abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182240697
Ik heb onlangs mijn garage laten verbouwen tot kantoor en hier ook vloerverwarming in laten leggen.

Die staat nu een paar dagen aan en ik ruik elke keer als ik binnen kom een vreemde lucht. Het lijkt een beetje op de lucht van gas, maar dan gemengd met een schoonmaakmiddel en een beetje chloor. Dat zou de beste omschrijving zijn.

Gas kan het volgens mij niet zijn. De ruimte is ongeveer 10 meter (en een verdieping lager) verwijderd van de CV ketel en er lopen alleen waterleidingen naar en door het kantoor.

Volgens mij heb ik net de 'bron' gevonden en komt het van de waterleiding die richting de vloerverwarmingsverdeler gaat. En dan bij het koppelpunt ruik ik het sterker. Misschien 'ademt' hij daar dus die lucht.

Even wat water weg laten lopen met de ontluchtingsknop en daaraan geroken en toen dacht ik het ook te ruiken.

Kan het dus zo zijn dat het water uit mijn CV ketel zo ruikt? En kan het zo zijn dat er naast water, ook gas in de waterleidingen zit als de CV ketel kapot is of verkeerd aangesloten zit?
Of wat anders zou deze geur verklaren?

Ik ruik overigens alleen in deze ruimte deze geur. Ook bij de CV ketel zelf ruik ik niks.

Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag. Dank!
pi_182240792
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:23 schreef matigeuser het volgende:

Kan het dus zo zijn dat het water uit mijn CV ketel zo ruikt?
Water in een CV circuit, stinkt als de hel. Dus met het ontuchten, is er ook stank vrijgekomen, ventileren en je bent het kwijt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182241185
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Water in een CV circuit, stinkt als de hel. Dus met het ontuchten, is er ook stank vrijgekomen, ventileren en je bent het kwijt.
Ja maar ik heb dit nu al een aantal dagen. Zodra ik de ramen open zet is het snel weg. Maar ongeventileerd is het na een kwartier al weer goed te ruiken.

De hoofdvraag is eigenlijk, kan er gas in de waterleiding zitten? Of is dit sowieso geen gas wat ik ruik?
pi_182242248
Water in het CV circuit stinkt altijd.

Je vraag zou moeten zijn, waarom ruik je iets wat in een afgesloten leidingcircuit zit? Lekt er ergens iets? Of zit er nog een automatische ontluchter o.i.d. in de garage?

Wat zegt de installateur er van?
pi_182246805
Gas in waterleiding kan niet.
Laat die handjes wapperen!
pi_182246850
Is het droog? Heb je drukverlies?

Zou kunnen dat bij montage er wat water uit de verwarming weg is gelopen, en nu heel langzaam aan het verdampen is. Met wat hulp van de verwarming extra schimmel. Onder een plint of (erger) het laminaat/vloerbedekking of iets dergelijks. Zelfs een stuk karton kan lang blijven stinken.

Laat een paar dagen een ventilator op de verdeler gericht aan staan, met de deur naar de verdeler open zodat alles goed kan ventileren, als je het dan nog steeds ruikt verder zoeken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_182278364
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 21:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit! Ondanks dat er geen voedsel in zit en het water steeds verhit wordt, gaat het op de eoa manier toch rotten. Of iig redelijk stinken als je bijvoorbeeld een radiator ontlucht.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182279329
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 06:31 schreef Gieliovd het volgende:
Gas in waterleiding kan niet.
Andersom wel, en zeg niet nee!
Ik ken een geval waar een installateur het gedaan had, met iets geluk had men de leiding buitenshuis komen aan het laten maken, gasmeter was wel stuk, sta je dan fijn erop zo he!
Liepen ook veel teveel mensen, en geen overzicht.

Oei wacht geen installateurs maar ZZP ers waren dat!
Met alle waarschijnlijkheid zelfs geen bedrijfs WA verzekering?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 20:13:23 ]
pi_182279405
Een ander, ik waarschuw deze nog, is dat geen warmwater?

Sluit de stortbak aan op de warmwaterleiding.

Ik zeg dus nooit direct laat dat, ik geef een hint meer ook niet, als het verstand niet reikt heeft men laat dat ook niet verdiend.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 20:15:56 ]
pi_182285082
Is het niet gewoon je vloer die nu een beetje aan het 'uitdampen' is door het opwarmen?
Wat voor vloer ligt erin?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_182286934
Is het geen formaldehyde wat je ruikt?
pi_182298428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:14 schreef john2406 het volgende:
Een ander, ik waarschuw deze nog, is dat geen warmwater?

Sluit de stortbak aan op de warmwaterleiding.

Ik zeg dus nooit direct laat dat, ik geef een hint meer ook niet, als het verstand niet reikt heeft men laat dat ook niet verdiend.
Ik moet zeggen dat je soms moeilijk te volgen bent, ook na 3 x lezen heb ik eigenlijk geen idee wat je bedoeld. :?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 07:18:20 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182309761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:34 schreef akatar het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat je soms moeilijk te volgen bent, ook na 3 x lezen heb ik eigenlijk geen idee wat je bedoeld. :?
Inderdaad :D

Kan de leiding zelf niet stinken?
Zijn van die kunststof buizen toch?
Nieuwe autoluchtidee.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_182313483
Het mysterie is opgelost.

In de ruimte hiernaast is een toilet aangesloten op dezelfde afvoer. Dit toilet was schoongemaakt met bleekmiddel. In mijn kantoor moet nog een keukenblokje komen, maar nu zit er vooralsnog een open afvoerpijp in de vloer. De lucht van het bleekmiddel kwam dus via de afvoer het kantoor in. :D

Vandaar dat ik ook de lucht beschreef als gassig met een beetje chloor en schoonmaakmiddel :D

Dank voor het meedenken in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')