abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:21:39 #76
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182123306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:20 schreef Felagund het volgende:

[..]

Sowieso is wielrennen in Nederland een stuk minder een volkssport dan in België. Dan kunnen we het beter met het voetbal vergelijken.
Maar daar valt ook niet gek veel te juichen. Behalve dat PSV en Ajax het wel aardig doen in Europees verband.
pi_182123343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:21 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Maar daar valt ook niet gek veel te juichen. Behalve dat PSV en Ajax het wel aardig doen in Europees verband.
Vrouwenvoetbal was vorig jaar opeens wel een hype. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_182123347
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Evenepoel een Nederlander was geweest zou de meerderheid hier net zo op de banken hebben gestaan.
Dat klopt wel denk ik. Thomas Dekker kwam qua hype wel in de buurt.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:24:06 #79
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182123355
Als Van Vleuten, Van der Breggen en van Dijk straks 1, 2 en 3 worden is het hier ook polonaise en we zijn de beste, met een bijbehorende tweet van Mark Rutte, terwijl ook dat van een nog minder niveau en nog minder belang is dan de wereldtitel bij de junioren. Met andere woorden, hypocriet gejammer.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:25:16 #80
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182123370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:23 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Dat klopt wel denk ik. Thomas Dekker kwam qua hype wel in de buurt.
Mathieu idem. Die is zelfs nog gaande. Ik zeg niet dat het onterecht is, maar om daar zo verdwaasd over te doen is dat wel.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:25:40 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182123376
Nja, volgens mij wordt deze prestatie schromelijk overschat. Het is maar een juniorentijdrit. Dat hij 4e zou worden in de beloftentijdrit, is ook knap. Maar, de juniorentijdritkampioenen van 2014, 2015, 2016 waren ook in de top-5 geeindigd bij de beloftentijdrit. Dus dat hoort er blijkbaar bij.

Het knappe aan Evenepoel is niet deze tijdrit, maar juist wat hij op de weg kan. Daar wint hij ontzettend veel - het is bijna niet voor te stellen. Maar hij rijdt hier harder dan een tiental renners die vrijwel zeker gedoemd zijn om in de vergetelheid te verdwijnen, niets meer niets minder.
pi_182123393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Van Vleuten, Van der Breggen en van Dijk straks 1, 2 en 3 worden is het hier ook polonaise en we zijn de beste, met een bijbehorende tweet van Mark Rutte, terwijl ook dat van een nog minder niveau en nog minder belang is dan de wereldtitel bij de junioren. Met andere woorden, hypocriet gejammer.
Man, dat is de elite. Dat van Evenepoel gaat om de junioren :') Die vergelijkingen van jou soms.
pi_182123406
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Van Vleuten, Van der Breggen en van Dijk straks 1, 2 en 3 worden is het hier ook polonaise en we zijn de beste, met een bijbehorende tweet van Mark Rutte, terwijl ook dat van een nog minder niveau en nog minder belang is dan de wereldtitel bij de junioren. Met andere woorden, hypocriet gejammer.
Zo boos
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:28:34 #84
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182123438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:24 schreef Koffieplanter het volgende:
Als Van Vleuten, Van der Breggen en van Dijk straks 1, 2 en 3 worden is het hier ook polonaise en we zijn de beste, met een bijbehorende tweet van Mark Rutte
Echt geen hond weet wie dat zijn hoor. Behalve een handvol wielernerds en familie/vrienden van de betrokkenen. Net als bij de beloften en junioren dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Man, dat is de elite. Dat van Evenepoel gaat om de junioren :') Die vergelijkingen van jou soms.
'Elite' is een vreemde term voor vrouwenwielrennen, al heb je technisch gezien wel gelijk.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:30:29 #85
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182123478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Man, dat is de elite. Dat van Evenepoel gaat om de junioren :') Die vergelijkingen van jou soms.
Ik vind het een uitstekende vergelijking. Overigens vind ik dat jij wel de laatste bent die hier om moet gaan zeuren. Ik weet namelijk wel zeker dat jij thuis een staande ovatie gaf als Coen Vermeltfoort of Ivar Slik weer ergens 3e werd in de Ronde van Heerlen of zo, maar dat uiteraard geheel terzijde.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182123527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik vind het een uitstekende vergelijking.
Nee.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:33:17 #87
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182123530
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik vind het een uitstekende vergelijking.
Ik in principe ook, in die zin dat vrouwen 'elite' qua niveau vergelijkbaar is met heren junioren, of op een goede dag misschien met de beloften.

Het enige vreemde vind ik die polonaise-opmerking. Wie gaat er de polonaise lopen als we een sweep behalen bij de vrouwen 'elite'? Ik in ieder geval niet, zo serieus neem ik die categorie niet. Hoop veel meer op een prolongatie van Dumoulin. w/
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:34:12 #88
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182123553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik in principe ook, in die zin dat vrouwen 'elite' qua niveau vergelijkbaar is met heren junioren, of op een goede dag misschien met de beloften.

Het enige vreemde vind ik die polonaise-opmerking. Wie gaat er de polonaise lopen als we een sweep behalen bij de vrouwen 'elite'? Ik in ieder geval niet, zo serieus neem ik die categorie niet. Hoop veel meer op een prolongatie van Dumoulin. w/
TheArt zelf. _O-
Put these foolish ambitions to rest.
pi_182123630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik in principe ook, in die zin dat vrouwen 'elite' qua niveau vergelijkbaar is met heren junioren, of op een goede dag misschien met de beloften.

Het enige vreemde vind ik die polonaise-opmerking. Wie gaat er de polonaise lopen als we een sweep behalen bij de vrouwen 'elite'? Ik in ieder geval niet, zo serieus neem ik die categorie niet. Hoop veel meer op een prolongatie van Dumoulin. w/
Ach doe normaal. Gaan we weer met die man-vrouw discussie. Zó vermoeiend ook. Dus omdat ze minder hard rijden, stellen ze evenveel voor als de junioren mannen? Dus omdat vrouwelijke tennisters even hard of zelfs minder hard slaan als de mannelijke junioren, moeten we ze maar helemaal geen aandacht meer geven? Omdat de vrouwelijke skisters op de afdaling niet zulke hoge snelheden halen als de mannen, gaan we alleen maar mannen aandacht geven?

Waarom ga ik op deze onzin nog in eigenlijk :')
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:40:18 #90
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182123645
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

TheArt zelf. _O-
Verrek, je hebt nog gelijk ook :D
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 13:43:40 #91
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_182123681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:25 schreef VoMy het volgende:
Nja, volgens mij wordt deze prestatie schromelijk overschat. Het is maar een juniorentijdrit. Dat hij 4e zou worden in de beloftentijdrit, is ook knap. Maar, de juniorentijdritkampioenen van 2014, 2015, 2016 waren ook in de top-5 geeindigd bij de beloftentijdrit. Dus dat hoort er blijkbaar bij.

Het knappe aan Evenepoel is niet deze tijdrit, maar juist wat hij op de weg kan. Daar wint hij ontzettend veel - het is bijna niet voor te stellen. Maar hij rijdt hier harder dan een tiental renners die vrijwel zeker gedoemd zijn om in de vergetelheid te verdwijnen, niets meer niets minder.
Ik vind dit wel erg zuur. Met normale versnellingen had Evenepoel vast niet ver van Bjerg gezeten. We kijken naar een fenomeen in wording die tijdrijden niet eens als specialiteit heeft.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:51:18 #92
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_182123794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ach doe normaal. Gaan we weer met die man-vrouw discussie. Zó vermoeiend ook. Dus omdat ze minder hard rijden, stellen ze evenveel voor als de junioren mannen? Dus omdat vrouwelijke tennisters even hard of zelfs minder hard slaan als de mannelijke junioren, moeten we ze maar helemaal geen aandacht meer geven? Omdat de vrouwelijke skisters op de afdaling niet zulke hoge snelheden halen als de mannen, gaan we alleen maar mannen aandacht geven?

Waarom ga ik op deze onzin nog in eigenlijk :')
Geen idee of je echt een reactie verwacht maar toch maar even voor de volledigheid.

Als vrouwensport serieus genomen wil worden, moeten ze zichzelf ook serieus nemen. Bij tennis spelen de vrouwen in ieder geval dezelfde toernooien als bij de mannen, en daar wordt vaak een behoorlijk niveau gehaald volgens mij (ben geen tenniskenner maar die indruk heb ik). Ze speelden wel altijd minder sets dan de mannen (volgens mij is dat nog steeds zo), dat mogen ze van mij nog rechttrekken en dan is het wmb een volwaardige elitesport. Van skiën weet ik niets, maar bij schaatsen is er iets vergelijkbaars gaande. De vrouwen rijden weliswaar geen 10K, maar voor de rest rijden ze dezelfde afstanden en dezelfde toernooien, en dat ze dan een X-aantal seconden langzamer zijn, het zij ze vergeven.

Vrouwenkoersen bij wielrennen stellen echter geen ruk voor. De Giro d'Italia voor vrouwen is qua afstand grofweg een KWART van de echte Giro. De Tour en de Vuelta zijn tweedaagse prutskoersen. De World Tour is een kunstmatig bijeengeraapt zootje. Daar kunnen de topsportsters zelf niet veel aan doen - die doen gewoon hun best en roeien met de riemen die ze hebben, en da's verder knap van ze en alles. Maar als elitesport kan ik het dan niet serieus nemen.
pi_182123822


Lekker man _O_
pi_182123882
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Mathieu idem. Die is zelfs nog gaande. Ik zeg niet dat het onterecht is, maar om daar zo verdwaasd over te doen is dat wel.
Als ik Google op Mathieu van der Poel wereldkampioen felicitaties minister worden felicitaties en minister doorgestreept.

Nee, WIJ Nederlanders zijn een stuk kalmer wanneer het gaat om prestaties in jokercategorieën.
pi_182124215
Nathan Haas is ook op de barricades gaan staan:

NathanPeterHaas twitterde op dinsdag 25-09-2018 om 09:28:13 What was that @bugno_gianni about this all being an Anglo attack from within the CPA? This list looks pretty international to me... https://t.co/JSPb7Q4AeD reageer retweet


NathanPeterHaas twitterde op dinsdag 25-09-2018 om 09:34:30 When @bugno_gianni claimed he doesn’t get paid by the @cpacycling when we have proof he does, he lied to us. Why did you lie? We’re now wondering if there are other lies? For example, that our voting bylaws are written by the UCI... Ooo wait, that’s a lie too. Interesting times reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_182124288
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:51 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Geen idee of je echt een reactie verwacht maar toch maar even voor de volledigheid.

Als vrouwensport serieus genomen wil worden, moeten ze zichzelf ook serieus nemen. Bij tennis spelen de vrouwen in ieder geval dezelfde toernooien als bij de mannen, en daar wordt vaak een behoorlijk niveau gehaald volgens mij (ben geen tenniskenner maar die indruk heb ik). Ze speelden wel altijd minder sets dan de mannen (volgens mij is dat nog steeds zo), dat mogen ze van mij nog rechttrekken en dan is het wmb een volwaardige elitesport. Van skiën weet ik niets, maar bij schaatsen is er iets vergelijkbaars gaande. De vrouwen rijden weliswaar geen 10K, maar voor de rest rijden ze dezelfde afstanden en dezelfde toernooien, en dat ze dan een X-aantal seconden langzamer zijn, het zij ze vergeven.

Vrouwenkoersen bij wielrennen stellen echter geen ruk voor. De Giro d'Italia voor vrouwen is qua afstand grofweg een KWART van de echte Giro. De Tour en de Vuelta zijn tweedaagse prutskoersen. De World Tour is een kunstmatig bijeengeraapt zootje. Daar kunnen de topsportsters zelf niet veel aan doen - die doen gewoon hun best en roeien met de riemen die ze hebben, en da's verder knap van ze en alles. Maar als elitesport kan ik het dan niet serieus nemen.
Maar wat is nu je punt? Dat vrouwenwielrennen in tegenstelling tot schaatsen, skiën en tennis niks voorstelt?
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:37:41 #97
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_182124337
Er is maar een land met vier Nederlanders aan de start... Nederland.

- Ruben Van Gucht
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:38:42 #98
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182124347
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als ik Google op Mathieu van der Poel wereldkampioen felicitaties minister worden felicitaties en minister doorgestreept.

Nee, WIJ Nederlanders zijn een stuk kalmer wanneer het gaat om prestaties in jokercategorieën.
Nee de Belgen hebben gewoon meer erkenning voor hun atleten en de prestaties. Zeker in het wielrennen. De overwinning van Rozemarijn staat morgen ws. niet eens op de voorpagina van het sportkatern. Laat staan dat ze bij NOS Sport al zijn wakker geworden.
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:39:35 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182124355
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Er is maar een land met vier Nederlanders aan de start... Nederland.

- Ruben Van Gucht
Doordenker.
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:44:00 #100
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_182124391
Jammer dat José de C. een snippermiddag heeft.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')