abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2021 @ 15:33:41 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_200043514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doen jullie baby's dat ook? Voedsel helemaal proberen fijn te knijpen om het vervolgens in hun mond te stoppen? Aardbei en banaan ;(
Niet knijpen, wel doodslaan :Y
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 16:22:23 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200044191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doen jullie baby's dat ook? Voedsel helemaal proberen fijn te knijpen om het vervolgens in hun mond te stoppen? Aardbei en banaan ;(
Uhuh :Y Meestal gaat het daarna de mond in maar laatst kneep hij een framboos helemaal fijn om het daarna in zijn ogen te smeren :')

Geven jullie trouwens al vlees/vis/vega? Gisteren voor het eerst een vega gehaktballetje gegeven, dat vond hij erg lekker! :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:27:05 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_200044258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uhuh :Y Meestal gaat het daarna de mond in maar laatst kneep hij een framboos helemaal fijn om het daarna in zijn ogen te smeren :')

Geven jullie trouwens al vlees/vis/vega? Gisteren voor het eerst een vega gehaktballetje gegeven, dat vond hij erg lekker! :9
Ja, hij eet volledig met de pot mee (bepaalde kruiden en rauw spul uitgezonderd) :Y
disclaimer
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 16:39:30 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200044532
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet knijpen, wel doodslaan :Y
Ook dat ja, met harder eten :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 16:44:39 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200044629
Dat met de pot mee-eten dat lukt hier nog niet echt. Wij zijn wel van gekruid/gezouten eten dus tot nu toe koken we altijd iets apart voor hem. Gisteren aten wij köfte en hij een stukje gekookte courgette en dus een vega gehaktballetje. Ik weet niet zo goed hoe we de overstap moeten maken naar echt mee-eten.

Dit zijn de dingen die hij tot nu toe gegeten heeft:
Groente
Rauw: wortel, tomaat, komkommer
Gekookt: wortel, aardappel, bietjes (geprakt met aardappel), sperzieboontjes, broccoli, pastinaak, courgette
Fruit
Appel, banaan, perzik, mango, framboos, peer, aardbei
Overig
Kale (gekookte :P) pasta, brood met pindakaas of appelmoes, bordje pap, vega gehaktbal, maisboogjes

Tips hoe we het aan moeten pakken naar de volgende stap?

Vanavond eten wij bijvoorbeeld groentesoep, ik dacht eraan om hem dan weer wat rauwkost te geven. Misschien ook een maiswafel, die heb ik ook gekocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 24-06-2021 16:50:41 ]
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:57:04 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_200044820
Je kunt stukjes brood in de soep dopen en die aan hem geven, en er de stukjes groenten uit vissen en aan hem geven bijvoorbeeld?

Eten hoeft ook niet zoutvrij te zijn he. Zoutarm is voldoende ;) En bedenk je ook hoeveel hij er daadwerkelijk van binnen krijgt :')
disclaimer
pi_200044984
Hoe doen jullie dat trouwens met framboos? Wassen jullie die? Ik geef mijn dochter ze altijd zo uit het bakje maar kan dat ook bij een baby?
  donderdag 24 juni 2021 @ 17:26:48 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_200045213
Ik spoel dat altijd wel even af ja. Ook voor mezelf.
disclaimer
  donderdag 24 juni 2021 @ 18:36:12 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200045938
Sinds ik ooit beestjes in een framboos zag zitten was ik ze altijd ja :7
Kwak
pi_200046028
Ik wist het een tijd geleden niet of je ze moest wassen dus gegoogled. Daar staat overal dat het niet hoeft. Dus dat aangehouden. Ik heb nog nooit een framboos gewassen eigenlijk.
pi_200046036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met framboos? Wassen jullie die? Ik geef mijn dochter ze altijd zo uit het bakje maar kan dat ook bij een baby?
Ik was al het fruit af.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 20:02:27 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200047131
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 16:57 schreef SQ het volgende:
Je kunt stukjes brood in de soep dopen en die aan hem geven, en er de stukjes groenten uit vissen en aan hem geven bijvoorbeeld?

Eten hoeft ook niet zoutvrij te zijn he. Zoutarm is voldoende ;) En bedenk je ook hoeveel hij er daadwerkelijk van binnen krijgt :')
Brood erin dopen en geven is een goeie, dat ik daar niet bij stilgestaan heb :o

Zoutarm zou ok zijn ware het niet dat ik zelf dus altijd een kilo zout in mijn eten flikker _O- Wat we wel doen met eten waar later het zout op kan (groente/aardappelen) dat we het pas later voor onszelf toevoegen. Maar dingen als een pastasaus of chili con carne daar zit dan al knoflook/peper/zout/sambal in. Dat is weer wat lastiger om achteraf op smaak te brengen.

Misschien maar even een paar weken aan de AVG of een tijdje zoutloos eten :D

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Frambozen was ik nooit, daar spoel je al een stuk smaak mee weg. Ander fruit spoel ik wel altijd af :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:36 schreef kwakz0r het volgende:
Sinds ik ooit beestjes in een framboos zag zitten was ik ze altijd ja :7
Ik ben er wel eens halverwege een bak achter gekomen dat er beestjes in zaten :r Sindsdien was ik ze nog steeds niet af maar kijk ik wel per framboos of er geen beestje in zit :')
pi_200048088
Tip voor soep. als ze iets ouder zijn dan kan je gladde soep ook met een rietje laten drinken of uit een open beker ipv een kom met lepel.
  donderdag 24 juni 2021 @ 21:02:23 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_200048148
Ik drink altijd mijn soep. Gehannes met lepels :N
disclaimer
pi_200049698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Brood erin dopen en geven is een goeie, dat ik daar niet bij stilgestaan heb :o

Zoutarm zou ok zijn ware het niet dat ik zelf dus altijd een kilo zout in mijn eten flikker _O- Wat we wel doen met eten waar later het zout op kan (groente/aardappelen) dat we het pas later voor onszelf toevoegen. Maar dingen als een pastasaus of chili con carne daar zit dan al knoflook/peper/zout/sambal in. Dat is weer wat lastiger om achteraf op smaak te brengen.

Misschien maar even een paar weken aan de AVG of een tijdje zoutloos eten :D

Maar daar kan je dan weer heel goed een beetje van uit de pan halen voor dat je de volle bak kruiden erdoor doet. Of een portie tomatensaus maken zonder veel smaakmakers en die in miniporties invriezen. Maar dat was me dan altijd wat veel gedoe, dus ik gaf gewoon wat hij wel mocht hebben en/of koos optie 1 en pikte dingen uit de pan voor het kruiden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 22:40:51 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200049928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:28 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar daar kan je dan weer heel goed een beetje van uit de pan halen voor dat je de volle bak kruiden erdoor doet. Of een portie tomatensaus maken zonder veel smaakmakers en die in miniporties invriezen. Maar dat was me dan altijd wat veel gedoe, dus ik gaf gewoon wat hij wel mocht hebben en/of koos optie 1 en pikte dingen uit de pan voor het kruiden. :)
Misschien moeten we dat maar gaan doen :Y nu ben ik wel van het meteen kruiden (knoflook al in de pan bij de uien/zout en paprikapoeder al meteen op de gehakt) maar dat kan op zich ook wel later toegevoegd worden. We moeten er in ieder geval iets mee gaan doen want anders zit Aapie op z’n zestiende nog aan de fles :')

Uiteindelijk hebben we vandaag een flesje kunnen laten vallen door de pap ^O^ Alsnog een zelfde soort product maar het is al heel wat dat hij het op 4 flessen redt :+
pi_200053276
Dingen als knoflook en kruiden zoals paprikapoeder mogen gewoon. Alleen zout achteraf toevoegen en pittige dingen een beetje minderen. Schep eruit voor Aappie (dan kan het ook alvast een beetje afkoelen) en dan verder op smaak brengen.

Soms viste ik alleen wat groente uit de pan en ik had altijd iets in de vriezer liggen, een zak diepvriesgroente deed het altijd goed. Maar wat ik makkelijker vond was om bij een kindproof maaltijd iets extra koken en de volgende dag dat extra portie op tafel zetten.
pi_200063422
Wat Elleska zegt, knoflook/ui/paprikapoeder/veel andere kruiden is geen probleem. Ik nam aan dat het je vooral om de pittige smaak en het zout ging. Dat voegde ik dan pas toe na het kinddeel. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 12:07:53 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200070395
Prima, gaan we dat zo doen ^O^
pi_200298678
Crosspost uit V&A:

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 14:06 schreef twist02 het volgende:
Iemand interesse in dit boek?

Past door de brievenbus en mag tegen verzendkosten weg :)
pi_200329625
Frambozen was k als enige ook nooit af en vaak ook uit eigen tuin. Controle op schimmel/beestjes en gaan. Fruit in blik op sap basis kan ook prima las ik op insta van babyled. Perzik op sap, ananas enz. Als het maar niet op siroop is. Even zoeken maar er is wel wat te vinden. Kan handig zijn.

Mee eten ook vaak bij ons. Soms wat zout ja maar ja, het is een mini hapje. Want vaak moeten we toch wat helpen voeren :X

En de vork is ineens hip. Alles MOET met de vork anders niet eten. Dus brood in mini blokjes en wij moeten prikken en hij eet dan. Gedoe wel haha maar goed. Gister spinazie met tonijn en spaghetti meegegeten. Klein gesneden en op een lepeltje. Was wel spinazie a la creme maar hij is bijna 1 dus geloof dat dat dan wel kan. Yoghurt eet hij ook al, als het gaat om eiwitten (van een koe zeg maar).
pi_200442086
Poffertje zit soms zo hard ze kan te brullen tijdens het eten.

De oplossingen tot nu toe; aardbei, rijst, brood, brioche die wij hadden en zij niet.

Blijkbaar vindt ze met de pot mee eten echt heel belangrijk. :Y)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200481028
Haha PKM, herkenbaar. Ik heb nu ontdekt dat als wij patat halen bijv ik F van te voren gewoon groente moet geven. Kleine potjes met groente, zo'n 180 gram zeg maar, met bijv wortel of sperziebonen. Dat werkt hij koud, zo uit het potje weg.. leek mij super goor maar was man zijn idee en het werkt en is snel haha. Vandaag had hij volledig potje wortelen en werd er bijna wild van. Mandarijn en nu ook mineolas zijn goedgekeurd. Hap slik weg. Vieze poep die je daarvan krijgt! Heb nu lepels en vorken van plastic aangeschaft van ezpz en munchkin. Het zelf water drinken, nu voornamelijk uit rietjes beker van Kruidvat en ezpz rietjes beker gaat top. Niet veel maar hij snapt het goed. Open beker moet ik ook niet vergeten te oefenen verder.
pi_204357492
Ja hoi, subtiel kickje :W . Ik ben net begonnen en mevrouw is gelijk enthousiast :P alleen ben in een beetje kwijt hoe en wat ook alweer handig was met aanbieden. Net werd ze boos omdat de banaan na 5x kluiven te glibberig was en uit haar handen viel.
  donderdag 7 april 2022 @ 11:28:02 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_204357501
Ik kan je best wat tips geven maar banaan blijft altijd kut :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')