abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 07:01:12 #176
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8285932
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:14 schreef ForumAdmin het volgende:

[..]

Afvallen doe je niet met gewichten. Prioriteit 1 om af te vallen is een uitgebalanceerd voedingsbeleid in combinatie met vetverbrandende cardio.

meer spiermassa is meer verbranding (welke ook langer doorgaat) Als je wilt afvallen is het daarom toch verstandig om krachttraining te gedoen, alleen wel met iets lichter gewicht en meer herhalingen.
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8288638
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 07:01 schreef Scighera het volgende:

[..]

meer spiermassa is meer verbranding (welke ook langer doorgaat) Als je wilt afvallen is het daarom toch verstandig om krachttraining te gedoen, alleen wel met iets lichter gewicht en meer herhalingen.

Precies, een soort van aerobics in combinatie met gewichten van 1 a 2 kilo schijnt erg goed te zijn
pi_8288925
hogere reps en lichte gewichten is natuurlijk onzin.

Jou stelling is meer spiermassa = meer kcal verbranding, en dat is ook wel zo. Alleen hoe krijg je meer spiermassa? door niet zo hoog in je reps te zitten en wel zwaar te trainen. Dat hele hoge reps verhaal om vet te verbranden is gewoon een mythe.

pi_8289786
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 12:17 schreef -Ma3stro- het volgende:
hogere reps en lichte gewichten is natuurlijk onzin.

Jou stelling is meer spiermassa = meer kcal verbranding, en dat is ook wel zo. Alleen hoe krijg je meer spiermassa? door niet zo hoog in je reps te zitten en wel zwaar te trainen. Dat hele hoge reps verhaal om vet te verbranden is gewoon een mythe.

Dus wat jij nu zegt is dat dat je maar heel zwaar moet trainen om vet kwijt te raken, dat is gewoon niet zo. Wil je vet verbranden kun je het beste cardio oefeningen gaan doen en daar eventueel ook oefeningen met gewichten bij doen maar het gaat niet met alleen bodybuilden
pi_8290369
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 13:13 schreef erikh het volgende:

[..]

Dus wat jij nu zegt is dat dat je maar heel zwaar moet trainen om vet kwijt te raken, dat is gewoon niet zo. Wil je vet verbranden kun je het beste cardio oefeningen gaan doen en daar eventueel ook oefeningen met gewichten bij doen maar het gaat niet met alleen bodybuilden

nee dat wil ik niet zeggen... hij heeft et over krachttraining om vet te verbranden. Dat dat niet effectief is ben ik het 100% mee eens. Maar om met lichte gewichten te gaan trainen heeft ook helemaal geen nut als je als doel vetverbranding hebt. Daarvoor moet je in 1e plaats gewoon je voeding aanpassen en daarbij kan je ook nog cardio doen.

Ik haalde gewoon zijn stelling aan dat je met krachttraining met lage gewichten en hoge reps effectief vet verbrand. Terwijl dat natuurlijk niet zo is.

pi_8290387
en aerobics met gewichten van 1 a 2 kilo is natuurlijk geen krachttraining.
  woensdag 5 februari 2003 @ 14:29:49 #182
43276 Scighera
pi_8291355
ik zeg ook; iets minder gewicht. niet van die 1 en 2kg dingetjes.. Je maakt je spieren steviger zonder teveel aan de omvang te werken.
pi_8292563
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 13:46 schreef -Ma3stro- het volgende:
en aerobics met gewichten van 1 a 2 kilo is natuurlijk geen krachttraining.
klopt maar omdat het net iets zwaarder is dan je eigen armen maakt het wel een beetje extra spieren aan en raak je toch sneller vet kwijt, is dus ooke cht bedoeld voor mensen die dus puur willen afvallen
pi_8299585
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 07:01 schreef Scighera het volgende:.... meer spiermassa is meer verbranding (welke ook langer doorgaat) Als je wilt afvallen is het daarom toch verstandig om krachttraining te gedoen ....
Helemaal mee eens - de krachttraining als middel om de spiermassa te vergroten - en zodoende meer calorieen te verbranden.
Immers hoe meer spiermassa hoe meer calorieen 'nodig' zijn.
quote:
.... , alleen wel met iets lichter gewicht en meer herhalingen ....
Dat heeft niet zoveel nut - massa zet eerder aan dmv gewichten waar je 3 setjes van 6-8 reps mee kan doen.
.
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:24:00 #185
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8321961
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 20:56 schreef ForumAdmin het volgende:

[..]

Helemaal mee eens - de krachttraining als middel om de spiermassa te vergroten - en zodoende meer calorieen te verbranden.
Immers hoe meer spiermassa hoe meer calorieen 'nodig' zijn.
[..]

Dat heeft niet zoveel nut - massa zet eerder aan dmv gewichten waar je 3 setjes van 6-8 reps mee kan doen.

KLOPT IS ZO..

tussen de 6-10 herhalingen pak je als je een spier wilt laten hypotryferen de optimale hoeveelheid spiervezels mee..

Dus bij deze hoeveelheid groeit hij meestal optimaal..

Alsd je veel meer doet ben je hem meer op uithouding aan het trainen etc..

dus dat heeft niet zoveel zin..

pi_8347170
Ik doe ook aan fitness, met gewichten enzo.

Maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil verder is tussen krachttraining en bodybuilding? Is krachttraining alleen op kracht en bodybuilding op massa?

pi_8347219
Ik heb een vraagje over mn borstspieren. Na 5 jaar gewichttraining zijn ze al goed ontwikkeld maar ik wil ze graag nog beter naar buiten brengen. Hebben jullie tips daarvoor? Qua apparaten, gewichten, etc.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  zondag 9 februari 2003 @ 06:22:56 #188
43276 Scighera
pi_8363186
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:34 schreef Gueston het volgende:
Ik doe ook aan fitness, met gewichten enzo.

Maar kan iemand mij uitleggen wat het verschil verder is tussen krachttraining en bodybuilding? Is krachttraining alleen op kracht en bodybuilding op massa?

Bodybuilding is vooral gericht om groter spieren te krijgen (vandaar "lichaam bouwen)
krachttraining betekent meer dat het om je spierkracht, stootkracht en enigzins je spierconditie te verbeteren
  zondag 9 februari 2003 @ 06:28:06 #189
43276 Scighera
pi_8363191
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 11:38 schreef The_Wanderer het volgende:
Ik heb een vraagje over mn borstspieren. Na 5 jaar gewichttraining zijn ze al goed ontwikkeld maar ik wil ze graag nog beter naar buiten brengen. Hebben jullie tips daarvoor? Qua apparaten, gewichten, etc.
voor brede borst: butterfly heel zwaar pakken en breed beginnen (kan ook met dumbells of breed bakdrukken)

Over het algemeen de gebruikelijke oefningen voor de borst, maar dan langzame setjes ( 3 tellen op, drie tellen neer en op het hoogste punt even vast houden)

Doe ook oefeningen specifieker voor de onderkant van de borst: bankdrukken op een schuine bank waarbij je hoofd een stuk lager ligt dan je benen

pi_8363676
quote:
Op zondag 9 februari 2003 06:22 schreef Scighera het volgende:

[..]

Bodybuilding is vooral gericht om groter spieren te krijgen (vandaar "lichaam bouwen)
krachttraining betekent meer dat het om je spierkracht, stootkracht en enigzins je spierconditie te verbeteren

Maar ik neem aan dat het ook samenhangt een beetje? maw, als je bodybuilding doet, dat je dan ook wat sterker zult worden, en bij krachttraining je ook spiermassa zult krijgen, of niet?
  zondag 9 februari 2003 @ 13:42:17 #191
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8365451
quote:
Op zondag 9 februari 2003 10:51 schreef Gueston het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat het ook samenhangt een beetje? maw, als je bodybuilding doet, dat je dan ook wat sterker zult worden, en bij krachttraining je ook spiermassa zult krijgen, of niet?

ja dat klopt alleen bodybuilding is gericht op spiergroei en powerlifting op kracht...
pi_8367599
quote:
Op zondag 9 februari 2003 13:42 schreef masterblaster het volgende:
ja dat klopt alleen bodybuilding is gericht op spiergroei en powerlifting op kracht...
Klopt, maar er zijn erg veel mensen die gaan fitnessen (okee, geen bodybuilden, maar iig wel met het doel om wat groter te worden) en zich alleen maar druk maken over hoeveel reps ze 100 kg kunnen bankdrukken. Helemaal als ze met een vaste partner trainen, zijn ze vaak veel te veel bezig met de ander bij te houden danwel voor te blijven qua gebruikte gewichten.
Daar draait het dus helemaal niet om bij bbuilding. Kracht is een middel, geen doel.
pi_8431919
quote:
Op zondag 9 februari 2003 06:28 schreef Scighera het volgende:

[..]

voor brede borst: butterfly heel zwaar pakken en breed beginnen (kan ook met dumbells of breed bakdrukken)

Over het algemeen de gebruikelijke oefningen voor de borst, maar dan langzame setjes ( 3 tellen op, drie tellen neer en op het hoogste punt even vast houden)

Doe ook oefeningen specifieker voor de onderkant van de borst: bankdrukken op een schuine bank waarbij je hoofd een stuk lager ligt dan je benen

k thnx.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_8513094
kan veel beter cable cross doen dan decline bench voor onderkant borst
pi_8638005
Ik heb de afgelopen dagen best wel 's rugpijn als ik bepaalde oefingen doe. Das met Halters de biceps en als ik de schouders train.. is niet echt normaal lijkt me dat je daar rugpijn van krijgt (tis alleen na de oefening, paar minuten)..
pi_8641568
Hoe staan jullie tegenover vrouwelijke bodybuilders?
Ik doe zelf sinds kort aan krachttrainingen om massa te kweken, maar bij vrouwen lukt dat sowieso wel minder.... maar wat vinden juullie daar nou van?
pi_8641636
Ook in NL zijn volgens mij naturalwedstrijden (dat weet ik eik wel zeker). Ik weet alleen niet precies waar. Misschien dat je iets kan vinden bij de Nederlandse krachtsportbond.

En dat alle bbuilders doping zouden gebruiken... diegene die je in de blaadjes ziet staan, bijna altijd wel ja, maar er zijn er ook zat die het niet doen. Je ziet meestal wel erg veel verschil als je foto's van naturalwedstrijden ziet.

zaterdag 22 februari 2003 @ 04:57:40 #198
43276 Scighera
pi_8644028
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 21:05 schreef Gueston het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen best wel 's rugpijn als ik bepaalde oefingen doe. Das met Halters de biceps en als ik de schouders train.. is niet echt normaal lijkt me dat je daar rugpijn van krijgt (tis alleen na de oefening, paar minuten)..
dit zijn beide oefeningen met losse gewichten?

als je staat: een been voor en een been achter (af en toe omwisselen) Gewicht op het voorste been, achterste been dient voor balans. hou een natuurlijk holling en je rug en je buikspieren aangespannen. (niet gaan overdrijven door uit je rug te gaan tillen.) Houd ook je bovenlichaam stil, laat je biceps / schouders het werk doen, en niet de rest)

Van welk del van je rug heb je precies last van

pi_8644936
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 04:57 schreef Scighera het volgende:

[..]

dit zijn beide oefeningen met losse gewichten?

als je staat: een been voor en een been achter (af en toe omwisselen) Gewicht op het voorste been, achterste been dient voor balans. hou een natuurlijk holling en je rug en je buikspieren aangespannen. (niet gaan overdrijven door uit je rug te gaan tillen.) Houd ook je bovenlichaam stil, laat je biceps / schouders het werk doen, en niet de rest)

Van welk del van je rug heb je precies last van

Echt het midden. Maar volgens mij heb ik de oefening gewoon fout uitgevoerd. Ik stond gewoon met 2 benen naast elkaar, en de ellebogen in de zei en dan met halters de biceps.

Maar met de schouderoefeningen (doe ik met een apparaat) heb ik wel 's last ervan (ook midden). Maar volgens mij hol ik mijn rug teveel ofzo bij die oefening.

zaterdag 22 februari 2003 @ 22:56:42 #200
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8657001
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 10:59 schreef Gueston het volgende:

[..]

Echt het midden. Maar volgens mij heb ik de oefening gewoon fout uitgevoerd. Ik stond gewoon met 2 benen naast elkaar, en de ellebogen in de zei en dan met halters de biceps.

Maar met de schouderoefeningen (doe ik met een apparaat) heb ik wel 's last ervan (ook midden). Maar volgens mij hol ik mijn rug teveel ofzo bij die oefening.

rug tegen zitting aanhouden..

en bij biceps niet gaan gooien met het gewicht..
bovenarmen tegen zij aangedrukt houden en alleen onderarmen bewegen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')