abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182097854
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 03:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor bedrijven? Heb ook bij een logistiek bedrijf gewerkt (niet in het magazijn overigens), maar er kwam gewoon een pasbus langs om de juiste schoenen aan te meten. Die schoenen heb ik nog en zitten heerlijk, soort van sneakermodel.
Was in die Tijd al heel wat om veiligheidsschoenen te krijgen.
Whatever...
pi_182097861
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 06:54 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ook ooit eens als bijbaantje gehad, waterstanden uit oude boeken overtikken bij de gemeente op zon typische debiteuren crediteuren afdeling, incl alle grappen en grollen.

Betaalde voor mn leeftijd zeer goed, maar zat echt iedere dag te vechten tegen de slaap als ik bezig was. Toch nog 5 weken volgehouden.
Daar leek het op. Echt vreselijk. Doe mij dan maar lekker fysiek hard werken. Horeca vond ik geweldig.

Maar saai werk. Never. Weiger ik nog steeds te doen overigens. Gelukkig heb ik inmiddels een eigen team.
Whatever...
  maandag 24 september 2018 @ 10:02:39 #28
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182098552
Al die mensen die zeiken over schoenen :') Wel eens van inlegzooltjes gehoord? Kan je zo 12 uur lang op je werkschoenen staan _O_ Lopen dan nog beter dan de meeste andere schoenen.

verder moet je ook niet de goedkoopste van de gamma halen of zo maar gewoon rond de 80 - 100 euro kijken. Vaak betaalt je werkgever het ook nog of moet je zelf wat bijleggen voor iets betere.
Man of Steal.
pi_182098777
Heb het wel eens als vakantiebaantje gehad, dat vond ik prima te doen. De sfeer was okee op de werkvloer en het werk was niet overdreven zwaar.
Maar zou het ook nooit als reguliere baan willen hebben.
  maandag 24 september 2018 @ 10:40:16 #30
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_182099013
Ik heb het ook een tijdje gedaan als vakantiewerk, vond het eigenlijk heel tof, ik had een leuk team en ik zat niet met bepaalde 'targets' die ik moest halen. Betaalde inderdaad niet best maar ik liep daar gewoon op mijn dooie gemak door dat magazijn een beetje dingetjes in mijn elektrische karretje te leggen. Niks mis mee. :7
Ajacied.
pi_182100516
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
Verschrikkelijk werk. Geestdodend, en de schoenen waren echt killing. Meteen gezeik als je even met een collega praatte, en heel weinig tijd per order (al zal dat vast per bedrijf verschillen). Sowieso raar dat ze kijken naar het aantal regels dat je doet, want ja, 1 regel die bestaat uit 60 losse artikelen kost natuurlijk veel meer tijd dan een regel met 1 artikel .
Als je geen keus hebt, ok, maar zelf zou ik er niet snel weer aan beginnen.
wat je nu doet is nog even erger toch?
pi_182100561
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja ik. Als bijbaantje is het prima te doen.
Als bron van inkomen om van te leven is het gewoon zielig....
op je 50e heb je nog 1100 netto :)
pi_182100712
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:04 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

wat je nu doet is nog even erger toch?
Bij lange na niet. Wat ik nu doe vind ik best leuk, natuurlijk, er zijn genoeg dingen die beter kunnen, maar orderpicker was vele malen erger.
pi_182100975
Mocht je bij dat orderpickwerk te maken gaan krijgen met voertuigen voor intern transport (zoals pallettrucks en verzamelwagens en heftrucks etc.)

De lichtere voertuigen waar je op staat en/of meeloopt voldoen met een instructie of uitleg door een teamleider of leidinggevende. Maar voor grotere voertuigen zoals de heftruck moet je een certificaat halen. Altijd goede uitleg vragen dus, het zijn tenslotte zware ijzeren dingen en het zou naar zijn als er lichaamsdelen bekneld raken doordat je niet goed vertrouwd bent met dat ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 24-09-2018 13:00:28 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_182101234
Met de gedachte dat het voor korte duur is, is het prima te doen.
pi_182162405
Lang geleden ooit als bijbaantje gedaan. Maar ik kreeg geen speciale schoenen; is dat nieuw?
pi_182164013
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

_O_ :Y helemaal als je collega's dit wel als echte baan doen
:') zielig.
  donderdag 27 september 2018 @ 18:33:18 #38
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182168563
quote:
5s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:01 schreef thabit het volgende:
Lang geleden ooit als bijbaantje gedaan. Maar ik kreeg geen speciale schoenen; is dat nieuw?
Jij bent 80? Er zijn tegenwoordig veiligheidsvoorschriften in de bewoonde wereld.
Man of Steal.
pi_182170026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:33 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Jij bent 80? Er zijn tegenwoordig veiligheidsvoorschriften in de bewoonde wereld.
Was meer dan 20 jaar geleden dat ik dat werk deed.
pi_182170298
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

op je 50e heb je nog 1100 netto :)
dat zeg ik: het is gewoon zielig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182179356
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:55 schreef thabit het volgende:

[..]

Was meer dan 20 jaar geleden dat ik dat werk deed.
Ik heb dat werk ook gedaan, meer dan 25 jaar geleden, tijdens de vakantie.

Erg leuk werk. Beetje fysiek, lekker bezig zijn. Wel vuil werk, dat spul ligt er soms al een tijdje en zit dan dik onder het stof.

Ook de pauzes waren best aardig. Het vaste personeel bestond vooral uit Tokkies met een crimineel verleden, maar weet je, dat kunnen ook best hele aardige mensen zijn (via een van die gasten had ik dat werk ook gekregen). We gingen tijdens de pauze vaak kaarten, en daar heb ik leren klaverjassen en harten jagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182185928
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb dat werk ook gedaan, meer dan 25 jaar geleden, tijdens de vakantie.

Erg leuk werk. Beetje fysiek, lekker bezig zijn. Wel vuil werk, dat spul ligt er soms al een tijdje en zit dan dik onder het stof.

Ook de pauzes waren best aardig. Het vaste personeel bestond vooral uit Tokkies met een crimineel verleden, maar weet je, dat kunnen ook best hele aardige mensen zijn (via een van die gasten had ik dat werk ook gekregen). We gingen tijdens de pauze vaak kaarten, en daar heb ik leren klaverjassen en harten jagen.
Ja, de sfeer op dat soort plekken is vaak best aardig. En dienbijbaanjes van mij helpen me nu enorm in de omgang met bijvoorbeeld operators in de fabriek (alhoewel die al minimaal mbo 3 niveau hebben).

Enige ervaring met hard, laag betaald en fysiek werken kan enorm helpen om de relatie goed te houden met dat soort gasten.
Whatever...
pi_182186563
Ik ook. Het is best te doen, wel fysiek zwaar werk. (Hele dag zware dozen bananen en kratten melk sjouwen) Ligt er een beetje aan wat je moet orderpicken. Maar op de 1 op andere dag werden de targets verhoogd met 30%, en moest je rennen als een malle om je target te halen.

Paar maanden later waren er enkel nog Polen aan het werk.

Als tijdelijk bijbaantje is het wel te doen. Ik deed het in de nacht + weekendtoeslag, was best lekker verdienen als student.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182190344
Vandaag de dag mag je concurreren met jonge Polen die wel van aanpakken weten.

Ik ben zelf gestopt als chauffeur omdat ze wilden dat ik 2u per dag moest gaan helpen in het magazijn. Heb daar zo'n hekel aan.

Die Poolse kids worden ook oud en dan rennen die ook niet zo hard meer. Dan gaan ze waarschijnlijk Fillipijnse jongeren hierheen halen.
  vrijdag 28 september 2018 @ 19:14:36 #45
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_182191251
Tijdelijk gewerkt bij DHL in een logistiek centrum in 2013. Had daarvoor in gemeentehuizen gewerkt in specifiek administratieve functies en de radicaal andere werkcultuur in de logistiek was zo'n beetje een schok voor me. Zeer strak afgebakende werktijden en zelfs één minuut te laat leverde gefronste wenkbrauwen op van de supervisor. Geen aangename lunchpauzes meer op het terras van een café nabij het gemeentehuis, maar op vooraf bepaalde tijden luchten in een soort kooi in de buitenlucht óf binnen in een grauwe kantine hangen aan een tafel tezamen met andere uitgeputte slaven medewerkers. Hele dagen slepen met industriële printers en monsterlijke TV-schermen en tevergeefs proberen het tempo van de Poolse collega's te evenaren. Uiteindelijk na twee weken weggebonjourd vanwege te langzaam werktempo, maar kort nadien gelukkig weer werk gevonden binnen een gemeente. Het was een leerzame ervaring.
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:31:08 #46
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_182192608
Ik heb tussen mijn HAVO en HBO een jaar als orderpicker gewerkt. Geloof mij, een betere motivatie om aan een opleiding te beginnen is er niet. Ik had gezellige collega's en ik vond het werk niet superzwaar, maar het is wel echt enorm geestdodend als je een beetje hersencapaciteit hebt. Qua loon stelt het ook niet veel voor, maar goed ik was 18 en thuiswonend en dan heb je na een jaar werken alsnog wel een leuke zak geld gespaard.

Godzijdank na dat jaar aan een opleiding begonnen en nu een leuke baan, waarbij ik met minder werkdruk ruim 3x zoveel verdien als toen.
pi_182308472
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 03:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

3x moeten lezen. Rijden er nou wijnkenners door het magazijn?
:o
Leipe shit ouwe
pi_182336001
Ik heb bij 3 verschillende bedrijven tijdelijk als orderpicker gewerkt. Bij de eerste was het op zich best gezellig, ik had er leuke collega's, de werkdruk lag niet heel hoog en heb er nog geleerd op een heftruck te rijden. Voor een paar maandjes was dat prima, maar was blij dat ik daarna weer naar school kon :)
Bij de tweede was het eigenlijk vergelijkbaar met de eerste, alleen iets minder leuke collega's, maar ook hier was het voor die paar maanden best vol te houden.
De derde vond ik verschrikkelijk. Compleet sfeerloos, hier werd wél met targets gewerkt tijd voor gezelligheid was er dus niet. Overigens vraag ik me wel af of t zonder die targets wel gezellig was geweest, want de collega's waren ook niet leuk. Dat betrof namelijk een mix van Nederlanders die echt heel dom waren (een beetje normaal gesprek was eigenlijk niet mogelijk) en een groep waarbij de voertaal Arabisch was. Hier ging ik dan ook dagelijks met tegenzin naartoe en ik was blij toen ik al vrij snel iets anders had gevonden.

Lang verhaal kort; magazijnwerk kan leuk zijn maar is wel erg afhankelijk van een aantal factoren.
pi_182336514
Ik heb ook orders gepikt bij een drankengroothandel, maar dat was drie keer niks. Wat oudere collega’s en een ongezonde werksfeer, ze namen het werk nogal serieus. Daarnaast was het fysiek te zwaar, voor mij. Ik hield wel van aanpakken, maar met fusten van 50 liter sjouwen vond ik maar niks. Op zo’n vrachtwagen naar de klant.. meh.

Toen bleek dat het gros van de cafés geld aan het witwassen waren, had ik nog een goede reden om iets anders te gaan zoeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_182341214
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2018 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb ook orders gepikt bij een drankengroothandel, maar dat was drie keer niks. Wat oudere collega’s en een ongezonde werksfeer, ze namen het werk nogal serieus. Daarnaast was het fysiek te zwaar, voor mij. Ik hield wel van aanpakken, maar met fusten van 50 liter sjouwen vond ik maar niks. Op zo’n vrachtwagen naar de klant.. meh.

Toen bleek dat het gros van de cafés geld aan het witwassen waren, had ik nog een goede reden om iets anders te gaan zoeken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')