abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182192743
Nog steeds thuis analoge tv. Twijfel al jaren tussen KPN en Ziggo om alles in 1 digitaal pakket onder te brengen. Is echt belachelijk, ik kan al jaren geen keus maken.
Wie overtuigd mij...
Gezin 4 personen 2 kinderen 12 jaar
Willen eigenlijk 4 of 5 werkende tv's maar ook kosten in de hand houden. Ik begrijp dan dat alleen met Ziggo je bijvoorbeeld in de woonkamer digitaal kunt kijken maar dat de andere tv's dan ook allemaal analoog werken en dat zoiets net kan met KPN?
Wat zijn de voors en tegens?

[ Bericht 0% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 28-09-2018 23:05:25 ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:40:59 #2
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182192821
Ziggo en iedere tv voorzien van een Chromecast van 2 tientjes.

Daarna kun je met ziggogo alle kanalen naar je tv’s streamen.

Waarom ziggo? Omdat ik niet weet of chromecast met KPN werkt.

Overigen stopt ziggo met analoge tv, dus coax door je huis kun je vergeten. Alles digitaal
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182193023
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:40 schreef VleesLollie het volgende:

Overigen stopt ziggo met analoge tv, dus coax door je huis kun je vergeten. Alles digitaal
Digitaal gaat nog steeds via coax ☺
pi_182193153
KPN kan ook wat ziggo kan. KPN noemt het iTV ofwel interactie tv. Daarmee kan je gewoon tv kijken via internet.. Overal..

Alleen de tv pakket verschilt van elkaar. Daar moet je ff goed kijken.
Bovendien KPN kan je via kabel, glasvezel of trage adsl nemen.
Ziggo alleen kabel.

Ik heb nu KPN met glasvezel. Ik ben er tevreden over. Al mag ze wel wat meer tv aanbod bij doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_182193227
Dus dat je per tv een soort decoder hebt waar je per maand voor moet betalen is achterhaald?
Sorry ik ben echt niet van deze tijd.
Ik heb dan we tv's nodig welke internet tv's zijn?
pi_182193295
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:40 schreef VleesLollie het volgende:

Ziggo go werkt niet fantastisch met RTL4/Chromecast (en vast wat andere kanalen) hier (beetje schokkerig, ook qua geluid) en t is heel irritant 'zappen' met die phone app.

Overigens een erg slechte ervaring met Ziggo laatst. Maar verder eigk nooit problemen. Klantenservice is wel aardig kut, trouwens.

KPN geen ervaring mee.
pi_182193408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:59 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Dus dat je per tv een soort decoder hebt waar je per maand voor moet betalen is achterhaald?
Sorry ik ben echt niet van deze tijd.
Ik heb dan we tv's nodig welke internet tv's zijn?
In principe gebruik je bij Ziggo een Mediabox met kaartje of als het kan alleen een kaartje (ligt aan je tv of dat kan). Als je dus meerdere tv's hebt kost dat extra per maand. Ik geloof ¤5 per extra Mediabox per maand bij Ziggo.

Of je gebruikt dus het Chromecast alternatief dat die andere user net gaf. Dat is wel goedkoper, maar zoals ik zei, gebruiksvriendelijk is het een stuk minder.
pi_182193457
Aha word me al iets duidelijker..
Ik zal me eens verdiepen in chromecast en de kpn variant.

[ Bericht 48% gewijzigd door zonnigetoekomsttegemoed op 28-09-2018 21:20:18 (Aanvuling ) ]
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:18:56 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_182193560
Wij kijken zelf heel veel tv via apps op de tv zelf. Dus NPO, rtlxl, etc.

Als je tv maar wifi of bedraad internet heeft kun je van alles zien. Daarnaast ook een xs4all abonnement voor internet en tv. Niet het snelste wat hier te krijgen is maar per betrouwbaar en altijd goede service mocht er wat zijn.

Ziggo gaat vaak goed maar als je problemen hebt hoor ik te vaak dat de hulp ondermaats is. Lang lang geleden heb ik bij Casema (een van de bedrijven die Ziggo gevormd hebben) gedreigd met de rechter omdat ze er een ongelooflijke puinzooi van maakten bij een opzegging. Iets minder lang geleden in Almelo bij overname Cogas door Ziggo ook meteen vaker storing en ook daar ging de afhandeling van de opzegging verkeerd.

Kortom voor mij bij zeer sterke voorkeur geen Ziggo. KPN zelf geen ervaring mee maar zou ik wel durven. Liever nog xs4all
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:24:48 #10
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182193660
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:48 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Digitaal gaat nog steeds via coax ☺
Duh zo komt het binnen, daarom zeg ik ook ‘door je huis’
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182193670
KPN alleen als je met glasvezel kan krijgen, DSL is vaak outdated, zeker als je 4 tv’s wil voeden.

Maar serieus, kinderen, die tv kijken ?
.
pi_182193741
Met Ziggo ga jij een zonnigetoekomsttegemoed
pi_182193759
KPN heeft goedkope eredivisie live.
pi_182193791
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:25 schreef Fer het volgende:
KPN alleen als je met glasvezel kan krijgen, DSL is vaak outdated, zeker als je 4 tv’s wil voeden.

Maar serieus, kinderen, die tv kijken ?
Ik heb ze tv beloofd, werkt nog niet maar ze kijken bijna alleen YouTube op hun telefoon.... dat is ook mijn twijfel, wat te doen. Denk als er een tv staat dat ze daar toch minmaal naar kijken.
pi_182193799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:30 schreef V-for-Vendetta het volgende:
KPN heeft goedkope eredivisie live.
FOX Sports, maar is idd maar de helft van de prijs bij Ziggo.
pi_182193853
Ben geen voetbal man.
pi_182193907
Mijn belangrijkste reden te wijzigen is apart KPN en Ziggo samen brengen. Digitaal want wil RTLZ kijken. En analoog is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd. Kosten zo laag mogelijk houden.
Verder heb ik de ballen verstand van al die technische termen
  vrijdag 28 september 2018 @ 21:46:41 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_182194037
Tmobile thuis ook overwogen? Ik ben er erg tevreden over.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_182194079
Je kan ook Tele2 nemen... variant van KPN.

Voordeel is dat die kastjes van Tele2 of KPN supersnel zappen en reageren. Kan ziggo nog wat van leren.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_182194125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:38 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Mijn belangrijkste reden te wijzigen is apart KPN en Ziggo samen brengen. Digitaal want wil RTLZ kijken. En analoog is natuurlijk helemaal niet meer van deze tijd. Kosten zo laag mogelijk houden.
Verder heb ik de ballen verstand van al die technische termen
Neem je het startpakket van Ziggo. ¤49 per maand, eerste 9 maanden ¤29. 40Mb download, 4Mb upload. HD zenderpakket met RTLZ. Als je een extra Mediabox (voor een extra tv dus) wilt kun je die gelijk bestellen of wanneer je wilt.
pi_182194142
Zonder heel technisch te worden, maar heeft KPN zonder een glasvezelaansluiting vaak problemen om voldoende snelheid te halen. Ze maken dan gebruik van de oude telefoonlijn met digitale technieken, maar vaak niet snel of langzamer dan beloofd. Daardoor omtstaan weer storingen, blokjes of happering in beeld.
.
pi_182194177
Er ligt wel een glasvezelkabel maar wordt nog niet door ons gebruikt
pi_182194230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:48 schreef Chinless het volgende:
Je kan ook Tele2 nemen... variant van KPN.

Voordeel is dat die kastjes van Tele2 of KPN supersnel zappen en reageren. Kan ziggo nog wat van leren.
Ik was altijd Ziggo fan maar nadat ze met die verschrikkelijke Horizon box kwamen, ben ik overgestapt op KPN. Wat een genot. Dat kastje zapt wanneer je op het knopje drukt en niet pas 3 seconden later. 5 kanalen zappen in 3 seconden i.p.v. een halve minuut.

Daarnaast, korting op Spotify, Eredivisie Fox voor maar 7,50 en een paar leuke goedkope pakketten (Duits pakket voor bijvoorbeeld 2,50 euro). Ik heb nu ook een KPN Sim only abonnement en krijg zelfs Fox gratis en 5 euro extra korting op het abonnement. Dat is aantrekkelijker dan de aanbieding van Voodoofoon en Ziggo.

Netflix app op het KPN kastje werkt echt meer dan prima en al met al is die hardware gewoon een enorme verademing tov die Horizon box.

Zijn er dan ook nadelen? Ja, op dit (nieuwe) adres heb ik helaas alleen de DSL verbinding. Voor normaal gebruik snel genoeg maar voor mijn werk soms iets aan de trage kant. Ik zal niet snel teruggaan naar Ziggo maar die internet verbinding mag bij KPN wel iets sneller. Gelukkig komt hier binnenkort glasvezel beschikbaar en is ook dat probleem opgelost.
pi_182194273
En Ziggo heeft gratis F1. De rest lijkt me niet belangrijk.
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:01:41 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182194303
Ziggo heeft over het algemeen gewoon betere kwaliteit, maar daar betaal je ook wel voor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')