abonnement Unibet Coolblue
pi_181941632
Hoi,
Ik wil me graag voor een studie crossmedia design (het liefst in Antwerpen) inschrijven. Zelf ben ik geboren in Nederland maar heb de laatste 10 jaar in Duitsland gewoond, daarom heb ik geen idee hoe het met de uni´s zit in Nederland en Belgie. In Duitsland is het zo dat degene met de beste examenpunten of de beste toelatingstest de studieplek krijgt. Nu is er bij crossmedia design geen toelatingstest, en ik vraag me af: word dan iedereen genomen die zich inschrijft? En worden je punten van je examen meegerekend? Of is het zo dat degene die zich als eerste inschrijft de plek krijgt? Alvast bedankt!
pi_181944161
Gewoon iedereen (mits je natuurlijk voldoet aan de toelatingseisen). Zo'n vaart zal het niet lopen met de inschrijvingen.

Alleen bij studies met loting (geneeskunde enzo) wordt gekeken naar cijfers en is er een vroege inschrijfdeadline.

[ Bericht 26% gewijzigd door Postbus100 op 16-09-2018 16:48:52 ]
Somebody that I used to know
pi_181953199
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:44 schreef nienke99 het volgende:
Hoi,
Ik wil me graag voor een studie crossmedia design (het liefst in Antwerpen) inschrijven. Zelf ben ik geboren in Nederland maar heb de laatste 10 jaar in Duitsland gewoond, daarom heb ik geen idee hoe het met de uni´s zit in Nederland en Belgie. In Duitsland is het zo dat degene met de beste examenpunten of de beste toelatingstest de studieplek krijgt. Nu is er bij crossmedia design geen toelatingstest, en ik vraag me af: wordt dan iedereen aangenomen die zich inschrijft? En worden je punten van je examen meegerekend? Of is het zo dat degene die zich als eerste inschrijft de plek krijgt? Alvast bedankt!
Hier en hier vind je de informatie die je zoekt. Als je niet de Belgische nationaliteit hebt wordt aangeraden om eerst contact op te nemen met het secretariaat van de opleiding. Met een Nederlands VWO diploma krijg je zonder meer toegang tot de opleiding. Een HAVO diploma is niet voldoende. Hoe dit zit als je bijvoorbeeld een Duits diploma hebt is mij niet duidelijk geworden, maar dit kunnen ze je ongetwijfeld vertellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')