quote:Waarbij vooral de eerste en ook wel de tweede definitie hier van belang zijn. Hoe je het went of keert, als je op een pan slaat, een gitaar bespeelt of muzieksoftware gebruikt, je produceert klanken. Klanken die samen een melodie en ritme kunnen vormen.
1 de kunst van het op esthetische wijze voortbrengen van klank, melodie, harmonie en ritme => toonkunst
2 voortbrengselen van het componeren
3 met muzikale tekens beschreven of bedrukt papier => bladmuziek
Muziek dus.
quote:Als ik een wind laat, trilt de lucht. Ben ik een instrument?
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef existenz het volgende:
gitaar trilt de lucht, is het daarom een instrument? (zelfde type vraag als jij stelt)
quote:Zie Mino..
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef keeper het volgende:
Je zou trouwens trance-nummers best op instrumenten kunnen spelen. Denk aan een groot strijkorkest, een drummer etc.Alleen voor een beetje effect moet die drummer dan wel heel snel kunnen drummen
.
quote:Kun je een deuntje fluiten met je kringspier?
Op maandag 30 december 2002 02:34 schreef keeper het volgende:[..]
Als ik een wind laat, trilt de lucht. Ben ik een instrument?
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef Poepoog het volgende:[..]
Het ging meer om het feit dat in die zooi ook wel (tenminste een vorm van) software inzit
Een klein voorbeeld is bijv Jamaican Dub.
quote:Lethal Industry vond ik behoorlijk toegankelijk.
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:[..]
Imo niet. Psy-trance is toch wat minder eenvoudig dan een Madonna nummertje met een beat eronder. Minder toegankelijk, minder vocalen, meer "lagen"...
Ik ben het wel met je eens dat het Madhouse simpel en vrolijk klinkt, maar het heeft niet het vermogen om de luisteraar in hogere sferen te brengen...
Ik ben het met je eens dat Madhouse geen trance is. Maar redenering slaat als een tang op een varken.
quote:You Ain't Seen Nothing Yet.
Op maandag 30 december 2002 02:35 schreef Vibromass het volgende:
Kun je een deuntje fluiten met je kringspier?
quote:Op Hoog Catherijne staat wel altijd zo'n kerel die deuntjes kan boeren.. Sinterklaasliedjes, Kerstliedjes, noem het maar op..
Op maandag 30 december 2002 02:35 schreef Vibromass het volgende:
Kun je een deuntje fluiten met je kringspier?
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef keeper het volgende:
Trouwens smartass, als je graag met woordenboekdefinities wilt komen, alsjeblieft. De definitie van muziek:
[..]Waarbij vooral de eerste en ook wel de tweede definitie hier van belang zijn. Hoe je het went of keert, als je op een pan slaat, een gitaar bespeelt of muzieksoftware gebruikt, je produceert klanken. Klanken die samen een melodie en ritme kunnen vormen.
Zou toch echt eens overwegen om naar bed te gaan, volgens mij zie je het een en ander niet meer zo scherp.
Ik weiger of gepruts met een (hulp) programma op de computer kunst te noemen, dus in mijn overtuiging geen muziek!!Muziek dus.
quote:I like you!!
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:[..]
Imo niet. Psy-trance is toch wat minder eenvoudig dan een Madonna nummertje met een beat eronder. Minder toegankelijk, minder vocalen, meer "lagen"...
Ik ben het wel met je eens dat het Madhouse simpel en vrolijk klinkt, maar het heeft niet het vermogen om de luisteraar in hogere sferen te brengen...
quote:Ok, je hebt het dus puur over smaak, niet over feiten. Ik denk dat die vriend van jou gelijk had.
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef kezmania het volgende:
Zou toch echt eens overwegen om naar bed te gaan, volgens mij zie je het een en ander niet meer zo scherp.
Ik weiger of gepruts met een (hulp) programma op de computer kunst te noemen, dus in mijn overtuiging geen muziek!!Muziek dus.
quote:Ik overweeg jou te leren quoten. Maar dat is offtopic.
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef kezmania het volgende:[..]
quote:Nee, jij mist "the point".
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef Poepoog het volgende:[..]
Lethal Industry vond ik behoorlijk toegankelijk.
En je had het eerst alleen over een uplifting vibe, en nu draag je dit allemaal aanIk ben het met je eens dat Madhouse geen trance is. Maar redenering slaat als een tang op een varken.
quote:Tja, het is laat he, dan zie je het allemaal niet meer zo scherp.
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef keeper het volgende:
Ik overweeg jou te leren quoten. Maar dat is offtopic.
quote:Goh, zo'n talent, en dan straatmuzikant
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef Zander het volgende:[..]
Op Hoog Catherijne staat wel altijd zo'n kerel die deuntjes kan boeren.. Sinterklaasliedjes, Kerstliedjes, noem het maar op..
Muziek maken via instrumenten vereist scholing.
Via de pc kan iedere gek binnen een uurtje een trance nr in elkaar draaien.
Maar ga jij maar eens kijken wat je na je eerste gitaarles kunt spelen, in ieder geval geen heel nummer!
quote:JA!
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk kan sommige jazz dan ook trance zijn...
quote:Ok. maar het ging mij erom waarom Madhouse geen trance is.
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Nee, jij mist "the point".
Het ging over de definitie van trance..
quote:Tnx, dat wilde ik dus zeggen
quote:Ganja smokin Maroons bijv.
quote:Nou. Bewijs het ons. Koop, download een muziekprogramma en maak een vet trance nummer.
Op maandag 30 december 2002 02:40 schreef kezmania het volgende:
Ander feit,Muziek maken via instrumenten vereist scholing.
Maar ga jij maar eens kijken wat je na je eerste gitaarles kunt spelen, in ieder geval geen heel nummer!
quote:Dit is weer een drogredenering die niets te maken heeft met of iets muziek is of niet. Daarnaast verwar je techniek met muzikaliteit.
Op maandag 30 december 2002 02:40 schreef kezmania het volgende:
Ander feit,Muziek maken via instrumenten vereist scholing.
quote:Davis!
Op maandag 30 december 2002 02:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Miles Davies (geloof ik)
Barbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |