abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181799591
quote:
We kregen vandaag bericht dat twee dagen geleden een Afghaans gezin is opgepakt vanuit de Gezinslocatie Emmen. Zij zitten nu al twee dagen in Kamp Zeist om op woensdag 12 september te worden uitgezet naar Afghanistan.
Het gaat om een gezin bestaande uit een moeder met drie zoons. Het laatste bericht dat we kregen is dat zij nog aan het wachten waren op hun Kinderpardon procedures, maar dat de DT&V had gezegd dat zij dit konden afwachten in Afghanistan. Volkomen belachelijk natuurlijk, want het Kinderpardon gaat er juist om dat kinderen niet worden weggerukt uit de omgeving waarin zij geworteld zijn.
Het gezin woont nu al 7 jaar in Nederland en heeft al op verschillende AZC’s en gezinslocaties gewoond. Tot voor kort woonden zij nog in Goes, maar zijn met de sluiting van de gezinslocatie naar Emmen verhuisd. Dit vele verhuizen heeft al lang een tol geëist van het gezin; de zoons hebben veelvuldig ernstig psychische klachten. De zorg die zij daarvoor ontvingen in Goes kon in Emmen niet van de grond komen, waardoor zij van Goes naar Emmen moesten reizen om geestelijke gezondheidszorg te krijgen.
Het gezin heeft gevraagd of wij deze informatie kunnen delen in de hoop de uitzetting nog tegen te gaan. De kinderen beheersen de Nederlandse taal, maar spreken geen talen die in Afghanistan worden gesproken. Daarnaast is Afghanistan zeer onveilig. Nog wekelijks krijgen wordt er in de media en door mensen in Kabul bericht over aanslagen en bombardementen.
https://geenkindaandekant(...)kt-5-september-2018/

WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 17:01:16 En nu graag dóórpakken! Dit gezin, moeder en 3 zoons, woont al 7 jr in Nld. Spreken geen Afghaanse talen maar worden woensdag wél uitgezet naar Afghanistan! Ze zitten nu in detentiecentrum Zeist #LiliHowick zijn veilig, nu deze jongens. Laat ze niet uitzetten! #ikwerknietmee https://t.co/5KJLMz9l9D reageer retweet
7 jaar in Nederland. Spreken goed Nederlands, geïntegreerd.

Nu moet iedereen wel consequent zijn en ook voor dit gezin opkomen. Of toch niet, omdat het moslims zijn?
  zondag 9 september 2018 @ 17:40:49 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181799681
Van mij mogen ze blijven hoor.

1. Afghanistan is onveilig.
2. Ze spreken wel Nederlands en geen Afghaans.
3. Ze zijn goed geïntegreerd en niet bekend bij de politie dus het zijn normale burgers.

Het zou lachwekkend zijn om deze mensen nu nog uit te zetten.
#KICKOUTZP
pi_181799775
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 17:37 schreef Confetti het volgende:
om een gezin bestaande uit een moeder met drie zoons. Het laatste bericht dat we kregen is dat zij nog aan het wachten waren op hun Kinderpardon procedures, maar dat de DT&V had gezegd dat zij dit konden afwachten in Afghanistan. Volkomen belachelijk natuurlijk, want het Kinderpardon gaat er juist om dat kinderen niet worden weggeruk
Gezin is zeven jaar in Nederland en ze spreken geen Afghaanse talen.

:'(
pi_181799791
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:40 schreef wollah het volgende:
Van mij mogen ze blijven hoor.

2. Ze spreken wel Nederlands en geen Afghaans.
3. Ze zijn goed geïntegreerd en niet bekend bij de politie dus het zijn normale burgers.

Het zou lachwekkend zijn om deze mensen nu nog uit te zetten.
Punt 2 en 3 zijn geen relevante factoren voor een verblijfsvergunning. Punt 1 wordt getoetst door de rechter aan de hand van ambtsberichten. Ik denk dat die het beter weet dan ons.

Maar dan nog, het is een vrij zielig verhaal en gelet op de grens die gisteren is getrokken valt er wat voor te zeggen dit gezin maar te sparen.
pi_181799794
Nederland is ook onveilig - mede dankzij allerlei migranten (Marokkanen, Albanezen, Asielzoekers).
Dus als mensen hun kinderen alleen Nederlands leren zouden die kinderen opeens Nederlands zijn? Integratie is wel meer dan alleen de taal leren. We kunnen niet elk gezin een pardon geven, dan vraagt straks elk buitenlands gezin hier asiel aan, rekt de procedure en weigert de kinderen de taal van het thuisland te leren. Zo zijn er wel een miljard gezinnen die wel een Nederlands huis+uitkering willen. Regels moeten er zijn en als mensen niet aan de regels voldoen moeten ze niet worden toegelaten.
  zondag 9 september 2018 @ 17:47:14 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181799821
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:45 schreef Benger het volgende:
Nederland is ook onveilig - mede dankzij allerlei migranten (Marokkanen, Albanezen, Asielzoekers).
Dus als mensen hun kinderen alleen Nederlands leren zouden die kinderen opeens Nederlands zijn? Integratie is wel meer dan alleen de taal leren. We kunnen niet elk gezin een pardon geven, dan vraagt straks elk buitenlands gezin hier asiel aan, rekt de procedure en weigert de kinderen de taal van het thuisland te leren. Zo zijn er wel een miljard gezinnen die wel een Nederlands huis+uitkering willen. Regels moeten er zijn en als mensen niet aan de regels voldoen moeten ze niet worden toegelaten.
Nederland onveilig? :') _O-

De bomaanslagen en luchtaanvallen vliegen ons idd om de oren!!!!!
#KICKOUTZP
pi_181799822
Laten we nu alle schrijnende gevallen verzamelen.
.
pi_181799856
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
pi_181799872
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 9 september 2018 @ 17:50:44 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181799886
En een paar dagen na 12 september komt het volgende zielige gezin met zielige kindjes in het nieuws :') Flikker toch op met deze tyfuszooi
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181799899
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Resistor het volgende:
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Jawel hoor. Als er zicht is op uitzetting(12 september a.s.) kan vreemdelingendetentie worden toegepast. Zeker als de ouders er bij zijn.
  zondag 9 september 2018 @ 17:53:34 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181799942
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 17:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://geenkindaandekant(...)kt-5-september-2018/

WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 17:01:16 En nu graag dóórpakken! Dit gezin, moeder en 3 zoons, woont al 7 jr in Nld. Spreken geen Afghaanse talen maar worden woensdag wél uitgezet naar Afghanistan! Ze zitten nu in detentiecentrum Zeist #LiliHowick zijn veilig, nu deze jongens. Laat ze niet uitzetten! #ikwerknietmee https://t.co/5KJLMz9l9D reageer retweet
7 jaar in Nederland. Spreken goed Nederlands, geïntegreerd.

Nu moet iedereen wel consequent zijn en ook voor dit gezin opkomen. Of toch niet, omdat het moslims zijn?
#ikwerknietmee

Met actievoeren om deze kinderen en moeder hier te houden dus :)

quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:40 schreef wollah het volgende:

En bij dat soort argumenten denk ik altijd: Ja, maar is heel Afghanistan onveilig, slechts delen ervan maar vooral: waarom zijn al die andere Afghanen dan nog niet gevlucht naar dr buurlanden waar het wel veilig is?
pi_181799949
WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 19:08:44 Dit zijn Mohamad (2000) Mehdi ( 2003) en Sadjad (2007) Al 9 jr in Nederland! Spreken Nlds, geen Afghaans. Samen met hun moeder opgesloten als criminelen in detentiecentrum Zeist. As. woensdag 12/9 worden ze uitgezet naar Afghanistan. #stuurzenietterug #zezijnalthuis reageer retweet
Die oudste twee waren 9 en 6 toen ze naar Nederland kwamen, maar spreken alleen maar Nederlands? En ze praten natuurlijk ook alleen maar Nederlands met hun moeder, die dat direct al sprak toen ze hier aankwam? :')

Wat een gezwam weer. Zo'n doorzichtige leugen om meer sympathie op te wekken zou direct al reden tot uitzetting moeten zijn. En liegen en drammen doen ze zeker vaker, want anders kan je zo'n procedure echt geen 9 jaar rekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 17:56:33 ]
pi_181799961
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Hamzoef het volgende:
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
Dat oordeel is er al lang. Die mensen blijven in beroep gaan of nieuwe aanvragen indienen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 9 september 2018 @ 17:55:46 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181800002
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef Fer het volgende:
Dit lijkt me een goed idee. Zo in een keer met zn allen over de grens zetten. Die mensen kunnen dan allemaal steun bij elkaar vinden en elkaar zo de moeilijke tijd doorbrengen.
pi_181800017
Krijgen we nu elke week een nieuwe vertroetel hype over uitgeprocedeerde families met jonge kinderen?
  zondag 9 september 2018 @ 17:58:09 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181800057
Hoe vaak is dit gezin al in hoger beroep gegaan ?
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 9 september 2018 @ 18:00:27 #18
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181800094
Lili en Howick mochten van mij alleen maar blijven omdat Lili zo'n lief, hoofddoekvrij koppie had <3
  zondag 9 september 2018 @ 18:01:59 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181800120
Beetje ongeloofwaardig dat ze geen Afghaans zouden spreken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181800173
Laat de moeder met zefmoord dreigen, dat schijnt te werken tegen uitzetting ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181800211
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat oordeel is er al lang. Die mensen blijven in beroep gaan of nieuwe aanvragen indienen.
Prima, maar daarin faalt het systeem dus. Een systeem dat toestaat dat mensen na 7 jaar nog steeds in het land zijn, deugt niet.
pi_181800232
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef Fer het volgende:
Ach, dat is al zó vaak gedaan. En dan komt er een generaal pardon. Zogenaamd om een streep te trekken. Maar het blijft een terugkerend fenomeen. :')
pi_181800290
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gezin is zeven jaar in Nederland en ze spreken geen Afghaanse talen.

:'(
Geloof er niks van.
pi_181800452
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Resistor het volgende:
Zeker, het is sindskort gebleken dat het lonend is voor uitprocedeerden om hun kinderen te laten onderduiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 18:27:38 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800591
Gaan we dit vanaf nu bij iedere individuele asielzoeker doen? Dan stem ik alsnog voor het uitzetten van die twee Armeense kinderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')