Ok!quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee niet koken, dat is vies. Bakken in olie of boter, dikke plakken, mét schil!
Volgens mij overvoed je niet zo snel hoor. Als de flessen gewoon nog leeg gaan zal het niet veel te veel zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 16:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer merkte jullie dat jullie babies minder behoefte hadden aan melk?
De methode gaat hier best goed. Fruit en groenten zijn voornamelijk knabbelen, er gaat alles bij elkaar maar een beetje in. Broodkorstjes verorberd hij echt, dat gaat echt heel goed. Hij vraagt nog steeds om hetzelfde aantal flessen als voor rapley. Ik twijfel of hij nu niet te veel krijgt.
Waar ben je precies bang voor? Voor kokhalzen? Misschien helpt het om je er van te voren op in te stellen dat hij zal gaan kokhalzen, want dat gebeurt gegarandeerd. En als het gebeurt, is het ook niet meteen reden tot paniek, omdat het een natuurlijke reactie is. Hij heeft immers nog nooit stukjes doorgeslikt, dat moet hij nog leren.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:52 schreef tpopml het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen en hoe jullie omgaan met de kokhalsmomenten?
Mickey is echt geen fan van lepeltjes gepureerd fruit/groente, maar dit weekend hebben we hem een banaantje aangeboden en dat was reuze interessant en daarvan slikte hij wel door. We bieden hem ook nog wel groente/fruit aan met een num/num lepeltje die hij zelf naar zijn mond mag brengen. Hij toont echt interesse in het autonome, en vandaar dat Rapley mij ook wel trekt. Ik vind het echter retespannend maar wil juist die angst niet op hem projecteren. Herkenbaar? Hebben jullie advies?
Misschien niet het kokhalzen, maar meer stikken en niet kunnen helpen als het ware. Heb al wel filmpjes opgezocht met partner van wat dan te doen, en wat is stikken en verslikken. Dus wellicht is het in die zin ook op zoek naar geruststelling, ja kokhalzen hoort erbij en vertrouw op het reflex van je kind.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Waar ben je precies bang voor? Voor kokhalzen? Misschien helpt het om je er van te voren op in te stellen dat hij zal gaan kokhalzen, want dat gebeurt gegarandeerd. En als het gebeurt, is het ook niet meteen reden tot paniek, omdat het een natuurlijke reactie is. Hij heeft immers nog nooit stukjes doorgeslikt, dat moet hij nog leren.
Blijf naar je kind kijken en laat het gebeuren. Je merkt het wel als je écht moet ingrijpen, als ze er zelf niet uit komen. Zorg dat je baby rechtop zit, en naar voren kan bewegen als het nodig is. Dat verkleint het stikgevaar aanzienlijk.
De eerste komkommer, maar dat kan nog best zuur zijn, dus die schrok zich kapot.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet dat er online waarschijnlijk allemaal lijstjes te vinden zijn met wat als eerste aan te bieden, maar wat hebben jullie je kindje als allereerste aangeboden?
ja nou ja de mijne had met zes maanden ook al zes tanden dus dat ging prima.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:46 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk! Ik had zelf ook courgette of watermeloen in gedachten eigenlijk! Komkommer is ook een goede, stoom je die dan een beetje of geef je dat gewoon zo? Is nogal hard of maakt dat niet uit?
Heb je wel eens moedermelk geproefd?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:49 schreef Hupje het volgende:
Ik had gelezen dat groente handiger zou zijn omdat kindjes anders wennen aan zoet en dan geen groente meer zouden willen. Geen idee of dat waar is.
Whut?! 6 al!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:55 schreef SQ het volgende:
[..]
ja nou ja de mijne had met zes maanden ook al zes tanden dus dat ging prima.
[..]
Heb je wel eens moedermelk geproefd?
Heb ik nooit gedaan hoor, er zijn ook niet echt vaste regels voor. Gewoon aanbieden wat er op dat moment voorhanden isquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Whut?! 6 al!Ik heb er hier nog geen eentje ontdekt.
Oja en als ik dus besluit voor courgette te gaan (of watermeloen of peer of broccoli of wat dan ook) dan bied ik de eerste paar keer hetzelfde aan toch, voordat ik over ga naar iets anders?
Dit!quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik nooit gedaan hoor, er zijn ook niet echt vaste regels voor. Gewoon aanbieden wat er op dat moment voorhanden is
Ah ja, dit is fijn! Op YouTube kon ik niet veel vinden, maar dit helpt. Die vrouw heeft ook serieus twee meerlingen vrij dicht op elkaarquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:20 schreef Zo-is-dat het volgende:
@:tpopml https://instagram.com/babyledweanteam?igshid=3v5ned2n7m36 hier kun je ook veel “gagging” filmpjes vinden. Beter weten hoe verslikken er uit ziet zorgt er ook voor dat je er geruster op kan zijn.
Als je je vertrouwd daarmee voelt en leert hoe je moet handelen bij echt stikken dan kun je vervolgens samen met je kind meer vertrouwen opbouwen. Dat komt dan vanzelf!![]()
Nou die van mij wel haha, ook als ie bijna niks in zijn mond heeft. Maar het gaat steeds beterquote:Op donderdag 11 maart 2021 23:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
![]()
Trouwens mijn beide kinderen verslikken/verslikte zich bijna nooit! Echt een handvol keren dus zou kan het ook zomaar gaan
Zo, dat gaat goed!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |