quote:
Thanks
quote:
Merci
quote:
Op woensdag 5 juni 2019 10:27 schreef Legwieh het volgende:Lekker bezig hoor.
Van buiten ziet hij er voor zover ik kan zien niet eens zo heel slecht uit.
Heb je hem al? of hoe gaat dat met een overdracht?
Papieren overschrijven en gaan?
Tja, zo heel veel papierwerk is er niet bij komen kijken.
Allemaal eigenlijk op "goed vertrouwen" zegmaar.
Niet naar het Postkantoor, nergens iets "officieel" vastleggen ofzo
Maar toevallig kende ik de vorige eigenaars omdat ik enkele jaren geleden bij hun de computer ben gaan fixen. Kleine wereld
quote:
Enne sowieso ik hoop dat je er eerst wel een keer mee gaat varen/bier drinken voor je hem uit elkaar haalt toch?
Tja, weet je wat het is:
Ze hebben me een beetje "gewaarschuwd" over het feit dat een boot die zo lang (ongeveer 2 jaar) stil ligt, zomaar eens zou kunnen gaan lekker zodra je er weer mee gaat varen. Varen is hetzelfde als poetsen. En alles wat er op de waterlijn (dat is schijnbaar het zwakste stuk van een boot) zit vastgekoekt zorgt er nu voor dat er geen water naar binnen kan gaan mocht er een gaatje in het staal zitten. Als je dan ineens "even" gaat varen is de kans aanwezig dat hij begint met lekken.
Dus ik heb er tot nu toe nog nooit mee gevaren

Wel de motor gestart natuurlijk (startte gelukkig prima). Ik heb een generator gekocht die ik samen met een dompelpomp en/of waterzuiger ga meenemen op de eerste trip. Dit zal meteen een dagtrip worden aangezien we helemaal vanuit het aller zuidelijkste puntje van Nederland naar Maasbracht (bij Roermond) moeten. Daar wordt hij dan uit het water gehaald zodat we het hele buitenschip kunnen behandelen. Zodra dat gedaan is, is alle "druk" een beetje van de ketel en kan ik (ofja, de boot

) er weer 5 tot 7 jaar tegenaan. Vanaf dan gaan ook gewoon de wekelijkse tripjes op de Maas beginnen
quote:
Thanks
quote:
Moet je zoiets nog op naam laten zetten of hoe werkt zoiets ?

Uiteindelijk heb ik hem wel verzekerd, en daarvoor hoefde ik alleen online wat dingen te regelen.
Daar is de vorige eigenaar ook niet bij geweest. Dus naar het Postkantoor hoef je dus niet te gaan voor zoiets.
quote:
quote:
Op donderdag 6 juni 2019 14:54 schreef Claudia_x het volgende:Gefeliciteerd, Atmoz! Dat is een puik ding. Leuk dat je het gewoon doet in plaats van eerst alle beren op de weg te zien.
Dankjewel
Moet helemaal goed komen
quote:
Leuk!
Hij ligt op ongeveer 1/4 van het einde van de steiger
quote:
Thanks.
Alle voortgang zal ik in dit topic laten zien!
quote:
Zou misschien een tijdelijk storing van de server kunnen zijn.
In principe host ik alles op dezelfde webhost, dus als die er eens uit ligt....
=================================================================
Morgen gaan we weer naar het nieuwe huis. Dit keer komt het bedrijf dat de rolluiken gaat plaatsen meten. Verder komt diegene die de bovenverdieping (of eigenlijk slaapkamer + badkamer) gaat doen een kijkje nemen. M'n vriendin en ik zitten ons inmiddels weer weken te verheugen dat we weer eens naar binnen mogen

We zijn er nu zo'n 5 of 6 keer geweest, maar het blijft nog altijd zo ontzettend leuk he
Verder had ik nog een vraag over het plafond in de kelder:
![Nieuw_huis_19.jpg]()
Zou ik dat gewoon kunnen laten stucen? Of moeten daar eerst gipsplaten tegenaan?
En wat zou het vervolgens ongeveer moeten gaan kosten? Het is 40m2 plafond-oppervlak.
[edit]
Het zijn volgens mij betonblokken (zijn dat die "broodjes"?) die tussen stalen balken zitten mocht dat belangrijk zijn...