abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:19:35 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447381


Welkom bij de street view quiz op FOK! Al weer een tijdje staat bijna heel Nederland met 360 graden foto's online op Google Maps/Earth.

En met deze foto's kan je wel een leuk quizje meemaken. Het is ook gelukt met de satellietfoto's uit Google Earth. ^O^

Regels:
• Wie het goede antwoord geeft plaatst een nieuwe locatie.
• Voor elke locatie die goed geraden is krijg je 1 punt.
• Alleen Nederlandse locaties! (Voor een wereldwijde versie?
Kijk dan hier: MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #21: Van Rio naar Tokyo
• Utrecht tacklen :P. Kijk dan hier MEN / Raad de Straat - Utrecht - deel 13 er is een impasse Ireth weet het niet meer :D
• Persoon die het topic sluit opent een nieuw topic en werkt de wiki (moet nog online) en tussenstand bij.
Wie werkt er aan de wiki? Komt er een poll/overzicht?Wie zorgt dat een wiki wordt aangemaakt?
• Nog een idee voor een regel? Mag je melden in dit topic.

Vorige topics:
Topicreeks: Street View Quiz

Succes en veel plezier! en graag een zichtbare clou, we zij niet helderziend 8-)

Uploadfaq (met dank aan tdrone)

Hoe moet ik mijn oplossing laten zien?
Als je de oplossing hebt gevonden in google streetview dan word verwacht dat je deze laat zien in het topic. als je de juiste plaats hebt gevonden in street view zie je de volgende interface.

Klik om te vergroten naar 1024x686


kopieer het adres en de link zoals hieronder aangegeven:
1[url=hier de link]hier het adres [/url]

hoe upload ik een nieuw plaatje?

Als je een mooie locatie hebt gevonden klik je eerst op het fullscreen icoontje in google maps

dan houd je je muis even stil zodat de labels vervagen. Als de labels (straatnaam/plaatjes etc.) vervaagd zijn druk je op de PrintScreen (PrtScn) knop op je toetsenbord. Dit zorgt ervoor dat er een screenshot word gemaakt.

sla dit screenshot op in Paint en upload het op een afbeeldingensite

voorbeelden van afbeeldingensites:

Tinypic
ImgUr
Plaatjesupload

dan kopieer je de locatie waar de afbeelding staat (rechtsklikken op de afbeelding>eigenschappen. en daar de URL kopieren)

dan ga je naar het topic en kopieer je die URL als volgt:
Let er wel op dat je de naam van de locatie niet weggeeft door de URL
1[img]hier de URL[/img]

De laatste stand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door TARAraboemdijee op 11-10-2018 10:29:34 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:21:03 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:22 schreef kalinhos het volgende:
Het enige goede aan dit alles is dat er nu iig een topic kan komen met een iets minder gaye titel.
Open dan gelijk een nieuwe :P
Deze titel kwam overigens van deel 69 ;) (maar bleef plakken ofzo)

Ik zal zo de huidige opgave plaatsen, en de stand in de OP bijwerken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:22:50 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447445
Huidige opgave:


Hints:
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:13 schreef silverhill het volgende:

[..]

Aan de rand van een pretpark/openluchtmuseum/dierentuin?
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Je denkt in de goede richting. Iets kleinschaliger :)
Bovengenoemde zou teveel eer zijn voor dit :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182447513
Nog altijd geen idee

Omgeving van America en Sevenum uitgekamd zonder succes.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:30:16 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:26 schreef alpeko het volgende:
Nog altijd geen idee

Omgeving van America en Sevenum uitgekamd zonder succes.
Misschien moet je de hint zingen :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:31:42 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447611
Nog een hint dan:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182447617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Misschien moet je de hint zingen :D
:?

Wat is het nu uberhaupt? Een speeltuin? Park? Gebroeders Grimm erbij.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:36:02 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:31 schreef alpeko het volgende:

[..]

:?

Wat is het nu uberhaupt? Een speeltuin? Park?
Ik ga het niet uitspellen. De 7 met Amerikaanse vlag slaat op de plaatsnaam waar je dit moet zoeken. Maar je zat verkeerd te denken met America en Sevenum. Denk eerder aan een liedje.

De tweede hint, de foto, zegt iets over deze specifieke locatie en beantwoord als het goed is je vraag over wat het is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182447793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik ga het niet uitspellen. De 7 met Amerikaanse vlag slaat op de plaatsnaam waar je dit moet zoeken. Maar je zat verkeerd te denken met America en Sevenum. Denk eerder aan een liedje.

De tweede hint, de foto, zegt iets over deze specifieke locatie en beantwoord als het goed is je vraag over wat het is
Had dan 1-7 geplaatst :D Berend Botje. Dus Zuidlaren. Staat me bij dat die hint al eens eerder was gebruikt maar kwartje viel laat. Ja dat scheelt wat km's _O-

https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656

Sprookjeshof

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 11-10-2018 11:10:16 ]
pi_182447902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nog een hint dan:
[ afbeelding ]
Wie zijn dit dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2018 @ 10:50:53 #11
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182447934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:48 schreef nanuk het volgende:

[..]

Wie zijn dit dan?
De gebroeders Grimm
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182467455
Hint, in dezelfde plaats iets dat verband houdt met deze plek:

pi_182471275
Etten-Leur, Noord-Brabant

Etten-Leur, Noord-Brabant
pi_182471977
pi_182474879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 12:50 schreef kapteinkluts het volgende:
Etten-Leur, Noord-Brabant

Etten-Leur, Noord-Brabant
De gedenknaald staat er ter ere van het feit dat daar de eerste gemotoriseerde vlucht op vaderlandse bodem plaatsvond. In 1909. Luchtvaartgeschiedenis.
pi_182503369
Op de plaats van de huidige kerk hebben meerdere middeleeuwse kerken gestaan zo ook deze kerk.
Vanuit deze kerk is o.a. een preekstoel en een 275 jaar oude orgel bewaard gebleven.

pi_182503580
quote:
Kaasmarkt, Purmerend (https://goo.gl/maps/ErzpvVWfnsN2)

Met deze zoekterm de eerste hit in Google:

quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:05 schreef kapteinkluts het volgende:
preekstoel en een 275 jaar oude orgel bewaard gebleven.

pi_182503772
Volgende opgave:
pi_182507348
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 00:25 schreef maan_man het volgende:
Volgende opgave:
[ afbeelding ]
Tip 1:
Ongeveer 15 kilometer verderop ligt een plaatst waarvan het eerste gedeelte van de plaatsnaam tegenovergesteld is aan het eerste gedeelte van de plaatsnaam waarbinnen de locatie is gelegen die wij zoeken. Het laatste gedeelte van beide plaatsnamen is gelijk.

De 15 kilometer verderop gelegen plaats is tevens de geboorteplaats van een voetballer die meer interlands heeft gespeeld dan Wilfred Bouma en minder dan Arthur Numan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 oktober 2018 @ 13:12:25 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182509993
Tsja, afgaande op https://nl.wikipedia.org/(...)rlands_voetbalelftal
Komen alleen Oost en West Souburg in aanmerking, maar die liggen geen 15km uit elkaar

Hoewel, je zou eventueel Barendrecht als tegenovergestelde kunnen zien van Moordrecht. Hoewel de naam Moor komt van veen/moeras
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182510517
Volgens mij is het ergens centrum Barendrecht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182513715
Tip 2:
pi_182514604
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_182514723
quote:
Correct

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 13:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tsja, afgaande op https://nl.wikipedia.org/(...)rlands_voetbalelftal
Komen alleen Oost en West Souburg in aanmerking, maar die liggen geen 15km uit elkaar

Hoewel, je zou eventueel Barendrecht als tegenovergestelde kunnen zien van Moordrecht. Hoewel de naam Moor komt van veen/moeras
Hij stond niet in deze lijst. De voetballer waar de tip over ging was namelijk Lei Clijsters, de vader van Kim, en die is geboren in Opitter en kwam uit voor België (een beetje een instinkertje).

En dit is tip 2: https://www.vpro.nl/speel(...)ack-van-gelder~.html
pi_182514746
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_182515267
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Correct

[..]

Hij stond niet in deze lijst. De voetballer waar de tip over ging was namelijk Lei Clijsters, de vader van Kim, en die is geboren in Opitter en kwam uit voor België (een beetje een instinkertje).

En dit is tip 2: https://www.vpro.nl/speel(...)ack-van-gelder~.html
Wow _O-
Ik dacht Memphis Depay, Moordrecht/Barendrecht
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182516563
pi_182519648
foutje
pi_182520814
Nieuwe



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2018 @ 09:04:06 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182523905
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2018 @ 09:46:46 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182524280
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 oktober 2018 @ 11:28:04 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182525729
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ga alvast mijn kinderliedjes repertoire langs :P
Dat is voor deze volgens mij niet nodig :D
Gewoon ouderwets zoekwerk
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182526051
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat is voor deze volgens mij niet nodig :D
Gewoon ouderwets zoekwerk
Dat laat ik aan andere over. Ik moet wachten op een hint. Zie niks aan de horizon. Kan overal zijn. Zou heel goed bij mij in de buurt kunnen zijn bijv. Lijken me varkensstallen.
pi_182526196
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat laat ik aan andere over. Ik moet wachten op een hint. Zie niks aan de horizon. Kan overal zijn. Zou heel goed bij mij in de buurt kunnen zijn bijv. Lijken me varkensstallen.
Het duurde even voor ik het zag maar het is een (enkel)spoorlijntje waarschijnlijk Groningen of Friesland. Even snel gezocht maar niet gevonden. Nu geen tijd om verder te zoeken...Succes!
pi_182550662
quote:
De Horst bij de Beersterplas, Groningen

Nieuwe komt later vandaag
pi_182561373
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2018 @ 09:10:52 #43
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182565198
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2018 @ 10:09:45 #44
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182566070
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_182566172
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_182566503
Nummer 236:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_182567795
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2018 @ 14:06:39 #49
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182570802
Standerdmolen, waarschijnlijk een vesting:
Vismarkt, Heusden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2018 @ 14:11:30 #50
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_182570928
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')