abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2002 @ 22:49:46 #1
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_7627746
L.S.

Mij is altijd verteld dat het niet goed is om warm kraanwater te drinken. Waarom is dit eigenlijk zo? Teveel bacteriën en dergelijke op die temperaturen?

pi_7627763
Je kunt je bek verbranden !!
  maandag 30 december 2002 @ 22:53:47 #3
30560 2Mini
Official Logo
pi_7627845
is dat niet vies?? ik wil het ALTIJD koud... warm komt ie wel van de koker!
Camera 1... 1!
pi_7627863
Move to >>>>> lifestyle
pi_7627910
Het beste is dat je water met een temperatuur van 37 graden celcius drinkt.
Omdat het water dan reeds op lichaamstemperatuur is hoeft het lichaam geen energie te verspillen aan het "opwarmen" van het water. Warm water neemt trouwens veel beter afvalstoffen op.
pi_7627925
Ik dacht dat ijskoudwater slecht is,
lauw kraanwater lijkt me niet, lauw water uit geopende fles lijkt me wel minder gezond
  maandag 30 december 2002 @ 22:58:47 #7
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_7627956
quote:
Op maandag 30 december 2002 22:49 schreef Kang-He het volgende:
L.S.

Mij is altijd verteld dat het niet goed is om warm kraanwater te drinken. Waarom is dit eigenlijk zo? Teveel bacteriën en dergelijke op die temperaturen?

hmm ja er leven wel wat meer organismen bij die temperatuur maar echt slecht is het niet voor je hoor. het loopt alleen wel wat sneller door, i.e. je moet wat vaker naar de wc. Ook bijvoorbeeld legionella wat wel redelijk goed aanwezig kan zijn bij die temperatuur kan je niet ziek maken door het opdrinken ervan.
Asumption is the mother of all fuck-ups
  maandag 30 december 2002 @ 23:11:34 #8
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_7628276
Ah, toen ik klein was werd me verteld dat ik buikpijn of iets dergelijks zou krijgen van het drinken van warm kraanwater.

Het zijn die kleine dingen hè .

pi_7628328
Warm kraanwater is gewoon goor, maar verder volgens mij niets mis mee
pi_7628365
quote:
Op maandag 30 december 2002 22:50 schreef Pjederdy het volgende:
pi_7628888
Ik wordt er altijd een beetje misselijk van...
pi_7628948
probeer maar eens een glas warm water te dinken op je nuchtere maag.

hopelijk haal je de wc
en doe dit niet in t buitenland.
*aanrader*

De Puta Madre
pi_7629874
quote:
Op maandag 30 december 2002 23:39 schreef Killer_Mom het volgende:
probeer maar eens een glas warm water te dinken op je nuchtere maag.

hopelijk haal je de wc
en doe dit niet in t buitenland.
*aanrader*

Kraanwater moet je in het buitenland dus absoluut NIET drinken.
Nederland is 1 van de weinige landen waar je schoon drinkwater uit de kraan krijgt.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 11:12:38 #14
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7681623
ik drink geregeld warm water, heerlijk en makkelijker dan thee zetten
pi_7681732
Mij is altijd verteld dat bij warm kraanwater er kleine hoveelheden koper-ionen uit de leiding meekwamen, wat niet goed zou zijn voor mijn gezondheid. Tot nu toe drink ik dan ook nooit warm water uit de kraan.

Misschien dat een iets meet scheikundig onderlegde fokker ons kan helpen?

pi_7682405
Warm water uit een boiler is slecht, omdat er drab onderin de boiler zit, en dat is heel erg smerig. Ik heb het laatst met mijn eigen ogen gezien toen ik een nieuwe boiler kreeg en de oude leeg moest. Als laatste kwam er allemaal bruine smurrie uit, dat wil je echt niet drinken.
Maar soms pak ik wel gewoon warm water, dan kookt het sneller. Zolang het er nog helder uitziet en het toch gekookt wordt is het vast niet erg. Ik ben er in ieder geval nog nooit dood aan gegaan.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 13:02:16 #17
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7683444
Nee nee nee nee nee,

als er warm water door waterleidingen stroomt, kunnen de metalen uit de leidingen door de verhitting scheiden van de leiding en meestromen naar je kopje warm water.

In veel ouder huizen bevinden zich nog steeds loden waterleidingen, welke al dan niet alleen bedoelt zijn voor douche/wc. niet als drinkwater.

Koper is naar mijn weten ook niet al te best voor je lichaam.

Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 januari 2003 @ 15:09:54 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7685931
En warm water zit vaak uren (dagen) in een boiler, is ook niet best.
pi_7687175
Stelletje frelling gezondheidsfreaks hier
Ik drink vaak genoeg warm water in me leven en nog nooit ergens last van gehad.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7687594
quote:
Op maandag 30 december 2002 22:56 schreef Refragmental het volgende:
Het beste is dat je water met een temperatuur van 37 graden celcius drinkt.
Omdat het water dan reeds op lichaamstemperatuur is hoeft het lichaam geen energie te verspillen aan het "opwarmen" van het water. Warm water neemt trouwens veel beter afvalstoffen op.
ga jij maar lekker water drinken van 37 graden,als het bij jouw zo uit de boiler komt heb je dikke kans op legionella bacterie.

er zit geen drab in een boiler,anders zie je dat wel hoor als je de warm water kraan openzet.

en dat het een tijd in je boiler zit dat water maakt niks uit want het is immer boven de 60 graden dus geen bacterien meer,maar je zal het wel moeten mengen met koud want 60 water daar brand je je bek aan.

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:27:58 #21
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_7687628
Voor da vakantie, in onze gymzaal. Uit de KOUDwaterkranen kwam alleen maar warm water. Lekker is dat. Goed dat het winter is, anders tikte het volgens mij an de legionella op school
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_7687705
warm wate ris op zich niets mis mee..

het is inderdaad alleen zo dat als het uit ene boiler komt waar de temp beneden de 60 graden is dan kunnen er enge dingen in zitten...

Tweede waar het verhalatje vandaan komt is omdat oude leidignen van koper zijn gemaakt die nu kleine deeltjes loslaten.. dát krijg je dus ook binnen en schijnt erg ongezond te zijn.

Heb je nieuwe leidingen.. lekker drinken als je dat lekker vindt !!

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7688886
quote:
Op maandag 30 december 2002 22:50 schreef Pjederdy het volgende:
WARM, niet heet Of jij hebt gewoon een zeer lage pijngrens ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')