abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203006173
Overigens:
https://www.theverge.com/(...)6-final-amazon-x-ray
Er is dus extra beeldmateriaal maar daar kom je niet makkelijk bij.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 3 januari 2022 @ 14:26:25 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_203009140
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:39 schreef kipknots het volgende:
Ze kunnen het hele verhaal niet in twee afleveringen afronden, daar zijn nog drie boeken voor nodig. Alleen die boeken zijn nog een stuk lastiger te verfilmen.

Hopelijk komt er nog iets van een animatieserie oid, dat ze Laconia laten zien geeft iets van hoop want dat heeft te maken met de latere boeken en kwam in heel boek 6 niet voor.

Als je lezen niet erg vind, is na het zien van de serie boek 7 op zich een redelijk instappunt.
Ik ben helaas te snel afgeleid om te lezen.
Vergeet de helft en dan moet ik weer teruglezen.. een film of serie is makkelijker voor me (ook al krijg je dan niet alles van het verhaal mee).

Ik snap ook niet helemaal wat de protomolecule nou doet, de verhaallijn gaat nu vooral om Marco Inaros en Jim.
pi_203009463
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik ben helaas te snel afgeleid om te lezen.
Vergeet de helft en dan moet ik weer teruglezen.. een film of serie is makkelijker voor me (ook al krijg je dan niet alles van het verhaal mee).

Ik snap ook niet helemaal wat de protomolecule nou doet, de verhaallijn gaat nu vooral om Marco Inaros en Jim.
Weet als boeklezer even niet helemaal meer wat je op dit moment wel / niet gehad, dus even samenvatting in een spoilertag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:21:36 #154
45 SiGNe
pi_203009850
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:52 schreef kipknots het volgende:

[..]
Weet als boeklezer even niet helemaal meer wat je op dit moment wel / niet gehad, dus even samenvatting in een spoilertag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat in de spoiler saat was al bekend maar hoe nu verder?
De protomolecule is iets aan het bouwen.. maar wat?
pi_203015432
De protomolecule heeft zelf geen doel meer. Duarte heeft er natuurlijk wel plannen mee…
pi_203015691
In het begin van de serie kreeg ik het idee, dat het doel van de protomolecule was om iedereen te infecteren, zodat iedereen zonder pak in de ruimte kon leven.

Volgens mij ging de serie toen de kant op van de verschillende ruziende fracties, maar dat met dat protomolecule mannetje, was veel spannender.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 01:54:30 #157
45 SiGNe
pi_203022157
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:07 schreef christmastsunami het volgende:
In het begin van de serie kreeg ik het idee, dat het doel van de protomolecule was om iedereen te infecteren, zodat iedereen zonder pak in de ruimte kon leven.

Volgens mij ging de serie toen de kant op van de verschillende ruziende fracties, maar dat met dat protomolecule mannetje, was veel spannender.
Ik dacht dat earth, Mars en the Belters samen zouden werken om de protomolecule te verslaan.
De protomolecule lijkt me een gevaarlijkere vijand.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 08:33:12 #158
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203023099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 01:54 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ik dacht dat earth, Mars en the Belters samen zouden werken om de protomolecule te verslaan.
De protomolecule lijkt me een gevaarlijkere vijand.
Tja, dat de mensheid zich niet kan verenigen tegen een gezamenlijke dreiging, maar juist meer verdeeld raakt.
Je verwacht het niet.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_203023804
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 08:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Stelde niet teleur inderdaad, blijft een topserie. Wel weer zonde dat dit het laatste seizoen is. Toch wel op dit moment ongeëvenaarde sci-fi, al moet ik Foundation nog zien.
na het lezen van dit gisteren begonnen en het is een aanrader.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203039004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
na het lezen van dit gisteren begonnen en het is een aanrader.
Heb hem ook nog staan.

Wat The Expanse betreft ben ik benieuwd of Inaros' macht langzaam afbrokkelt door z'n eigen gepruts. Het zou voor de VN/Mars coalitie natuurlijk ideaal zijn als de hele free navy op z'n aars gaat nog voordat ze erop geschoten hebben.

Geen bookspoilers bitte.
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:16:58 #161
458679 Ruse
Super, man
pi_203174150
Vinden de boeklezers hier ook dat Inaros slecht gespeeld word door de acteur? De zoon idem. Ik heb daar veel last van in deze serie, het verhaal doet veel beter aan dan er geacteerd wordt, ik stel me voor dat Inaros in de boeken veel indrukwekkender is
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  vrijdag 14 januari 2022 @ 14:01:45 #162
45 SiGNe
pi_203185484
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:16 schreef Ruse het volgende:
Vinden de boeklezers hier ook dat Inaros slecht gespeeld word door de acteur? De zoon idem. Ik heb daar veel last van in deze serie, het verhaal doet veel beter aan dan er geacteerd wordt, ik stel me voor dat Inaros in de boeken veel indrukwekkender is
Ik ken de boeken niet maar ik vind het acteerwerk goed bij de Belters passen, beetje emotieloos, egoistisch
pi_203185544
laatste aflevering vandaag mensen -O-
  vrijdag 14 januari 2022 @ 21:04:07 #164
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_203193131
quote:
99s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:16 schreef Ruse het volgende:
Ik ben besmet met de serie maar vind deze inaros best prima, eigenlijk zoals ik het me wel voor kan stellen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_203194877
Prima einde. Zat van alles in en bijna alles is bevredigend afgesloten. Alleen wat er met die kolonie gebeurt ben ik wel heel nieuwsgierig naar. Hoop dat ze de serie nog herstarten en we daar meer van te zien krijgen.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:44:45 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_203203557
twitter

Yes please.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203203780
Mooie afsluiter met genoeg haakjes voor een spinoff.
pi_203204276
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203206842
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 17 januari 2022 @ 02:23:49 #170
45 SiGNe
pi_203231257
Erg mooie afsluiter van dit deel van het verhaal.
Nu maar hopen op spin-offs.

Drummer krijgt een animated series geloof ik en Laconia daar moeten ze toch ook echt wel iets mee, we hebben nu immers een protomolecule zombie.

[ Bericht 56% gewijzigd door SiGNe op 17-01-2022 03:15:39 ]
  maandag 17 januari 2022 @ 11:45:09 #171
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203234175
Genoeg stof om verder te gaan, maar wat een enorm Game of Thrones einde zeg. Wat jammer.
Erg anti-climax.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 17 januari 2022 @ 12:02:37 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_203234512
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:45 schreef avotar het volgende:
wat een enorm Game of Thrones einde zeg.
...wat
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203236757
Mss dat @avolar de afwikkeling van Marco Inaros bedoelt? Ik vond het goed genoeg, het past ook binnen de lore van Expanse. Het is idd niet super spectaculair na zo'n lange buildup, kan zijn dat sommigen dat wel verwachten.

Desondanks vond ik het wel een spannende aflevering, de ship battles in seizoen 6 vond ik erg fijn.
pi_203238516
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:27 schreef zipcon het volgende:
Mss dat @:avolar de afwikkeling van Marco Inaros bedoelt? Ik vond het goed genoeg, het past ook binnen de lore van Expanse. Het is idd niet super spectaculair na zo'n lange buildup, kan zijn dat sommigen dat wel verwachten.

Desondanks vond ik het wel een spannende aflevering, de ship battles in seizoen 6 vond ik erg fijn.
Maar dat is dan eerder het tegenovergestelde van GoT toch? Daar werd in de laatste afleveringen even een leger van ondoden omgelegd en de grootste stad van het continent in de as gelegd.

Ik vond het trouwens best spectaculair en ook een passend einde.
  maandag 17 januari 2022 @ 21:26:39 #175
45 SiGNe
pi_203244270
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:27 schreef zipcon het volgende:
Mss dat @:avolar de afwikkeling van Marco Inaros bedoelt? Ik vond het goed genoeg, het past ook binnen de lore van Expanse. Het is idd niet super spectaculair na zo'n lange buildup, kan zijn dat sommigen dat wel verwachten.

Het doel was Inaros doden, op welke manier dan ook.
En om dan de Ring tegen 'm te gebruiken vond ik wel slim gevonden.

Bij de aftiteling za je ook steeds rode vlekken in de Ring dus die is wakker gemaakt en levert nog genoeg verhallen op voor de volgende boeken.
Die spelen 30 jaar na de events van The Expanse, moeten we nog even op wachten en opzich hadden de schrijvers gezegd dat ze het wel leuk zouden vinden als dat real-time zou zijn.
Ik hoop zelf dat 't wat sneller gaat want ik wil hier meer van zien :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')