abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198337950
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee niet koken, dat is vies. Bakken in olie of boter, dikke plakken, mét schil! :9
Ok!
pi_198412439
Wanneer merkte jullie dat jullie babies minder behoefte hadden aan melk?

De methode gaat hier best goed. Fruit en groenten zijn voornamelijk knabbelen, er gaat alles bij elkaar maar een beetje in. Broodkorstjes verorberd hij echt, dat gaat echt heel goed. Hij vraagt nog steeds om hetzelfde aantal flessen als voor rapley. Ik twijfel of hij nu niet te veel krijgt.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 18:33:47 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198413797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wanneer merkte jullie dat jullie babies minder behoefte hadden aan melk?

De methode gaat hier best goed. Fruit en groenten zijn voornamelijk knabbelen, er gaat alles bij elkaar maar een beetje in. Broodkorstjes verorberd hij echt, dat gaat echt heel goed. Hij vraagt nog steeds om hetzelfde aantal flessen als voor rapley. Ik twijfel of hij nu niet te veel krijgt.
Volgens mij overvoed je niet zo snel hoor. Als de flessen gewoon nog leeg gaan zal het niet veel te veel zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 10 maart 2021 @ 07:52:06 #104
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_198421679
Goed voor het kind ook om dit soort psuedowetenschapsexperimenten erop uit te voeren.
pi_198427693
Ik ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen en hoe jullie omgaan met de kokhalsmomenten?

Mickey is echt geen fan van lepeltjes gepureerd fruit/groente, maar dit weekend hebben we hem een banaantje aangeboden en dat was reuze interessant en daarvan slikte hij wel door. We bieden hem ook nog wel groente/fruit aan met een num/num lepeltje die hij zelf naar zijn mond mag brengen. Hij toont echt interesse in het autonome, en vandaar dat Rapley mij ook wel trekt. Ik vind het echter retespannend maar wil juist die angst niet op hem projecteren. Herkenbaar? Hebben jullie advies?
  woensdag 10 maart 2021 @ 15:09:21 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_198427996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:52 schreef tpopml het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen en hoe jullie omgaan met de kokhalsmomenten?

Mickey is echt geen fan van lepeltjes gepureerd fruit/groente, maar dit weekend hebben we hem een banaantje aangeboden en dat was reuze interessant en daarvan slikte hij wel door. We bieden hem ook nog wel groente/fruit aan met een num/num lepeltje die hij zelf naar zijn mond mag brengen. Hij toont echt interesse in het autonome, en vandaar dat Rapley mij ook wel trekt. Ik vind het echter retespannend maar wil juist die angst niet op hem projecteren. Herkenbaar? Hebben jullie advies?
Waar ben je precies bang voor? Voor kokhalzen? Misschien helpt het om je er van te voren op in te stellen dat hij zal gaan kokhalzen, want dat gebeurt gegarandeerd. En als het gebeurt, is het ook niet meteen reden tot paniek, omdat het een natuurlijke reactie is. Hij heeft immers nog nooit stukjes doorgeslikt, dat moet hij nog leren.
Blijf naar je kind kijken en laat het gebeuren. Je merkt het wel als je écht moet ingrijpen, als ze er zelf niet uit komen. Zorg dat je baby rechtop zit, en naar voren kan bewegen als het nodig is. Dat verkleint het stikgevaar aanzienlijk.
disclaimer
pi_198428516
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 15:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Waar ben je precies bang voor? Voor kokhalzen? Misschien helpt het om je er van te voren op in te stellen dat hij zal gaan kokhalzen, want dat gebeurt gegarandeerd. En als het gebeurt, is het ook niet meteen reden tot paniek, omdat het een natuurlijke reactie is. Hij heeft immers nog nooit stukjes doorgeslikt, dat moet hij nog leren.
Blijf naar je kind kijken en laat het gebeuren. Je merkt het wel als je écht moet ingrijpen, als ze er zelf niet uit komen. Zorg dat je baby rechtop zit, en naar voren kan bewegen als het nodig is. Dat verkleint het stikgevaar aanzienlijk.
Misschien niet het kokhalzen, maar meer stikken en niet kunnen helpen als het ware. Heb al wel filmpjes opgezocht met partner van wat dan te doen, en wat is stikken en verslikken. Dus wellicht is het in die zin ook op zoek naar geruststelling, ja kokhalzen hoort erbij en vertrouw op het reflex van je kind.
pi_198445294
Ik weet dat er online waarschijnlijk allemaal lijstjes te vinden zijn met wat als eerste aan te bieden, maar wat hebben jullie je kindje als allereerste aangeboden?
pi_198445925
@tpopml https://instagram.com/babyledweanteam?igshid=3v5ned2n7m36 hier kun je ook veel “gagging” filmpjes vinden. Beter weten hoe verslikken er uit ziet zorgt er ook voor dat je er geruster op kan zijn.

Als je je vertrouwd daarmee voelt en leert hoe je moet handelen bij echt stikken dan kun je vervolgens samen met je kind meer vertrouwen opbouwen. Dat komt dan vanzelf! :)

@Smartass hier was het bij de eerste komkommer en bij de tweede courgette, omdat die toevallig voor handen waren toen ik wilde beginnen :D

Alles kan eigenlijk! Broccoli is ook wel een toffe, mooi handvatje O+

Voor meer inspiratie: solid starts op insta en online: https://solidstarts.com/

En bovenstaande BLW *O*
  donderdag 11 maart 2021 @ 15:22:37 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_198445954
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet dat er online waarschijnlijk allemaal lijstjes te vinden zijn met wat als eerste aan te bieden, maar wat hebben jullie je kindje als allereerste aangeboden?
De eerste komkommer, maar dat kan nog best zuur zijn, dus die schrok zich kapot.
De tweede watermeloen, en dit kind kreeg peer als eerste. Dingen die inderdaad vooral net op tafel lagen :')
disclaimer
pi_198446393
Leuk! Ik had zelf ook courgette of watermeloen in gedachten eigenlijk! Komkommer is ook een goede, stoom je die dan een beetje of geef je dat gewoon zo? Is nogal hard of maakt dat niet uit?
pi_198446446
Ik had gelezen dat groente handiger zou zijn omdat kindjes anders wennen aan zoet en dan geen groente meer zouden willen. Geen idee of dat waar is.
  donderdag 11 maart 2021 @ 15:55:48 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_198446552
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:46 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk! Ik had zelf ook courgette of watermeloen in gedachten eigenlijk! Komkommer is ook een goede, stoom je die dan een beetje of geef je dat gewoon zo? Is nogal hard of maakt dat niet uit?
ja nou ja de mijne had met zes maanden ook al zes tanden dus dat ging prima. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:49 schreef Hupje het volgende:
Ik had gelezen dat groente handiger zou zijn omdat kindjes anders wennen aan zoet en dan geen groente meer zouden willen. Geen idee of dat waar is.
Heb je wel eens moedermelk geproefd? :+
disclaimer
pi_198446890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:55 schreef SQ het volgende:

[..]

ja nou ja de mijne had met zes maanden ook al zes tanden dus dat ging prima. :')
[..]

Heb je wel eens moedermelk geproefd? :+
Whut?! 6 al! :o Ik heb er hier nog geen eentje ontdekt.

Oja en als ik dus besluit voor courgette te gaan (of watermeloen of peer of broccoli of wat dan ook) dan bied ik de eerste paar keer hetzelfde aan toch, voordat ik over ga naar iets anders?
  donderdag 11 maart 2021 @ 16:22:28 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_198446924
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Whut?! 6 al! :o Ik heb er hier nog geen eentje ontdekt.

Oja en als ik dus besluit voor courgette te gaan (of watermeloen of peer of broccoli of wat dan ook) dan bied ik de eerste paar keer hetzelfde aan toch, voordat ik over ga naar iets anders?
Heb ik nooit gedaan hoor, er zijn ook niet echt vaste regels voor. Gewoon aanbieden wat er op dat moment voorhanden is :Y
disclaimer
pi_198450403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb ik nooit gedaan hoor, er zijn ook niet echt vaste regels voor. Gewoon aanbieden wat er op dat moment voorhanden is :Y
Dit!

Komkommer was hier rauw, een dikke schijf met een duim gat. 0 tanden tot een jaar maar hij begon direct lekker te knagen en kreeg later álles weg met alleen zijn kaken, boeide echt niks dat geen tanden! _O_
pi_198454977
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:20 schreef Zo-is-dat het volgende:
@:tpopml https://instagram.com/babyledweanteam?igshid=3v5ned2n7m36 hier kun je ook veel “gagging” filmpjes vinden. Beter weten hoe verslikken er uit ziet zorgt er ook voor dat je er geruster op kan zijn.

Als je je vertrouwd daarmee voelt en leert hoe je moet handelen bij echt stikken dan kun je vervolgens samen met je kind meer vertrouwen opbouwen. Dat komt dan vanzelf! :)

Ah ja, dit is fijn! Op YouTube kon ik niet veel vinden, maar dit helpt. Die vrouw heeft ook serieus twee meerlingen vrij dicht op elkaar :X
pi_198455444
^O^

Trouwens mijn beide kinderen verslikken/verslikte zich bijna nooit! Echt een handvol keren dus zou kan het ook zomaar gaan *O*
pi_198455455
Oh ja en die quadruplets ja :o sowieso dat je dan alleen maar Rapley kán doen, veel te weinig armen! :D
pi_198455500
Nog eentje dan, haar podcasts zijn ook leuk! Zeker die 2 met een interview met Jill Rapley herself O+
pi_198462095
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
^O^

Trouwens mijn beide kinderen verslikken/verslikte zich bijna nooit! Echt een handvol keren dus zou kan het ook zomaar gaan *O*
Nou die van mij wel haha, ook als ie bijna niks in zijn mond heeft. Maar het gaat steeds beter
  donderdag 8 april 2021 @ 18:32:50 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_198919075

Hij gaat echt als een speer O+
disclaimer
pi_198919924
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:32 schreef SQ het volgende:

Hij gaat echt als een speer O+
Zo, dat gaat goed!

Hier is broccoli niet zo'n favoriet. Wortels, tomaat, komkommer en paprika vindt hij heerlijk. En banaan, dat gaat zo naar binnen :)
  donderdag 8 april 2021 @ 20:41:58 #124
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_198921831
Ohhhh die knuistjes ook O+
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 23:47:48 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199214507
Wij zijn vandaag begonnen met rapley *O*

Vanmiddag een stukje bruin brood met pindakaas. Aapie pakte het op, vouwde het dubbel in zijn vuistje en ging er op sabbelen :o O+ Ik was helemaal verbaasd dat hij het meteen zo goed oppakte, ik heb echt de neiging om mijn kind te onderschatten in wat hij kan :@

Vanavond stond er voor ons zelf pastinaakstamppot op het menu dus we hebben hem een stukje aardappel en een stukje pastinaak aangeboden. Het oppakken was even wennen maar toen hij de aardappel te pakken had ging het meteen naar zijn mondje O+ Het meeste kneep hij fijn maar er verdween zeker wel wat in het mondje. Pastinaak was een ander verhaal, die bracht hij naar zijn mond maar nog voordat het z'n mond raakte trok hij een vies gezicht :? Hij probeerde het een paar keer maar legde smeet het steeds weer weg.

Toen nog een stukje banaan neergelegd en dat was helemaal een succes, hij viel er echt op aan :D Iets te enthousiast waardoor er een stuk afbrak en in zijn keel schoot, dat spuugde hij meteen weer uit.

Ik vond het ontzettend spannend van tevoren maar ik ben helemaal om. Wat is dit ontzettend leuk *O*

Goede motivatie ook voor ons om weer aan tafel te eten :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')