abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2003 @ 11:42:17 #151
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8182215
Je ziet vaak op etiketen van voedingsmiddelen van wat erin zit enzo

eiwitte zoveel per 100gr

maar mij vraag is je ziet ook koolhydraten 32gr per 100gr
waarvan 30gr suikers <--- is dit nou slecht voor je (teveel suikers) of maakt het niet uit ?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 30 januari 2003 @ 14:00:21 #152
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8184389
Suikers zijn "slechte koolhydraten), net als verzadigde vetten "slechte vetten" zijn. Het zijn in feite lege caloriën. Het levert energie, niet meer en niet minder.

extra info:
1g vet: 9 KCal
1g alcohol: 7KCal
1g Koolhydraten: 4 KCal
1g Eiwit: 4 KCal

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  donderdag 30 januari 2003 @ 17:39:17 #153
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8188106
aha thnx, want ik eet bv nadat ik heb getraind (45min ltr ofso) Kwark maar dan wel met een smaakie anders vinik te goor en daar staat dus op koolhydraten 11gr waarvan suiker 11gr
overgings zit er ook 6gr eiwitten in op de 100gr zeg maar...

beter om die shit te skippen dan maar?

-the Dude-
pi_8192252
Direkt na je training whey eiwitten met dextrose en 45 tot 75 min daarna caseine eiwit met complexe koolhydraten.

Groet Forum Admin

.
  donderdag 30 januari 2003 @ 21:09:03 #155
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8192512
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 20:59 schreef ForumAdmin het volgende:
Direkt na je training whey eiwitten met dextrose en 45 tot 75 min daarna caseine eiwit met complexe koolhydraten.

Groet Forum Admin

jep klopt !..

ehm doe maar 45 minuten tot een uur want dan begint de insuline spike al flink the crashen

donderdag 30 januari 2003 @ 21:19:16 #156
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8192763
euhhhh en nu in nederlands ?

in wat voor voeding moet ik daarvoor nemen? of zijn dat allemaal supplementen (iets waar ik niet aan doe) ??

-the Dude-
  donderdag 30 januari 2003 @ 22:40:41 #157
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8194925
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef DAMH het volgende:

in wat voor voeding moet ik daarvoor nemen? of zijn dat allemaal supplementen (iets waar ik niet aan doe) ??

hahah hoezo doe je niet aan supplementen?

hoelang ben je trouwens en hoe zwaar?

Als je echt advies www.dutchbodybuilding.com

na je training wil je zo snel mogelijk veel voedingsstoffen in je lichaam pompen..

Als je dan simpele suikers afneemt zorgt dit dat er veel suiker in je bloedbaan komt, hierdoor wordt insuline afgegeven zodat alles snel word opgenomen..

duidelijk?

drm word je van snoepen ook zo dik door de suikers..

pi_8194942
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef DAMH het volgende:

Als je niet aan supplementen doet zou ik na je training het volgende eten/drinken.

-ranja of ander zoet sportdrankje(voor de snelle koolhydraten)
-banaan

En dan daarna eiwitten nemen. De eiwitten in kwark zijn trage-eiwitten. Maar zonder supplementen is het heel moeilijk om snelle eiwitten binnen te krijgen.

donderdag 30 januari 2003 @ 22:45:03 #159
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8195047
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:41 schreef DjMark het volgende:

[..]

Als je niet aan supplementen doet zou ik na je training het volgende eten/drinken.

-banaan

En dan daarna eiwitten nemen. De eiwitten in kwark zijn trage-eiwitten. Maar zonder supplementen is het heel moeilijk om snelle eiwitten binnen te krijgen.

natuurlijk niet gewoon wei eiwitten is geeneens echt supplement zit ook gewoon in melk ofzo en in kwark

verhouding in melk is 80 % caseinaat en 20 % whey dus..

pi_8196465
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:41 schreef DjMark het volgende:
-banaan

Klopt gedeeltelijk idd de ranja is een dextrose vervanger voor direkt na de trianing probeer hier dan whey eiwit bij te nemen dit kan gewoon zinder extra supps en wordt toch goed opgenomen (eigenschap van whey).

Kwark idd later nemen ca. 2 uur na je training dit zijn tragere opneembare eiwitten. Voor nog veel meer info kijk gerust hier eens rond :
http://forum.body-fitness.nl

Groet Forum Admin

.
  donderdag 30 januari 2003 @ 23:51:00 #161
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8196815
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 23:36 schreef ForumAdmin het volgende:

[..]

Klopt gedeeltelijk idd de ranja is een dextrose vervanger voor direkt na de trianing probeer hier dan whey eiwit bij te nemen dit kan gewoon zinder extra supps en wordt toch goed opgenomen (eigenschap van whey).

Kwark idd later nemen ca. 2 uur na je training dit zijn tragere opneembare eiwitten. Voor nog veel meer info kijk gerust hier eens rond :
http://forum.body-fitness.nl

he ken je dutchbodybuilding ook?

Groet Forum Admin

vrijdag 31 januari 2003 @ 00:05:07 #162
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8197146
Thnx for de info en voor die site zit er nut op te koekeloeren
-the Dude-
pi_8199103
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:45 schreef masterblaster het volgende:

natuurlijk niet gewoon wei eiwitten is geeneens echt supplement zit ook gewoon in melk ofzo en in kwark

verhouding in melk is 80 % caseinaat en 20 % whey dus

Omdat in melk dus 80% caseinaat zit, gaat dit zich binden aan de 20% whey. Daardoor wordt de whey ook traag. Dit is ook de reden waarom je een whey-shake beter niet met melk kunt drinken.

Bij mijn weten is er geen andere manier om snel eiwit binnen te krijgen dan een supplement.

vrijdag 31 januari 2003 @ 19:17:36 #164
43276 Scighera
pi_8209648
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 07:58 schreef DjMark het volgende:

[..]

Omdat in melk dus 80% caseinaat zit, gaat dit zich binden aan de 20% whey. Daardoor wordt de whey ook traag. Dit is ook de reden waarom je een whey-shake beter niet met melk kunt drinken.

Bij mijn weten is er geen andere manier om snel eiwit binnen te krijgen dan een supplement.

American Sports "Spierballen"
http://www.vitamins.nl/nl/products.htm?id=600030773
http://www.vitamins.nl/images/cert_spierballen_77789_k.gif

ondersteunt spiergroei bij normale training
helpt afbraak van spieren remmen
biedt weiproteïne-aminozuren voor na het sporten
dient als vervanger voor milkshakes
geschikt voor fitnessers en jonge bodybuilders

.....Spierballen zijn aminozuurkettingen gemaakt uit weiproteine dat als het ware voorverteerd is. Dit betekent dat het lichaam deze aminozuren extra snel kan opnemen.

Deze aminozuren worden uitsluitend gebruik op momenten waar de opnamesnelheid belangrijk is, d.w.z. direct na je training. Hoe sneller aminozuren bij je spieren zijn, hoe sneller je spieren zich herstellen......

vrijdag 31 januari 2003 @ 21:03:07 #165
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8211552
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 19:17 schreef Scighera het volgende:

[..]

American Sports "Spierballen"
http://www.vitamins.nl/nl/products.htm?id=600030773
http://www.vitamins.nl/images/cert_spierballen_77789_k.gif

ondersteunt spiergroei bij normale training
helpt afbraak van spieren remmen

ach gewoon whey nemen joh dat is weggegooid geld
biedt weiproteïne-aminozuren voor na het sporten
dient als vervanger voor milkshakes
geschikt voor fitnessers en jonge bodybuilders

.....Spierballen zijn aminozuurkettingen gemaakt uit weiproteine dat als het ware voorverteerd is. Dit betekent dat het lichaam deze aminozuren extra snel kan opnemen.

Deze aminozuren worden uitsluitend gebruik op momenten waar de opnamesnelheid belangrijk is, d.w.z. direct na je training. Hoe sneller aminozuren bij je spieren zijn, hoe sneller je spieren zich herstellen......

pi_8262543
Weet iemand wat een aan te raden schema is voor een jongedame?

Een vriendin van mij wil een beetje gaan afvallen.... maar ik heb het idee dat het gewicht waarmee ze traint te hoog is.

Ik had een idee dat, vrouwen die wat gewicht wilen verliezen, beter iets konden doen van:
12 x laag gewicht
12 x iets meer gewicht
12 x nog iets meer
12 x nog een beetje meer

en dat je dus beter niet zoiets kan doen van
8 x laag gewicht
8 x iets meer gewicht
8 x nog iets meer
8 x maximaal gewicht
Op die manier ontwikkel je namelijk meer spieren.

Dat is mijn gedachte erover... maar ik ga pas weer donderdag fitnessen, dus daarom vraag ik het hier maar ff.

Rukken tot het pijn doet
pi_8262660
Als je wil afvallen moet je een duursport doen. Ik ken iemand die aan bodybuilding doet, na een jaar ertussenuit te zijn geweest. Hij had een behoorlijke pens en die wilde hij eraf trainen. Na drie maanden was hij al weer wat op niveau, maar toen hij een paar dagen vrijwilligerswerk deed (hele dag zweten, stellages bouwen, fusten sjouwen etc.) waren er vijf kilo af. Simpelweg omdat dat duursport is en geen conditie/krachtsport.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 3 februari 2003 @ 22:52:40 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8262686
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:08 schreef golfer het volgende:
Jullie zo geliefde sportmod moet er ook aan geloven gaan.
Op doktersadvies gaat hij dus aan zijn conditie werken om te herstellen van een burn-out.
a.s. maandagavond eerste proefles. Daarna wordt het waarschijnlijk, onder begeleiding, cardio-fitness voor mij.

Conditie van 0,0 langzaam dus maar weer zien op te bouwen.
Vanwege mijn wat te hoge bloeddruk ontraadde de doktoren mij aan de krachttrainingen te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Eerste proefles dus achter de rug. Instructeur schrijft nu speciaal aangepast cardio-fitness programmaatje voor mij die ik met een key aan alle apparatuur kan koppelen.

Ik kan in principe onbeperkt gaan fitnessen, maar hou het voorlopig maar even beperkt tot 2 a 3 keer per week een uurtje.
Eerst dus maar eens voorzichtig opbouwen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 4 februari 2003 @ 06:22:24 #169
43276 Scighera
pi_8265200
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:51 schreef sizzler het volgende:
Als je wil afvallen moet je een duursport doen. Ik ken iemand die aan bodybuilding doet, na een jaar ertussenuit te zijn geweest. Hij had een behoorlijke pens en die wilde hij eraf trainen. Na drie maanden was hij al weer wat op niveau, maar toen hij een paar dagen vrijwilligerswerk deed (hele dag zweten, stellages bouwen, fusten sjouwen etc.) waren er vijf kilo af. Simpelweg omdat dat duursport is en geen conditie/krachtsport.
sinds wanneer is werken sport . Als je stopt moet je altijd afbouwen (anders krijg je zo'n pudding effect)
pi_8265623
die 5 kilo is gewoon vocht en darminhoud... dat zit er ook na 2 dagen gewoon weer aan.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 09:18:14 #171
43276 Scighera
pi_8265652
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:47 schreef mrSolid het volgende:
Weet iemand wat een aan te raden schema is voor een jongedame?

Een vriendin van mij wil een beetje gaan afvallen.... maar ik heb het idee dat het gewicht waarmee ze traint te hoog is.

Ik had een idee dat, vrouwen die wat gewicht wilen verliezen, beter iets konden doen van:
12 x laag gewicht
12 x iets meer gewicht
12 x nog iets meer
12 x nog een beetje meer

en dat je dus beter niet zoiets kan doen van
8 x laag gewicht
8 x iets meer gewicht
8 x nog iets meer
8 x maximaal gewicht
Op die manier ontwikkel je namelijk meer spieren.

Dat is mijn gedachte erover... maar ik ga pas weer donderdag fitnessen, dus daarom vraag ik het hier maar ff.

Dan vind ik 12 herhalingen nog veel; 15 herhalingen minstens i.c.m. cardio training. Het voordeel van meer spiermassa opbouwen is wel dat je meer calorieen gaat verbranden (en dus je vetpercentage verlaagd)
pi_8279183
quote:
.... Een vriendin van mij wil een beetje gaan afvallen.... maar ik heb het idee dat het gewicht waarmee ze traint te hoog is ....
Afvallen doe je niet met gewichten. Prioriteit 1 om af te vallen is een uitgebalanceerd voedingsbeleid in combinatie met vetverbrandende cardio.
.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:41:17 #173
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8280825
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 09:15 schreef -Ma3stro- het volgende:
die 5 kilo is gewoon vocht en darminhoud... dat zit er ook na 2 dagen gewoon weer aan.
naja gaat niet zo supersnel maestro :S

had ik dus met oud en nieuw had je wel gelezen op dbb d8 ik..

maar duurde dus wel even een tijdje..

dinsdag 4 februari 2003 @ 21:49:07 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8281014
Omdat er vraag naar was om Bodybuilding te scheiden van fitness en de meeste posts hiet toch over bodybuilding gaan, besloten dit topic in het vervolg door het leven te laten gaan als het centrale bodybuilding-topic en topictitel aangepast.
Voor fitness open ik dus een nieuw centraal topic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_8281099
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:41 schreef masterblaster het volgende:

[..]

naja gaat niet zo supersnel maestro :S

had ik dus met oud en nieuw had je wel gelezen op dbb d8 ik..

maar duurde dus wel even een tijdje..

bij mij gaat dat serieus wel zo snel... kan over 2 dagen makkelijk 5 kilo minder wegen, en dan 2 dagen later weer 5 kilo meer. Maarja ik ben ook een typische endo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')