abonnement Unibet Coolblue
pi_182419902
Binnenkort verhuizen we naar een andere woning en 1 wand heeft een grof gestucte muur



Nu willen we de muur glad hebben, maar wat is de beste optie?

Zelf natuurlijk ook al rondgekeken,

- Schuren
- Alabastine Muurglad structuur & glasvezel
pi_182420133
Stuckadoor bellen
pi_182420614
Zelf stucken met een (dure) stuc emmer, goedkoper dan muurglad. Stuc pasta heet het.
.
pi_182421021
Zo’n muren zijn inderdaad spuuglelijk.
Ik zou een stucadoor bellen.
U MAD?
pi_182421109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:58 schreef de_boswachter het volgende:
Zo’n muren zijn inderdaad spuuglelijk.
Ik zou een stucadoor bellen.
Ik ook
pi_182422363
Door een stucadoor glad laten stuken
pi_182422676
Wel lief zijn tegen die muur.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_182422775
Alternatief voor mensen met energie en tijd teveel en een brandend verlangen naar een stoflong: huidige stuclaag eraf slopen en dan alsnog de stukadoor bellen voor een mooi glad laagje. Zo'n kale betonnen muur met allemaal van die luchtbelletjes erin wordt lelijk als je er overheen verft.

Overigens ook even de radiatoren van de muren afhalen die gestukt gaan worden. Een vervelend klusje, maar op mijn eerste verdieping is achter de radiatoren niet gestukt, want ze hingen er nog. An sich geen ramp; je kijkt er niet zo vaak achter, maar het is voor mij toch een klein irritatiepuntje wanneer ik mijn gordijnen open en dicht doe en ik zie die lelijke oude muur erachter. Ik heb het toen niet gedaan vanwege tijdsgebrek en het feit dat de muren in de winter gestuukt zijn. Los van de tijd zag ik het vooruitzicht niet zitten dat mijn gehele eerste verdieping geen verwarming zou hebben.
pi_182424118
Zeker in een woonkamer ga je dat zonder ervaring zelf niet naar wens krijgen ben ik bang. Stucadoor laten komen voor 15-20 euro per m2, dat is nog best te overzien.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:51:13 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182426311
Ik zou het oude stucwerk sowieso afbikken. Dat is rottig werk en kun je met een scherp afsteekmes doen. Als je het er niet af haalt heb je kans dat het nieuwe stucwerk niet goed kan hechten.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_182426533
De vraag is even welk soort materiaal is gebruikt; lijkt me geen stuc nl. Kan een soort van granol zijn, dat is wel aardig te verwijderen (en ook wel aan te raden) zoals hierboven vermeld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182426706
Ik zou het er allemaal afsteken, scheelt je een 0,5 m2 vloeroppervlakte in je woonkamer tov dit helemaal uitrapen.
pi_182461772
Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we wel wat mee!
pi_182461824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:11 schreef Isane het volgende:
Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we wel wat mee!
Ga jij ons ook op de hoogte houden van alles?
pi_182462324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:48 schreef Setheh het volgende:
Alternatief voor mensen met energie en tijd teveel en een brandend verlangen naar een stoflong: huidige stuclaag eraf slopen en dan alsnog de stukadoor bellen voor een mooi glad laagje. Zo'n kale betonnen muur met allemaal van die luchtbelletjes erin wordt lelijk als je er overheen verft.

Overigens ook even de radiatoren van de muren afhalen die gestukt gaan worden. Een vervelend klusje, maar op mijn eerste verdieping is achter de radiatoren niet gestukt, want ze hingen er nog. An sich geen ramp; je kijkt er niet zo vaak achter, maar het is voor mij toch een klein irritatiepuntje wanneer ik mijn gordijnen open en dicht doe en ik zie die lelijke oude muur erachter. Ik heb het toen niet gedaan vanwege tijdsgebrek en het feit dat de muren in de winter gestuukt zijn. Los van de tijd zag ik het vooruitzicht niet zitten dat mijn gehele eerste verdieping geen verwarming zou hebben.
Een beetje stucadoor haalt de radiatoren er zelf af of laat van te voren weten dat de radiatoren verwijderd dienen te zijn..
pi_182462366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:48 schreef Setheh het volgende:
Alternatief voor mensen met energie en tijd teveel en een brandend verlangen naar een stoflong: huidige stuclaag eraf slopen en dan alsnog de stukadoor bellen voor een mooi glad laagje. Zo'n kale betonnen muur met allemaal van die luchtbelletjes erin wordt lelijk als je er overheen verft.

Overigens ook even de radiatoren van de muren afhalen die gestukt gaan worden. Een vervelend klusje, maar op mijn eerste verdieping is achter de radiatoren niet gestukt, want ze hingen er nog. An sich geen ramp; je kijkt er niet zo vaak achter, maar het is voor mij toch een klein irritatiepuntje wanneer ik mijn gordijnen open en dicht doe en ik zie die lelijke oude muur erachter. Ik heb het toen niet gedaan vanwege tijdsgebrek en het feit dat de muren in de winter gestuukt zijn. Los van de tijd zag ik het vooruitzicht niet zitten dat mijn gehele eerste verdieping geen verwarming zou hebben.
En de plaats waar de hangertjes van de radiatoe zaten niet meer terugvinden.
.
pi_182466846
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ga jij ons ook op de hoogte houden van alles?
Als je dat wil dan doe ik dat
pi_182466850
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:51 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou het oude stucwerk sowieso afbikken. Dat is rottig werk en kun je met een scherp afsteekmes doen. Als je het er niet af haalt heb je kans dat het nieuwe stucwerk niet goed kan hechten.
dit dus
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182468022
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 04:49 schreef Isane het volgende:

[..]

Als je dat wil dan doe ik dat
Ik niet alleen denk ik zo, altijd mooi om te lezen wat de vorderingen zijn c.q. het eindresultaat is geworden (inclusief foto's is helemaal perfect).
pi_182480539
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:29 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik niet alleen denk ik zo, altijd mooi om te lezen wat de vorderingen zijn c.q. het eindresultaat is geworden (inclusief foto's is helemaal perfect).
komt goed, over een paar weken
pi_182483808
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een beetje stucadoor haalt de radiatoren er zelf af of laat van te voren weten dat de radiatoren verwijderd dienen te zijn..
Er zelf afhalen werd niet aangeboden, maar werd wel aangegeven inderdaad dat met de radiatoren eraf het netter zou zijn. Vond ik toen niet nodig. Is het nu nog steeds niet, anders dan dat het me soms irriteert. (Maar ik ben dan ook een perfectionist; je ziet en merkt er in 't dagelijks leven niks van.)

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:31 schreef Fer het volgende:

[..]

En de plaats waar de hangertjes van de radiatoe zaten niet meer terugvinden.
Gewoon bij de stucadoor aangeven welke gaten moeten blijven, houdt 'ie er rekening mee. Meestal steken ze er een schroef in (in de plug in de muur) zodat ze de plek niet vergeten.
pi_182864563
We laten de muur zo, likje verf erover en het ziet er weer stukken beter uit :)
Bedankt voor de reacties
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')