abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182046843
Beste vrouwelijke foksters,

Ik wilde graag even met jullie delen dat ik me ontzettend zorgen maak. Graag geen kutopmerkingen of troll reacties, want ik maak me serieus zorgen.
Vorige week vrijdag heb ik een uitstrijkje laten maken. Routine, de normale oproep die je als 30 plusser in je bus krijgt (de eerste... bah).
Dat ging prima, deed geen pijn. Beetje vervelend maar verder niets. Ook niet gebloed daarna.

Nu heb ik gisteren gemeenschap gehad met mijn vriend en ik bloedde ineens als een rund! Dit heb ik echt nog NOOIT gehad! Dacht dat hij mijn ongesteldheid gejumpstart had, maar het was maar een keer en hield na een paar minuten ook op.

Volgens google heb ik kanker en ga ik dood... Fijn!
Ik moet nog 2 weken wachten op de uitslag... Shit!

Mijn vraag is dus:
Heeft iemand van jullie ervaring met contactbloeding (een week) na het maken van een uitstrijkje na de gemeenschap?

Ik heb verder niet echt andere klachten in plaats van buikpijn nu, maar dat zal allemaal wel psychosomatisch zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door miaeak op 21-09-2018 14:01:01 (ik kan niet spellen :')) ]
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:01:42 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182046931
Ja heb de gynefix.
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:09:54 #4
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182047013
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:03 schreef miaeak het volgende:
Ja heb de gynefix.
Dan is daar waarschijnlijk je antwoord. Zal me niet te druk maken als ik jou was. Je voelt je verder toch goed?
pi_182047051
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:09 schreef NoXia het volgende:

[..]

Dan is daar waarschijnlijk je antwoord. Zal me niet te druk maken als ik jou was. Je voelt je verder toch goed?
Ligt daar een link dan? Kun je die uitleggen? En heb verder niet echt klachten, maar baarmoederhalskanker merk je toch ook niets van?
2 jaar geleden wel spiraaltje laten zetten, dus toen een inwendige echo gehad. Hadden ze toen al iets kunnen zien eventueel?
pi_182047116
Wat dacht je ervan om een dokter te bellen?

[ Bericht 64% gewijzigd door Vinniiee op 28-09-2018 11:41:30 ]
pi_182047158
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:14 schreef GereDathan het volgende:


Maar ontopic: wat dacht je ervan om een dokter te bellen?
En ja hij deed nogal onverschillig en zegt dat ik het af moet wachten... Verdomme 2 weken maat!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Vinniiee op 28-09-2018 11:41:41 ]
pi_182047176
ik had jaren geleden regelmatig contactbloedingen, toen bleek dat mijn bloedvaatjes te dicht onder de huid lagen, waardoor het steeds kapot gestoten werd
(En ik had een voorstadium van baarmoederhalskanker, maar dat had daar niets mee te maken)

Nu weer hetzelfde, gynaecoloog adviseert om de baarmoedermond te bevriezen, dat doen ze kennelijk vaker bij regelmatige contactbloedingen en zou het op moeten lossen.
En heeft dus niets met kanker te maken.
compact en kleverig.
pi_182047212
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
ik had jaren geleden regelmatig contactbloedingen, toen bleek dat mijn bloedvaatjes te dicht onder de huid lagen, waardoor het steeds kapot gestoten werd
(En ik had een voorstadium van baarmoederhalskanker, maar dat had daar niets mee te maken)

Nu weer hetzelfde, gynaecoloog adviseert om de baarmoedermond te bevriezen, dat doen ze kennelijk vaker bij regelmatige contactbloedingen en zou het op moeten lossen.
En heeft dus niets met kanker te maken.
Het was vers bloed, maar er zaten wel stollingen bij enzo. Leek heel erg op menstruatie.

quote:
Hoezo had ik het dan allang gehoord... De uitslag is nog niet binnen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Vinniiee op 28-09-2018 11:42:10 ]
pi_182047249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miaeak het volgende:

[..]

Niet doen...
En ja hij deed nogal onverschillig en zegt dat ik het af moet wachten... Verdomme 2 weken maat!!
2 weken is niet veel.
Baarmoederhalskanker is een heel trage vorm van kanker, als je 5 jaar geleden een uitstrijkje hebt gehad en dat was schoon, is de kans dat het nu teveel ou zijn om er nog wat mee te kunnen Heel klein.
Bloedverlies is ook geen symptoom.
Kans dat er iets beschadigd is bij het uitstrijkje en kapot gestoten door je vriend is groter.
compact en kleverig.
pi_182047262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

2 weken is niet veel.
Baarmoederhalskanker is een heel trage vorm van kanker, als je 5 jaar geleden een uitstrijkje hebt gehad en dat was schoon, is de kans dat het nu teveel ou zijn om er nog wat mee te kunnen Heel klein.
Bloedverlies is ook geen symptoom.
Kans dat er iets beschadigd is bij het uitstrijkje en kapot gestoten door je vriend is groter.
Ik heb 2 jaar geleden het spiraaltje laten zetten, toen ook een echo gehad. Hadden ze daar iets op kunnen zien?
pi_182047268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:19 schreef miaeak het volgende:

[..]

Het was vers bloed, maar er zaten wel stollingen bij enzo. Leek heel erg op menstruatie.

[..]
Dan kan het ook nog best zijn dat je morgen echt ongesteld wordt ofzo.
Ik heb dat bv zelf vrijwel altijd als ik ongesteld moet worden en ik heb seks.
compact en kleverig.
pi_182047285
Menstruatie staat gepland over een week...

Bedoel je dat je seks hebt en dan bloedt alsof het je menstruatie is, en dan daarna pas echt ongesteld wordt? (Een dag later ofzo?) Het rommelt wel een beetje... (sorry voor de TMI)
pi_182047307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:22 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden het spiraaltje laten zetten, toen ook een echo gehad. Hadden ze daar iets op kunnen zien?
ik heb geen idee, ik heb gisteren een echo gehad en hij gaf aan dat het er ‘mooi’ uitzag en dat ik geen vleesbomen heb ofzo ( :') )
Dus ze kunnen wel íets zien, maar alles zien lijkt me niet, dan zouden uitstrijkjes niet nodig zijn.

Ik zou me iig niet druk maken hoor, waarschijnlijk is het niks.
compact en kleverig.
pi_182047316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:23 schreef miaeak het volgende:
Menstruatie staat gepland over een week...

Bedoel je dat je seks hebt en dan bloedt alsof het je menstruatie is, en dan daarna pas echt ongesteld wordt? (Een dag later ofzo?) Het rommelt wel een beetje... (sorry voor de TMI)
ja, dat inderdaad. Niet een week later ofzo.
compact en kleverig.
pi_182047324
Het is ook wel errug toevallig moet ik zeggen. Nog nooit een doorbraakbloeding gehad na gemeenschap en nu ineens een week na het uitstrijkje is het kassa...
Vandaag wat bruinige afscheiding en buikpijn.
pi_182047353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:25 schreef miaeak het volgende:
Het is ook wel errug toevallig moet ik zeggen. Nog nooit een doorbraakbloeding gehad na gemeenschap en nu ineens een week na het uitstrijkje is het kassa...
daarom, ik zou er vanuit gaan dat het ‘gewoon’ een beetje beschadigd is geraakt en kapot gestoten.

Ikheb misschien wel 30 uitstrijkjes gehad inmiddels en er zit ook echt wel verschil in. Soms voel je het nauwelijks ( na mn operatie wel meer) soms doet het echt pijn en soms voel je nog dagen naderhand af en toe een steek. Dat laatste is overigens niet goed, dan zijn ze echt lomp geweest. :X
Er zit gewoon veel verschil in wie het doet ook.
compact en kleverig.
pi_182047745
Mijn vriendin kreeg dat toen ze zwanger was.
:X

Maarja, lijkt me sterk met een spiraaltje.
Weggegaan en opgerot
pi_182048281
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daarom, ik zou er vanuit gaan dat het ‘gewoon’ een beetje beschadigd is geraakt en kapot gestoten.

Ikheb misschien wel 30 uitstrijkjes gehad inmiddels en er zit ook echt wel verschil in. Soms voel je het nauwelijks ( na mn operatie wel meer) soms doet het echt pijn en soms voel je nog dagen naderhand af en toe een steek. Dat laatste is overigens niet goed, dan zijn ze echt lomp geweest. :X
Er zit gewoon veel verschil in wie het doet ook.
Maar het was wel echt een full on doorbraakbloeding. Niet een beetje bloed ofzo.

Titel moet trouwens geen contactbloeding maar doorbraakbloeding zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door miaeak op 21-09-2018 15:40:22 ]
pi_182049437
Ze hebben er spoed achter gezet. Maandag uitslag. Hoe kom ik in godsnaam het weekend door...
pi_182049547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef miaeak het volgende:
Ze hebben er spoed achter gezet. Maandag uitslag. Hoe kom ik in godsnaam het weekend door...
met niet jezelf aanpraten dat je iets hebt waarvan de kans heel klein is dat je het hebt.
compact en kleverig.
pi_182049778
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

met niet jezelf aanpraten dat je iets hebt waarvan de kans heel klein is dat je het hebt.
Maar het voelt wel alsof ik t heb.
Waarom anders die bloeding. En t is wel vaker voorgekomen nu ik terug denk...

[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 21-09-2018 16:51:49 ]
pi_182049879
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar het voelt wel alsof ik t heb.
je weet helemaal niet hoe het voelt.

En je moet niet uitgaan van je gevoel, maar van de feiten. Bloedingen zijn geen symptoom van baarmoederhalskanker en als je al iets hebt, kan er nog wel wat aan gedaan worden.
compact en kleverig.
pi_182049890
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar het voelt wel alsof ik t heb.
Waarom anders die bloeding. En t is wel vaker voorgekomen nu ik terug denk...
Serieus, dat is geen probleem.
compact en kleverig.
pi_182049944
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar het voelt wel alsof ik t heb.
Ja, en dat zit in je hoofd en heeft verder niets met de realiteit te maken.

Na alles gelezen te hebben denk ik dat je gewoon ongesteld gaat worden. Door de stressen gooi je je lichaam alleen maar verder in de zeik, en raak je nog meer ontregeld. En als er wel wat aan de hand blijkt te zijn, ga je daar nu niets aan veranderen. Worrying only means you'll suffer twice enzovoorts.
pi_182049956
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar het voelt wel alsof ik t heb.
Waarom anders die bloeding. En t is wel vaker voorgekomen nu ik terug denk...
Omdat doorbraakbloedingen normaal zijn.
pi_182052048
Maar ik heb tussendoor wel rare afscheiding (licht) bruin. Lijkt een beetje wittig gemengd met oud bloed ofzo. Is dat niet ook een symptoom? Dit is niet constant, maar tussen de cyclus in, super random.
Ook na de gemeenschap heb ik vaak veel bruine afscheiding.

Ik heb ook een gynefix koperspiraaltje...
Daar nog ervaringen mee?

Ik vraag me ook af of er nog een verschil is tussen contactbloeding en doorbraak bloeding, want dit was echt een doorbraakbloeding.

[ Bericht 17% gewijzigd door miaeak op 21-09-2018 19:12:30 ]
pi_182052801
Heb je vijf jaar geleden een uitstrijkje gehad?
Ik heb ook n koperspiraal btw.
compact en kleverig.
pi_182053015
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
Heb je vijf jaar geleden een uitstrijkje gehad?
Ik heb ook n koperspiraal btw.
Nee dit was de eerste.
pi_182053093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:53 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nee dit was de eerste.
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij en dat was iets totaal anders. Je moet niet gelijk van het ergste uit gaan als er heel veel redenen kunnen zijn voor je symptomen.
Daar maak je jezelf alleen maar gek mee en de kans dat t echt iets ernstigs is, is gewoon erg klein.
compact en kleverig.
pi_182053107
Maar je had wel een voorstadium van kanker, toch? Met die bloeding?

Het voelt gewoon heel raar allemaal. gewoon niet normaal en niet hoe het hoort.
pi_182053180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:57 schreef miaeak het volgende:
Maar je had wel een voorstadium van kanker, toch? Met die bloeding?
die twee hadden niets met elkaar te maken en zaten op een andere plek. Het was puur toeval dat ik beide had.

Een voorstadium is overigens niets he, ja, tis even schrikken, maar niets ernstigs. Ze halen het weg en klaar, het is geen kanker, het is niet zeker dat het kanker zou gaan worden. Het zijn ‘onrustige cellen’.
En de kans dat je baarmoederhalskánker hebt, is klein, aangezien dat een heel langzaam groeiende vorm van kanker is.
Daarom ook dat bevolkingsonderzoek, daarmee ben je er in verreweg de meeste gevallen gewoon op tijd bij.
compact en kleverig.
pi_182053209
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:57 schreef miaeak het volgende:


Het voelt gewoon heel raar allemaal. gewoon niet normaal en niet hoe het hoort.
nee, dat snap ik en dat heb ik nu ook, wat de reden is dat ik gisteren een uitstrijkje heb laten maken.
Maar dat is dus geen reden om te denken dat ik doodga.
compact en kleverig.
pi_182056455
Oke bedankt. Die bloeding had ik gewoon niet verwacht en nooit gehad dus die maakte me wel vrij panish. Ben nog wel gespannen, maar zal toch tot maandag moeten wachten helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door miaeak op 21-09-2018 22:45:37 ]
pi_182056984
Het zou wel heel toevallig zijn dat je net na je uitstrijkje ineens voelbare kanker zou hebben.
Dat voel je trouwens vaak net niet, anders stierf toch niemand er meer aan?
Je koperspiraal kan er wel mee te maken hebben. Je kan onregelmatig bloeden, spotten, feller bloeden en het lichaamsvreemde ding wekt een ontstekingsreactie op, daardoor nestelt je eitje bv niet in.
Het uitstrijkje beschadigd je wand, je krijgt een ontstekingsreactie, je vriend komt er tegen en huppa!

Maak je maar geen zorgen.

Trouwens, zo laat voor je eerste uitstrijkje? Hier in België beginnen we vaak al rond 18 jaar met het eerste?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182057147
Een koperspiraal staat erom bekend dat hij bloedingen uitlokt. Die bruinige afscheiding klinkt als oud bloed wat af en toe wegsijpelt. Nogmaals, heel normaal bij een spiraal.
pi_182061837
Ontzettend slecht geslapen. Wel bedankt voor alle reacties. Ik weet niet echt of ik gerust te stellen ben. Het bloeden was echt enorm en in al die jaren van spiraaltje nog niet voorgekomen (in die mate). Wel eens dat ik dacht dat ik ongesteld zou worden en dat het dan toch niet was. Misschien was dat hetzelfde... Ik weet het niet.

In mijn hoofd gaan ze maandag zeggen dat het niet goed is en dat ik de hele medische molen in moet. Het blijft zich maar herhalen.
pi_182061899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:28 schreef miaeak het volgende:
Ze hebben er spoed achter gezet. Maandag uitslag. Hoe kom ik in godsnaam het weekend door...
Waarom is er spoed achter gezet?
Twiddel
pi_182062383
De kans dat je zwanger bent ondanks je spiraal is groter dan de kans dat je kanker hebt, dus maak je niet druk.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_182062496
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Waarom is er spoed achter gezet?
Omdat ik daarom had gevraagd. Anders was het nog 2 weken wachten dus 2 weken stress.
pi_182062559
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Omdat ik daarom had gevraagd. En vanwege de bloeding. Anders was het nog 2 weken wachten dus 2 weken stress.
pi_182062577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:46 schreef miaeak het volgende:

[..]

Omdat ik daarom had gevraagd. Anders was het nog 2 weken wachten dus 2 weken stress.
Als er iets mis is hoor je dat binnen enkele dagen hoor.
pi_182062599
Maar ze hadden de uitslag nog niet. Ze hadden het nog niet bekeken denk ik.
pi_182062627
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:54 schreef miaeak het volgende:
Maar ze hadden de uitslag nog niet. Ze hadden het nog niet bekeken denk ik. Ze had naar het lab gebeld.
Godsamme ik blijf mezelf quoten i.p.v edit :')
Het was routine onderzoek (elke 5 jaar, dit was eerste keer) dus nog niet meteen spoed.
pi_182062667
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 10:57 schreef miaeak het volgende:

[..]

Godsamme ik blijf mezelf quoten i.p.v edit :')
Het was routine onderzoek (elke 5 jaar, dit was eerste keer) dus nog niet meteen spoed.
Als er al iets mis is belt de huisarts je op in de eerste week. Dan laten ze je heus geen twee weken wachten dus er spoed op laten zetten is eigenlijk niet echt nodig.
pi_182062686
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:02 schreef T-D het volgende:

[..]

Als er al iets mis is belt de huisarts je op in de eerste week. Dan laten ze je heus geen twee weken wachten dus er spoed op laten zetten is eigenlijk niet echt nodig.
Maar het was een routine onderzoek toen het gedaan werd, dus ze hebben er nog niet naar gekeken omdat het op de normale snelheid gaat. De assistente had naar het lab gebeld en ze hadden de uitslag nog niet dus hoe had de huisarts me anders kunnen bellen...

De bloeding was pas na het uitstrijkje (een week erna).
Bruine afscheiding al langer.

[ Bericht 4% gewijzigd door miaeak op 22-09-2018 11:10:17 ]
pi_182062753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:04 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar het was een routine onderzoek toen het gedaan werd, dus ze hebben er nog niet naar gekeken omdat het op de normale snelheid gaat. De assistente had naar het lab gebeld en ze hadden de uitslag nog niet dus hoe had de huisarts me anders kunnen bellen...

De bloeding was pas na het uitstrijkje (een week erna).
Bruine afscheiding al langer.
Zodra ze de uitslag hebben gaat er bericht naar je huisarts, en wat als blijkt dat je onrustige cellen hebt en je over 6 maanden terug moet komen? Als je uitstrijkje een week geleden is gemaakt en je hebt niks gehoord zou ik me niet te druk maken.
pi_182062776
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:13 schreef T-D het volgende:

[..]

Zodra ze de uitslag hebben gaat er bericht naar je huisarts, en wat als blijkt dat je onrustige cellen hebt en je over 6 maanden terug moet komen? Als je uitstrijkje een week geleden is gemaakt en je hebt niks gehoord zou ik me niet te druk maken.
Maar ze hadden naar het lab gebeld en daar hadden ze het nog niet bekeken.
Vandaag weer normale afscheiding. Wel buikkrampen.

Ook 2 jaar geleden het gynefix spiraaltje laten zetten en ze zeggen dat dan de kans op baarmoederhalskanker verkleint door het gerommel.

[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 22-09-2018 11:51:14 ]
pi_182065656
Ik denk dat het een soort doorbraakbloeding was hoor. Bruin bloed is dat altijd bij mij.
Misschien hebben ze iets beschadigd bij het uitstrookje of heeft je vriend dat gedaan bij de seks?

Maar probeer jezelf af te leiden. Ga ff iets doen waar je totaal ergens anders mee bezig bent. Sporten, schoonmaken, tuin omspitten, koken, werken oid.

En zwangerschap heb je idd grotere kans nog van dan kanker :*
Twiddel
pi_182066456
Thnx guys. Het heeft wel wat geholpen. Maandag maar even afwachten. Ben nogsteeds bang ook omdat er zoveel stadia zo. Iets van 5 uitslagen van het uitstrijkje ofzo.

Trouwens op die ene bloeding na geen doorbraakbloeding meer gehad.

Zo maar even mariokart doen.
pi_182102118
Oke uitslag is binnen, pap1 dus dat is goed. Maar wel HPV virus.... Moet over een half jaar opnieuw een uitstrijkje laten maken... Shit man.
pi_182102379
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:33 schreef miaeak het volgende:
Oke uitslag is binnen, pap1 dus dat is goed. Maar wel HPV virus.... Moet over een half jaar opnieuw een uitstrijkje laten maken... Shit man.
80% van de volwassen vrouwen maakt hpv door. Zolang het geen hoog risico variant is, is er nog steeds niets aan de hand.
pi_182102472
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 13:49 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

80% van de volwassen vrouwen maakt hpv door. Zolang het geen hoog risico variant is, is er nog steeds niets aan de hand.
Ik weet niet of het de hoog risico variant is. Denk het wel want moet over een half jaar terug komen.
pi_182102547
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:55 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik weet niet of het de hoog risico variant is. Denk het wel want moet over een half jaar terug komen.
Bel ze op en vraag het in godsnaam, je schiet nog een aneurysma met al die paniek die je jezelf aandoet.
pi_182103550
Het is de hoogrisico variant....
pi_182103767
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:51 schreef miaeak het volgende:
Het is de hoogrisico variant....
Lees deze folder even (link opent pdf)
pi_182104194
Dankje :)
pi_182130528
Oke ik heb het allemaal eens bekeken en doorgelezen, maar ik heb vandaag dus weer een random bloeding gehad die totaal niet binnen mijn menstruatie valt.
Het is ook weer gestopt.
Wat moet ik hier nu mee?
Ik had gelezen dat uitstrijkjes niet altijd betrouwbaar zijn.
Moet ik een doorverwijzing naar de gyn vragen?
pi_182132052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:33 schreef miaeak het volgende:
Oke ik heb het allemaal eens bekeken en doorgelezen, maar ik heb vandaag dus weer een random bloeding gehad die totaal niet binnen mijn menstruatie valt.
Het is ook weer gestopt.
Wat moet ik hier nu mee?
Ik had gelezen dat uitstrijkjes niet altijd betrouwbaar zijn.
Moet ik een doorverwijzing naar de gyn vragen?
dat kun je doen. Die bloeding hoeft helemaal niets te maken te hebben met datgene waar het uitstrijkje voor gemaakt wordt, kan ook een soa zijn ofzo bv.
compact en kleverig.
pi_182133944
Ik ben getest op soa's.
Mijn dokter gooit het op hypochondrie... Ik vertrouw het niet.

Zegt dat bloeding altijd wel kan voorkomen enzo.
Ik wil het liefst morgen nog naar de gynecoloog. Eigenlijk het liefst vanavond nog.
  dinsdag 25 september 2018 @ 22:56:36 #61
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_182134140
Zou die bloeding misschien een miskraam kunnen zijn geweest? Ik lees dat je een spiraaltje hebt maar misschien is daar wat mis mee? Kans is klein natuurlijk maar het komt voor, ik heb zelf ooit ook een miskraam gehad terwijl ik een spiraaltje had.
pi_182134355
Miskraam doet toch pijn? En vandaag was de tweede bloeding...
  dinsdag 25 september 2018 @ 23:19:06 #63
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_182134502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:10 schreef miaeak het volgende:
Miskraam doet toch pijn? En vandaag was de tweede bloeding...
kan maar hoeft niet altijd, je schreef dat je de dag na de bloeding buikpijn had toch?
Anders doe je voor de zekerheid een zwangerschapstest, dat stofje blijft nog wel even in je lichaam, dus als je positief test dan is de kans groot dat je een miskraam hebt gehad. Maar zoals ik al zei komt het niet vaak voor.

[ Bericht 17% gewijzigd door krijtlijk op 25-09-2018 23:25:33 ]
pi_182134944
Ik heb nu nogal wat krampen.
pi_182139072
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:46 schreef miaeak het volgende:
Ik ben getest op soa's.
Mijn dokter gooit het op hypochondrie... Ik vertrouw het niet.

Zegt dat bloeding altijd wel kan voorkomen enzo.
Ik wil het liefst morgen nog naar de gynecoloog. Eigenlijk het liefst vanavond nog.
Door de hormonen in het spiraaltje kunnen de wanden iets dunner worden waardoor je soms een bloeding(kje) kan krijgen, heb ik ook gehad, gyneacoloog zei me dat er niks aan de hand was.
Is inmiddels al een tijd niet meer voor gekomen.
pi_182139530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:43 schreef miaeak het volgende:
Ik heb nu nogal wat krampen.
İk denk dat je jezelf helemaal gek zit te maken. Vraag dan gewoon een doorverwijzing naar de gynaecoloog, en laat het verder in godsnaam een beetje los.
pi_182142007
Naar gyn geweest vandaag na heftige bloeding. Alles was oké. Echo ook. Ze zag niks raars aan de baarmoeder. En toch zijn er mensen die pap1 hebben en toch kanker. Ze wilde geen colposcopie doen omdat er geen reden toe was. Weet nu even niet wat ik met mezelf aanmoet.
pi_182143013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:51 schreef miaeak het volgende:
Naar gyn geweest vandaag na heftige bloeding. Alles was oké. Echo ook. Ze zag niks raars aan de baarmoeder. En toch zijn er mensen die pap1 hebben en toch kanker. Ze wilde geen colposcopie doen omdat er geen reden toe was. Weet nu even niet wat ik met mezelf aanmoet.
Luister, ik bedoel dit echt niet vervelend maar je moet met iemand gaan praten hierover, en goed naar diegene luisteren. Je huisarts en gynaecoloog zeggen dat er niets aan de hand is, je uitstrijkje was goed en je zit nu te zoeken naar redenen waarom je toch kanker zou kunnen hebben. Vraag eens bij je huisarts of er een psychische praktijkondersteuner is waar je bij terecht kunt om je angsten te bespreken. Het is nu niet meer realistisch om bang te zijn, als je dat nog steeds bent, is dat ok, maar dan moet je daar hulp bij vragen.
pi_182153531
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:42 schreef Ersa het volgende:

[..]

Door de hormonen in het spiraaltje kunnen de wanden iets dunner worden waardoor je soms een bloeding(kje) kan krijgen, heb ik ook gehad
Het is een koperspiraaltje. Geen hormonen dus.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182153712
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:51 schreef miaeak het volgende:
Naar gyn geweest vandaag na heftige bloeding. Alles was oké. Echo ook. Ze zag niks raars aan de baarmoeder. En toch zijn er mensen die pap1 hebben en toch kanker. Ze wilde geen colposcopie doen omdat er geen reden toe was. Weet nu even niet wat ik met mezelf aanmoet.
Woon je ver van België? Rij anders daar eens naar een andere gyn. Je hebt geen verwijsbrief nodig hier!
Maar stel jezelf eerst de vraag: als die professional ook gaat zeggen dat alles ok is, ga je het dan ook niet geloven? Als je antwoord nee is dan kan je beter andere hulp zoeken.
Je kan je bloed ook laten testen op tumormarkers, maar dat zegt ook niet alles.
Hoe dan ook, zelfs al zou je het hebben, dat groeit zoooo traag, al zou je 1 jaar wachten met je nieuw uitstrijkje...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182153763
Vandaag een dag "ongesteld" geweest met veel bloedingen. Nu weer niks...
pi_182153950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:58 schreef miaeak het volgende:
Vandaag een dag "ongesteld" geweest met veel bloedingen. Nu weer niks...
Luister je uberhaupt wel naar wat er gepost wordt, of wil je gewoon horen dat je verschrikkelijk zielig bent en waarschijnlijk binnen no time dood zult zijn?
pi_182154908
Ik lees alles en heb jullie ok bedankt daarvoor. Neemt niet weg dat ik me zorgen maak om dit rare gedoe.
pi_182158541
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Het is een koperspiraaltje. Geen hormonen dus.
Owwww sorry, niet gezien..
pi_182173375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:35 schreef miaeak het volgende:
Ik lees alles en heb jullie ok bedankt daarvoor. Neemt niet weg dat ik me zorgen maak om dit rare gedoe.
Stress ontregeld je hormonen. Je bent jezelf 'ongesteld' aan het maken! Hou ermee op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_182316152
Ik heb dit ook gehad, HPV en pap 3a zelfs. Ik was toen nog maar 20 jaar. Destijds had ik al last als iemand bij mij naar binnen kwam, zelfs met vingers. Dan ging ik gelijk flink bloeden, terwijl het totaal niet mijn menstruatieperiode was. Ik maakte me ook veel zorgen maar uiteindelijk is alles opgelost. Ik moest om het half jaar terugkomen, de eerste keer erna was het pap 2 en daarna gewoon weer normaal pap1 en GEEN hpv.

Het schijnt dat veel (80 procent ofzo!) vrouwen HPV krijgen in hun leven. Het lichaam ruimt dit vanzelf op, zeker juist als je jonger bent. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, je lijf kan heel wat hebben.
jaja
pi_182477885
Dankjewel :)
pi_182562326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:05 schreef miaeak het volgende:
Dankjewel :)
Graag gedaan. Hoe is het nu met je?
jaja
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')