Vaak genoeg acrylverf over alkydverf gedaan, maar als je toch nog moet beginnen, zou ik alles gelijk kiezen, zowel de oplosbasis als het merk (is?).quote:Op woensdag 12 september 2018 07:39 schreef turbofokker het volgende:
Goededag,
Ik wil een betimmering gaan aflakken. Ik wil wel gewoon eerst gronden.
Gisteren al het spul gehaald. Maar hij thuiskomst zie ik dat de verf op waterbasis is (dit is bewust), maar de grondverf is op terpentinebasis.
Kannik die gewoon gebruiken of moet ik grondverf op waterbasis hebben omdat ik ook aflak op waterbasis?
Bedankt vast!!
A) Die primerlaag zie ik niet als voordeel als je al een andere ondergrond (hetzij lak-, hetzij grondverf van welke soort dan ook) hebt.quote:Op woensdag 12 september 2018 08:48 schreef Juup© het volgende:
Stap 5: Breng een water gedragen primer aan, zoals de Sigma S2U Nova Primer
Stap 6: Breng een water gedragen lak ook, zoals de Sigma S2U Nova Gloss (hoogglans)
Voor buiten wel, maar acrylverf voor binnnen biedt toch wel aanzienlijke voordelen:quote:Op woensdag 12 september 2018 08:32 schreef RedFever007 het volgende:
Verf op terpentinebasis kopen, zeker voor buiten
Jij mag er het voordeel niet van inzien, dat is jouw keus. Ik hou het wel bij het advies van professionele schildersquote:Op woensdag 12 september 2018 12:07 schreef blomke het volgende:
[..]
A) Die primerlaag zie ik niet als voordeel als je al een andere ondergrond (hetzij lak-, hetzij grondverf van welke soort dan ook) hebt.
B) Heb jij iets met Sigma (verkoop)?
ik gebruik binnen ook enkel nog watergedragen om alle redenen die je noemtquote:Op woensdag 12 september 2018 12:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor buiten wel, maar acrylverf voor binnnen biedt toch wel aanzienlijke voordelen:
- geurloos
- snelle droging
- beter kleurbehoud
- kwasten en rollers makkelijk uitspoelen
- geen chemicaliën verbruik.
Hier schilderen wij zelf bruine houten deuren weer wit en de schilders gaven ons het advies om een grondverf alkyd, daarna grondverf waterbasis en dan twee keer aflakken waterbasis te doen.quote:Op woensdag 12 september 2018 12:07 schreef blomke het volgende:
[..]
A) Die primerlaag zie ik niet als voordeel als je al een andere ondergrond (hetzij lak-, hetzij grondverf van welke soort dan ook) hebt.
B) Heb jij iets met Sigma (verkoop)?
Ja, gewoon kopiëren, dat doen de professionals ook.quote:Op woensdag 12 september 2018 13:47 schreef Juup© het volgende:
Jij mag er het voordeel niet van inzien, dat is jouw keus. Ik hou het wel bij het advies van professionele schilders
En nee dat heb ik niet, ik had geen zin om zelf een lap tekst te typen dus heb het even opgezocht en gekopieërd.
Helemaal gelijk. Wat dat betreft zou de lak vervanging door alkyd een optie zijnquote:Op woensdag 12 september 2018 13:59 schreef RedFever007 het volgende:
maar volgens mij gaat TS buiten schilderen?
Ik heb buiten geverfd met zowel Sigma als met Sikkens Rubbol. Twee kozijnen naast elkaar (Zuid-West) met ene Sigma andere met Sikkens Rubbol. Na 5 jaar is er al een aanzienlijk verschil: de Sikkens glimt as nieuw de Sigma is dof en geeft al af.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:43 schreef opgebaarde het volgende:
Tijdje terug deuren donker geschilderd met Sigma op waterbasis. Nooit meer.
ik heb mijn trap met Sigma geschilderd, even de precieze vergeten, volgens mijn iets Nova, maar ben ook niet erg tevreden... Op veel plaatsen al dof en afgesleten terwijl de trap enkel door mijn en vriendin wordt belopen, meestal zonder schoenen.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb buiten geverfd met zowel Sigma als met Sikkens Rubbol. Twee kozijnen naast elkaar (Zuid-West) met ene Sigma andere met Sikkens Rubbol. Na 5 jaar is er al een aanzienlijk verschil: de Sikkens glimt as nieuw de Sigma is dof en geeft al af.
Dit had je in post #6 ook al wel kunnen zeggenquote:Op woensdag 12 september 2018 14:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb buiten geverfd met zowel Sigma als met Sikkens Rubbol. Twee kozijnen naast elkaar (Zuid-West) met ene Sigma andere met Sikkens Rubbol. Na 5 jaar is er al een aanzienlijk verschil: de Sikkens glimt as nieuw de Sigma is dof en geeft al af.
quote:Op woensdag 12 september 2018 14:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, gewoon kopiëren, dat doen de professionals ook.
Ojee, daar gaan we weer.quote:Op woensdag 12 september 2018 18:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit had je in post #6 ook al wel kunnen zeggen
Ja, maar er wordt toch niets mee gedaan.quote:Op woensdag 12 september 2018 18:03 schreef opgebaarde het volgende:
Dit had je in post #6 ook al wel kunnen zeggen
Dat is zonde, van goed advies.quote:Op woensdag 12 september 2018 20:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar er wordt toch niets mee gedaan.
Post #21: Sikkens Rubbol XD mono urethaan.quote:Op woensdag 12 september 2018 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is zonde, van goed advies.
Ik onthoud jouw Sikkens vs Sigma ervaring. Ik heb namelijk Sigma aan de buitenkant, op advies van meerdere schilders die elkaar niet kennen. Dus ik houd het zeker in het achterhoofd, voor het geval het dof wordt over een aantal jaar.
Bij nader inzien lees ik dat toch niet.quote:Op woensdag 12 september 2018 13:59 schreef RedFever007 het volgende:
maar volgens mij gaat TS buiten schilderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |