abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182144429
De regeling voor aftrek van studiekosten op de aangifte inkomstenbelasting zou per 1-1-2019 worden afgeschaft waardoor 2018 het laatste jaar zou zijn waarin deze kosten kunnen worden opgevoerd.

Ik kom nu echter een wat vermeldingen tegen dat er in de miljoenen-nota zou staan dat dit een jaar wordt uitgesteld naar 1-1-2020 waardoor studiekosten in 2019 alsnog opgevoerd kunnen worden.

Het gaat om een redelijk dure cursus (denk aan zo'n 8 k¤) die in eerste instantie in 2018 zou beginnen maar nu is uitgesteld tot januari 2019. Dat scheelt dus nogal...

Wie kan er, bij voorkeur onderbouwd, bevestigen of ontkennen dat deze regeling inderdáád nog bestaat in 2019?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_182145784
Uit twee Kamerstukken van 20 september 2018:

quote:
Het streven van het kabinet conform het regeerakkoord is de fiscale aftrek van scholingsuitgaven te vervangen door een individuele leerrekening. Omdat de uitwerking een nader uitgebreid voorbereidingstraject met verschillende partijen vergt, wordt in de bijgevoegde nota van wijziging de afschaffing van de fiscale aftrek van scholingsuitgaven uit het wetsvoorstel gehaald. Deze maatregel zal op een later moment worden opgenomen in een nog nader te bepalen ander wetsvoorstel.
Bron: Kamerbrief nota van wijziging wetsvoorstel fiscale maatregelen rijksmonumenten en scholing

In de Nota van wijziging wetsvoorstel fiscale maatregelen rijksmonumenten en scholing staat het volgende:
quote:
NOTA VAN WIJZIGING
Het voorstel van wet wordt als volgt gewijzigd:
1. In het opschrift wordt “en de aftrek van scholingsuitgaven (Wet fiscale maatregelen rijksmonumenten en scholing)” vervangen door “(Wet fiscale maatregel rijksmonumenten)”.
En een toelichting:
quote:
Met deze nota van wijziging wordt de maatregel tot afschaffing van de fiscale aftrek van scholingsuitgaven uit het onderhavige wetsvoorstel gehaald en wordt de datum van inwerkingtreding van de maatregel tot afschaffing van de fiscale aftrek van uitgaven voor monumentenpanden [...]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182149645
Da's mooi!!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_182149704
Ik schrok al! Net weer een studie opgepakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')