abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie zondag 3 mei 2020 @ 21:16:52 #151
169210 liesje1979
pi_192931315
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat gaaf _O_
Thanks! :D
pi_192931370
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:36 schreef liesje1979 het volgende:
Sinds de scholen dicht zijn en de BSO ook maar heel weinig kinderen heeft ben ik bezig gegaan met een stuk brandnetel/braamveld met als doel dat het fijn zou zijn als de kinderen daar ook zouden kunnen spelen.
Thuis probeer ik decoratie te maken die de kinderen ook leuk vinden om mee te spelen. Dus ben ik stenen gaan maken.

Het was even zoeken naar de juiste manier maar inmiddels gaat het best aardig.
Je begint met ballonnen uit laten rekken door ze op te blazen maar niet dicht te knopen maar met een stukje tape wat er weer af dicht te maken. Die laat ik zeker een dag zo uitrekken.
Dan maak ik cement. Met een vuilniszak, ducktape en het tuutje van een flesje heb ik een soort spuitzak gemaakt, cement in de ballon spuiten en laten liggen. Bij sommige stenen doe ik met buigzame draadjes iets van een vorm maken. van de ballon.
Dagje laten drogen en dan kunnen ze uit de ballon. Daarna nog zeker een dag maar het liefste 2 laten drogen en dan kan je ze verven. Als ze droog zijn een paar keer goed lakken.

En dan ziet het er dus zo uit.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb inmiddels 16 insecten in allerlei verschillende stadia, er liggen er al 8 in de tuin op het werk.
Een deel van de familie:
[ afbeelding ]
Wauw wat super gaaf en leuk bedacht _O_
  maandag 4 mei 2020 @ 11:11:01 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_192938540





M'n project van afgelopen weekend.
Was al jaren t plan, nu de tijd.
Wel echt een helse klus zeg :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_194237942
Pff, moest even graven voor dit topic. Kan deze niet centraal? Is juist leuk voor mensen die niet zo vaak creatief bezig zijn maar toch eens iets hebben gemaakt.
pi_194237985
Anyhow, wat ik eigenlijk wilde delen is mijn macrame projectje. Als je iets voor het eerst doet, kun je maar beter klein beginnen. Daarom zijn wij begonnen met een vliegengordijn voor onze openslaande deuren. :')

Dat zorgt voor een behoorlijke chaos.



Maar er begint een patroon in te komen. Al zijn de knopen minder strak dan ik in sommige voorbeelden zie. Die lijken een stugger touw te hebben. Maar ach, ik vind het wel tof. Wel een rotwerk. Hier zitten al zoveel uren in en we hebben nog flink wat uren te gaan.


pi_194238016
We hebben geen rechte houten balk gebruikt, maar een stuk houten trapleuning van 2 meter, met dus wat natuurlijke kronkels erin. Vind ik wel tof staan, al zie je het hout amper. Maar daardoor zal het dus ook nooit een rechte lijn worden.
pi_194239324
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
Anyhow, wat ik eigenlijk wilde delen is mijn macrame projectje. Als je iets voor het eerst doet, kun je maar beter klein beginnen. Daarom zijn wij begonnen met een vliegengordijn voor onze openslaande deuren. :')

Dat zorgt voor een behoorlijke chaos.

[ afbeelding ]

Maar er begint een patroon in te komen. Al zijn de knopen minder strak dan ik in sommige voorbeelden zie. Die lijken een stugger touw te hebben. Maar ach, ik vind het wel tof. Wel een rotwerk. Hier zitten al zoveel uren in en we hebben nog flink wat uren te gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Projectje? Dat is een enorm project, maar wel heel mooi macramé!
Succes! Als je klaar bent ben je blij met al die uren werk :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 25 juli 2020 @ 00:51:03 #158
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194248280
Wauw, wat zijn jullie allemaal ontzettend creatief! Daar mogen jullie trots op zijn:)

Mijn creaties:


Dit is mijn schildpad :)



Ik moest gaan schilderen van mijn therapeut omdat hij het gevoel had dat ik daar blij van zou worden. Hij had gelijk :)

*edit: waar uploaden jullie de plaatjes? Via imagebam kan ik niet de foto zichtbaar krijgen hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door girlnextdoor. op 25-07-2020 12:05:21 ]
With love :*
  zaterdag 25 juli 2020 @ 11:46:30 #160
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194251806
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:10 schreef Myraela het volgende:
Pff, moest even graven voor dit topic. Kan deze niet centraal? Is juist leuk voor mensen die niet zo vaak creatief bezig zijn maar toch eens iets hebben gemaakt.
Dat kan!
Voorheen werd er wat meer gereageerd, dus zakte hij niet zo snel weg, maar nu plakken we hem gewoon bovenaan :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 00:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wauw, wat zijn jullie allemaal ontzettend creatief! Daar mogen jullie trots op zijn:)

Mijn creaties:

[ afbeelding ]
Dit is mijn schildpad :)

[ afbeelding ]

Ik moest gaan schilderen van mijn therapeut omdat hij het gevoel had dat ik daar blij van zou worden. Hij had gelijk :)

*edit: waar uploaden jullie de plaatjes? Via imagebam kan ik niet de foto zichtbaar krijgen hier.
Kijk eens:
CRE / [Handleiding] Hoe plaats ik een foto op FOK!? :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 11:48:30 #161
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194251834
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
Anyhow, wat ik eigenlijk wilde delen is mijn macrame projectje. Als je iets voor het eerst doet, kun je maar beter klein beginnen. Daarom zijn wij begonnen met een vliegengordijn voor onze openslaande deuren. :')

Dat zorgt voor een behoorlijke chaos.

[ afbeelding ]

Maar er begint een patroon in te komen. Al zijn de knopen minder strak dan ik in sommige voorbeelden zie. Die lijken een stugger touw te hebben. Maar ach, ik vind het wel tof. Wel een rotwerk. Hier zitten al zoveel uren in en we hebben nog flink wat uren te gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whoah, wat een werk! :o
Dat zal soms best een puzzel zijn met al die lange slierten! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 11:50:34 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194251863
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
Anyhow, wat ik eigenlijk wilde delen is mijn macrame projectje. Als je iets voor het eerst doet, kun je maar beter klein beginnen. Daarom zijn wij begonnen met een vliegengordijn voor onze openslaande deuren. :')

Dat zorgt voor een behoorlijke chaos.

[ afbeelding ]

Maar er begint een patroon in te komen. Al zijn de knopen minder strak dan ik in sommige voorbeelden zie. Die lijken een stugger touw te hebben. Maar ach, ik vind het wel tof. Wel een rotwerk. Hier zitten al zoveel uren in en we hebben nog flink wat uren te gaan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Project'je' noemt ze dat _O-. Heel gaaf en origineel!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 25 juli 2020 @ 12:06:18 #163
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_194252061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 00:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wauw, wat zijn jullie allemaal ontzettend creatief! Daar mogen jullie trots op zijn:)

Mijn creaties:

[ afbeelding ]
Dit is mijn schildpad :)

[ afbeelding ]

Ik moest gaan schilderen van mijn therapeut omdat hij het gevoel had dat ik daar blij van zou worden. Hij had gelijk :)

*edit: waar uploaden jullie de plaatjes? Via imagebam kan ik niet de foto zichtbaar krijgen hier.
Gelukt! Bedankt @Muck :)
With love :*
pi_194276457
Nou, ik had dit weekend dus niet zoveel te doen. :') Dus het is bijna af. Alleen nog niet alle onderkantjes afgewerkt. Een gedeelte nu met tape gedaan, maar dat lijkt los te laten. Nu nog een keer goed aangedrukt en tussen m'n handen tot bijna blaren toe warm gerold. Hopelijk werkt dat, maar ik wacht even met de andere draden doen. Als iemand nog goede ideeën heeft, let me know.

Overigens toen ik dit vrijdag deelde, was dat wel de stand van zaken, maar had ik dat niet allemaal die dag al gedaan. :D We zijn twee weken terug begonnen. Zitten best wat uren in. Maar dit weekend kwam het einde ineens in zicht, dan is het makkelijker even door te pakken.


pi_194276546
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik had dit weekend dus niet zoveel te doen. :') Dus het is bijna af. Alleen nog niet alle onderkantjes afgewerkt. Een gedeelte nu met tape gedaan, maar dat lijkt los te laten. Nu nog een keer goed aangedrukt en tussen m'n handen tot bijna blaren toe warm gerold. Hopelijk werkt dat, maar ik wacht even met de andere draden doen. Als iemand nog goede ideeën heeft, let me know.

Overigens toen ik dit vrijdag deelde, was dat wel de stand van zaken, maar had ik dat niet allemaal die dag al gedaan. :D We zijn twee weken terug begonnen. Zitten best wat uren in. Maar dit weekend kwam het einde ineens in zicht, dan is het makkelijker even door te pakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O_ !!!!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:18:29 #166
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194305221
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik had dit weekend dus niet zoveel te doen. :') Dus het is bijna af. Alleen nog niet alle onderkantjes afgewerkt. Een gedeelte nu met tape gedaan, maar dat lijkt los te laten. Nu nog een keer goed aangedrukt en tussen m'n handen tot bijna blaren toe warm gerold. Hopelijk werkt dat, maar ik wacht even met de andere draden doen. Als iemand nog goede ideeën heeft, let me know.

Overigens toen ik dit vrijdag deelde, was dat wel de stand van zaken, maar had ik dat niet allemaal die dag al gedaan. :D We zijn twee weken terug begonnen. Zitten best wat uren in. Maar dit weekend kwam het einde ineens in zicht, dan is het makkelijker even door te pakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem echt heel tof geworden _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:26:40 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194305877
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik had dit weekend dus niet zoveel te doen. :') Dus het is bijna af. Alleen nog niet alle onderkantjes afgewerkt. Een gedeelte nu met tape gedaan, maar dat lijkt los te laten. Nu nog een keer goed aangedrukt en tussen m'n handen tot bijna blaren toe warm gerold. Hopelijk werkt dat, maar ik wacht even met de andere draden doen. Als iemand nog goede ideeën heeft, let me know.

Overigens toen ik dit vrijdag deelde, was dat wel de stand van zaken, maar had ik dat niet allemaal die dag al gedaan. :D We zijn twee weken terug begonnen. Zitten best wat uren in. Maar dit weekend kwam het einde ineens in zicht, dan is het makkelijker even door te pakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In wat warme kaarsvet/was/hars dopen? Geeft het meteen ook iets zwaars waardoor het goed naar beneden hangt.
En anders een houten kraal en daar een knoopje onder?
Supergaaf wel! _O_
***
pi_194306556
Thanks! Ik ben er ook blij mee. Ik heb nu de tape tussen m'n handen goed warm gerold en aangedrukt. Dat lijkt toch wel goed te blijven zitten. Dus voor nu houden we het even bij deze makkelijkste oplossing. Als dat toch weer loslaat, gaan we inderdaad kijken of we het ergens in kunnen dippen.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:30:02 #169
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194315060
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:02 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik had dit weekend dus niet zoveel te doen. :') Dus het is bijna af. Alleen nog niet alle onderkantjes afgewerkt. Een gedeelte nu met tape gedaan, maar dat lijkt los te laten. Nu nog een keer goed aangedrukt en tussen m'n handen tot bijna blaren toe warm gerold. Hopelijk werkt dat, maar ik wacht even met de andere draden doen. Als iemand nog goede ideeën heeft, let me know.

Overigens toen ik dit vrijdag deelde, was dat wel de stand van zaken, maar had ik dat niet allemaal die dag al gedaan. :D We zijn twee weken terug begonnen. Zitten best wat uren in. Maar dit weekend kwam het einde ineens in zicht, dan is het makkelijker even door te pakken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Supergaaf O+! Ik ben lichtelijk jaloers :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_194397757
Volgende projectje is een dressoir van de kringloop een kleine update geven. We waren meteen verliefd op dit dressoir. Nog best een gedoe, want wij hebben geen trekhaak en het is best een flink ding. Gelukkig mochten we hem een dag laten op komen halen met mijn stiefvader en zijn busje.

Anyhow. We willen een stukje van het oude hout blijven zien, maar wat ik nu heb geschuurd willen we helemaal wit gaan maken. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.

Sorry trouwens, het zijn niet echt 'kleine' creaties. Maar wel gewoon kleine projectjes die nergens echt onder vallen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:58:09 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194397869
Oh die zou ik echt niet schilderen, eeuwig zonde van dat prachtige kastje O+.

Mooi in de olie of was zetten en klaar O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_194398003
Haha, zulke reacties krijg ik vaker wanneer we oude kastjes verven. :D Maar ik hou echt van de sierlijkheid en de vormen, maar het hout is voor mij te heftig. Al vind ik het wel tof dat we deze keer wel een stukje van het oude hout blijven zien.
pi_194423497
Hij is af. Alleen balen dat we de handgreepjes er niet af kregen. Dus als ik wat meer geduld heb kan ik daar nog een beetje verf vanaf halen. Al is het ergste er al vanaf. Ik ben er blij mee. O+ Vanmiddag maar inruimen. Hier komen al m'n stekjes te staan.

  donderdag 6 augustus 2020 @ 08:45:05 #174
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194423723
Gaaf kastje zo!!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 10:01:58 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194424617
Heel erg vet! _O_
Veel toffer dan onbewerkt of volledig geverfd! :Y
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')