quote:Jij gaat anders meteen offtopic in de openingspost.
Op maandag 30 december 2002 02:49 schreef kezmania het volgende:
De topictitel is niet voor niets wat is trance!
quote:O hij BEGON te klooien in the very start op zijn twaalfde en na één uur kwam er een hit uitrollen?????? Nee dus. Daar gaat het om. Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,
Op maandag 30 december 2002 02:51 schreef kezmania het volgende:[..]
Hoelang denk je dat figuren als vroeger Paul Elstak over een nr'tje doen, minder dan een uur!
Ja, en Paul Elstak is een nitwit
quote:In alle nederigheid de volgende reactie:
Op maandag 30 december 2002 02:51 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En vergeet niet in te gaan op mijn twee vorige posts.
Een bosjesman kan eerder gitaar spelen, dan een trancenummer maken.
En een moeilijker instrument maakt niet per definitie betere muziek.Weerleg dat maar 's.
Denk dat een bosjesman eerder een trancenummer kan maken(je moet hem ff het gebruik van een computer uitleggen) das dus 3 a 4 uurtjes werk, hem een nr op een gitaar laten spelen kost zeker een dag
quote:Een kenner.
Op maandag 30 december 2002 02:52 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ok..
Deal..
Ik geef jou Cubase SX en Reason 2..
Als jij binnen een uur een "tranceplaat" af hebt (dus afgemixed en al) krijg je van mij 100 euro..
En jij gaat er nu van uit dat trance met pc's wordt gemaakt..Dat is dus niet zo..Zonder audiohardware (dat zijn muziekinstrumenten voor electronische muziek) kom je niet ver..
We hebben het nu over kastjes met tientallen knoppen, slides en een synthesizer-gedeelte (gewoon pianotoetsen dus) waar je duizenden, zoniet tienduizende geluiden en effects uit kan krijgen..
Geloof me, om dat alles te leren heb je niet alleen een gevoel voor muziek nodig maar ook dingen als kennis van hardware, software en filters..
Je hebt wel wat meer kennis/talent nodig om Psy-trance te maken dan om een leuke gitaarballad, drumsolo of bass-part in elkaar te zetten.
quote:Gebruik van een computer leren in één dag
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef kezmania het volgende:[..]
In alle nederigheid de volgende reactie:
Denk dat een bosjesman eerder een trancenummer kan maken(je moet hem ff het gebruik van een computer uitleggen) das dus 3 a 4 uurtjes werk, hem een nr op een gitaar laten spelen kost zeker een dag
quote:Precies. Lees anders dit maar eens.
Op maandag 30 december 2002 02:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Geloof me, om dat alles te leren heb je niet alleen een gevoel voor muziek nodig maar ook dingen als kennis van hardware, software en filters..
Je hebt wel wat meer kennis/talent nodig om Psy-trance te maken dan om een leuke gitaarballad, drumsolo of bass-part in elkaar te zetten.
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:53 schreef Poepoog het volgende:[..]
O hij BEGON te klooien in the very start op zijn twaalfde en na één uur kwam er een hit uitrollen?????? Nee dus. Daar gaat het om. Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,
En iemand als Mark Knopler die heeft ook in minder dan een uur een nr gemaakt, denk het niet
jongen je lult jezelf vast
quote:Whahaha, iemand die nog nooit een computer heeft gezien, zal dus écht niet binnen een paar uurtjes er ook maar enig geluid uit kunnen krijgen! (Behalve door erop te slaan.)
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef kezmania het volgende:In alle nederigheid de volgende reactie:
Een gitaar heeft ie zo door.
Je praat poep.
quote:Dat zie ik als trance, wat is dan trance, DJ Sammy, lady Dana?
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef Poepoog het volgende:
En als we feiten gaan neuken... DJ Paul Elstak maakte geen trance.
Somebody tell me?
quote:Ik kan het nergens bewijzen, maar volgens mij zijn ook sommige nummers van grote pop-groepen als The Beatles of van Elvis in een uurtje gemaakt (zonder het finetunen en afmixen dan). Door mensen die al heel lang met muziek bezig waren dan wel ja.
Op maandag 30 december 2002 02:53 schreef Poepoog het volgende:
Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,
jongen je lult jezelf vast
Nee Mark Knopfler misschien niet dan (ken zijn muziek niet zo goed. Kan zijn naam echter WEL goed schrijven), maar bv zo'n pop-prul kan wel degelijk in een uur worden gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Poepoog op 30-12-2002 02:58]
quote:Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Whahaha, iemand die nog nooit een computer heeft gezien, zal dus écht niet binnen een paar uurtjes er ook maar enig geluid uit kunnen krijgen! (Behalve door erop te slaan.)
Een gitaar heeft ie zo door.
Je praat poep.
quote:* DennisMoore zet even een "Ik-weet-niet-wat-trance-is-maar-toch-kraak-ik-het-graag-af" liedje op.
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef kezmania het volgende:Dat zie ik als trance, wat is dan trance, DJ Sammy, lady Dana?
Somebody tell me?
quote:Wees eens minder vooringenomen over zaken waar je geen verstand van hebt. Want je noemt nu vooral top40 acts op.
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef kezmania het volgende:
Dat zie ik als trance, wat is dan trance, DJ Sammy, lady Dana?Somebody tell me?
En Dana draait volgens mij meer tekno.
quote:Supergrannie.
Op maandag 30 december 2002 02:58 schreef kezmania het volgende:Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken
En je zwamt uit je nek.
quote:Knap. Ik ken genoeg mensen die er langer over gedaan hebben. En ik ken eigenlijk geen enkel persoontje die windows onder de knie had na drie uur terwijl hij/zij nog nooit een computer had aangeraakt
Op maandag 30 december 2002 02:58 schreef kezmania het volgende:[..]
Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken
quote:Heeft je oma al een platencontract?
Op maandag 30 december 2002 02:58 schreef kezmania het volgende:
Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken
quote:Supergran?
Op maandag 30 december 2002 02:58 schreef kezmania het volgende:[..]
Enfin, dit is allemaal zwaar offtopic, trance is gewoon muziek, want het heeft ritme en melodie en wordt gemaakt op muziekinstrumenten (sampler of PC+software). Of het mooie muziek, gecompliceerde muziek of technisch vaardige muziek is doet verder niet ter zake, in ieder geval niet met betrekking tot het subject en de openingspost.
quote:Koel!
Op maandag 30 december 2002 02:59 schreef kezmania het volgende:
Om van al het gezeur af te zijn, morgen zal ik binnen een uur een trance nr produceren
Ik hoop dat het je lukt.
quote:Je bedoelt dat je morgen van een of andere vage site een mp3 gaat rippen, en dan net doen alsof je het binnen een uurtje gemaakt hebt?
Om van al het gezeur af te zijn, morgen zal ik binnen een uur een trance nr produceren
Strak plan! .
quote:Als het zo simpel is waarom maakt doet iedereen dat dan ook niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |