quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:37 schreef -Ma3stro- het volgende:
gister total rebuild van arnold gezien. Kwam een ene Tom Platz ook vaak aan et woord, en damn wat heeft die gast boomstammen voor benen.
[afbeelding]Hij schijnt zen benen echt als een freak te hebben getraint, 10 min achter elkaar non stop squaten, dan wat gewicht eraf en dan nog eens 10 min enz...
quote:Helemaal mee eens, maar toch heb ik besloten om van beiden af te blijven.
Op maandag 20 januari 2003 13:40 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
idd als je weer wat je doet valt het risico best mee. Elk weekend je lam zuipen of wat pillen achterover tikken is schadelijker, maarja dat schijnt wel geaccepteerd te worden.
helaas hoor je steeds vaker van gasten die kuren en er 0,0 verstand van hebben. Als je vraagt waarmee ze kuren kunnen ze daar geeneens antwoord op geven. Dan ben je dus wel zwaar idioot bezig
Maar goed dat is mijn mening
Vraag aan enkel vrouwen wat ze mooi iemand die zwaar gespierd is (dan bedoel ik zelf niet deze extreme gevallen) of een normaal (licht-gespierd). Mijn ervaring is dat de meesten het eerder afstotelijk en smerig vinden.
(Idee: plaats op een deel van het forum waar veel vrouwen komen even een poll
)
Ik ben van plan wat serieuzer op mijn voeding te gaan letten en zie veel mensen die eiwitpoeder gebruiken om sneller spieren te kweken. Nou heb ik op dit moment een klein beetje overgewicht (bierpensje). Die ben ik langzaam aan het kwijtraken, niet door dieet, maar wel door gezond eten en veel sporten. Ik vroeg me alleen af of eiwitpoeder alleen spieren helpt kweken of dat het ook voor een deel als lichaamsvet wordt omgezet (weet niet of dat kan, maar vandaar deze vraag). Dat moet ik namelijk niet hebben
quote:Geloof me maar, hoe langer en hoe meer je ermee bezig bent, hoe meer waardering je voor die mensen krijgt en hoe mooier je het gaat vinden, omdat je weet hoeveel inspanning, geduld en moeite het kost om zoiets te bereiken.
Op maandag 20 januari 2003 14:33 schreef Scighera het volgende:
Je moet het maar mooi vinden....Vraag aan enkel vrouwen wat ze mooi iemand die zwaar gespierd is (dan bedoel ik zelf niet deze extreme gevallen) of een normaal (licht-gespierd). Mijn ervaring is dat de meesten het eerder afstotelijk en smerig vinden.
(Idee: plaats op een deel van het forum waar veel vrouwen komen even een poll
)
Als je trouwens een poll in het B&H-forum wil maken, ga je gang, mij interesseert het niet echt zo veel.
quote:Ja, heb het gezien. Erg leuke film. Ronnie is echt cool als ie trained, roept ie de hele tijd: 'Lightweight!!'. Echt lachen.
Op maandag 20 januari 2003 14:25 schreef Svensson het volgende:
Heeft hier trouwens iemand Ronnie Coleman - The Unbelievable gezien en zo ja, wat vonden jullie ervan?
quote:My thoughts exactly!
Op maandag 20 januari 2003 14:57 schreef Svensson het volgende:[..]
Geloof me maar, hoe langer en hoe meer je ermee bezig bent, hoe meer waardering je voor die mensen krijgt en hoe mooier je het gaat vinden, omdat je weet hoeveel inspanning, geduld en moeite het kost om zoiets te bereiken.
Vroeger, en dan bedoel ik een jaar of 5 geleden, vond ik de IFBB Pro's er afschuwelijk lelijk uitzien, komisch bijna, maar nu begin ik er zowaar waardering voor te krijgen, alhoewel het nog steeds niet mijn smaak is. Zoals ik al eerder zei, zo'n lichaam als van Serge Nubret, vind ik vele malen mooier dan de body van Ronnie Coleman. Alhoewel ik vol bewondering kan kijken naar plaatjes of video's van Ronnie, maar dat is meer in de trant van "ongelooflijk hoe gespierd en massief die gast is" en niet van "dit wil ik ook bereiken"...Als je trouwens een poll in het B&H-forum wil maken, ga je gang, mij interesseert het niet echt zo veel.
PS: trainen doe je voor jezelf, om je er zelf beter bij te voelen, niet voor anderen...
Tuurlijk is het leuk als je bijv. op het strand extra aandacht krijgt, maar er is maar 1 persoon voor wie ik train --> that's myself!
quote:ik wil ook eens beginnen met sportscholen; 2 / 3 keer in de week denk ik; maarre; fullbody is dus in het begin echt aan te raden? is dat gewoon alles trainen? conditiedus (fietsen, roeien), benen, armen, borst, rug? Of is fullbody een standaard iets? heb je een linkje voor iemand die wil beginnen en een leuk schema wilt ?
Op dinsdag 14 januari 2003 01:25 schreef -Ma3stro- het volgende:
Begin gewoon met een goede fullbody 2 x in de week en als je et dan nog leuk vindt vraag dan een split schema bij je sportschool.
quote:Haha lachen ja! Echt indrukwekkend hè, zo zwaar en intensief als hij traint.
Op maandag 20 januari 2003 14:59 schreef DjMark het volgende:[..]
Ja, heb het gezien. Erg leuke film. Ronnie is echt cool als ie trained, roept ie de hele tijd: 'Lightweight!!'. Echt lachen.
Verder heb ik heel veel respect voor hem, maar ik wil/kan nooit zover gaan.
quote:Precies, that's the spirit!
Op maandag 20 januari 2003 15:07 schreef Mr.J het volgende:[..]
My thoughts exactly!
PS: trainen doe je voor jezelf, om je er zelf beter bij te voelen, niet voor anderen...Tuurlijk is het leuk als je bijv. op het strand extra aandacht krijgt, maar er is maar 1 persoon voor wie ik train --> that's myself!
quote:3 dagen?
Op maandag 20 januari 2003 15:15 schreef atp-5 het volgende:[..]
ik wil ook eens beginnen met sportscholen; 2 / 3 keer in de week denk ik; maarre; fullbody is dus in het begin echt aan te raden? is dat gewoon alles trainen? conditiedus (fietsen, roeien), benen, armen, borst, rug? Of is fullbody een standaard iets? heb je een linkje voor iemand die wil beginnen en een leuk schema wilt ?
Als je spieropbouwens wilt trainen raad ik zoiets aan om te beginnen: (geen cardio erbij dus, tenzij je dat nodig hebt)
dag 1 : Borst + Biceps + Triceps
dag 2 : Benen + Kuiten + Buik + eventueel cardio
dag 3 : Rug + Schouders
quote:Mijn advies
Op maandag 20 januari 2003 15:33 schreef Mr.J het volgende:[..]
3 dagen?
Als je spieropbouwens wilt trainen raad ik zoiets aan om te beginnen: (geen cardio erbij dus, tenzij je dat nodig hebt)
dag 1 : Borst + Biceps + Triceps
dag 2 : Benen + Kuiten + Buik + eventueel cardio
dag 3 : Rug + Schouders
dag 1 : Borst + triceps + voor en bovenkant schouders + buik
dag 2 : Benen + kuiten + buik + eventueel cardio
dag 3 : Rug + biceps + achterkant schouders + buik
Het waarom:
-Bij het trainen van de borst gebruik je vrijwel altijd de triceps.
-Bij het trainen van de rug gebruik je meestal ook de biceps (Lat pull-down, roeien, optrekken etc)
-De schouders kunnen zowel icm. triceps (een halter vanuit schouderhoogte naar boven duwen / verticaal opdrukken)
Alsmede in combinatie met biceps voor(rechtopstaand roeien/halter voorlangs het lichaam tot aan de schouders optrekken)
-De buikspieren zijn de enigen die je elke dag zonder problemen mag en kan trainen (herstellen snel).
-Mijn mening over cardio is bekend dus die hou ik maar voor me
Wat misschien nog wel interssant is om te vermelden voor de mensen die hier lezen en er niet zoveel verstand van hebben:
Trainen om breed te worden kan heel erg frustrerend zijn, aangezien of je makkelijk groeit of niet genetisch bepaald is. Wanneer je 2 mensen 2 jaar hetzelfde programma laat volgen met hetzelfde voedingsschema, is de kans bijzonder klein dat beide precies dezelfde fysieke resultaten er aan over houden. Er zal er altijd 1 groter zijn.
Als je gaat trainen bij een sportschool en je ziet mensen die sneller vooruitgaan met op het oog misschien dezelfde trainingsintensiteit, dan ga je denken of je misschien zelf iets fout doet of je gaat denken dat de ander misschien wel iets gebruikt. Het is natuurlijk erg vervelend voor jezelf als je erachter komt dat je genen je niet erg gunstig gestemd zijn.
Ik ken jongens die ik al jaren zie trainen en geen centimeter zie groeien. Dit frustreert ze en daarom gaan ze alleen maar harder trainen, terwijl dit soms alleen maar een averechts effect heeft.
Zelf train ik al ruim 14 jaar clean en ik zit nu op een fysiek niveau dat ik mensen achter mijn rug om over me hoor lullen dat ik zou gebruiken, of ze vragen het gewoon rechtstreeks. Ze vragen nooit hoe lang ik al train en wat ik er voor doe en laat. Verder heb ik de laatste jaren veel last gehad van kleine blessures, waardoor ik gedwongen ben mijn training aan te passen (minder of andere oefeningen, soms ook lichtere gewichten), maar als ik de mensen mag geloven, heeft dit geen negatieve invloed op mijn fysiek. Eerder andersom zelfs, dat mijn fysiek er juist beter van wordt.
Maar dat heeft ook weer tot gevolg dat mensen gaan denken 'hee, hij heeft een blessure, gaat lichter/minder trainen maar hij gaat er wel steeds beter uitzien, en bij mij gebeurt maar niks terwijl ik harder train dan hij, dan zal ie dus wel gebruiken'. Blijkbaar zijn mijn genen mij gunstig gestemd, daar kan ik ook weinig aan doen.
Dat mensen me er van verdenken, vat ik dan altijd maar als een compliment op, blijkbaar doe ik dus iets goed
. Maar het is alleen jammer dat degenen die me verdenken, wel altijd de types zijn die in mijn ogen de discipline niet hebben om er zelf zoveel voor te doen, die EN een beetje breed willen worden EN het hele weekend zoveel mogelijk drank naar binnen willen gieten in de kroeg.
Gelukkig zijn er een paar mensen daar op dat forum die iig nog op de bijwerkingen/gevaren wijzen, maar ik denk dat er maar weinig zijn die die om die reden zich er van laten weerhouden.
quote:Kijk, eindelijk eens wat echt txt!
Op maandag 20 januari 2003 17:02 schreef matthijn99 het volgende:
Ok, ten eerste even dit:
Ik heb alle replies gelezen en blijkbaar hebben we gewoon een meningsverschil. Ik vind namelijk dat ALS je dan toch wilt gaan gebruiken, doe dat dan pas op het moment dat je voor je gevoel er alles uitgehaald hebt wat er in zit en je niet meer verder komt.
Naar mijn idee is dit na 4 jaar (in het geval van MrJ) nog lang niet het geval. Met de juiste voeding, training en rust en uiteraard ZONDER alcohol e.d. kun je namelijk heel erg ver komen, als je maar VEEL GEDULD hebt. No way dat je na 4 jaar al aan je plafond zou zitten..
En dat is wat volgens mij bij een hoop mensen ontbreekt; die willen binnen een jaar of 2 er helemaal picobello bijlopen en dat gaat nu eenmaal niet. Dit laatste bedoel ik in het algemeen en niet speciaal tegen MrJ.Wat misschien nog wel interssant is om te vermelden voor de mensen die hier lezen en er niet zoveel verstand van hebben:
Trainen om breed te worden kan heel erg frustrerend zijn, aangezien of je makkelijk groeit of niet genetisch bepaald is. Wanneer je 2 mensen 2 jaar hetzelfde programma laat volgen met hetzelfde voedingsschema, is de kans bijzonder klein dat beide precies dezelfde fysieke resultaten er aan over houden. Er zal er altijd 1 groter zijn.
Als je gaat trainen bij een sportschool en je ziet mensen die sneller vooruitgaan met op het oog misschien dezelfde trainingsintensiteit, dan ga je denken of je misschien zelf iets fout doet of je gaat denken dat de ander misschien wel iets gebruikt. Het is natuurlijk erg vervelend voor jezelf als je erachter komt dat je genen je niet erg gunstig gestemd zijn.
Ik ken jongens die ik al jaren zie trainen en geen centimeter zie groeien. Dit frustreert ze en daarom gaan ze alleen maar harder trainen, terwijl dit soms alleen maar een averechts effect heeft.Zelf train ik al ruim 14 jaar clean en ik zit nu op een fysiek niveau dat ik mensen achter mijn rug om over me hoor lullen dat ik zou gebruiken, of ze vragen het gewoon rechtstreeks. Ze vragen nooit hoe lang ik al train en wat ik er voor doe en laat. Verder heb ik de laatste jaren veel last gehad van kleine blessures, waardoor ik gedwongen ben mijn training aan te passen (minder of andere oefeningen, soms ook lichtere gewichten), maar als ik de mensen mag geloven, heeft dit geen negatieve invloed op mijn fysiek. Eerder andersom zelfs, dat mijn fysiek er juist beter van wordt.
Maar dat heeft ook weer tot gevolg dat mensen gaan denken 'hee, hij heeft een blessure, gaat lichter/minder trainen maar hij gaat er wel steeds beter uitzien, en bij mij gebeurt maar niks terwijl ik harder train dan hij, dan zal ie dus wel gebruiken'. Blijkbaar zijn mijn genen mij gunstig gestemd, daar kan ik ook weinig aan doen.Dat mensen me er van verdenken, vat ik dan altijd maar als een compliment op, blijkbaar doe ik dus iets goed
. Maar het is alleen jammer dat degenen die me verdenken, wel altijd de types zijn die in mijn ogen de discipline niet hebben om er zelf zoveel voor te doen, die EN een beetje breed willen worden EN het hele weekend zoveel mogelijk drank naar binnen willen gieten in de kroeg.
Ik geef je helemaal gelijk dat je met 4 jaar nog lang niet aan je plafond zit.
Ikzelf ben altijd op mezelf wezen focussen en niet op wat anderen van mijn catogorie mee bezig waren (achterblijven op mij denk ik
).
Ik heb dus in die 4 jaar veel gewonnen, en het kan nog beter. Dat ik nu voor AS kies komt door een andere insteek als jij hebt. Ik zie het als een sterker soort supplement dan een crea/nitrotech/etc. etc, alleen met een 'gebruiksaanwijzing'.
Maar goed, dat is dus een meningsverschil... ![]()
Dat het op de zwarte lijst staat ligt afaik aan het feit dat goed werkende stoffen snel verboden worden, en daar wordt niet echt gekeken of het schadelijk is voor je lichaam (denk maar aan het feit dat ze 1,5 jaar geleden crea wilden verbieden).
Verder zeg je dat je nu 14 jaar clean traint? Dat is netjes, mag ik vragne hoe oud je dan bent?En tja, achter iemands rug omlullen is niemand ooit wijzer van geworden.
quote:Bij mij op de sportschool is er zoals ik al aangaf gelukkig een erg grote sociale controlle. Die zorgt ervoor dat mensen geen gekke dingen gaan doen.
Op maandag 20 januari 2003 17:05 schreef matthijn99 het volgende:
Oh en nog even dit... er stond hier ook een link naar een NL bodybuildforum. Daar staan dus ook heel erg veel voorbeelden van jonge gastjes die zeggen 'ja ik heb nu 1 of 2 jaar getraind en nu wil wel eens gaan kuren'..
Gelukkig zijn er een paar mensen daar op dat forum die iig nog op de bijwerkingen/gevaren wijzen, maar ik denk dat er maar weinig zijn die die om die reden zich er van laten weerhouden.
Nogmaals: dat ik na 4 jaar wel wil gaan gebruiken is dus niet 'zomaar' een opvlieging geweest, meer een besluit genomen met bekwame mensen.
ik bedoel ik train 4 a 5 keer per week en kwil graag dat gedeelte ook wat groter krijgen maar kheb het gevoel dat ik het nu allemaal een beetje teveel doe, dus te weinig rust geef? hoeveel rust moet je geven? en hoeveel setjes doe je ongeveer? dus kan je het beste 3x8 het zwaarste wat je kan of zoiets? kheb bv de misschien wel stomme neiging dat als ik smiddags getrained hebt s'avonds als ik me verveel me halters pak en er dan nog een keer ff me armen mee pomp
, dat zal wel slecht zijn of niet?
etc etc kzit nu ong op een omtrek van 36cm ofso kwil gaag 40+ ofso....
en ja kheb de tijd dus het is niet zo dat ik verwacht dat het in 2 weeken gepiept is....
[Dit bericht is gewijzigd door DAMH op 20-01-2003 20:24]
-minimaal 1 dag rust geven
-losse dumbells gebruiken
-setjes van 12-10-8 (of 12-8-8 in ieder geval eerst even een van 12 ivm blessures)
-langzaam de beweging uitvoeren (in drie tellen op, in drie tellen)
-helemaal strekken en helemaal buigen
-pak een gewicht waarmee je de beweging helemaal kan uitvoeren
-de laatste 2 herhalingen moet met heel veel moeite gaan
Bij biceps curlen: boven arm stil tegen het lichaam (zijkant) houden en rug recht (niet uit je rug tillen) hou ook de natuurlijke holling van je rug in stand.
Bij triceps strekken (French Press): liggen boven arm verticaal en stil houden; optie 1 met een dumbel (andere arm/hand gebruiken om je de arm die je aan het trainen bent stil te houden. Optie 2 is met een barbell dezelfde beweging, alleen nu beide armen tegelijk.
Bij triceps duwen: twee dumbells flink zware dumbells (mijn bovenarmen zijn 30cm, ik doe 20x19kg per arm, dus jij moet wel flink wat meer kunnen, zeker gezien het aantal herhalingen). Armen langs het lichaam.. Het is in feite gewoon bankdrukken allen dan met dumbells en je armen langs het lichaam. Je onderarmen bevinden sich in de buurt van je navel en je houdt deze verticaal. dan omhoog bewegen (3 tellen) en omlaag (3 tellen) todat de dumbells je buik raken(je gebruikt dus hoofdzakelijk je triceps en niet de borst of schouders)
Suc6
Edit:
Houd je polsen recht
quote:Minimaal 2 dagen rust, liever 3 eer je dezelfde spiergroep weer gaat trainen.
Op maandag 20 januari 2003 20:33 schreef Scighera het volgende:
Als je vooral meer spiermassa wil:-minimaal 1 dag rust geven
-losse dumbells gebruiken
-setjes van 12-10-8 (of 12-8-8 in ieder geval eerst even een van 12 ivm blessures)
-langzaam de beweging uitvoeren (in drie tellen op, in drie tellen)
-helemaal strekken en helemaal buigen
-pak een gewicht waarmee je de beweging helemaal kan uitvoeren
-de laatste 2 herhalingen moet met heel veel moeite gaan
De beweging moet volgens t boekje in 1 sec omhoog en 3 sec terug, en helemaal strekken van de arm met echt zware gewichten sloopt volgens mij je pezen,aanhechtingen, ik stop liever net voor totale strekking bij zware gewichten.
quote:Ikzelf zou op de dag dat ik triceps doe mijn borst niet teveel willen belasten en closegrip benchpress, of met dumbells langs je lichaam, dan train je toch je binnenkant van je borst bij t borstbeen.
Bij triceps duwen: twee dumbells flink zware dumbells (mijn bovenarmen zijn 30cm, ik doe 20x19kg per arm, dus jij moet wel flink wat meer kunnen, zeker gezien het aantal herhalingen). Armen langs het lichaam.. Het is in feite gewoon bankdrukken allen dan met dumbells en je armen langs het lichaam. Je onderarmen bevinden sich in de buurt van je navel en je houdt deze verticaal. dan omhoog bewegen (3 tellen) en omlaag (3 tellen) todat de dumbells je buik raken(je gebruikt dus hoofdzakelijk je triceps en niet de borst of schouders)
Ik ben weinig posts tegengekomen over de training van de schouderpartij, terwijl ik dat een van de betere trainingsdagen vind. Military press/neckpress of dumbellpress, sideraises, front raises, cable sideraises, uprightrow en dumbellshrugs.
Vooral shrugs en military press genieten mijn voorkeur
quote:Je moet er ook op letten dat je de achterste schouderkop goed trained.
Op dinsdag 21 januari 2003 03:21 schreef Tony_Montana het volgende:
Ik ben weinig posts tegengekomen over de training van de schouderpartij, terwijl ik dat een van de betere trainingsdagen vind. Military press/neckpress of dumbellpress, sideraises, front raises, cable sideraises, uprightrow en dumbellshrugs.
Vooral shrugs en military press genieten mijn voorkeur
Ben het met je eens over military press, dat is echt een heerlijke oefenening.
Pak eens een ronde schijf en doe het daarmee! En dan iets hoger (bijna boven je hoofd) dan normaal.
Een zeer lekkere oefening imo...
quote:En als je de schijf iets aan de bovenkant vastpakt train je ook nog je onderarmen mee
Op dinsdag 21 januari 2003 08:49 schreef Mr.J het volgende:
Leuke variant op front raise met stang/dumbell:Pak eens een ronde schijf en doe het daarmee! En dan iets hoger (bijna boven je hoofd) dan normaal.
Een zeer lekkere oefening imo...
Ik fitness nu zo'n 8 maanden. Ik (24, 1m79) kwam in de lente terug van vakantie en zag wat foto's en dacht dat het tijd werd om (weer) eens wat gezonder te gaan leven. (Vroeger veel getennist en gevoetbald)
2 tot 3 keer per week gaan fitnessen in het sportcentrum van mijn universiteit; eerst een week of 8 het beginnersschema gevolgd, daarna onder begeleiding een schema opgesteld waarbij algemene spierkracht en conditie voorop staan. Bovendien gestopt met (sporadisch) roken, gezond gaan eten en drink ik max. 1x per week een paar biertjes.
Dit heeft na die maanden zeker wel succes gehad; iets van 12 kilo afgevallen (nu 75kg.), veeel betere conditie en redelijk wat spiergroei.
Mijn vraag is of ik na deze tijd mijn schema zou moeten aanpassen. Tot nu train ik elke keer het hele lichaam, de ene keer zwaarder dan de andere. Over de loop van tijd heb ik de gewichten verhoogd en het aantal sets verhoogd, verder niks.
3x in de week:
warming up (6/8 minuten rennen) en licht stretchen
borst (chesst press en fly)
rug (latt pulldown en seated row)
biceps (arm curl)
triceps (triceps extension)
buik (abdom. crunch machine + crunches op de grond)
onderrug (hyper extension)
benen (leg press, standing calf, leg ext., leg curl)
(niet in deze volgorde uiteraard, soms als ik moe/laat ben of nog
ga squashen die dag laat ik een aantal oefeningen weg)
Cardio: 10/15km. fietsen of 15/30min. hardlopen
Verder squash ik 1, 2x per week.
Ik wil graag nog iets lichter worden (3 kilo minder zou super zijn), maar
ik zit al een paar maanden op hetzelfde gewicht. Een ding, ik wil niet minder gaan eten, ik heb honger genoeg nu... Ik eet 5 kleinere maaltijden per dag, altijd een ontbijt en altijd een goede avondmaaltijd.
Verder zou ik vooral mijn borst en buikspieren wat meer willen laten groeien. Wat zou ik aan moeten passen? Meer cardio om lichter te worden? Zwaardere gewichten/minder herhalingen om sterker te worden? Anyway, tis een hoop info, maar wellicht heeft iemand nuttige tips.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |