mei 2019 23:34 schreef klawie het volgende:
Mocht het niet worden ken ik nog wel iemand met een shitload aan plaatwerk voor een w210
Ik moet erg wennen aan die CL*-modellen.. Het is apart, het is chique, maar ik vind het té slick, en ik ben niet zo van de platgestampte achterkanten Een stationwagon is een spullenversjouwer, de achterkant platslaan maakt hem minder bruikbaar imo.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als de wielen er niet afvallen tijdens de proefrit, koop ik hem. Bij wijze van spreken...
Autoblog had een zelfde soort filmpje, maar deze noemde nog wat puntjes extra. Zijn zeker dingen waar ik even langsloop.
Wel een eerste generatie, want bijtelling. Maar daarmee kan ik ook meer hebben als er wel onderhoud uitgevoerd moet worden.
Echt vanaf dat de CLS er is, roep ik al dat ik hem wil. Krijg nu wel de gebruikelijke Zigeuner/ Pooier opmerkingen, maar da's jaloezie!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet erg wennen aan die CL*-modellen.. Het is apart, het is chique, maar ik vind het té slick, en ik ben niet zo van de platgestampte achterkanten Een stationwagon is een spullenversjouwer, de achterkant platslaan maakt hem minder bruikbaar imo.
wat ben je in het totaal kwijt incl gas inbouwen?quote:Op maandag 27 mei 2019 08:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Echt vanaf dat de CLS er is, roep ik al dat ik hem wil. Krijg nu wel de gebruikelijke Zigeuner/ Pooier opmerkingen, maar da's jaloezie!
Ik heb hem gekocht. Over 2 weken rijklaar. Wat een auto! Daarna nog even langs de inbouwer voor 't gas en dan kan ik heel comfortabel, heel veel kilometers maken.
Durf ik het te zeggen...quote:Op maandag 27 mei 2019 10:26 schreef Questular het volgende:
wat ben je in het totaal kwijt incl gas inbouwen?
Vanochtend toevallig een stukje opgereden met een zilvergrijze, maar die hield me óf niet bij, of hij deed zijn best niet echtquote:Op maandag 27 mei 2019 08:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Echt vanaf dat de CLS er is, roep ik al dat ik hem wil. Krijg nu wel de gebruikelijke Zigeuner/ Pooier opmerkingen, maar da's jaloezie!
Ik heb hem gekocht. Over 2 weken rijklaar. Wat een auto! Daarna nog even langs de inbouwer voor 't gas en dan kan ik heel comfortabel, heel veel kilometers maken.
Ach, het is niet de aller, aller sneltse zeker niet in de "luie" stand ...quote:Op maandag 27 mei 2019 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
Vanochtend toevallig een stukje opgereden met een zilvergrijze, maar die hield me óf niet bij, of hij deed zijn best niet echt
Best een mooie bak hoor; niks mis mee.
Volgende week pik ik 'm op en dan zal ik wat plaatjes maken!quote:Kom maar op met die foto's
Bij het stoplicht is de mijne ook niet snel, maar vanaf 3 heeft 'ie wel snelle schoenen. Menig dAuwdi-bestuurder wordt heel sjaggerijnig op de snelweg. Werd pas wel even terecht gewezen door een 535d, dat ging ik niet reddenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach, het is niet de aller, aller sneltse zeker niet in de "luie" stand ...
[..]
Volgende week pik ik 'm op en dan zal ik wat plaatjes maken!
Nou ben ik wel benieuwd wat je rijdt, maar je fobo word ik ook niet echt wijzer van!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:11 schreef Sounddragon het volgende:
Bij het stoplicht is de mijne ook niet snel, maar vanaf 3 heeft 'ie wel snelle schoenen. Menig dAuwdi-bestuurder wordt heel sjaggerijnig op de snelweg. Werd pas wel even terecht gewezen door een 535d, dat ging ik niet redden
Een gechipte facelift W203 320cdi met een 6 bak uit 2006 en inmiddels net over de 360kquote:Op woensdag 29 mei 2019 08:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nou ben ik wel benieuwd wat je rijdt, maar je fobo word ik ook niet echt wijzer van!
Wel een mooie hobby zie ik!
Zo'n C320 wil bestwel iig! Kennis van me heeft een 270 (CLK) en dat vond ik al heel leuk rijden, toen ik nog in de 1.6 Diesel Octavia van de baas reed.
Vond je dat wild?quote:
Gewoon ff goed geluidje.quote:
Ik ben er ook best fier op!quote:
Op dit moment 84 p/m, maar dat zal ergens rond de 110 worden na gasinbouw. Gok ik. Hij's lichter dan de E320, die kost 116 p/m.quote:Wat betaal je aan wegenbelasting ?
quote:
Cheers!quote:Op maandag 17 juni 2019 12:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Lekker bak zeg! Fijne km’s gewenst 😎
Voor de 540i? Die is net iets zwaarder gok ik? Deze is 1710kg ledig. Het zal niet veel schelen in ieder geval.quote:Ik betaalde 81 euro per maand en na LPG G3 inbouw 125 euro per maand (provincie Nh).
540 ja, op kenteken is ‘ie 1737kg. Zit jouwe net weer een tree hoger als de E320. Maar goed, V8 maakt veeeel goed 😂quote:Op maandag 17 juni 2019 13:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Cheers!
[..]
Voor de 540i? Die is net iets zwaarder gok ik? Deze is 1710kg ledig. Het zal niet veel schelen in ieder geval.
... crap. Hij is zwaarder dan de E320 1634 ledig.
Die V8 ja ... The cause of and solution to all of my financial worries!quote:Op maandag 17 juni 2019 15:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
540 ja, op kenteken is ‘ie 1737kg. Zit jouwe net weer een tree hoger als de E320. Maar goed, V8 maakt veeeel goed 😂
Ik heb nu ingecalculeerd dat ik ong. 2.000/ 2.500 kwijt ben aan onderhoud, jaarlijks. En dan rij ik nog onder de 25 cent de kilometer (netto) ... Het kan meevallen, maar er zitten inderdaad wel wat dure dingen aan. Hij heeft minder bougies dan de E320 in ieder geval.quote:Op maandag 17 juni 2019 22:10 schreef Sounddragon het volgende:
Dikke bak hoor
Om te rijden zou hij volgens mij goedkoper zijn of iig ongeveer gelijkwaardig aan mijn ouwe C, alleen onderhoud zal wel ven een planeetje verder zijn denk ik.
Nou is het wel een Benz, dus heel veel zal er niet stuk gaan.. maar áls eens iets hebt ben je denk ik wel aan de beurt
Wat bedoel je met netto? En wat is een ABC?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die V8 ja ... The cause of and solution to all of my financial worries!
[..]
Ik heb nu ingecalculeerd dat ik ong. 2.000/ 2.500 kwijt ben aan onderhoud, jaarlijks. En dan rij ik nog onder de 25 cent de kilometer (netto) ... Het kan meevallen, maar er zitten inderdaad wel wat dure dingen aan. Hij heeft minder bougies dan de E320 in ieder geval.
Hoewel het uiteindelijk ook relatief is ... Er wordt gezegd dat de luchtvering duur is, maar die is nog lang niet zo duur als een kapotte ABC.
Door de (fictieve) inkomstenbelasting eraf te trekken, die ik had moeten betalen als ik het geld niet uit had gegeven aan de auto. Van elke euro die ik 'verdien' in de hoogste schijf, moet ik 55 51 cent aan de belastingdienst geven. Als ik de euro uitgeef om de Mercedes op de weg te houden, niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:09 schreef leolinedance het volgende:
Wat bedoel je met netto? En wat is een ABC?
Mooie auto!
Ah je rijdt de auto zakelijk dus?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Door de (fictieve) inkomstenbelasting eraf te trekken, die ik had moeten betalen als ik het geld niet uit had gegeven aan de auto. Van elke euro die ik 'verdien' in de hoogste schijf, moet ik 55 51 cent aan de belastingdienst geven. Als ik de euro uitgeef om de Mercedes op de weg te houden, niet.
ABC is de Active Body Control van Mercedes.
Cheers!
Vanaf 3 januari a.s. Dan is ie 15 jaar oud. Scheelt een 0 op de bijtelling.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |