ik weet wel zeker van nietquote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj.Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
Nou, dan moeten ze wel snel zijn, ze moeten eerst nog iets van 55 man aan zien te nemen om de bezetting onder normale omstandigheden op orde te hebben, en rond de kerstperiode zou je in principe dan nog meer mensen moeten hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met nog een beperkt aantal weken tot de sknj.Dat kan nog wat worden bij jullie dan.
Of verwachten ze van hogerhand (zonder enige zin van realiteit) dat de boel tegen die tijd op orde is?
dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
Waar blijven eigenlijk de grootse vervolgacties van de fnv? De zeer succesvolle acties van 20 september waren toch slechts het begin?
Ondertussen gaat de invoering van de combibundel door en nemen de problemen en misstanden alleen maar toe.
Je zou haast gaan denken dat 20 september slechts een publiciteitsstunt was om meer leden aan te trekken.
Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat idee had ik dus ook toen ik de brief van de rode morgen las. wel praatjes, maar geen daden om de woorden kracht bij te zetten. Ondertussen tikt de tijd gewoon door in het nadeel van de postbodes.
de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low seasonquote:Op donderdag 25 oktober 2018 22:32 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Inderdaad hoop geschreeuw en weinig wol. Pakketbezorgers beramen wel wat rond Sinterklaas. Maar goed, de pakjes lozen ze wel weer bij de postbezorgers, die hebben toch niks te doen.
November zou ik niet bepaald laagseizoen noemen. In de aanloop naar sinterklaas wordt het steeds drukker. En als ze de mensen willen bereiken die niet zijn aangesloten bij de fnv maar wel van groot belang zijn voor het succes van acties, moeten ze ruim van tevoren duidelijk communiceren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 06:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de vervolgactie's komen onverwachts,en zeker niet in het low season
Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 14:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik snap wel dat die pilots altijd een succes zijn bij PostNL. Volgende week gaan ze hier testen met alle pakjes in een aparte tas. En dan dus ook veel van die kleine rotzooi die altijd gewoon in de bundel zit.
Althans normaal zaten ze altijd in de bundel. Nu hebben ze voor de pilot eerst meegekeken om te kijken hoe het in de huidige situatie gaat. Maar sinds die gasten meelopen zitten opeens alle pakjes bovenop de bundel. Dan krijg je natuurlijk nogal een raar beeld van de oude situatie. Het gaat natuurlijk nergens over om die Chinese "pakjes" van een paar millimeter niet gewoon tussen de post te zetten
Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier soms nu al. Dan zitten werkelijk alle pakjes, dus ook Chinese van 2 mm dik, in een aparte pakjestas. Op loopvolgorde zogenaamd, maar omdat er blijkbaar met de OR is afgesproken dat er geen elastieken om pakjes heen hoeven, komt het er op neer dat je een tas vol ongeordend gruis hebt, en je bij elke bundel met een roze kaart er op weer heel die pakjestas mag door wroeten op zoek naar dat ene pakje. Om er aan het eind van je wijk achter te komen dat er blijkbaar wat roze kaarten ontbraken, want je hebt toch wat van die pruldingen over.
Op piekdagen kunnen de roze kaarten nog wel nuttig zijn, op daldagen slaan ze nergens op, want dan zit er vaak een roze kaart op elke bundel. Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij die pilot volgende week zijn die roze kaarten er ook niet meer (nu vond ik dat sowieso ondingen). De pakjes worden namelijk door andere mensen "voorbereid" dan de rest van de post.
Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzoquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga alles wel (opnieuw) sorteren op het depot en ik schrijf de extra tijd wel.
Beenhoudersquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit is het enige logische inderdaad. Eind november is ook gezellig. Combibundel, AH kerstspecial, losse pakjes en dan nog die agenda's. Andere optie is om ook maar een vest op je rug te gaan dragen ofzo
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:19 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het vandaag natuurlijk wederom een groot succes. Bij vrijwel alle teams zijn wel een paar oranje tenten en een aantal bakkenkarren vol pakjes blijven staan. Want ja, er is simpelweg geen tijd om de vos uit te laten lopen.
Daarnaast zijn er meerdere wijken die na woensdag alleen nog maar post uit de rode bakken hebben gekregen, dus daar staan nu al iets van 14 blauwe bakken voor, en dan komt de post van dinsdag er nog bij.
Er was ook geen personeel om de bundels voor dinsdag vast per team te verdelen, dus dat moet dinsdagochtend nog, dus die mensen mis je dan alweer in de vos.
En iedereen zat er zo doorheen (en het was al 12:00) dat dat spul wat vanmorgen bij de vos is blijven staan er nu nog steeds staat.
We hebben met meerdere mensen aangeboden om dan maandag maar te komen werken, vast dagverwerking doen en de eerste wijken ingooien, maar dat hoefde niet. Ik kan zo wel raden waarom niet: als je op maandag werkt moeten ze toeslag betalen, en het mag natuurlijk niks extra kosten.
Dus we kunnen er nu wel al vanuit gaan dat er dinsdag bij de vos nog veel meer blijft staan, maar goed, ze willen ook niet anders.
Komen er van die gasten langs die vrijwel niks doen behalve een beetje kijken "Oh, het gaat hier wel goed he, die afvoertijden halen jullie wel." Ja, vind je het gek als je zoveel moet laten staan. Maar dat is allemaal niet belangrijk meer blijkbaar, zolang de afvoer maar op tijd is.
Klokkenluiden bij de ACM?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
bv, is de laatste tijd genoeg te doen over niet op tijd bezorgde rouwkaarten etcquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klokkenluiden bij de ACM?
op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
wordt er uberhaupt gekeken naar rouwkaarten, trombosedienst etc? anders zou ik geloof ik ergens anoniem toch melding gaan doen!
echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nuquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
op dinsdag niet, dus toen zijn er heel veel rouwkaarten blijven liggen. Vanaf woensdag moesten de rouwkaarten als allerlaatste over de rode bakken verdeeld worden zodat die in ieder geval meegingen. Naar trombosekaarten of andere medische post is totaal niet gekeken.
ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:53 schreef liedetector het volgende:
[..]
echt mega fout, hoop serieus dat er een transponder in zit bij jullie en degene die dit besluit ongenadig afgerekend wordt!!! Ik als postverdeler zou hier noooooit mee accoord gaan! minimaal de post vlooien als zoiets gebeurd helemaal als het dagen blijft staan! plaatsvervangend woest nu
Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar voor dat vlooien is dus geen tijd. Daar heb je als postverdeler ook echt niks over te zeggen hoor. Mensen hebben met hangen en wurgen hun wijk af, en dan moet de volgende wijk een kwartier later al klaar zijn, en die daarna weer 15 minuten later. Ja, dat kan natuurlijk absoluut niet. En als we de containers niet aan de weg zetten omdat we denken "nog iets langer wachten dan kan het nog net mee", dan worden die containers gewoon weggetrokken.
En de mensen die dit soort dingen organiseren worden nooit ergens op afgerekend. Of denk jij dat de mensen die verantwoordelijk waren voor die knj puinhoop daar wel op zijn afgerekend? Welnee, die krijgen alsnog een schouderklopje dat ze het goed gedaan hebben.
bij ons mocht tm vorige week ook geen postzegel blijven liggen, kreeg je meteen op je flikker want daar kregen ze dikke boetes voor blablabla. En dan is het nu ineens prima om maar gewoon hele wijken te laten staanquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 18:00 schreef liedetector het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je zegt, maar dan moet je dus eerder beginnen met afromen (ik weet ook dat extra ritten tegenwoordig een no-go zijn) maar rucksichlos hele wijken wegtrekken is belachelijk en gelukkig een filiaalmanager die dat echt niet wil hebben, dat zeg ik, ik hoop op een transponder...dan heb je poppen aan het dansen (bij ons mag in de hele VBL gewoon geen postzegeltkje blijven liggen hoor, met de vorige manager was dat geen probleem...blij dat we de oude weer terug heebben dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |