twitter:bbcdoctorwho twitterde op zondag 07-10-2018 om 20:50:59SPOILER ALERT! Episode 2 - The Ghost Monument hits screens next Sunday. #DoctorWho https://t.co/4CUP4ipVIs reageer retweet
Omdat?quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind die Ryan nu al een vervelende companion.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een VPN hebt, kun je de aflevering ook via de BBC iPlayer kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2018 08:47 schreef Bluesdude het volgende:
wee mij.....
Ik heb deel 1 gemist.
Ik las ergens op internet dat BBC 2 deel herhaalt zaterdagnacht 02.30 (GT)
Is dat zo ?
Op je link: BBC iPlayer only works in the UK. Sorry, it’s due to rights issues.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:38 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Als je een VPN hebt, kun je de aflevering ook via de BBC iPlayer kijken.
https://www.bbc.co.uk/ipl(...)an-who-fell-to-earth
VPN is een manier om een beveiligde internet verbinding tussen je eigen computer en een ander netwerk te leggen. Veel mensen gebruiken het om Geo-restricties op website zoals de iPlayer te ontwijken omdat je d..m.v VPN kan doen alsof je je in een ander land bevind.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Op je link: BBC iPlayer only works in the UK. Sorry, it’s due to rights issues.
Wat is VPN ?
Herhaling BBC 2: https://www.bbc.co.uk/programmes/p06jcn8k
Klopt wel ja. Denk ook dat dat deel van de regeneratie is en dat ze daarom - wanneer deze compleet is - meer haar eigen karakter zal ontwikkelen. Wel goed geacteerd als dat zo is.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:02 schreef Molurus het volgende:
Ik vind het wel grappig dat Jodie - zoals ze het speelt - qua karakter veel weg heeft van de vorige doctor. Zelfde wereldvreemdheid, af en toe beetje gedesorienteerd en dan ineens weer geniaal (en dan niet begrijpen dat niemand het begrijpt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nadoen? Ik vond haar vrijwel direct wel doctorachtig, maar niet speciaal naäperig. Als een nieuwe doctor helemaal niks wegheeft van zijn/ haar voorgangers is het imo veel naarder.quote:Op maandag 8 oktober 2018 09:35 schreef AgitoM het volgende:
Heb gisteren de eerste aflevering gezien. Vind Jodie Whittaker een prima actrice, alhoewel ze vooral Tennant en Smith lijkt na te doen. Vond de aflevering echter tenenkrommend slecht.
Ik ook niet maar ik moest wel meteen aan Tennant denken eerlijk gezegd, het zou ook niet heel gek zijn gezien het feit dat ze hem persoonlijk kent. Niet dat ze niet haar eigen persoon is overigens. Gewoon een leuke enthousiaste nieuwe doctor, totaal chaotisch en nog in de war van haar nieuwste regeneration. Denk dat het nog wel normaliseert maar eigenljk hoop ik een beetje van nietquote:Op maandag 8 oktober 2018 15:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nadoen? Ik vond haar vrijwel direct wel doctorachtig, maar niet speciaal naäperig. Als een nieuwe doctor helemaal niks wegheeft van zijn/ haar voorgangers is het imo veel naarder.
Ik had zelf iig veel meer moeite met de overgang Tennant Smith dan met deze. Geen moment met weemoed teruggedacht aan Peter Capaldi.
persoonlijk zal ik Capaldi absoluut niet missen. Voor mij de minste Doctor.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:07 schreef Nielsch het volgende:
In het begin zat ik wel steeds: “Capaldi zou dat zo en zo hebben gezegd met deze intonatie en accent...” maar dat verdween al snel.
Ik zag laatst een interview van Colbert met haar, krijg de indruk dat ze voor deze rol helemaal niet zoveel hoeft te acteren.quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:21 schreef yvonne het volgende:
Prettige kennismaking met deze Doctor. Ze is Tennant-achtig,wat alleen maar positief is.
Hadden wij met Matt Smith, moesten daar het meest aan wennen. Jodie Whittaker Overtuigde me in deze eerste aflevering al.quote:Op maandag 8 oktober 2018 17:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
persoonlijk zal ik Capaldi absoluut niet missen. Voor mij de minste Doctor.
Bij dr Who hoort engheid. Achter je kussen of de bank zitten kijken als kind voor het enge monster in een rubber pak met een vervormde stem...quote:Op maandag 8 oktober 2018 16:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
. Wel vrij eng begin voor een familieshow!
Tuurlijk, maar in die tram, ging wel erg ver in vergelijking met eerder. Maar misschien ligt het aan mij, dat ik zoiets juist wat enger vindquote:Op maandag 8 oktober 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij dr Who hoort engheid. Achter je kussen of de bank zitten kijken als kind voor het enge monster in een rubber pak met een vervormde stem...
Sweet memories...
Mij ook. Het is wel te hopen dat "dit het niet is", want Smith wist natuurlijk heel veel kanten van zijn Doctor te laten zien en ik hoop bij Whittaker ook op zulke diepte. Maar ik ben in ieder geval erg enthousiast.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Jodie Whittaker Overtuigde me in deze eerste aflevering al.
En per Doctor-premiere:quote:An average of 8.2 million tuned in to watch the actress as the first female Doctor, with a peak of nine million and an audience share of 40.1%. This makes the broadcast the most-watched, according to overnight ratings, since the 2008 series opened with 8.4 million.
quote:Capaldi, whose first series as the Time Lord began in 2014, drew 6.8 million viewers for his debut.
Smith launched with 7.7 million viewers in 2010, while Tennant debuted with eight million for his first episode as the Doctor in 2006.
However, Whittaker was shy of reaching Christopher Eccleston's debut as the Doctor when the series was revived in 2005.
Eccleston was watched by an average of 9.9 million for his premiere.
Ook even zo'n momentje van 'oh ja, dit was een ding' ?quote:
Dat zal m zijn ja, ik heb van classic who wel zo'n beetje alles gezien, maar alleen Baker echt onthouden...quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 13:06 schreef Breuls het volgende:
Nee, die ken ik niet, maar misschien is het Planet of the Spiders?
Dan ben je op tijd.quote:
Insecties zijn cool.quote:Op zondag 14 oktober 2018 19:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan ben je op tijd.
Malle insectjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
ik vond hem ook gelijk leuk, maar vroeg me af wat voor koekje het was. Zou de tardis ook thee geregeld hebben?quote:Op zondag 14 oktober 2018 22:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Leuk om als Nederlander in Engeland te zien hoe veel Engelsen helemaal gek zijn op dat custard cream (koekje) dispenser. Omdat het zo typisch Engels is!![]()
Terwijl het in andere landen waarschijnlijk niet zo bijzonder zou opvallen!
Zijn ze zeer geliefd, zeg maar, net zoals Jaffa cakes ofzo?quote:Op zondag 14 oktober 2018 22:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Leuk om als Nederlander in Engeland te zien hoe veel Engelsen helemaal gek zijn op dat custard cream (koekje) dispenser. Omdat het zo typisch Engels is!![]()
Terwijl het in andere landen waarschijnlijk niet zo bijzonder zou opvallen!
Het lijkt er inderdaad op dat de Stenza dit seizoen nog wel vaker voor gaan komen. Vraag is dan ook of er een bekende drijvende kracht achter hen zit en zo ja, wie?quote:Op maandag 15 oktober 2018 00:18 schreef naatje_1 het volgende:
He, maar, die ijsmensen, die gaan dus kennelijk een terugkerend thema worden, maar zijn die niet heel erg vergelijkbaar met de Ice Warriors die op Mars waren?
Die, plus andere bekende biscuits, zijn volgens mij nog altijd heel erg populair jaquote:Op maandag 15 oktober 2018 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn ze zeer geliefd, zeg maar, net zoals Jaffa cakes ofzo?
Ben al veel te lang niet meer in de UK geweest, maar de koekjes waren altijd geweldig
De doctor zei het nooit over het uiterlijk van zijn eigen TARDIS, altijd over die van en ander (2 over die van 4 of 5? 10 over die van 11 etc)quote:Op zondag 14 oktober 2018 21:27 schreef Bensel het volgende:
Nieuwe tardis vind ik wel mooi, vanuit esthetisch standpunt. Ik vond alleen vreemd dat de deur nu verschoven is zodat het meer de vorm van de policebox heeft niet echt geslaagd. En die dikke kristallen columns kunnen nog wel wat problemen met het camerawerk geven. Wel is het de eerste keer dat een doctor een change beantwoorde met 'I like it'
Ja,maar deze keer heeft de doctor niet zelf geredecoreerd, maar de TARDIS. Normaal als iemand anders het doet zei hij dus dat het niks was.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 09:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De doctor zei het nooit over het uiterlijk van zijn eigen TARDIS, altijd over die van en ander (2 over die van 4 of 5? 10 over die van 11 etc)
Daarom ziet die TARDIS er dus zo 'alien' uit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ja,maar deze keer heeft de doctor niet zelf geredecoreerd, maar de TARDIS. Normaal als iemand anders het doet zei hij dus dat het niks was.
Het origineelquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 09:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik vind de intro een beetje slapjes eigenlijk. Die van 9, 10, 11 en 12 waren erg tof, qua uiterlijk. Deze grijpt wel heel erg terug naar de jaren 60 en 70 met die caleidoscoop effecten. En de muziek is ook gewoon de original theme met extra drums ofzo... Nee, dat kan me niet echt bekoren.
En de Tardis, mooi om hem weer te zien. Maar die uitbouw van de policebox aan de binnenkant was naar mijn mening niet nodig geweest. Alsof de buitenkant iets te maken heeft met de binnenkant, wat totaal niet het geval is. Chameleon Circuit etc.
Wel boeiend wat er gezegd werd over de Timeless Child. Susan Foreman misschien? En de Stenza zien we denk ik ook wel weer terug komen.
De TARDIS doet het vaker zelf, toch? In Time Crash was er de implicatie dat de Doctor het zelf kon kiezen, maar Eleven had ook een momentje van "okee, wat heb je me nu te bieden?" in The Eleventh Hour.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ja,maar deze keer heeft de doctor niet zelf geredecoreerd, maar de TARDIS. Normaal als iemand anders het doet zei hij dus dat het niks was.
Eleventh Hour, precies hetzelfde met Matt Smith destijdsquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
Moet wel, erg goed is het artikel niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:49 schreef Breuls het volgende:
Wat grappig dat een krant als NRC over Doctor Who schrijft. Geinig stukje, wel. Vraag me af voor wie het bedoeld is: Nederlanders die de serie nog niet kennen?
Ze schrijven erover omdat het een vrouw is, best grappig in deze gender-neutrale tijdenquote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:49 schreef Breuls het volgende:
Wat grappig dat een krant als NRC over Doctor Who schrijft. Geinig stukje, wel. Vraag me af voor wie het bedoeld is: Nederlanders die de serie nog niet kennen?
Ze schrijven er vooral over omdat het een iconische BBC-serie is denk ik. Day Whitaker de eerste vrouwelijke doctor speelt is natuurlijk wel een nieuwtje. Zeker ook in de tijd van Gamergate en soortgelijke online drama's over vrouwen die mannenbastions binnenvallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:39 schreef Pek het volgende:
[..]
Ze schrijven erover omdat het een vrouw is, best grappig in deze gender-neutrale tijden
Kippevelquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het origineel
1963(!)
Leesvoer over hoe het tot stand kwam.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Doctor_Who_theme_music
En niet een Robin Hood botquote:Op zondag 21 oktober 2018 20:48 schreef essnhills het volgende:
Ik vind het een prachtige aflevering.
Eindelijk weer eens met een historisch figuur, dat hebben we lang niet gehad.
en ik begin ook al weer te wennen aan Jodie
ja preciesquote:
ik denk eigenlijk dat we die nog wel een keer gaan zien. Hij is ergens terug naar het verleden gezapt toch? Die gaat vast nog meer dingen upfucken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:03 schreef Sarasi het volgende:
Al vond ik 't wel wat makkelijk om de "villain" zo te dumpen, dat vond ik echt jammer.
Mistte sowieso nog wat meer achtergrond: ja, je hebt wat mensen vermoord, maar waarom? En waarom wil je nou precies de geschiedenis hier nudgen, wat levert het op, of was die echt een white power persoon sec?quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:03 schreef Sarasi het volgende:
Al vond ik 't wel wat makkelijk om de "villain" zo te dumpen, dat vond ik echt jammer.
quote:Ik vond het prachtig gespeeld van Walsh (Graham) wanneer the Doctor hem vertelt dat ze de bus niet uitmogen. Super sterk geacteerd van hem. Heel aangrijpend.
Deze Doctor klikt nog niet so snel bij me als Eccleston en Smith. Die vond ik vanaf het eerste moment echt meteen the Doctor. Bij Whittaker klikte het op het moment dat ze zei "Not in a million years."
Het super aanwezige racisme roept verontwaardiging, boosheid en plaatsvervangende schaamte op. Sterk gespeeld en gefilmd zodat ik echt met de companions meevoel.
Interessant camerawerk met de vele close ups vanuit soms verrassende hoeken.
Yaz ontpopt zich steeds duidelijker als de brains van de club en minder emotioneel dan de mannen. Valt niet tegen. Ze is al minder afstandelijk dan in de eerste twee afleveringen.
Ryans ontmoeting met Martin Luther King en het feit dat hij geen reprimande van the Doctor krijgt voor het gebruiken van het wapen tegen de schurk (naam kwijt), doen me vermoeden dat hij wat vaker solo/cowboy acties gaat uithalen. Ik zou het interessant vinden als er een breuk tussen een Doctor en een companion ontstaat doordat ze er op een bepaald moment heftig verschillende overtuigingen op na houden. Zou Ryan die companion zijn, die 'rogue' gaat?
Volgens mij wel. Hij vond dat "het mis is gegaan" sinds Rosa Parks.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:36 schreef naatje_1 het volgende:
was die echt een white power persoon sec?
Ik had ergens het vermoeden dat het niet white power persoon sec was, maar dat het te maken heeft met waarom die mensen had vermoord/hoe zijn ervaring in de gevangenis was. Misschien is de populatie in de gevangenis in zijn tijd wel meer wit dan zwart, zoiets, maarja...quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Hij vond dat "het mis is gegaan" sinds Rosa Parks.
Vast, maar dat denk ik dus alleen omdat we er zo makkelijk vanaf kwamen. Er is verder nul informatie gegeven waardoor ik nieuwsgierig naar 'm ben, terwijl ik wel vond dat er ontzettend veel potentie zit in een villain die geen geweld kan gebruiken. Juist omdat het een soort "death by cop" elimineert ook. En vervolgens zapt Ryan 'm naar God knows where, niemand boeit dat verder iets en bam, credits.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
ik denk eigenlijk dat we die nog wel een keer gaan zien. Hij is ergens terug naar het verleden gezapt toch? Die gaat vast nog meer dingen upfucken.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:25 schreef sciscens het volgende:
@Breuls: thanks. Hopelijk zit ik nu wel in het goede veld...
Had ik nog niet aan gedacht, maar zou best kunnen. Hoe verder in het verleden hij iets kleins upfuckt, hoe groter de gevolgen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 21:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
ik denk eigenlijk dat we die nog wel een keer gaan zien. Hij is ergens terug naar het verleden gezapt toch? Die gaat vast nog meer dingen upfucken.
Jah. Ik was een beetje geschokt. Zo van "WAT DOE JE". Iemand veroordelen tot een ander tijdperk is toch bijna hetzelfde als iemand vermoorden, zou je kunnen beargumenteren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:25 schreef Sarasi het volgende:
En vervolgens zapt Ryan 'm naar God knows where, niemand boeit dat verder iets en bam, credits.Dat vond ik jammer en makkelijk.
Misschien. Maar ik zou het te makkelijk vinden. Dat stuk met Krasko leek me te afgeraffeld. Ik vond het niet passen eerlijk gezegd. Ja er moet een oorzaak zijn waardoor ze daar terecht komen maar dan nog. Ik zou het storend vinden als Krasko niet terug komt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Hij vond dat "het mis is gegaan" sinds Rosa Parks.
Ik haat spinnen. Ik heb inmiddels koude koffie staan omdat ik bang ben dat er een spin in beeld komt zodra ik 't kopje optil, wat ik dan vervolgens om laat donderen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:31 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik ben geen arachnofoob, maar ik heb nu wel overal jeuk.
Uiteraard, dat ligt er dik bovenop.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 22:09 schreef sciscens het volgende:
Ik ben over deze aflevering tot zover ook het minst enthousiast. Geen sterk verhaal. Met Robertson krijgen ze nog wel vaker te maken lijkt me, dan uiteraard in de positie van president van de USA.
Ha, daar liep ik ook tegenaan. Had gelukkig nog een oude BBC ID liggen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:17 schreef Sarasi het volgende:
Why spiders.![]()
Sinds wanneer heb je een account nodig voor de BBC iPlayer trouwens?
Ik ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 09:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ha, daar liep ik ook tegenaan. Had gelukkig nog een oude BBC ID liggen.
Heb maar gewoon "yes" geantwoord op de vraag of ik een TV License heb.
Lijkt mij niet. Eerder een Doctor die niet zo gediend is van dat familiaire, lichamelijke contact met (relatief) onbekende mensen. Het was in ieder geval een blik die ik herken en die ik zelf ook meermalen heb geworpen...quote:Op donderdag 1 november 2018 21:47 schreef mspoez het volgende:
Mijn zoon viel het net op dat de doctor bij lichamelijk contact ipv het zuchtend te ondergaan erg afkeurend en een beetje geschrokken keek toen een man op haar schouder klopte. Metoo-verhaallijn in the making?
Geef dan ook even alle info.quote:
Dat was het enige wat ik hoorde. Ik heb niks gehoord over iets anders, tenminste dan heb ik dat gemistquote:Op vrijdag 2 november 2018 12:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Geef dan ook even alle info.
Er komt op nieuwjaarsdag een special
quote:Op vrijdag 2 november 2018 13:01 schreef lunapuella het volgende:
Voor alle info: https://www.independent.c(...)ttaker-a8613971.html
Een goede keus denk ik wel, met een nieuwjaarsspecial kan je weer andere gebieden aanborenquote:Op vrijdag 2 november 2018 13:01 schreef lunapuella het volgende:
Voor alle info: https://www.independent.c(...)ttaker-a8613971.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |