Als ze op dit moment aan land zou gaan ca 175-180 kilometer per uur, enkele uren lang.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hoeveel wind krijgen ze nu? In ieder geval meer dan een flinke herfststorm bij ons gok ik?
Toen het topic geopend werd, was nog niet bekend waar en of het aan land zou gaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja. Maar dat is blijkbaar geen nieuws.
Het staat hem vrij een topic in NWS te openen hoor of gewoon in WKN mee te posten maar jaquote:Op donderdag 13 september 2018 10:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toen het topic geopend werd, was nog niet bekend waar en of het aan land zou gaan.
Dat duurt nog wel een uur of 12 denk ik. Het is nu net pas tegen de ochtend daar, en hij komt pas donderdag avond lokaal aan.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:54 schreef crystal_meth het volgende:
Van storm surge nog niets te merken:
Low tide: 04:25 AM
High tide: 10:36 AM
Huidige tijd: 05:54
Flinke wind alquote:Op woensdag 12 september 2018 22:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een mooie cam, helemaal op het puntje van dat uitsteeksel van Amerika daar (geen idee hoe het heet)
https://explore.org/livecams/oceans/frying-pan-cam
Vrijdag rond 1200-1400 Nederlandse tijd dacht ikquote:Op donderdag 13 september 2018 13:21 schreef Infection het volgende:
Hoe laat wordt Florence aan land verwacht?
Ah, ik las eerder dat het vanavond / vannacht al zou zijn, maar dat zal dan wel lokale tijd geweest zijn.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vrijdag rond 1200-1400 Nederlandse tijd dacht ik
zal zo nog eens de laatste updates bekijken maar ik dacht vrijdagochtend 600 uur lokale tijd ofzoquote:Op donderdag 13 september 2018 13:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Ah, ik las eerder dat het vanavond / vannacht al zou zijn, maar dat zal dan wel lokale tijd geweest zijn.
Laatste wat ik had gezien was ook vrijdagochtend vroeg (locale tijd) maar ik kan het plaatje nu niet meer vinden.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zal zo nog eens de laatste updates bekijken maar ik dacht vrijdagochtend 600 uur lokale tijd ofzo
Maar ze hebben daar natuurlijk komende nacht al flink last van en ook morgenmiddag en -avond
Je kan niet om 1200 uur zeggen: nu gebeurd het...
het is al de hele tijd aan de gang... enige moment is dat het op locatie even "rustig" wordt als het 'oog' passeert
Hoe hebben die 2 houten huisjes dat overleefd?quote:Op donderdag 13 september 2018 13:41 schreef Frutsel het volgende:
Cat.2 kan ook de nodige schade doen.... remember orkaan Ike 2008
[ afbeelding ]
Dat is prima reclame voor de constructeur van die huisjesquote:Op donderdag 13 september 2018 13:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe hebben die 2 houten huisjes dat overleefd?
Tenzij die ook de rest gemaakt heeft.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is prima reclame voor de constructeur van die huisjes
Touché.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tenzij die ook de rest gemaakt heeft.
Valt me wel op dat een eindje van het strand af er veel meer huizen zijn blijven staan, zijn dus vooral de golven geweest die zo destructief warenquote:Op donderdag 13 september 2018 13:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe hebben die 2 houten huisjes dat overleefd?
Twee meter regenval verwacht in de bergen van Noord Luzon, wow.quote:Op donderdag 13 september 2018 12:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mangkhut (echt khut mang). Is trouwens wel echt een monster ook. Alle aandacht gaat naar florence in onze 'informatie sphere' maar dat ding is nog een stapje erger dan Florence. Mogelijk de sterkste ooit in dat gebied.
edit: vergelijking
[ afbeelding ]
Zijn beste golven geweest dan, gezien die huizen meters boven de grond staan op palen. Zelfs die 2 huisjes die nog rechtop staan zijn zo gebouwd en hebben het om één of andere mysterieuze reden overleefd.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt me wel op dat een eindje van het strand af er veel meer huizen zijn blijven staan, zijn dus vooral de golven geweest die zo destructief waren
Klopt.. de stormsurge heeft het meeste veroorzaakt en daar zijn ze nu ook bang voor. De Surge + de langdurige regenval. Niet zozeer voor de wind.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt me wel op dat een eindje van het strand af er veel meer huizen zijn blijven staan, zijn dus vooral de golven geweest die zo destructief waren
Je moet het niet echt zien als "golven"... het is meer een tsunami-achtig verschijnsel. Het is stormvloed die door de orkaan vooruit het land op wordt geduwd. Bij Ike in 2008 was dat op sommige plaatsen zes en een halve meter. Die zes meter komt bovenop het normale peil. Als dat dus bijv ook nog samen valt met vloed of springtij heb je nog veel meer water.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Zijn beste golven geweest dan, gezien die huizen meters boven de grond staan op palen. Zelfs die 2 huisjes die nog rechtop staan zijn zo gebouwd en hebben het om één of andere mysterieuze reden overleefd.
Stel je voor dat dat hier in Nederland zou gebeuren, 6 meter boven NAPquote:Op donderdag 13 september 2018 14:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je moet het niet echt zien als "golven"... het is meer een tsunami-achtig verschijnsel. Het is stormvloed die door de orkaan vooruit het land op wordt geduwd. Bij Ike in 2008 was dat op sommige plaatsen zes en een halve meter. Die zes meter komt bovenop het normale peil. Als dat dus bijv ook nog samen valt met vloed of springtij heb je nog veel meer water.
Dan zou het wel heel druk worden hier in Twentequote:Op donderdag 13 september 2018 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Stel je voor dat dat hier in Nederland zou gebeuren, 6 meter boven NAP
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |