abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7611554
Kreeg laatst van iemand te horen dat ik niet weet wat trance is.
Volgens mij is trance geen muziek(komt niet uit instrumenten)

Kan iemand mij uitleggen wat het dan wel is?

You only live once
pi_7611559
trance (de ~)

1 toestand van gewijzigd bewustzijn waarbij bovennatuurlijke dingen ervaren worden
2 toestand van geestvervoering => extase

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
pi_7611565
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:

Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_7611578
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:15 schreef kezmania het volgende:

Die iemand had dus groot gelijk, je weet echt niet waar je het over hebt. .
-
pi_7611582
De geluidsstroming trance!
You only live once
pi_7611591
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
Trance muziek komt niet van een enkele plaats maar is meer een intercultureel fenomeen. Ieder continent heeft haar unieke vormen van trance muziek. Tegenwoordig heeft trance muziek vele vormen, van vroeg inheemse (organische) geluiden door het gebruik van 'natuurlijke' instrumenten, zoals hout en dierenvellen waarmee drums gemaakt zijn, tot (elektronische) geluiden van deze tijd, gegenereerd met computertechnologie. Een soms gebezigd feit is dat elektronische muziek ook gebaseerd is op 'organische' wortels, van toen deze elektronische geluiden werden gegenereerd door spinnende energie (elektriciteit) door een kristal, dat een meer gecondenseerde vorm van de natuur is.

In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.

[b]This profile is no longer in use[/b] | [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=43693]MaartenGrendel[/url]
  maandag 30 december 2002 @ 02:18:14 #7
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611594
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:17 schreef kezmania het volgende:
Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 30 december 2002 @ 02:19:07 #8
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611606
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:16 schreef existenz het volgende:
Komt het ten eerste al wel, maar wordt later geedit op de PC. Dus daar heb je al geen gelijk in.
Waarom is een PC niet een instrument dan?
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_7611616
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Klinkt wat ongelukkig he, eigenlijk klinkt muziek logischer

Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:20:24 #10
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611619
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:

[..]

Zelf vind ik het geen muziek, dus dan moet ik wel een ander woord gebruiken, vond het zelf wel een aardige vonst

Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet
pi_7611620
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:18 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

In ieder geval, of het geluid nu 'organisch' of 'elektronisch' is, de sleutel is om een lange serie van ritmische 'maten' te creëren die, gedurende een langere tijd gespeeld, de hersensaanzet tot productie van endorfine, of natuurlijke opiaten, die de 'trance danser' helpen om wisselende niveaus van werkelijkheid te vinden waarvan het doel is om wijsheid en de verbinding met spirit te ervaren.

Mooi gezegd. .
Psychedelic trance dus. .
-
pi_7611627
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef DaMayan het volgende:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

You only live once
pi_7611629
Goh dat niemand anders daarop is gekomen
pi_7611632
-edit: geen nuttige bijdrage-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-12-2002 02:27]

pi_7611636
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:19 schreef kezmania het volgende:

Sommigen vinden dit geen topic. .
pi_7611637
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:21 schreef kezmania het volgende:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

1 min of meer samengesteld of fijn gereedschap of toestel voor een of ander handwerk, bedrijf of voor wetenschappelijk onderzoek
2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

Als je zo gaat beginnen, het is toch een hulpmiddel?
  maandag 30 december 2002 @ 02:22:09 #17
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611639
quote:

[..]
3 muziekinstrument

Je mag het mooi vinden of niet, maar een synthesizer, sampler of PC kan net zo goed een muziekinstrument zijn als een gitaar.
pi_7611645
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Mooi gezegd. .
Psychedelic trance dus. .

Dat is de oorspronkelijke vorm van moderne trance muziek, zoals deze in onder andere Goa en Ibiza is ontstaan.
Hedendaagse bagger als boozywoozy en madhouse wil ik dan ook geen trance noemen. DJ Tiësto daarentegen wel.
pi_7611652
En een pc is gewoon een muziek-instrument, omdat je er klanken, tonen, muziek mee kunt maken.

Sim-pel.

maandag 30 december 2002 @ 02:23:03 #20
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611653
quote:

[..]

in·stru·´ment (het ~)

2 hulpmiddel
3 muziekinstrument

Dus?
Is een PC geen hulpmiddel? Is een PC geen gereedschap of toestel voor oa. wetenschappelijk onderzoek? Kan er geen muziek mee gemaakt worden?

[Dit bericht is gewijzigd door DaMayan op 30-12-2002 02:23]

pi_7611655
quote:

[..]

Onzin, het grootste gedeelte van de track komt uit synthesisers, beatboxen, samplers etc.
Die vallen gewoon onder de noemer "muziekinstrumenten".
Trouwens, ook "organische" muziek wordt 9 van de 10x afgemixed in een studio..MET COMPUTERS!
-
pi_7611659
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:20 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je met dit topic zeggen dat je het geen mooie muziek vindt, of niet

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid
You only live once
pi_7611669
quote:

[..]

Een PC is een sample en sequenser instrument, en kan muzikale eigenschappen vertonen.
Hangt af van de menselijke factor.
pi_7611679
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef DennisMoore het volgende:
En een pc is gewoon een muziek-instrument, omdat je er klanken, tonen, muziek mee kunt maken.

Sim-pel.

Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:24:47 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611680
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:23 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik ben er voor mezelf nog niet uit, of het nu wel of niet muziek is. Als je geluid maakt met een pan, is dat dan ook soms muziek, nee dat is volgens mij geluid

ligt er aan of er een ritme of melodie in zit
pi_7611684
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:22 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Dat is de oorspronkelijke vorm van moderne trance muziek, zoals deze in onder andere Goa en Ibiza is ontstaan.
Hedendaagse bagger als boozywoozy en madhouse wil ik dan ook geen trance noemen. DJ Tiësto daarentegen wel.

.
Goa is de voorloper van het moderne psy-genre. .
Hoewel ik het niet met je eens ben over Tiesto.
-
pi_7611687
quote:

[..]

Waarschijnlijk vindt de meerderheid (waaronder ik ook) de muziek die jij leuk vind pokkenherrie (geluidsoverlast). Iedereen moet dat voor zichzelf weten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 30 december 2002 @ 02:25:53 #28
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611691
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:24 schreef kezmania het volgende:

[..]

Met software, heb nog nooit gezien dat iemand gewoon op een lege pc muziek maakt, terwijl je voor instrumenten geen software( in principe) nodig hebt

Je geeft dus toe dat een PC dus prima een muziekinstrument kán zijn
pi_7611711
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Goa is de voorloper van het moderne psy-genre. .
Hoewel ik het niet met je eens ben over Tiesto.

Ok, Tiësto is ook commercieel en geen échte psy-trance, maar bijvoorbeeld de melodie van een nummer als Lethal Industry heeft wel een soort van uplifting vibe...
pi_7611714
quote:

[..]

Superredenering
  maandag 30 december 2002 @ 02:27:44 #31
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_7611716
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Vibromass het volgende:
Precies

mu·´ziek·in·stru·ment (het ~)

1 instrument waarmee muziek gemaakt kan worden

We hebben al min of meer vast gesteld dat een PC een instrument is. Dus...

pi_7611717
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:25 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Een pc kan opzich nooit een muziekinstrument zijn, alleen met software. Ik weet niet of jij muziek maakt, maar bij een gitaar komt er echt geen software aan te pas
You only live once
pi_7611719
Sjonge, is het weer tijd voor kezmania's drie-maandelijkse zeurtopic over alle muziek, pardon al het geluid dat hem niet aanstaat? Was deze al vol? Iedereen die van trance houdt:
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7611724
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Ok, Tiësto is ook commercieel en geen échte psy-trance, maar bijvoorbeeld de melodie van een nummer als Lethal Industry heeft wel een soort van uplifting vibe...

En dat van Madhouse niet dan
pi_7611726
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Superredenering

Goed he, op dit tijdstip
You only live once
pi_7611730
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef Zander het volgende:
Sjonge, is het weer tijd voor kezmania's drie-maandelijkse zeurtopic over alle muziek, pardon al het geluid dat hem niet aanstaat? Was deze al vol? Iedereen die van trance houdt:
Hij heeft teveel naar zijn muziek geluisterd, daardoor is hij vergeten dat ie 10x zelfde topic geopend heeft
pi_7611731
quote:
Die wel, deel 2 niet.
pi_7611733
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef kezmania het volgende:

[..]

Een pc kan opzich nooit een muziekinstrument zijn, alleen met software. Ik weet niet of jij muziek maakt, maar bij een gitaar komt er echt geen software aan te pas

Bij een keyboard dan?
pi_7611735
quote:

Een computer = hardware + software.

In jouw visie zijn alleen akoestische instrumenten muziekinstrumenten? .

pi_7611736
quote:
Smart-ass, dit is een hele andere insteek
You only live once
pi_7611741
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:29 schreef kezmania het volgende:

[..]

Niet echt dus.

Bagger-topic.

Slotje! .

pi_7611746
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:29 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ja maar het gaat om hetzelfde geshit
  maandag 30 december 2002 @ 02:30:28 #43
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611748
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:27 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ik speel een beetje gitaar.

Wat maakt het uit of er wel of geen software gebruikt zou worden? Er wordt software gebruikt om trance te maken. PC + software is dus een muziekinstrument. Klaar

pi_7611752
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:28 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Bij een keyboard dan?

Net zo muzikaal als de mens erachter.
pi_7611758
Je zou trouwens trance-nummers best op instrumenten kunnen spelen. Denk aan een groot strijkorkest, een drummer etc.

Alleen voor een beetje effect moet die drummer dan wel heel snel kunnen drummen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_7611759
quote:

[..]

Als jij met die pan een mooi melodietje c.q. muziekje kan maken is dat wel degelijk een instrument.
Een muziekinstrument is een instrument waar je muziek mee kan maken.
Of dat organisch, electronisch of digitaal is staat hier van los. ./
-
pi_7611760
gitaar trilt de lucht, is het daarom een instrument? (zelfde type vraag als jij stelt)
pi_7611763
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Net zo muzikaal als de mens erachter.

Het ging meer om het feit dat in die zooi ook wel (tenminste een vorm van) software inzit
pi_7611786
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als jij met die pan een mooi melodietje c.q. muziekje kan maken is dat wel degelijk een instrument.
Een muziekinstrument is een instrument waar je muziek mee kan maken.
Of dat organisch, electronisch of digitaal is staat hier van los. ./

Inderdaad En of je het dan mooi vind is wat anders en heeft niks met digitaal of iets dergelijks te maken
pi_7611789
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:28 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En dat van Madhouse niet dan

Imo niet. Psy-trance is toch wat minder eenvoudig dan een Madonna nummertje met een beat eronder. Minder toegankelijk, minder vocalen, meer "lagen"...

Ik ben het wel met je eens dat het Madhouse simpel en vrolijk klinkt, maar het heeft niet het vermogen om de luisteraar in hogere sferen te brengen...

pi_7611793
Trouwens smartass, als je graag met woordenboekdefinities wilt komen, alsjeblieft. De definitie van muziek:
quote:
1 de kunst van het op esthetische wijze voortbrengen van klank, melodie, harmonie en ritme => toonkunst
2 voortbrengselen van het componeren
3 met muzikale tekens beschreven of bedrukt papier => bladmuziek
Waarbij vooral de eerste en ook wel de tweede definitie hier van belang zijn. Hoe je het went of keert, als je op een pan slaat, een gitaar bespeelt of muzieksoftware gebruikt, je produceert klanken. Klanken die samen een melodie en ritme kunnen vormen.

Muziek dus.

pi_7611799
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef existenz het volgende:
gitaar trilt de lucht, is het daarom een instrument? (zelfde type vraag als jij stelt)
Als ik een wind laat, trilt de lucht. Ben ik een instrument?
pi_7611804
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef keeper het volgende:
Je zou trouwens trance-nummers best op instrumenten kunnen spelen. Denk aan een groot strijkorkest, een drummer etc.

Alleen voor een beetje effect moet die drummer dan wel heel snel kunnen drummen .

Zie Mino..
Die gast speelde een Psy-tek live-act op Earthdance met een drumstel en een cdtje. Het hele basgedeelte deed hij met het drumstel, het digitale gedeelte (synths, samples en intro/outro) stond op cd.
-
  maandag 30 december 2002 @ 02:35:18 #54
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611805
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:34 schreef keeper het volgende:

[..]

Als ik een wind laat, trilt de lucht. Ben ik een instrument?

Kun je een deuntje fluiten met je kringspier?
pi_7611812
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:31 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Het ging meer om het feit dat in die zooi ook wel (tenminste een vorm van) software inzit

En ik wil zeggen, dat met hulpmiddelen ook muziek gemaakt kan worden.

Een klein voorbeeld is bijv Jamaican Dub.

pi_7611813
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Imo niet. Psy-trance is toch wat minder eenvoudig dan een Madonna nummertje met een beat eronder. Minder toegankelijk, minder vocalen, meer "lagen"...

Ik ben het wel met je eens dat het Madhouse simpel en vrolijk klinkt, maar het heeft niet het vermogen om de luisteraar in hogere sferen te brengen...

Lethal Industry vond ik behoorlijk toegankelijk.
En je had het eerst alleen over een uplifting vibe, en nu draag je dit allemaal aan

Ik ben het met je eens dat Madhouse geen trance is. Maar redenering slaat als een tang op een varken.

pi_7611816
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:35 schreef Vibromass het volgende:
You Ain't Seen Nothing Yet.
pi_7611821
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:35 schreef Vibromass het volgende:
Op Hoog Catherijne staat wel altijd zo'n kerel die deuntjes kan boeren.. Sinterklaasliedjes, Kerstliedjes, noem het maar op..
pi_7611822
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef keeper het volgende:
Trouwens smartass, als je graag met woordenboekdefinities wilt komen, alsjeblieft. De definitie van muziek:
[..]

Waarbij vooral de eerste en ook wel de tweede definitie hier van belang zijn. Hoe je het went of keert, als je op een pan slaat, een gitaar bespeelt of muzieksoftware gebruikt, je produceert klanken. Klanken die samen een melodie en ritme kunnen vormen.

Zou toch echt eens overwegen om naar bed te gaan, volgens mij zie je het een en ander niet meer zo scherp.
Ik weiger of gepruts met een (hulp) programma op de computer kunst te noemen, dus in mijn overtuiging geen muziek!!

Muziek dus.

You only live once
pi_7611838
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:33 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

I like you!! .
-
  maandag 30 december 2002 @ 02:38:27 #61
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611844
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef kezmania het volgende:
Zou toch echt eens overwegen om naar bed te gaan, volgens mij zie je het een en ander niet meer zo scherp.
Ik weiger of gepruts met een (hulp) programma op de computer kunst te noemen, dus in mijn overtuiging geen muziek!!

Muziek dus.

Ok, je hebt het dus puur over smaak, niet over feiten. Ik denk dat die vriend van jou gelijk had.
pi_7611853
Eigenlijk kan sommige jazz dan ook trance zijn...
pi_7611856
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ik overweeg jou te leren quoten. Maar dat is offtopic.
pi_7611857
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Lethal Industry vond ik behoorlijk toegankelijk.
En je had het eerst alleen over een uplifting vibe, en nu draag je dit allemaal aan

Ik ben het met je eens dat Madhouse geen trance is. Maar redenering slaat als een tang op een varken.

Nee, jij mist "the point".
Het ging over de definitie van trance..
-
pi_7611867
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef keeper het volgende:
Ik overweeg jou te leren quoten. Maar dat is offtopic.
Tja, het is laat he, dan zie je het allemaal niet meer zo scherp.
  maandag 30 december 2002 @ 02:40:17 #66
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611869
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:36 schreef Zander het volgende:

[..]

Op Hoog Catherijne staat wel altijd zo'n kerel die deuntjes kan boeren.. Sinterklaasliedjes, Kerstliedjes, noem het maar op..

Goh, zo'n talent, en dan straatmuzikant
pi_7611873
Ander feit,

Muziek maken via instrumenten vereist scholing.
Via de pc kan iedere gek binnen een uurtje een trance nr in elkaar draaien.
Maar ga jij maar eens kijken wat je na je eerste gitaarles kunt spelen, in ieder geval geen heel nummer!

You only live once
pi_7611883
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk kan sommige jazz dan ook trance zijn...
JA!
Miles Davies (geloof ik) heeft ooit eens een uur lang slechts enkele tonen gespeeld tijden een concert..
Sommige mensen gingen uit woede weg daar waar andere achterbleven in "trance" van de gespeelde muziek.
-
pi_7611885
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ok. maar het ging mij erom waarom Madhouse geen trance is.
pi_7611887
quote:

[..]

Tnx, dat wilde ik dus zeggen
pi_7611896
quote:

[..]

Ganja smokin Maroons bijv.
pi_7611899
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:40 schreef kezmania het volgende:
Ander feit,

Maar ga jij maar eens kijken wat je na je eerste gitaarles kunt spelen, in ieder geval geen heel nummer!

Nou. Bewijs het ons. Koop, download een muziekprogramma en maak een vet trance nummer.
  maandag 30 december 2002 @ 02:42:32 #73
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611904
quote:
Ander feit,

Dit is weer een drogredenering die niets te maken heeft met of iets muziek is of niet. Daarnaast verwar je techniek met muzikaliteit.
pi_7611906
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Miles Davies (geloof ik)
Davis!

Barbaar.

pi_7611912
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:42 schreef keeper het volgende:

[..]

Nou. Bewijs het ons. Koop, download een muziekprogramma en maak een vet trance nummer.

We wachten
pi_7611917
quote:
Doe maar gelijk een top 40-hit, het is toch zo makkelijk? Overigens kan ook vrijwel iedereen in een half uurtje de gitaarriff van eehn.. bijvoorbeeld Smoke on the Water leren spelen. Da's dus eigenlijk ook geen muziek?
pi_7611918
quote:
Ander feit,

Waarom zou muziek scholing moeten vereisen?
(Originele) muziek zou eerder nog creativiteit moeten vereisen.

Technische vaardigheden zijn wellicht minder belangrijk. Anders zou muziek gemaakt op een viool per definitie beter zijn dan muziek op een gitaar, "waarop iedere idioot 3 akkoordjes kan rammen".

pi_7611926
quote:

[..]

Lekker makkelijk, maar is het zo volgens jou of niet, is het mogelijk dat ik binnen een uur een trance nummer in elkaar flans.
En ben jij het ook met mij eens dat je na de eerste gitaarles geen heel nummer kunt spelen?
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:44:48 #79
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611935
Met een sampler kun je ook een lekker bluesje maken wat niet te onderscheiden is van een stukje echt gitaarwerk. Blues is dus geen muziek?

[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 30-12-2002 02:45]

pi_7611936
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

JA!
Miles Davies (geloof ik) heeft ooit eens een uur lang slechts enkele tonen gespeeld tijden een concert..
Sommige mensen gingen uit woede weg daar waar andere achterbleven in "trance" van de gespeelde muziek.

Jazzmuzikanten raken geregeld in een trance, geestvervoering. Tenminste, daar lijkt 't op als je ze ziet spelen en vooral improviseren.
pi_7611940
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarom zou muziek scholing moeten vereisen?
(Originele) muziek zou eerder nog creativiteit moeten vereisen.

Technische vaardigheden zijn wellicht minder belangrijk. Anders zou muziek gemaakt op een viool per definitie beter zijn dan muziek op een gitaar, "waarop iedere idioot 3 akkoordjes kan rammen".

Creativiteit ja, maar zonder het instrument te beheersen kom je nergens

You only live once
pi_7611947
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:43 schreef kezmania het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, maar is het zo volgens jou of niet, is het mogelijk dat ik binnen een uur een trance nummer in elkaar flans.
En ben jij het ook met mij eens dat je na de eerste gitaarles geen heel nummer kunt spelen?

Je kijkt teveel naar de MAGIX Music Maker reclame op TMF.
pi_7611951
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:44 schreef Vibromass het volgende:
Met een sampler kun je ook een lekker bluesje maken wat niet te onderscheiden is van een stukje echt gitaarwerk. Blues is dus geen muziek?
Laat ik dan ook maar eens de makkelijke weg kiezen, bewijs maar!
You only live once
pi_7611954
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:43 schreef kezmania het volgende:

Een bosjesman, die nog nooit een gitaar of een computer heeft gezien, zal éérder gitaar kunnen spelen, dan een trancenummer maken op de computer.

Hoeveel uur heb je namelijk nodig om een muis te leren bedienen?

pi_7611957
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Jazzmuzikanten raken geregeld in een trance, geestvervoering. Tenminste, daar lijkt 't op als je ze ziet spelen en vooral improviseren.

Juist dat is dus ook trance.
  maandag 30 december 2002 @ 02:46:53 #86
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611960
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:46 schreef kezmania het volgende:

[..]

Laat ik dan ook maar eens de makkelijke weg kiezen, bewijs maar!

Je gaat niet in op de stelling.
pi_7611961
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:45 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je kijkt teveel naar de MAGIX Music Maker reclame op TMF.

Daarmee kan ik zelf binnen een half uurtje een nr maken, wat niet van top40 trance is te onderscheiden
You only live once
pi_7611968
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:45 schreef kezmania het volgende:

Creativiteit ja, maar zonder het instrument te beheersen kom je nergens

Dus een instrument dat technisch moeilijker is, produceert per definitie betere muziek? Onzin.

En leer eens quoten

pi_7611970
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:46 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Je gaat niet in op de stelling.

In ieder geval heb ik het nog nooit gehoord, dus daarom vraag ik om voorbeelden.
You only live once
pi_7611975
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:47 schreef kezmania het volgende:

[..]

Daarmee kan ik zelf binnen een half uurtje een nr maken, wat niet van top40 trance is te onderscheiden

U heeft een verkeerde voorstelling van "Trance".
pi_7611982
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus een instrument dat technisch moeilijker is, produceert per definitie betere muziek? Onzin.

En leer eens quoten

Zal qua quoten wat beter me best doen.
You only live once
pi_7611984
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:48 schreef kezmania het volgende:

[..]

In ieder geval heb ik het nog nooit gehoord, dus daarom vraag ik om voorbeelden.

Ik heb ook nooit een trance nummer gehoord wat binnen een uur door een of andere nitwit is gemaakt en wat een top40 hit werd.
pi_7611987
Als we deze logica doortrekken is natuurlijk vrijwel alle pop- en rockmuziek ook maar simplistisch drie-accoorden-gepruts vergeleken met klassiek of jazz.
pi_7611993
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

U heeft een verkeerde voorstelling van "Trance".

De topictitel is niet voor niets wat is trance!
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 02:50:22 #95
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7611997
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:48 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ik kan het in ieder geval niet, want ik kan geen sampler bedienen. Jij volgens mij ook niet. Best moeilijk, dus ook volgens jouw onzinnige definitie zou het muziek moeten zijn.
pi_7612006
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:49 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit een trance nummer gehoord wat binnen een uur door een of andere nitwit is gemaakt en wat een top40 hit werd.

Hoelang denk je dat figuren als vroeger Paul Elstak over een nr'tje doen, minder dan een uur!
Ja, en Paul Elstak is een nitwit
You only live once
pi_7612009
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:49 schreef kezmania het volgende:

[..]

Nou dan weet je iig dat dat het dus niet is.
pi_7612015
quote:

[..]

Yep, en ik doe een kleine bijdrage aan dit topic.
pi_7612016
quote:

[..]

Zal qua quoten wat beter me best doen.

En vergeet niet in te gaan op mijn twee vorige posts.

Een bosjesman kan eerder gitaar spelen, dan een trancenummer maken.
En een moeilijker instrument maakt niet per definitie betere muziek.

Weerleg dat maar 's.

pi_7612025
quote:
Ander feit,

Ok..
Deal..
Ik geef jou Cubase SX en Reason 2..
Als jij binnen een uur een "tranceplaat" af hebt (dus afgemixed en al) krijg je van mij 100 euro. .
En jij gaat er nu van uit dat trance met pc's wordt gemaakt..Dat is dus niet zo..Zonder audiohardware (dat zijn muziekinstrumenten voor electronische muziek) kom je niet ver..
We hebben het nu over kastjes met tientallen knoppen, slides en een synthesizer-gedeelte (gewoon pianotoetsen dus) waar je duizenden, zoniet tienduizende geluiden en effects uit kan krijgen..
Geloof me, om dat alles te leren heb je niet alleen een gevoel voor muziek nodig maar ook dingen als kennis van hardware, software en filters..
Je hebt wel wat meer kennis/talent nodig om Psy-trance te maken dan om een leuke gitaarballad, drumsolo of bass-part in elkaar te zetten.
-
pi_7612031
quote:
Jij gaat anders meteen offtopic in de openingspost.
pi_7612036
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:51 schreef kezmania het volgende:

[..]

Hoelang denk je dat figuren als vroeger Paul Elstak over een nr'tje doen, minder dan een uur!

O hij BEGON te klooien in the very start op zijn twaalfde en na één uur kwam er een hit uitrollen?????? Nee dus. Daar gaat het om. Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,
jongen je lult jezelf vast
pi_7612041
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En vergeet niet in te gaan op mijn twee vorige posts.

Een bosjesman kan eerder gitaar spelen, dan een trancenummer maken.
En een moeilijker instrument maakt niet per definitie betere muziek.

Weerleg dat maar 's.

In alle nederigheid de volgende reactie:

Denk dat een bosjesman eerder een trancenummer kan maken(je moet hem ff het gebruik van een computer uitleggen) das dus 3 a 4 uurtjes werk, hem een nr op een gitaar laten spelen kost zeker een dag

You only live once
pi_7612045
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ok..
Deal..
Ik geef jou Cubase SX en Reason 2..
Als jij binnen een uur een "tranceplaat" af hebt (dus afgemixed en al) krijg je van mij 100 euro. .
En jij gaat er nu van uit dat trance met pc's wordt gemaakt..Dat is dus niet zo..Zonder audiohardware (dat zijn muziekinstrumenten voor electronische muziek) kom je niet ver..
We hebben het nu over kastjes met tientallen knoppen, slides en een synthesizer-gedeelte (gewoon pianotoetsen dus) waar je duizenden, zoniet tienduizende geluiden en effects uit kan krijgen..
Geloof me, om dat alles te leren heb je niet alleen een gevoel voor muziek nodig maar ook dingen als kennis van hardware, software en filters..
Je hebt wel wat meer kennis/talent nodig om Psy-trance te maken dan om een leuke gitaarballad, drumsolo of bass-part in elkaar te zetten.

Een kenner.
pi_7612048
En als we feiten gaan neuken... DJ Paul Elstak maakte geen trance.
pi_7612054
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef kezmania het volgende:

[..]

Denk dat een bosjesman eerder een trancenummer kan maken(je moet hem ff het gebruik van een computer uitleggen) das dus 3 a 4 uurtjes werk, hem een nr op een gitaar laten spelen kost zeker een dag

Gebruik van een computer leren in één dag
pi_7612055
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Precies. Lees anders dit maar eens.
pi_7612057
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

O hij BEGON te klooien in the very start op zijn twaalfde en na één uur kwam er een hit uitrollen?????? Nee dus. Daar gaat het om. Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,

En iemand als Mark Knopler die heeft ook in minder dan een uur een nr gemaakt, denk het niet

You only live once
pi_7612067
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef kezmania het volgende:

Whahaha, iemand die nog nooit een computer heeft gezien, zal dus écht niet binnen een paar uurtjes er ook maar enig geluid uit kunnen krijgen! (Behalve door erop te slaan.)

Een gitaar heeft ie zo door.

Je praat poep.

pi_7612072
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:54 schreef Poepoog het volgende:
En als we feiten gaan neuken... DJ Paul Elstak maakte geen trance.
Dat zie ik als trance, wat is dan trance, DJ Sammy, lady Dana?

Somebody tell me?

You only live once
pi_7612086
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:53 schreef Poepoog het volgende:
Als je idd wat beter met die shit kan omgaan kan je zoiets in een uur maken. Maar je bent echt wel langer bezig om het helemaal onder je knie te krijgen,
Ik kan het nergens bewijzen, maar volgens mij zijn ook sommige nummers van grote pop-groepen als The Beatles of van Elvis in een uurtje gemaakt (zonder het finetunen en afmixen dan). Door mensen die al heel lang met muziek bezig waren dan wel ja.
pi_7612088
Quote eens normaal man...

Nee Mark Knopfler misschien niet dan (ken zijn muziek niet zo goed. Kan zijn naam echter WEL goed schrijven), maar bv zo'n pop-prul kan wel degelijk in een uur worden gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Poepoog op 30-12-2002 02:58]

pi_7612091
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Whahaha, iemand die nog nooit een computer heeft gezien, zal dus écht niet binnen een paar uurtjes er ook maar enig geluid uit kunnen krijgen! (Behalve door erop te slaan.)

Een gitaar heeft ie zo door.

Je praat poep.

Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken
You only live once
pi_7612098
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef kezmania het volgende:

Somebody tell me?

* DennisMoore zet even een "Ik-weet-niet-wat-trance-is-maar-toch-kraak-ik-het-graag-af" liedje op.
pi_7612100
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:56 schreef kezmania het volgende:

Somebody tell me?

Wees eens minder vooringenomen over zaken waar je geen verstand van hebt. Want je noemt nu vooral top40 acts op.

En Dana draait volgens mij meer tekno.

pi_7612104
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:58 schreef kezmania het volgende:

Zal je eens wat vertellen, mijn oma die had nog nooit een computer aangeraakt, binnen 3 uur kon ze met Windows enz overweg, nog een uurtje erbij en mijn oma had een trance nr kunnen maken

Supergrannie. .

En je zwamt uit je nek.

pi_7612106
Om van al het gezeur af te zijn, morgen zal ik binnen een uur een trance nr produceren
You only live once
pi_7612109
quote:

[..]

Knap. Ik ken genoeg mensen die er langer over gedaan hebben. En ik ken eigenlijk geen enkel persoontje die windows onder de knie had na drie uur terwijl hij/zij nog nooit een computer had aangeraakt
pi_7612111
quote:
Heeft je oma al een platencontract?
  maandag 30 december 2002 @ 03:00:34 #120
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7612115
quote:

[..]

Supergran?

Enfin, dit is allemaal zwaar offtopic, trance is gewoon muziek, want het heeft ritme en melodie en wordt gemaakt op muziekinstrumenten (sampler of PC+software). Of het mooie muziek, gecompliceerde muziek of technisch vaardige muziek is doet verder niet ter zake, in ieder geval niet met betrekking tot het subject en de openingspost.

pi_7612118
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:59 schreef kezmania het volgende:
Om van al het gezeur af te zijn, morgen zal ik binnen een uur een trance nr produceren
Koel!

Ik hoop dat het je lukt.

pi_7612121
Mag ik iedereen verzoeken om goed de topictitel in de gaten te houden, en inhoudelijk te reageren?
You only live once
pi_7612123
quote:
Je bedoelt dat je morgen van een of andere vage site een mp3 gaat rippen, en dan net doen alsof je het binnen een uurtje gemaakt hebt?

Strak plan! .

pi_7612124
quote:
Als het zo simpel is waarom maakt doet iedereen dat dan ook niet
  maandag 30 december 2002 @ 03:01:42 #125
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7612127
quote:
Nou, ben benieuwd. En schroom niet je oma om hulp te vragen als dat nodig mocht zijn.
pi_7612128
quote:

[..]

Als je kunt lezen staan er antwoorden op je vraag en verder veel suc6 met oma.
pi_7612129
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:01 schreef kezmania het volgende:
Mag ik iedereen verzoeken om goed de topictitel in de gaten te houden, en inhoudelijk te reageren?

Lolbroek

pi_7612135
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:00 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Knap. Ik ken genoeg mensen die er langer over gedaan hebben. En ik ken eigenlijk geen enkel persoontje die windows onder de knie had na drie uur terwijl hij/zij nog nooit een computer had aangeraakt

Ligt aan de docent
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 03:03:13 #129
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7612145
quote:
Wij doen dat, jij lijkt te denken dat de topictitel 'trance is kutmuziek' is. Wat ik verder wel met je eens zou zijn, maar het is wel degelijk muziek.
pi_7612146
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:02 schreef kezmania het volgende:

Ligt aan de docent

"Jahoor, nu snap je het wel, je doet het perfect *zucht*. Mag nu ík weer even internetten?"
pi_7612150
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:02 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ligt aan de docent

O ja. Ik was vergeten dat een informatica docent eigenlijk niet zo goed was in onderricht betreffende de Personal Computer.
pi_7612154
trance = kut
pi_7612159
Natuurlijk kun je wel een goed stukje muziek in korte tijd in elkaar zetten. Echt goede muzikanten kunnen zo voor de vuist weg een heel stuk improviseren. Dat vereist weliswaar veel oefening, maar dat neemt niet weg dat ze ter plekke zo een heel muzikaal stuk verzinnen.
pi_7612160
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

"Jahoor, nu snap je het wel, je doet het perfect *zucht*. Mag nu ík weer even internetten?"

Je bent vrij te doen wat je wil, maar het klopt dat de snelheid waarmee je iets begrijpt veel te maken heeft met de docent.
You only live once
pi_7612161
quote:
Waarom heb je het eigenlijk in Muziek gepost?
pi_7612162
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:03 schreef boebiedoe het volgende:
trance = kut
En dat is een boeiende bijdrage.
pi_7612163
Deze discussie begint wel erg loos te worden...
  • Trance is een muziekstijl
  • Niet iedereen houdt van dezelfde muziek want...
  • ...smaken verschillen
  • Laat het maken van muziek over aan mensen die er verstand van hebben.
  • Ga slapen.

pi_7612164
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:03 schreef boebiedoe het volgende:
trance = kut
betreffende user = .
pi_7612171
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:04 schreef keeper het volgende:

[..]

Waarom heb je het eigenlijk in Muziek gepost?

Ja, dat is eigenlijk teveel eer, zou eigenlijk in een geluid topic moeten
You only live once
pi_7612173
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:04 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:
Maar tis zo leuk op de zondagavond .
pi_7612174
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:51 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dus niet.
DJ Paul Elstak produceerde "happy hardcore" officieel heeft deze muziek genre de naam "rave".
Over de single Promise Land heeft hij zo'n 5 maand gedaan...
pi_7612175
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:04 schreef Zander het volgende:
Natuurlijk kun je wel een goed stukje muziek in korte tijd in elkaar zetten. Echt goede muzikanten kunnen zo voor de vuist weg een heel stuk improviseren. Dat vereist weliswaar veel oefening, maar dat neemt niet weg dat ze ter plekke zo een heel muzikaal stuk verzinnen.
En als ze goed ver weg zijn wordt het "Trance"
pi_7612176
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:04 schreef kezmania het volgende:

[..]

Je bent vrij te doen wat je wil, maar het klopt dat de snelheid waarmee je iets begrijpt veel te maken heeft met de docent.

Ja dus jij wilt zeggen dat jij beter bent dan iemand die de betreffende diploma's heeft (voor zover die bestaan ) en met jarenlange ervaring in het onderwijs???? Zow he.
pi_7612180
quote:
Op maandag 30 december 2002 02:47 schreef kezmania het volgende:

[..]

Je overschat jezelf knul..
En trouwens, met dat programma kan je echt geen muziek maken die verkoopt hoor..De kwaliteit van het eindgeluid is dermate slecht dat iedere producer je keihard uitlacht.
Ik weet zeker dat als je 5 uur in onze "studio" bent je misschien net door hebt waar je MIDI in/out/trough voor gebruikt en hoe je het moet gebruiken..
Daarna komt het bekabelingsgedeelte en het implementeren van je hardware geproduceerde geluiden in je softwareprogramma's.
Als je dat door hebt ben je 5% verder (en een dag of 3) wat betreft het maken van trance (nou ja, je kan dan een geluidje uit de boxen krijgen.).
Het sequence-gedeelte is de volgende stap..Daarna volgen nog minimaal 20 essentiele zaken waar je verstand van moet hebben voor je uberhaupt iets kan opnemen en bewerken. .
-
pi_7612185
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:05 schreef keeper het volgende:

[..]

Maar tis zo leuk op de zondagavond maandagochtend .

pi_7612190
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:04 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:
  • Trance is een muziekstijl
  • Niet iedereen houdt van dezelfde muziek want...
  • ...smaken verschillen
  • Laat het maken van muziek over aan mensen die er verstand van hebben.
  • Ga slapen.
  • Punt 1(tis geluid)
    Punt 2(degene die bepaalde standaardwerken niet mooi vind is een barbaar)
    Punt 3(zie punt 2)
    Punt 4(klopt, dus aan mezelf)
    Punt 5(van hetzelfde)

You only live once
pi_7612192
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:06 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Let wel... We hebben we met een superventje te maken. Hij heeft zijn oma in drie uur windows onderricht
pi_7612199
Terwijl die lui op BBC2 nu waarschijnlijk dit nummer in een uurtje in elkaar gezet hebben. .
pi_7612201
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je morgen van een of andere vage site een mp3 gaat rippen, en dan net doen alsof je het binnen een uurtje gemaakt hebt?

Strak plan! .

Uhm..
Zonder de midi-files en datafiles geloof ik er natuurlijk niets van. .
-
pi_7612202
quote:

[..]

Je overschat jezelf knul..
En trouwens, met dat programma kan je echt geen muziek maken die verkoopt hoor..De kwaliteit van het eindgeluid is dermate slecht dat iedere producer je keihard uitlacht.
Ik weet zeker dat als je 5 uur in onze "studio" bent je misschien net door hebt waar je MIDI in/out/trough voor gebruikt en hoe je het moet gebruiken..
Daarna komt het bekabelingsgedeelte en het implementeren van je hardware geproduceerde geluiden in je softwareprogramma's.
Als je dat door hebt ben je 5% verder (en een dag of 3) wat betreft het maken van trance (nou ja, je kan dan een geluidje uit de boxen krijgen.).
Het sequence-gedeelte is de volgende stap..Daarna volgen nog minimaal 20 essentiele zaken waar je verstand van moet hebben voor je uberhaupt iets kan opnemen en bewerken. .

Paar uurtjes in die hobbystudio en jullie hebben een gouden plaat aan de muur hangen!!!
You only live once
  maandag 30 december 2002 @ 03:09:59 #151
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_7612212
quote:
Volgens mij is trance meer een verzamelnaam, zoals rock bijvoorbeeld.

De eigenschap van trance is heel verassend: dat je er van in een trance raakt.
Wat valt er dan onder trance ?? Nou volgens mij dan bijna alle house muziek stijlen. Dus van gabber, hardstyle tot Goa en zelfs Acid.

Eind jaren 80, toen de house scene net begon, had je eigelijk nog lang niet zoveel stijlen als nu en wat trance volgens mij maar 1 muziekstyle, nu bestaat het uit zoveel verschillende onderdelen, dat het lijkt, dat alles bijna trance is.

Het valt dus naar mijn idee weer onder house muziek, en dit valt dan ook weer onder dance music of dans muziek, maarjaa.. daar valt zoveel onder, zoals stijldansen en noem alles maar op...

Boozywoozy is volgens mij gewoon leuke house muziek, waar je lekker op kan feesten in de kroeg... en tiesto heeft ooit trance gedaan, maar naar mijn idee is het nu gewoon een dj (hij draait plaatjes aan elkaar, mix ze niet...)

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_7612213
quote:

[..]
Verhaal van een kenner.

Beter kan je het haast niet uitleggen.
pi_7612216
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Uhm..
Zonder de midi-files en datafiles geloof ik er natuurlijk niets van. .

Mag er ieder programma voor gebruiken, maar het moet orgineel zijn!!
You only live once
pi_7612219
GAAN WE WEER! Die eindeloze discussie over muziek altijd, er is voor elke stijl wel iets te bedenken om aan te geven dat jij het klotemuziek vind. Get a life en laat mensen luisteren naar wat ze willen.

[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 30-12-2002 03:12]

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7612227
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:09 schreef kezmania het volgende:

[..]

Paar uurtjes in die hobbystudio en jullie hebben een gouden plaat aan de muur hangen!!!

Raar dat de meeste full-time & professionele (psy)producers toch echt wel een maandje of 1 a 2 bezig zijn met 1 track.
Je bent een natuurtalent zie ik. .
-
pi_7612228
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:10 schreef hp22 het volgende:
GAAN WE WEER! Die eindeloze discussie over muziek altijd, r is voor elke stijl wel iets te bedenken om aan te geven dat jij het klotemuziek vind. Get a life en laat mensen luisteren naar wat ze willen.
Heb een leven, tis een burgerplicht om mensen tot inkeer te laten komen!
You only live once
pi_7612236
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:11 schreef kezmania het volgende:

[..]

Doormiddel van drogredeneringen?
pi_7612240
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:11 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Raar dat de meeste full-time & professionele (psy)producers toch echt wel een maandje of 1 a 2 bezig zijn met 1 track.
Je bent een natuurtalent zie ik. .

De koffie is zeker lekker, het eten gratis, het roken ook, en er lopen mooie meiden rond?
You only live once
pi_7612243
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:07 schreef kezmania het volgende:

[..]

Weet je wat, als jij met je zelfgemaakte trancenummer in de Top40 staat zal ik je gelijk geven.
pi_7612249
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:12 schreef kezmania het volgende:

[..]

De koffie is zeker lekker, het eten gratis, het roken ook, en er lopen mooie meiden rond?

Je vergeet het snuiven.
pi_7612251
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:11 schreef kezmania het volgende:

[..]

Na aanleiding van deze topic heb ik de diagnose kunnen stellen dat jij muzikaal zeer zwaar gehandicapt bent. .
-
pi_7612252
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:13 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Weet je wat, als jij met je zelfgemaakte trancenummer in de Top40 staat zal ik je gelijk geven.

"Nee want ik verlaag me niet tot dat niveau, en ik heb er geen zin in" zal de reply hoogstwaarschijnlijk zijn
pi_7612253
quote:

[..]

Tot die tijd een slotje ?

pi_7612258
quote:
Je bent nu een beetje flauw aan het trollen, tis wel weer mooi geweest voor vannacht, vind je niet.

Doei .

waar is een mod als je d'r een nodig hebt .

pi_7612260
quote:

[..]

Zou wel iets zijn he, zou zomeer een poging kunnen wagen, heb al een url bedacht www.hiernaarluisterenisnietgoedvoorjegevoelsleven.nl
You only live once
pi_7612265
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:14 schreef hp22 het volgende:

[..]

"Nee want ik verlaag me niet tot dat niveau, en ik heb er geen zin in" zal de reply hoogstwaarschijnlijk zijn

Wrong
You only live once
pi_7612267
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:16 schreef kezmania het volgende:

[..]

Wrong

Je bedoelde hetzelfde
pi_7612269
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:15 schreef keeper het volgende:

Om 't naar ONZ te schoppen. Want vermakelijk is 't verder wel. .
pi_7612270
quote:

[..]

Je zet jezelf nu dus echt enorm voor lul he! !
Je laatste replies op zinnige post waren niets anders dan een opeenstapeling van zwakteboden, domme opmerkingen en dooddoeners om je eigen ongelijk proberen te verbergen..
-
pi_7612272
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nog een glaasje shandy?
pi_7612273
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:17 schreef hp22 het volgende:

[..]

Nog een glaasje shandy?

Lekker
pi_7612274
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is maar wat je vermaak vind, een hele generatie gaat naar de verdoemenis en jij noemt het vermaak?
You only live once
pi_7612275
Al die moeite voor een spam link.
  maandag 30 december 2002 @ 03:18:03 #174
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612278
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:15 schreef keeper het volgende:
Die leest al de hele tijd mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-12-2002 03:18]

pi_7612279
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:17 schreef kezmania het volgende:

[..]

Het is maar wat je vermaak vind, een hele generatie gaat naar de verdoemenis en jij noemt het vermaak?

*Popcorn pakt

pi_7612280
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:17 schreef hp22 het volgende:

[..]

Nog een glaasje shandy?

Ja nog even wachten op de Shandy man en dan is het een officiele onzin topic.

pi_7612282
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:17 schreef sig000 het volgende:
Al die moeite voor een spam link.
pi_7612284
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:17 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Lekker

Drink een breezer, en ik luister net naar de meest vette nieuwe tracks van 2003!!!!
You only live once
pi_7612287
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:18 schreef kezmania het volgende:

[..]

Drink een breezer, en ik luister net naar de meest vette nieuwe tracks van 2003!!!!

Bah, downloaden.
pi_7612289
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:18 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ik ken een metalfreak die ook breezer drinkt, vEt HeH hAha
pi_7612292
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:18 schreef hp22 het volgende:

[..]

*Popcorn pakt

Mensen, normen en waarden, waar is jullie burgerbesef?
You only live once
pi_7612293
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:18 schreef Wodan het volgende:
Die leest al de hele tijd mee.
Dan moet je wel editen met de goede account, prutser .
  maandag 30 december 2002 @ 03:20:17 #183
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612296
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:20 schreef keeper het volgende:

[..]

Dan moet je wel editen met de goede account, prutser .

Teveel moeite.
pi_7612297
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:19 schreef hp22 het volgende:

[..]

Ik ken een metalfreak die ook breezer drinkt, vEt HeH hAha

thuis zeker?
You only live once
pi_7612301
quote:

Maar wij gaan tenminste naar de verdoemenis met goeie muziek. Terwijl jij waarschijnlijk naar iets als ehm... P.O.D. moet luisteren ofzo! .
pi_7612304
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:20 schreef DennisMoore het volgende:
Maar wij gaan tenminste naar de verdoemenis met goeie muziek. Terwijl jij waarschijnlijk naar iets als ehm... P.O.D. moet luisteren ofzo! .
Was dat dat gejammer dat net op BBC 2 was, waar ik net nog een staartje van meepikte?
pi_7612311
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:20 schreef kezmania het volgende:

[..]

thuis zeker?

Jij hebt zeker nog nooit een metal-breezer festival bijgewoont? Leuk hoor, allemaal van die die breezah sletjes met ijzeren kettingen en 53 kleuren in hun haar
pi_7612313
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:19 schreef kezmania het volgende:

[..]

Ach gut,tot 255 vollullen dan maar,
pi_7612314
quote:

[..]

Ja, maar ik vraag me af of er genoeg muzikaal gehandicapte mensen zijn zoals jij om te spreken van een gehele generatie die naar de verdoemenis gaat. .
-
pi_7612315
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:21 schreef Zander het volgende:

[..]

Was dat dat gejammer dat net op BBC 2 was, waar ik net nog een staartje van meepikte?

Nee, dat was Spinal Tap.
pi_7612318
Oh jee, er wordt weer flink getrolled (hoe schrijf je dat woord) hier.
pi_7612321
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:21 schreef Zander het volgende:

Ja, vreselijk.

Je laat je haar groeien, zet een dom petje op, trekt een sjaggo gezicht, leert een paar stoere woordjes, meet jezelf een fuck-it-attitude aan, en je hebt een hit.

Oja, je moet ook nog in een uurtje een 'liedje' verzinnen, met wat akkoordjes,

pi_7612325
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:22 schreef Seborik het volgende:
Nee, dat was Spinal Tap.
Dat was BBC 1, daar heb ik ook naar zitten kijken. Wel vermakelijk hoor, kwaliteitsrock met verheffende teksten als "My baby fits me like a flesh tuxedo / I like to sink her with my pink torpedo"

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-12-2002 03:24]

pi_7612326
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:23 schreef Seborik het volgende:
Maghdad?
pi_7612329
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Theo Nijland( word algemeen gezien als de beste singer-songwriter in nederland) zegt in een cd boekje het volgende: Wat je hoort is allemaal met handen en voeten gespeeld en met de mond gezongen. Er is niets gerepareerd noch achteraf gedubbed.

Echte muziek dus!

You only live once
pi_7612331
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:24 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat was BBC 1, daar heb ik ook naar zitten kijken. Wel vermakelijk hoor, kwaliteitsrock met verheffende teksten als "My baby
fits me like a flesh tuxedo / I like to sink her with my pink torpedo"

Ik ben het weer vergeten.
pi_7612333
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:19 schreef kezmania het volgende:

[..]

Dat verdween als sneeuw voor de zon toen jij als kip zonder kop begon te raaskallen over zaken waar je niets van weet. .
-
pi_7612335
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, vreselijk.

Je laat je haar groeien, zet een dom petje op, trekt een sjaggo gezicht, leert een paar stoere woordjes, meet jezelf een fuck-it-attitude aan, en je hebt een hit.

+ je zegt dat je christen bent en veroorzaakt een enorme flame tussen christen & satanisten...slim hoor
pi_7612337
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:24 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat verdween als sneeuw voor de zon toen jij als kip zonder kop begon te raaskallen over zaken waar je niets van weet. .

Oh jee, er wordt weer flink getrolled hier.
pi_7612341
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, vreselijk.

Als het gelukt is,wil ik het graag weten.
pi_7612342
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:24 schreef kezmania het volgende:

Theo Nijland( word algemeen gezien als de beste singer-songwriter in nederland) zegt in een cd boekje het volgende: Wat je hoort is allemaal met handen en voeten gespeeld en met de mond gezongen. Er is niets gerepareerd noch achteraf gedubbed.

Echte muziek dus!

Theo wie?
pi_7612345
quote:

[..]

Echte muziek dus!

mu·´ziek (de ~ (v.))

1 de kunst van het op esthetische wijze voortbrengen van klank, melodie, harmonie en ritme => toonkunst
2 voortbrengselen van het componeren
3 met muzikale tekens beschreven of bedrukt papier => bladmuziek

pi_7612347
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:25 schreef sig000 het volgende:

Als het gelukt is,wil ik het graag weten.

Ik haat lang haar.

De rest zou moeten lukken. .

pi_7612349
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Theo wie?

Die had een top40 hit volgens mij...
pi_7612351
quote:

[..]

Echte muziek dus!

Voor de echte muziekliefhebbers, de cd heet: The Shooting party- greatest hits, live in de kleine komedie!
You only live once
pi_7612353
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:23 schreef Seborik het volgende:
Neen!!
We drukken een user met z'n neus op feiten die hij keer op keer negeert. Dat dit met enige vorm van trollen gebeurt komt de zaak slechts ten goede..
-
pi_7612355
Tja, Nederlands he? Dat moet haast wel niks zijn..
pi_7612359
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik haat lang haar.

De rest zou moeten lukken. .

Ok,ga ik eerst naar de kapper.
pi_7612362
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:27 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Neen!!
We drukken een user met z'n neus op feiten die hij keer op keer negeert. Dat dit met enige vorm van trollen gebeurt komt de zaak slechts ten goede..

Je spreekt jezelf tegen, niet mauwen en ook niet trollen.
pi_7612364
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:27 schreef kezmania het volgende:

Voor de echte muziekliefhebbers, de cd heet: The Shooting party- greatest hits, live in de kleine komedie!

De enige 'Shooting Party' die ik ken, is van Monty Python. .

Enneh, dat die Theo van jou nog steeds in de kleine komedie moet spelen... zegt wel iets.

pi_7612365
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:27 schreef kezmania het volgende:

[..]

http://www.bastamusic.com/bio_theon.html
You only live once
pi_7612371
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:24 schreef Seborik het volgende:

[..]

Oh jee, er wordt weer flink getrolled hier.

Ik ontken alles...Mij treft geen blaam..
-
pi_7612373
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De enige 'Shooting Party' die ik ken, is van Monty Python. .

Enneh, dat die Theo van jou nog steeds in de kleine komedie moet spelen... zegt wel iets.

Jullie zijn nu echt slap aan het lullen, de kleine komedie is het intiemste theater van nederland, ook youp van het hek en Lebbis en Jansen spelen er nog jaarlijks.
You only live once
pi_7612382
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ontken alles...Mij treft geen blaam..

Nee hoor, alleen om jou bijdrage nu inhoudelijk te noemen, of zelfs maar zinnig, nee!
You only live once
pi_7612384
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:28 schreef kezmania het volgende:

[..]

http://www.bastamusic.com/bio_theon.html

Mjah, best een leuk...geluid
pi_7612385
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:28 schreef Seborik het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen, niet mauwen en ook niet trollen.

Maar trollen met de intentie iemand te helpen is eigenlijk geen trollen.
-
  maandag 30 december 2002 @ 03:31:43 #217
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612388
Rinkel, rinkel.
pi_7612390
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:30 schreef kezmania het volgende:

[..]

Jullie zijn nu echt slap aan het lullen, de kleine komedie is het intiemste theater van nederland, ook youp van het hek en Lebbis en Jansen spelen er nog jaarlijks.

Ben blij dat dit in onderstaand topicje staat.

Wat is trance?

pi_7612392
quote:

[..]

Ook die zij weleens in "Trance".
pi_7612394
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:31 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar trollen met de intentie iemand te helpen is eigenlijk geen trollen.

Nee, en als correctie iemand een bloedneus rammen is ook okay.
pi_7612395
quote:

Juist. Dan kunnen ze tóch nog roepen dat de zaal uitverkocht was!

Slim bekeken! .

pi_7612396
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:31 schreef Wodan het volgende:
Rinkel, rinkel.
Je hebt gelijk.
pi_7612397
quote:

[..]

Ook die zijn weleens in "Trance".
pi_7612399
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:32 schreef Seborik het volgende:
Je hebt gelijk.
Aaah... we zitten al bijna op de 255
  maandag 30 december 2002 @ 03:33:05 #225
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612401
quote:

[..]

Je hebt gelijk.

Braaf.
pi_7612403
Is Youp van het Hek - Flappie (Dj BoozyWoozy Remix) al uit?
pi_7612404
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:33 schreef Wodan het volgende:

[..]

Braaf.

Maar geen deel twee dan.
pi_7612405
quote:

[..]

Je hebt gelijk.

Schopje naar ONZ! .
pi_7612407
Snel nu het nog even kan.
pi_7612408
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:31 schreef kezmania het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen om jou bijdrage nu inhoudelijk te noemen, of zelfs maar zinnig, nee!

Ow, shit..Sorry..
Ja, ik vergat tussen de regels van de laatste posts te lezen..
Daardoor zag ik niet dat de discussie daar verder ging. .
-
pi_7612409
Wordt dit een reeks?
Wie?
  maandag 30 december 2002 @ 03:33:56 #232
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612411
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Schopje naar ONZ! .

Schoppen klinkt niet als gerinkel.
pi_7612412
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:33 schreef U-lerZzZ het volgende:
Wordt dit een reeks?
pi_7612413
quote:
Wordt dit een reeks?
"Trancehaters unite deel XVI"
pi_7612414
quote:

[..]

Ligt eraan wat je schopt
pi_7612415
quote:

[..]

Braaf.

Wat is het weer gezellig
You only live once
pi_7612416
quote:

[..]

Wel. Zo'n cowboy-laars met sporen!
pi_7612418
quote:
Wordt dit een reeks?
Dit is deel drie al.
pi_7612420
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef Zander het volgende:

[..]

"Trancehaters unite deel XVI"

Ik denk dat kezmania redelijk alleen staat in zijn strijd...
pi_7612422
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef hp22 het volgende:

[..]

Over een paar maanden haal ik het weer uit de kast
You only live once
pi_7612424
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dit is deel drie al.

Er is toch veel goeds te zeggen over trance blijkbaar! .
  maandag 30 december 2002 @ 03:35:26 #242
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612426
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wel. Zo'n cowboy-laars met sporen!

Nu heb ik zin in de Fields of The Nephilim.
pi_7612430
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef Seborik het volgende:

[..]

Dit is deel drie al.

Aha,dan kom ik vaker.
pi_7612432
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:35 schreef kezmania het volgende:

[..]

pi_7612433
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:34 schreef MaartenGrendel.tk het volgende:

[..]

Ik denk dat kezmania redelijk alleen staat in zijn strijd...

Helaas ben ik niet iemand die weg loopt voor zijn verantwoordelijkheden
You only live once
pi_7612434
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er is toch veel goeds te zeggen over trance blijkbaar! .

maandag 30 december 2002 @ 03:36:14 #247
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_7612435
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:35 schreef sig000 het volgende:

[..]

Aha,dan kom ik vaker.

Muziek is dan ook het leukste forum van Fok.
pi_7612439
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:35 schreef Wodan het volgende:

Nu heb ik zin in de Fields of The Nephilim.

Proost!
pi_7612440
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:36 schreef kezmania het volgende:

[..]

Maar wel een topic volspamt
pi_7612441
Ja, een soort Don Quichotte die tegen de muzikale windmolens vecht, ik vind het wel vermakelijk.
pi_7612444
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:36 schreef hp22 het volgende:

[..]

Mag ik jouw daar dan weer verwelkomen?
You only live once
pi_7612445
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:36 schreef kezmania het volgende:

[..]

Helaas? Ik vind het wel aandoenlijk. Ga je nog een trancenummer voor ons maken?
pi_7612446
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:37 schreef kezmania het volgende:

[..]

Mag ik jouw daar dan weer verwelkomen?

maandag 30 december 2002 @ 03:37:36 #254
27266 Mozart
De Truie Trui!
pi_7612447
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:36 schreef Wodan het volgende:
Muziek is dan ook het leukste forum van Fok.
Ga toch slapen, man, hond!
*KUCH* R&B is géén muziek!
pi_7612450
Slotje! .
Wie?
pi_7612451
quote:
Op maandag 30 december 2002 03:35 schreef kezmania het volgende:
Puik.

puik ja